Spring naar bijdragen

Tijd voor actie


Akk

Aanbevolen berichten

Weinig verrassend verhaal. Jongste (van 3) werd in december 15. Besefte dat ik na de geboorte van jongste dus al 15 jaar nagenoeg geen dag niet gedronken heb en dat het alsmaar meer is geworden. Ik ging ook verklein woordjes gebruiken. Flesje wijn...

Baal als de kinderen zeggen dat ze iets met me besproken hebben, maar ik kan het me niet herinneren. Werk normaal. Drink overdag niet. Begin met eten koken, en blijf er dan in hangen tot slapen. Een flesje per dag is dan zo op...

Het is genoeg geweest, geen katers meer, niet meer wakker worden en idd gesprekken met moeite kunnen herinneren,

gewoon met de auto naar een feestje kunnen, en gewoon de kinderen ergens kunnen ophalen met de auto in de avond. Niet meer in de ochtend checken of je misschien iets ongepasts geappt hebt naar iemand. Niet meer je schamen omdat je zelf ook wel snapt dat je niet het goede voorbeeld voor de kinderen geeft.

Tijd voor actie...

bewerkt door Akk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plan is dag voor dag beseffen dat ik niet meer wil zuipen.

Ik wil niet meer drinken op een dag voordat ik moet werken. Niet meer dan 2 glazen op een feestje, en niet meer dan 1 glas als ik ga uit eten. Niet meer drinken na het sporten.

Dan zou ik op ong. max 7 glazen per week uitkomen. Volgens de norm nog steeds veel.

Maar voor mij al een hele verbetering.

Nu drink ik ervan uitgaande dat er 7 glazen in een fles wijn zitten, en de rest op feestjes, terrasjes, vakanties, per maand 7x7x4=(afgerond) 200!!

en als ik mijn "plan" zou kunnen uitvoeren 7x4 = (afgerond) 30. Dat zijn 170 !!!!!! alcoholische consumpties per maand minder !!!

Als je daar over nadenkt schrik je je toch al de rambam!!!  Belachelijk dat ik zoveel drink! 200 consumpties x 12 is 2400 per jaar!!!

dat is 6,5 per dag... en ja, die haal ik gemiddeld de laatste a 3 jaar wel. Op die manier ga ik niet oud worden....

dus in 2017: 12x30=360 drankjes ipv 2400. Is een verschil van 2040 drankjes.

Deze week begonnen met mijn schema, lukt prima. vanavond o want morgen een feestje=2. vrijdag 1 en zaterdag 1.zondag 0 en dan week 2.

Wat ik wel denk is dat ik wellicht het rekenen enz.zo beu wordt dat ik helemaal ermee ga kappen. Eigenlijk zou dat natuurlijk het beste zijn. Ik ben tenslotte al jaren aan het leven als alcoholist. dat zou ik ook wel willen, maar voelt nu nog te eng. Dit is de eerste keer sinds 15 jaar dat ik het onder ogen wil zien en ermee aan de slag ga. Actie dus. Ik rook overigens niet en sport regelmatig, wandel en fiets veel (dagelijks).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Akk, goed bezig! Eerlijk zijn naar jezelf over je drinkgedrag is volgens mij een hele belangrijke stap. Het spreekt me aan dat je bij jezelf ziet dat een 'flesje' staat voor 7 glazen. Voor mij is dat een teken dat je echt eerlijk naar jezelf wil zijn.

Van harte welkom hier. Dit forum kan een grote steun in de rug zijn. Dat is het in elk geval voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom. Een hele bekende van dat 'flesje'.... hmmmmm. Goed dat je in de actie gaat. Kom hier en schrijf en op de dagdraad melden als het lastig is. Doe je al mee met het dagpact? Dat is een afspraak om vandaag niet te drinken. Inschrijven kan op de dagdraad. Ik ervaar dit als een enorme steun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...