Spring naar bijdragen

bier en oxacepam afkicken

eddy12

Aanbevolen berichten

hallo,

ik gebruik al ongeveer 20 jaar alcohol in meer of mindere mate en sinds 3 jaar oxacepam.

tot voor kort soms 12 halve liters per dag en 40 tot 80 mg oxacepam in de ochtend.

6 dagen geleden ben ik gestopt met drinken maar gisteren toch weer 6 biertjes genomen. :(

ik wil het heel graag volhouden en dan ook rustig de oxacepam afbouwen.

heeft er iemand tips om het vol te houden voor langere tijd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die huisarts is degene die jou dat grote aantal oxazepam voor heeft geschreven?

Onvoorstelbaar dat hij dat doet, weet hij van je alcoholprobleem?

Niet zo gek dat je zoveel pammetjes gebruikt 's morgens, waarschijnlijk angst/nervositeit door al die drank.

Als je op welke manier dan ook met dat bier stopt, zul je waarschijnlijk vanzelf al minder oxazepam nodig hebben, dat lijkt mij dan de eerste stap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die huisarts is degene die jou dat grote aantal oxazepam voor heeft geschreven?

Onvoorstelbaar dat hij dat doet, weet hij van je alcoholprobleem?

Niet zo gek dat je zoveel pammetjes gebruikt 's morgens, waarschijnlijk angst/nervositeit door al die drank.

Als je op welke manier dan ook met dat bier stopt, zul je waarschijnlijk vanzelf al minder oxazepam nodig hebben, dat lijkt mij dan de eerste stap.

de huisarts weet niet van de drank, oxazepam is langzaam aan meer geworden en nu wil de huisarts dat ik daar ook begeleiding in krijg om af te bouwen.

idd veel last van angst nerveus zijn in de ochtend.

ik merkte al na een paar dagen zonder drank een verbetering, maar toch blijft het lastig om niet meer te drinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Eddy,

Gewoon met de billen bloot bij de huisarts vrees ik. Om je te kunnen helpen heeft hij het hele verhaal nodig. En daarnaast is het niks om je voor te schamen. Je huisarts heeft alles al wel zien langs komen. Hij kan dan samen met jou een plan van aanpak maken!

Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, schoon schip betekent met de billen bloot! De HA wil zeker helpen, vooral als je eerlijk bent over het alcoholgebruik. Behalve dat deze cocktail je langzaam sloopt is het vooral een mentale pletwals, heel goed dat je actie onderneemt.

Wees er gewoon open en eerlijk over. Zolang je dat niet kunt, heb je eigenlijk ook nog niet echt besloten om die 6 liter bier af te zweren. Tijd om keuzes te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...