tomtom2 Geplaatst 24 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2016 Voor het overgrote deel van de bevolking is het een onschuldig genotsmiddel. Net als chocola. Voor een grote minderheid is het echter vergif omdat ze niet kunnen stoppen. Laten we alcohol ook weer niet TE groot maken: het is voor mij heel schadelijk en daarom moet ik die eerste niet nemen. Maar neem ik die ook niet : niks aan het handje uiteindelijk. Mijn vrouw kan ongestoord 1 glas wijn drinken en dan niks meer. Niks schadelijks aan, maar zo zit ik zelf niet in elkaar. Ik houd niet zo van preken, Smart :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 25 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2016 Voor het overgrote deel van de bevolking is het een onschuldig genotsmiddel. Net als chocola. Voor een grote minderheid is het echter vergif omdat ze niet kunnen stoppen. Laten we alcohol ook weer niet TE groot maken: het is voor mij heel schadelijk en daarom moet ik die eerste niet nemen. Maar neem ik die ook niet : niks aan het handje uiteindelijk. Mijn vrouw kan ongestoord 1 glas wijn drinken en dan niks meer. Niks schadelijks aan, maar zo zit ik zelf niet in elkaar. Ik houd niet zo van preken, Smart :-) Wat me opvalt is: is dat je het zo persoonlijk maakt TomTom. Ineens is alcohol niet .. iets groots?? Jouw vrouw kan er wel mee omgaan. Jij niet. Daar tussenin zit een grote groep gebruikers die totaal niet weet waar ze mee bezig zijn en er geregeld op los gaan. (daarmee bedoel ik ook de andere middelen die verdovend werken - afdekken - en verwerken van normale emoties in de weg staan... zodat een normaal (gevoels-) leven niet verder ontwikkeld kan worden....) Persoonlijk zou ik meer hebben willen weten destijds.. , ja! Maar als er geen probleem is, hm nee dan lijkt het er nog niet te zijn: voorlopig in elk geval. HA! En er is alle reden er wat stilletjes over te zijn omdat er een taboe op zit.... enne, ga zo maar voort. Niks aan het handje..? Ik, zei de wereldverbeteraar, zou willen dat er een manier was om drinken te ontmoedigen. En ja: fruitvlieg zegt het supergoed: het is groots (al die ontberingen, het stoppen, het moeten...) Maak dat niet klein. Ik drink soms nog, en zoek mijn weg en heb weinig aan een alles of niets-verhaal. Er zit nog veel tussen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 25 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2016 Nogmaals: het is voor mij/sommige anderen belangrijk. Voor de meesten onder ons niet en speelt het geen rol. Iets wat voor jezelf leven of dood is, speelt totaal niet voor het overgrote deel van de bevoljing. Maar goed, de schrijvers op dit forum, mijzelf inclusief, zijn niet het juiste doelgroep.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 25 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2016 Voor het overgrote deel van de bevolking is het een onschuldig genotsmiddel. Net als chocola. Dat alcohol niet voorkomt in de opiumwet en wordt beschouwd als genotsmiddel, betekent niet dat het onschuldig is. Psycho-farmacoloog emeritus professor Verbaten zegt: “Alcohol is een van de giftigste stoffen die we kennen. Als alcohol nu op de markt zou komen, zou het onmiddellijk verboden worden. Het zou te gevaarlijk zijn, te verslavend en te giftig. Alcohol wordt alleen maar gedoogd omdat het al zo lang in onze westerse maatschappij als normaal wordt beschouwd.” (Citaat uit E. Stofferis, De grote verdoving, Leven zonder verslaving, Zwerk Uitgevers, Houten 2008, p. 30) kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 25 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2016 Op die redenering zou je frisdranken ook moeten verbieden: de suikers zijn superverslavend en door obesitas gaan meer mensen dood dan door alcohol :-). Ik bagatalliseer MIJN alcohol probleem niet, alleen is het MIJN alcoholprobleem en niet dat van mijn vrouw of collega's die 1 of 2 glaasjes kunnen drinken en dan stoppen omdat ze weten dat meer ongezond en ongezellig is. Whatever een professor emeritus huppelepup zegt. Vol reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 28 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2016 Helemaal mee eens tomtom!Zo heb je allerhande soorten verslavingen. Lijm, eten, koop, drank, suiker, sport, tabak, gok....god weet wat nog.Alcohol is niet het probleem. Het is niet meer dan een middel. Zoals er duizenden middelen zijn die elke dag voorhanden zijn voor ieder die verslaafd wil zijn. Zie ik verslaafd zijn aan als iets dat je zelf kiest? Ja, voor een groot deel wel. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden