Skywalker Geplaatst 21 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2016 Hallo allemaal, ik ben hier net nieuw. Ik ben een man van 49 jaar en heb toen ik 10 jaar was mijn moeder verloren, en toen ik 14 was is mijn zus verongelukt. Later getrouwd, gescheiden, op het moment geen baan. De alcohol is altijd een rode draad geweest in mijn leven. Ik ben steeds meer gaan drinken. Vooral de laatste 3 jaar. Na mislukte relaties. Uiteindelijk zag ik door de bomen het bos niet meer en heb besloten om te stoppen met bier drinken. Ik ben nu 41 dagen geleden volledig gestopt met drinken want mijn leven werd er alleen maar slechter door. Alleen nu komt alle pijn en ellende naar boven, en normaal nam ik een biertje. Dat wil en doe ik nu absoluut niet meer. Maar ik vind het erg moeilijk. Het stoppen was blijkbaar geen probleem voor me, maar ik weet nu niet hoe ik het verder vol kan houden. Ik heb het idee dat ik stapelgek word. Vandaar heb ik me hier aangemeld. Ik hoop hier begrip en hulp te vinden. Nada reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2016 een warm welkom ook van mij Skywalker (klinkt als een mooie indianennaam) net als jij was het stoppen voor mij makkelijker dan ik verwachtte. En net als bij jou, begon toen het echte proces van verwerken waar ik ooit om dronk. Dat was niet makkelijk, ik heb er hulp bij gezocht en heb hier online ook de training gedaan. En nog steeds groei ik. Ik blijf alert door hier trouw te komen. Leer nog steeds van anderen. Blijf komen walker you never walk alone♥ Skywalker en smart reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skywalker Geplaatst 21 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2016 Hoi Skywalker, welkom Je hebt een goede start gemaakt zeg! Al 41 dagen op eigen kracht droog en nu kom je ook nog hulp en begrip zoeken hier op het forum. Ik hoop dat je dat gaat vinden. Nu je niet meer drinkt, komen alle emoties en herinneringen zonder alcoholfilter hard binnen. Erg herkenbaar. Stoppen met alcohol is makkelijk, gestopt blijven is vaak een stuk lastiger. Dan gaat het ook over wat jij nu beschrijft. Je zou contact kunnen opnemen met je huisarts. Die zijn wel wat gewend en kunnen je vaak wat helpen. Misschien heb je een zetje nodig, een steuntje, van een praktijkondersteuner of een andere hulpverlener. Misschien kun je een vriend of vriendin of familielid in vertrouwen nemen om je hart te luchten. En misschien ga je hier wat steun vinden. Hou je goed, succes. Dankje.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skywalker Geplaatst 21 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2016 een warm welkom ook van mij Skywalker (klinkt als een mooie indianennaam) net als jij was het stoppen voor mij makkelijker dan ik verwachtte. En net als bij jou, begon toen het echte proces van verwerken waar ik ooit om dronk. Dat was niet makkelijk, ik heb er hulp bij gezocht en heb hier online ook de training gedaan. En nog steeds groei ik. Ik blijf alert door hier trouw te komen. Leer nog steeds van anderen. Blijf komen walker you never walk alone♥ Dankje... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 21 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2016 Ook voor mij heel herkenbaar: stoppen met drinken en dan de puinhoop om je heen zien. Niet proberen alles in een keer aan te pakken. Kleine stapjes. Het wordt beter. Welkom hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 21 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2016 Ook namens mij: welkom skywalker! Als je het idee hebt dat je stapelgek wordt, zou ik, behalve heel veel hier komen om het van je af te schrijven, ook nog ergens anders een steuntje zoeken. Inderdaad via de huisarts? Goeie eerste stap van 41 dagen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 22 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2016 Welkom Skywalker. Wauw...41 dagen al...mooi man. Ik heb niet zoveel toe te voegen aan vorige sprekers. Het forum kan een belangrijke ondersteuning zijn in je ADB proces en de bijbehorende zoektocht. Ik wens je succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 22 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2016 Het gevoel van stapelgek worden herken ik wel, maar dat wordt je natuurlijk niet. Praten, schrijven, eindje lopen, fietsen, verzin maar wat. Beweging helpt mij wel om uit mijn hoofd te komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Momentum Geplaatst 22 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2016 Welkom,en succes met het gestopt blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 22 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2016 Dan vandaag al 42 dagen (als ik goed tel, dat schort er weleens aan), goed bezig hoor. Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 22 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2016 Hoi Skywalker What's in a name? Benieuwd naar de achtergrond van namen... Verrekte knap op eigen kracht al meer dan een maand verder! Wat heb je nodig nu er zoveel boven komt? Weet je: het staat er heel plastisch: mijn moeder overleden toen ik 10 was, mijn zus toen ik 14 was. (etc) Dat noem je niet voor niets. Je weet dat daar stukken van de grote pijn zit. ! denk ik Maar dat is het denk ik niet alleen; het is vaak ook de context waarin dit gebeurde en of jijzelf wel gezien werd. Los van hulpverlening is dit forum af en toe troostrijk omdat er veel mensen zijn die op hun manier van alles doorstonden. Ik hoop oprecht dat je hier iets zult vinden wat je goed doet en waardoor je verder kunt. Laat gerust vaker van je horen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skywalker Geplaatst 23 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2016 Hoi Skywalker What's in a name? Benieuwd naar de achtergrond van namen... Verrekte knap op eigen kracht al meer dan een maand verder! Wat heb je nodig nu er zoveel boven komt? Weet je: het staat er heel plastisch: mijn moeder overleden toen ik 10 was, mijn zus toen ik 14 was. (etc) Dat noem je niet voor niets. Je weet dat daar stukken van de grote pijn zit. ! denk ik Maar dat is het denk ik niet alleen; het is vaak ook de context waarin dit gebeurde en of jijzelf wel gezien werd. Los van hulpverlening is dit forum af en toe troostrijk omdat er veel mensen zijn die op hun manier van alles doorstonden. Ik hoop oprecht dat je hier iets zult vinden wat je goed doet en waardoor je verder kunt. Laat gerust vaker van je horen! Mijn naam? tja....Skywalker is een stripfiguur. Luke Skywalker... en ik voel mezelf wel iemand die door de lucht zou lopen als het mogelijk was haha. Dan kon je overal gemakkelijk komen.. Nu is de weg die ik moet gaan nog niet echt duidelijk. Ik ben nog steeds zoekende. Toen mijn moeder overleed wist ik niet dat ze ziek was. Dat was mij maar niet verteld. Dus ik begreep er niets van. Mijn zus was van het ene op het andere moment er niet meer. Ook zomaar weg. Mijn vader kon nergens over praten met me, ik was een nakomertje en mijn vader had het waarschijnlijk te moeilijk met hemzelf. Daardoor was ik alleen met mijn pijn. En hulp heb ik nooit gehad. Ik trok me terug en heb altijd alleen geworsteld, tot het niet meer ging. Uiteindelijk kwam ik pas bij het GGZ terecht toen ik 40 was. 9 jaar geleden inmiddels. Het gaat nu veel beter op dat gebied. Maar toch ben ik steeds meer gaan drinken. Ik wil het nu zonder die rotzooi doen want dat is het. En het zal me lukken. Ik wil nog wat van mijn leven maken. Hier laat ik het maar bij tot nu... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 24 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2016 Heel veel succes en kom gerust vaker even praten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 28 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2016 Hoe gaat ie nu dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden