Spring naar bijdragen

Wederom


Ger

Aanbevolen berichten

Na meerdere keren te stoppen met drinken, waag ik nu wederom een poging. Niet dat ik elke dag drink of dat ik nooit maat kan houden. Maar om voor eens en voor altijd van de ene keer af te komen dat ik wel helemaal doorzak en besef van tijd etc. kwijt ben. Dat je weer laveloos thuis komt en de volgende dag niet alles meer helder weet. Dat gevoel van onmacht, schaamte en kansloze gevoel wil ik niet meer.

Ik weet dat als ik niks drink ik geen tweede wil, maar als ik wel wat drink ik altijd erg bewust bezig ben met nog eentje dan? Oja, ik ben een man van 39 en heb een leuk gezin en goede baan. Ik heb de draadjes gelezen en zie erg veel herkenning!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ger, welkom namens mij :rose:

 

Ook bij jouw korte berichtje heb ik al herkenning, dus dat kan wel kloppen dat jij dat ook hebt.

Ik dronk alleen iedere dag en jij lijkt meer een binge drinker, zoals ze dat wel noemen.

Even vervelend en even destructief.

 

Je bent al meerdere keren gestopt en gaat nu weer een poging wagen. Dat klinkt al niet erg overtuigd, maar zo bedoel je het niet natuurlijk.

Weet je ongeveer waar je vorige pogingen op zijn gestrand? En hoe je daar nu aan voorbij kunt komen?

 

Heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor jullie berichten!

Zeker veel om voor te leven en dat is ook mijn reden om te stoppen. Volhouden is vaak het moeilijkste als je om een gegeven moment denkt weer er een te kunnen drinken. Wat ik wel heb geleerd dat dat dan best een tijd goed gaat, maar vroeg of laat toch weer de controle kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou kunnen Ger. Ik heb lang last gehad van hoofdpijn, misselijkheid herken ik niet.

Voldoende vocht drinken helpt.

Bij twijfel naar je huisarts gaan hoor. Die zijn wel wat gewend en kunnen je helpen met een aantal dingen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Volhouden is vaak het moeilijkste als je om een gegeven moment denkt weer er een te kunnen drinken. Wat ik wel heb geleerd dat dat dan best een tijd goed gaat, maar vroeg of laat toch weer de controle kwijt.

...

 

Dit schreef je een paar dagen geleden, Ger. (Ook) Voor mij een bekende.

Dit is voor mij de reden dat ik onder andere dagelijks minstens even op het forum ben. Het houdt me wakker.

 

Goed bezig Ger!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hello Ger,

 

Heel veel succes. Wat je schrijft is waar en heel herkenbaar. Het gaat soms te gemakkelijk en dan verval je snel weer in het oude patroon..en soms nog erger.

 

Ik kom ook af en toe even meelezen en dan weet ik meteen weer waarom ik niet meer wilde drinken. :-)

 

Babysteps. Het gaat je wel lukken hoor!

 

 

Groetjes, Ph.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...