Spring naar bijdragen

Eindelijk


Nelson

Aanbevolen berichten

Ik stel me graag even voor.

Ik ben een man, 43 jaar, 3 kinderen en een eigen bedrijf. Ik wil morgen cold turkey stoppen met drinken en roken. Heb nu twee dagen dit forum bezocht. Opvallend wat een mooie verhalen ik hier lees!

Duik in het diepe, maar denk hier wel steun te kunnen vinden. Heb eigenlijk alles wat een normaal mens wil, mooie en leuke vrouw, dito kinderen enz. Maar heb ook de fles en de sigaretten en soms iets meer...

Ben altijd iemand geweest zonder maat, altijd alles of niks.

Weet niet wat ik moet verwachten, maar meld het toch even...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nelson, welkom namens mij :rose:

 

Goed dat je erkent dat je een probleem hebt met drank (en met iets anders...) en dat je daar wat aan gaat doen.

Ik weet niet hoeveel je drinkt en hoef dat ook niet te weten. Als je echt flink drinkt en in een keer stopt, bestaat er een risico dat je er echt slecht van wordt.

Daarom wordt altijd aanbevolen om dit in overleg met je huisarts te doen. Die zal waarschijnlijk ook wat bloedtesten laten uitvoeren en vitaminen voorschrijven, dan heb je dat allemaal ook maar gehad.

 

Stoppen met drinken én roken vind ik een flinke opdracht aan jezelf. Ik denk dat het risico op mislukken van deze dubbele doelstelling groter is, dan als je ze één voor één aanpakt. Maar wie ben ik.

 

Ben je van plan om helemaal te stoppen met drinken, of gedurende een bepaalde periode? En wat ga je doen als je trek krijgt?

 

Hoe dan ook, heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MijnGerrit,

Ik dacht altijd dat ik mijn drankgebruik onder controle had, maar nu merk ik dat ik er naar uitzie. Twee flessen wijn is ee goede dag. Roken en drinken versterken elkaar. Toen ik niet meer rookte, dronk ik ook minder,.

Ik ben iemand van tegenstrijdigheden (of een "alleswiller" ).

Heb topsport gedaan en in topsport gewerkt, maar mijn verslavingen, tja daar ben in ook topsporter in...

Dank voor je reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk ga je geen fijne dagen tegemoet de komende tijd. Je kunt last krijgen van allerlei afkickverschijnselen, flinke trek en chagrijnigheid. Misschien goed voor je gezin als ze dat weten?

Trek duurt een beperkte tijd, rond de 20 minuten zegt men. Dat is uit te houden. Veel water, thee, spa, fris drinken, wat lekkere dingen te eten hebben, dat kan allemaal helpen. Patronen doorbreken ook. Als je 's avonds op de bank voor de tv altijd inschonk, dan niet op de bank en niet naar de tv kijken. Misschien wandelen, klussen, sporten.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MijnGerrit,

Mijn vrouw weet ervan. Mijn kinderen niet. Vind ze nog te jong. Vertel het ze later wel.

Ja, patronen doorbreken, klopt!

Trek, dat zal ik moeten ervaren.

Maar ik ben er zo klaar mee, ik ben leeg.

Aandacht naar de kinderen, zijn mijn redding tot nu toe...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Nelson,

alles of niets

wat lees ik dat vaak hier

en wat hoort het ook bij mijzelf.

Niets bracht mij veel,

meer dan ik had verwacht.

Niet alles, maar dat zou ook wel erg veel zijn

en ik ben juist met zo weinig tevreden geworden

sinds ik stopte.

een practische tip om je bij het ontgiften te helpen;

google eens op yerba maté

(ik koop het bij een Argentijns restaurant in Scheveningen, ik

weet niet of alle Arg.Rest. het verkopen, anders maar online eens

kijken, het is niet duur en je doet wel een jaar met een 500 grams pak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quinn,

Heb je gevolgd in jouw "draadje".

Voel de worsteling. Schrijf het op papier! Meen het echt, woorden en zinnen, komen binnen.

Bijna jaloers...wat een talent. Ik laaf me aan jouw gedachtenherrie (zo noem ik mijn gedachtentypetjes).

Ga ook niet zeker pretenderen enig advies te geven, maar wil je ajb je kronkelingen vereeuwigen.

Voor je kinderen, maar zeker voor mij...

Pffff, wtf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Nelson.

 

Vandaag de grote dag.. maak er iets van Nelson. Het is niet makkelijk maar zie het als een uitdaging en ik niet makkelijk maar voor iemand die ziijn

lat altijd hoog legt.. leg hem nu maar hoog naar je nuchterheid. Ga ervoor..

 

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Lieve, MijnGerrit en Skyer!
*
Mijn laatste glas moet nog komen, elk glas drink ik met tegenzin, ik merk dat mijn lichaam sputtert.
En toch blijf ik maar inschenken...
Het is zo vermoeiend, ik ben er helemaal klaar mee, maar de angst wat er gebeuren gaat...
Ik moet er vanaf want ik functioneer niet meer.
Wat zali ik zeggen tegen mijn laatste slok?

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tegen je laatste slok? Ruik hem, laat hem cirkelen in je glas, duw je tong er even tegenaan en flikker hem dan door de gootsteen onder de luide uitroep bedankt en tot nooit!

 

Niet vergeten: dat stoppen, dat doe je voor jezelf. zegt de wijsneus die er ook weinig van kan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik opschrijf wat ik tegen mijn laatste slok zei, krijg ik een ban.

Nelson, ik verheug me op je eerste bericht van morgenochtend, ik zal hem zeker lezen.

Ik denk dat jouw plaatje er heel mooi naast staat.

Kom op, geef het in elk geval een kans!! Smijt die drankduivel van je schouder af met zijn listige praatjes.

Je wilt niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...