Spring naar bijdragen

Hoi, dit ben ik


LikajMay

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, ik heb al een beetje meegelezen maar zal mezelf nu ook even voorstellen. Ik ben 28 en pas verhuisd van de randstad naar een boerendorpje. Eigenlijk houd ik al heel lang wel van een drankje, maar het afgelopen jaar heb ik echt vrijwel iedere dag gedronken en eigenlijk al een jaar of 6 té regelmatig. Een biertje of wijntje word al gauw de hele fles en ik kocht steeds meer omdat ik wist dat ik aan een sixpack of fles niet genoeg zou hebben. Op een gegeven moment nam ik zelfs een paar slokken voor ik ging werken. Ik gebruik drank om mezelf te verdoven, omdat ik zo weinig mogelijk wilde voelen van de wereld om me heen. Nu ben ik uit een hele nare situatie verhuisd en vind het hoog tijd om weer te gaan leven. Ik heb besloten dat opgeven geen optie is, maar dan ga ik dus ook niet meer iedere dag drinken. Sinds 30 juli, 1 uur 's nachts heb ik de tabak en drank laten staan. Maandagavond gelijk weer een tegenvaller en toen schreeuwde ik in het luchtledige: nu wil je zeker dat ik gelijk weer naar de drank grijp hè?! Nou mooi niet. Ik vind het wel lastig om alles weer te voelen wat ik probeerde weg te stoppen met de drank, maar het moet afgelopen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom LikajMay!

Wat goed dat je iets aan je drankgebruik wil doen!

Het einde maken aan een gewoonte is best lastig, zelfs als je heel gemotiveerd bent. Ik zag je ook al op het dagpact, dat heb ik als een heel goed hulpmiddel ervaren (en nog steeds).

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom LikaiMay

28 is een prachtige leeftijd

om echt volwassen te worden

zonder daar verdoving bij te gebruiken.

Haal hier alle steun die je misschien

nodig gaat hebben en dan hoop ik dat je

net als ik, zo blij bent met het forum, en vooral

met jezelf!

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...