Spring naar bijdragen

Voorstellen

roodborstje

Aanbevolen berichten

Ik ben ook al ruim een uur wakker, Roodborstje. Het huis is nog in rust.

Ik heb ontbeten, koffie gedronken en de krant doorgenomen en ben zo als een van de eersten in de winkel voor mijn boodschappen.

Dat was inderdaad vroeger totaal anders... :blush:

We maken er weer wat van vandaag, nuchter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Etty wat een herkenbaar verhaal. Geen zin, geen inspiratie en vandaag al wasje gedaan, boodschappen, terras geveegd, met kids koffie met iets lekkers en kaarsje in de kerk opgestoken. Daar kom ik nooit maar had ik vanochtend ineens behoefte aan. Er gebeuren veel nieuwe en rare dingen. Ik neem het gewoon maar waar en verwond mezelf...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He kruidenthee67, ja klopt typfout.

Gisteren op zich prima dag gehad, wel aantal momenten gehad waarin ik trek had. Ik heb daarvoor een app ontdekt dat ik kan aangeven wat de nadelen voor mij zijn qua drinken.

Als ik trek heb dan kan je dit in die app aangeven en hij houdt ook een telling bij, drink/trekpatroon en de kosten die je bespaard door niet te drinken. Maar ook de mate waarin je trek hebt kun je aangeven.

Dit is voor mij een extra goed hulpmiddel omdat ik niet altijd in de gelegenheid ben om mijn laptop te openen. Mijn man heb ik nl. nog steeds niet geïnformeerd over dit forum en app.

Nu, op dit moment, is het ook echt even een lastig moment, de 'vijf' zit in de klok. Ook zo'n raar fenomeen in mijn omgeving. Maar het is mooi weer en net 1,5 uur gewandeld. Moe en dan 'hoort daar een wijntje bij, die heb ik nl. verdiend'. Ook zo'n raar ingeslopen fenomeen. Nu al schrijvende merk ik dat de trek al minder wordt dus daarom alleen al is dit forum voor mij functioneel.

Ik vraag me wel af hoe jullie ervaring is met de 'trek', wordt deze in de loop van de tijd minder? En het denken aan drank ook?

Ik hoor het graag. Ga boekje lezen heb ik net bedacht, dan zal 'de behoefte' wel door afnemen...

Maar ondertussen al 4 dagen niet gedronken. Yes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roodborstje, goed bezig!

Ik gebruikte het forum in het begin om over mijn trekmomenten heen te komen. Ik doorbrak daarmee ook de patronen die ik normaal hanteerde, zoiets als jouw "de vijf zit in de klok". Dat doorbreken van gewoontes en er andere dingen voor in de plaats stellen, waren behoorlijk helpend voor mij.

Voor mij bestaan er twee soorten triggers, die trek veroorzaken.

De ene is eenvoudig en heb je al ontdekt. Situaties waarin ik voorheen dronk, riepen trek op. Soms ook het schrijven of lezen hier op het forum, eerlijk gezegd. Die trek werd snel minder en is nu weg.

De andere had en heeft bij mij meer te maken met de dingen, waar ik drank overheen goot. Voor mij irritaties, boosheid, mijn zin niet krijgen, me niet serieus genomen voelen. Voor mij waren dat emoties waarvan ik de herkomst heb kunnen achterhalen, waardoor de trek die het opriep steeds minder en minder werd.

Het aardige is dan vervolgens, dat het hebben van trek een signaal is geworden. Voor mij betekent het nu "er is iets aan de hand, actie Gerrit!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gerrit, dank je wel voor jouw reactie.

Ik vind het wel een mooie 'er is iets aan de hand, actie',  ik ga het eens onderzoeken bij mezelf.

Tot nu toe helpt het forum mij enorm.

En ik ben vanochtend echt trots op mezelf, ik kan me niet herinneren dat ik zonder kater of vermoeid gevoel door de wijn, ben begonnen aan de week.

En nu wel, wat mooi om te ervaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een lastig moment met de 5 in de klonk. Maar na het advies van mijngerrit nu aan het onderzoeken. Het is wel zo dat ik hele dagen therapie geef en daardoor ook energetisch vervuild naar mijn idee. Wijn is misschien voor mij een middel om de bevuiling op een verkeerde manier weg te spoelen. Ik ga dit even laten bezinken of er niet nog iets anders is....trek is nu al wel minder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren vond ik echt een lastige dag. De trek was enorm. En vanochtend toen ik wakker werd heb ik ook een paar keer moeten voelen en nadenken, dat ik toch echt nuchter in mijn bed lag.

Nog steeds verbazing roept dit op.

De eerste week zit erop.

Vandaag neem ik de eerste niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HOi allen,

even fijn om hier te zijn. Ja sta nog steeds droog en dag 9 is bijna voorbij.

Langzaam aan ga ik 's avonds ook echt andere dingen doen. Met het verdiende geld van niet drinken heb ik as dinsdag een massage afgesproken, dus dat ik voor mij op korte termijn het doel. Maar ik merk echt dat het dag bij dag is..

Het weer helpt ook wel moet ik zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, 9 dagen alweer. Dat is ruim meer dan een week.

Ik geloof dat ik van Lady Jane leen als ik zeg, dat als je de dagen aan elkaar rijgt, je een hele mooie ketting krijgt.

Morgen weer een kraaltje Roodborstje.

Fijn om je hier te hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjee en dan is het zondagochtend. En ik ben 2 dagen niet op het forum geweest.  Aantal zeer moeilijke momenten gehad, maar de app die ik gebruik helpt ook enorm.

Enorm trots want al 11 dagen niet gedronken. Ik voel me fijn, zojuist alweer 1,5 uur gewandeld. Voor mij werkt het enorm om naar buiten te gaan.

Heerlijk gevoel. Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...