Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wat een lastig moment met de 5 in de klonk. Maar na het advies van mijngerrit nu aan het onderzoeken. Het is wel zo dat ik hele dagen therapie geef en daardoor ook energetisch vervuild naar mijn idee. Wijn is misschien voor mij een middel om de bevuiling op een verkeerde manier weg te spoelen. Ik ga dit even laten bezinken of er niet nog iets anders is....trek is nu al wel minder

Geplaatst

Gisteren vond ik echt een lastige dag. De trek was enorm. En vanochtend toen ik wakker werd heb ik ook een paar keer moeten voelen en nadenken, dat ik toch echt nuchter in mijn bed lag.

Nog steeds verbazing roept dit op.

De eerste week zit erop.

Vandaag neem ik de eerste niet!

Geplaatst

HOi allen,

even fijn om hier te zijn. Ja sta nog steeds droog en dag 9 is bijna voorbij.

Langzaam aan ga ik 's avonds ook echt andere dingen doen. Met het verdiende geld van niet drinken heb ik as dinsdag een massage afgesproken, dus dat ik voor mij op korte termijn het doel. Maar ik merk echt dat het dag bij dag is..

Het weer helpt ook wel moet ik zeggen.

Geplaatst

Tjee en dan is het zondagochtend. En ik ben 2 dagen niet op het forum geweest.  Aantal zeer moeilijke momenten gehad, maar de app die ik gebruik helpt ook enorm.

Enorm trots want al 11 dagen niet gedronken. Ik voel me fijn, zojuist alweer 1,5 uur gewandeld. Voor mij werkt het enorm om naar buiten te gaan.

Heerlijk gevoel. Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Hè, vandaag mijn 14de dag nuchter. Gaat goed! Ik heb sinds gister ook dat ik niet standaard rond 17 uur aan alcohol denk. Dus ik ga vooruit. Maar ik heb keertje eerder 3 weken niet gedronken dat sowieso volhouden en vakantie staat voor de deur dat is natuurlijk ook wel een uitdaging. En morgen eten met een vriendin, dus weer wat nieuwe hobbels. Ik vind 'de eerste pak ik niet' een enorme houvast.

Geplaatst

Yeah Roodborstje!

Die zit ook in mijn hoofd...'de eerste niet'.

Ik las straks ergens een drankje is niet de beloning,

het drankje níet nemen is een beloning...soort van omdenken.

Dat gaf mij weer even een soort van frisse benadering.

Goed dat je die nieuwe hobbels benoemt.

Bewust een keuze maken wat je doet helpt ook.

Een plan dus...word je niet verrast en sta je sterker.

Twee weken...mooi man...euh vrouw...in je profiel staat nog 'man'   :)

Geplaatst

Hoi woensdag etentje was goed, gezellig en niet gedronken. Itt gisteravond, wel gedronken enorm balen, voel me ook schuldig. En dan dadelijk ook nog werken...begin ik weer met de teller om nul....

Geplaatst

Oh mijngerrit, dank je wel dat had ik eigenlijk net nodig. Ik ben namelijk heel streng voor mezelf en boos.

Ik ga inderdaad het moment terug halen en onderzoeken.

Geplaatst

Oh balen, roodborstje!

(Eventjes, niet de hele dag hoor!)

Dit heb ik ooit bij een lezing gehoord:

Je streeft naar volledige onthouding, want dat is wat je wilt, maar niemand kan het in één keer. Uitglijers horen bij het proces van genezen.

Opstaan, wonden likken en weer doorgaan. Als je leert schaatsen blijf je ook niet liggen zodra je bent gevallen. 

En op een moment kun je schaatsen, ook al blijft het ijs spekglad. 

Geplaatst

HALT (Hungry, ANGRY, Lonely en Tired)

allemaal triggers.

mild zijn, volhardend, liefdevol

allemaal niet.

het pad van een roodborstje gaat wel eens met tegen een glazen raam aanvliegen

en dan krabbelt dat volhoudertje weer op en vliegt verder, en zingt uit volle borst erna.

Geplaatst

He..Roodborstje balen..I know  :blush:

Na een maand ook de teller op nul...niet fijn.

Maar ben niet té streng voor jezelf.

Wel streng genoeg om je snel te herpakken.

En er een les uit te leren...die helpt voor het volgende moeilijke moment.

Kop op...ik doe mee!

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...