Claartje Geplaatst 7 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2016 Goed hè kan het soms nog moeilijk geloven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skyer Geplaatst 7 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2016 Succes Claartje en veel plezier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 7 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2016 Prima dag gehad. Veel gelopen. Op het terrasje in de zon het wel even moeilijk gehad om niet te drinken. Zus nam witte wijn. Ik heb gezegd dat ik even een tijdje niet wilde drinken.. kreeg de onvermijdelijje vraag ... is daar een reden voor ???? Durfde nog niet de waarheid te zeggen .verder geen probleem gehad . Bij de sushi jasmijn thee gedronken en dat ging prima. Dus weer een dagje droog overleefd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 8 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2016 (bewerkt) Dag 33 Ik ga vandaag een financiële planning maken voor mijn vakantie over 2 jaar . Eens goed kijken waar ik kan besparen op mijn uitgaven. 8 augustus 2016 bewerkt door Claartje huttula en Vol reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 8 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2016 Ja. Dat sowieso. Maar ik heb ook behoefte aan een echt gedegen planning. Dus daar ga ik me vandaag eens over buigen. is voor een goed doel dus leuk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 8 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2016 Leuk om er zo'n lange tijd naartoe te leven. Claartje, ben jij al eens vaker zover gekomen met stoppen? Het gaat zo goed met jou, echt fijn om te lezen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 8 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2016 Ha Basta. Nee zolang droogstaan is me de afgelopen 20 jaar niet gelukt. Dus ben ook echt trots. Alleen het idee om nooit meer te kunnen drinken benauwd me nog wel hoor. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 8 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2016 He Claartje, het idee om nooit meer te kunnen drinken vloog mij ook wel eens aan. Zoals je zelf ervaart is het leven zonder drank best overkomelijk. Datzelfde was ook mijn ervaring.. niet dat alles nou ineens voor de wind ging en gaat maar de wetenschap dat het leven gewoon z'n gang gaat, of ik me nou wel of niet van de wereld drink, deed me inzien dat ik het mezelf alleen maar moeilijk(er) maakte als ik er ook maar eentje zou nemen. Niet dat eentje nou meteen vanzelfsprekend naar tweetje, drietje etc.-tje zou leiden, maar in m'n hoofd kwam steeds meer de vraag naar boven: Eéntje??? Waarom??? Omdat ik daar -in de wetenschap en aanvaarding dat ik een verslaafde ben- geen waterdicht "gebruikersvriendelijk" antwoord op kon vinden werd het steeds geruststellender, minder benauwend voor me om het idee van "nooit meer" als feit te zien. En naarmate dit makkelijker werd, werd "nooit meer mogen/kunnen" zoetjesaan zó vanzelfsprekend dat ik nooit meer hoef te drinken. "Nooit meer drinken" is net zo min benauwend voor me geworden als "altijd ademhalen".. Komt goed, meis.. als je die eerste vandaag in elk geval maar niet neemt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 8 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2016 Dank u Heren Skyer reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 8 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2016 Och leve Claartje..wat doe jij het goed! Ik ken die wat ongemakkelijke situaties. 'Is daar een reden voor?' Het aftasten wat je wel en niet deelt. Ik kwam mijn zus tegen in de wachtkamer van de huisarts toen ik mijn probleem ging opbiechten...ben nog niet helemaal open geweest...komt wel. Op mijn moment. Over twee jaar een mooie reis...droog uiteraard! Het 'nooit meer'...ja, vliegt mij ook soms aan..ik ben 'er' ook nog niet... Maar we weten waar we het voor doen. Elkaar helpend! Fijne dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 8 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2016 Zelf gaf mij "nooit meer" mij een bepaalde rust. Iets waar geen twijfel over mogelijk is. Schept voor mij duidelijkheid. Alles of niets type Dus ja ik kan die eerste ook niet nemen. Niet drinken is maar een klein onderdeel van het grote geheel waar ik echter achter kwam toen ik stopte. Er stond een hele wereld voor mij open...vrijheid Kan ik die wereld wel aan . Het was wel ineens heel veel Verslaafd worden doen we niet zomaar. Möoie weg ingeslagen Claartje kruidenthee67 en Claartje reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 8 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2016 Al gauw 100 euro per maand toch? Wat je zo opzij mag leggen... Dat is 1200 euro per jaar!!! en over 2 jaar het dubbele. Kijk-kijk. (die onthoud ik voor mezelf ook even) Wat ga je goed zeg! Vol reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 9 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2016 Dag 34 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 9 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2016 Al gauw 100 euro per maand toch? Wat je zo opzij mag leggen... Dat is 1200 euro per jaar!!! en over 2 jaar het dubbele. Kijk-kijk. Inderdaad!! Jeetje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 10 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2016 Dag 35 Vandaag lekker druk. Het niet drinken wordt makkelijker merk ik . Heb een gedegen bespaarplan gemaakt voor het komende jaar. Lekker knierten gaat het worden. Maar voor een leuk doel . huttula, Vol en Skyer reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 10 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2016 Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 10 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2016 Vandaag de laatste loodjes van mijn huiskamer. Boekenkast weer ingeruimd. Alle boeken schoongemaakt en uitgezocht. 3 tassen vol boeken naar de kringloop gebracht.. nu kan ik genieten van een schone frisse huiskamer Yeahhhhh Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 10 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2016 Heerlijk is dat, opgeruimd en fris gevoel ! Mooi afgerond project zo ! Claartje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 11 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2016 (bewerkt) Dag 36 Het gaat nog steeds goed hier 11 augustus 2016 bewerkt door Claartje smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 11 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2016 Wow Claartje, wat gaat je goed! Complimenten! Sita Claartje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 12 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2016 Dag 37 Vandaag dagje uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tientje Geplaatst 12 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2016 Goed bezig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 12 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2016 Fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roodborstje Geplaatst 12 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2016 Yen claartje, wat ga je goed. Ik ben blij voor jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 13 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2016 (bewerkt) Dag 38 Ik typte een heel bericht op mijn mobiel en nou is het weg 13 augustus 2016 bewerkt door Claartje Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden