Geplaatst 6 juni 201610 jr. comment_984994 https://www.novadic-kentron.nl/onderzoek-benzodiazepines/ In dit artikel staat, dat ontwenningsverschijnselen weken kunnen aanhouden. Het lijkt mij duidelijk, dat er meestal maanden en maanden en nog meer maanden overheen gaan, voordat de ergste verschijnselen zijn verdwenen en soms duurt het nog langer. 6 juni 201610 jr. bewerkt door sneeuwhoen Rapport
Geplaatst 7 juni 201610 jr. comment_985067 Net zoals iemand van diezelfde organisatie beweert dat afbouwen weken kost ... Soms wel natuurlijk, en als dat alles is ... Die verhaal over flumazenil suggereert dat die man er wel wat van weet, maar als je andere uitspraken ziet slaat de twijfel toe ... Rapport
Geplaatst 7 juni 201610 jr. comment_985078 Ik had nog niet van Flumazenil gehoord. Gaba-A receptor. Klinkt aannemelijk. Maar zou je geen ontwenningsverschijnselen van dat middel krijgen? Alleen intraveneus toe te dienen met een injectie. Wel interessant Rapport
Geplaatst 7 juni 201610 jr. comment_985111 Flumazenil is zo ongeveer het tegenovergestelde van een benzodiazepine. Hoe men het in die context toepast, weet ik niet. Het zal zeker niet voor iedereen werken. Rapport
Geplaatst 8 juni 201610 jr. comment_985158 2 op de 3 lukt het om te stoppen, bij een relatief lage dosis? Wat is relatief laag, zelf zit ik op 2,5 mg lorazepam (zat op 4 mg) en ben aan afbouwen, vanavond weer 1/8 vanaf, dat is te doen, dan ca 2 dagen onrustig en dan weer stabiel merk ik, na 5 dagen jas ik de volgende 1/8 er af en probeer om 0,25 mg per week / 2 weken te doen. Arts heeft mij verteld van herstel eiwitten op receptoren, afbouwen kosten zo weken, ik vol Ashton zo. De schokken zijn niet fijn, iedere keer herstel nieuw evenwicht, maar langdurige gebruik en oud mee worden zie ik ook niet zitten wat in onderzoek staat, volgens mij niemand op dit forum???? Wat ik mij afvraag is of je iedere keer op herstel moet wachten of gewoon elke 14 dagen 0,25 mg er af en dan bij ontwenningsverschijnselen de rit uit zitten..... Volgens http://www.e-psychiater.nl/medicijnen/kalmeringsmiddelen/benzodiazepines/ Na enige dagen heeft het lichaam de eigen stof weer aangemaakt en verdwijnen de onthoudingsverschijnselen.... Tja. Rapport
Geplaatst 8 juni 201610 jr. comment_985160 Aan die link zou ik niet veel waarde hechten. Wat weten die psychiaters er nou van ? Bar weinig. Dat verhaal van die lichaamseigen stof is grotendeels onzin. Wat afbouwen betreft, dat is persoonlijk. Enige stabiliteit is in het algemeen wel wenselijk. Maar wachten op "herstel" kan soms lang duren ... Rapport
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen