Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum Verslavingdebaas

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

https://www.novadic-kentron.nl/onderzoek-benzodiazepines/

Featured Replies

Geplaatst

https://www.novadic-kentron.nl/onderzoek-benzodiazepines/

 

 

In dit artikel staat, dat ontwenningsverschijnselen weken kunnen aanhouden.

Het lijkt mij duidelijk, dat er meestal maanden en maanden en nog meer maanden overheen gaan, voordat de ergste verschijnselen zijn verdwenen en soms duurt het nog langer.

bewerkt door sneeuwhoen

Geplaatst

Net zoals iemand van diezelfde organisatie beweert dat afbouwen weken kost ... Soms wel natuurlijk, en als dat alles is ...

 

Die verhaal over flumazenil suggereert dat die man er wel wat van weet, maar als je andere uitspraken ziet slaat de twijfel toe ...

Geplaatst

Ik had nog niet van Flumazenil gehoord. Gaba-A receptor. Klinkt aannemelijk. Maar zou je geen ontwenningsverschijnselen van dat middel krijgen?

Alleen intraveneus toe te dienen met een injectie. 

Wel interessant

Geplaatst

Flumazenil is zo ongeveer het tegenovergestelde van een benzodiazepine. Hoe men het in die context toepast, weet ik niet.

Het zal zeker niet voor iedereen werken.

Geplaatst

2 op de 3 lukt het om te stoppen, bij een relatief lage dosis?

Wat is relatief laag, zelf zit ik op 2,5 mg lorazepam (zat op 4 mg) en ben aan afbouwen, vanavond weer 1/8 vanaf, dat is te doen, dan ca 2 dagen onrustig en dan weer stabiel merk ik, na 5 dagen jas ik de volgende 1/8 er af en probeer om 0,25 mg per week / 2 weken te doen. Arts heeft mij verteld van herstel eiwitten op receptoren, afbouwen kosten zo weken, ik vol Ashton zo. De schokken zijn niet fijn, iedere keer herstel nieuw evenwicht, maar langdurige gebruik en oud mee worden zie ik ook niet zitten wat in onderzoek staat, volgens mij niemand op dit forum????

Wat ik mij afvraag is of je iedere keer op herstel moet wachten of gewoon elke 14 dagen 0,25 mg er af en dan bij ontwenningsverschijnselen de rit uit zitten.....

 

Volgens

http://www.e-psychiater.nl/medicijnen/kalmeringsmiddelen/benzodiazepines/

 

Na enige dagen heeft het lichaam de eigen stof weer aangemaakt en verdwijnen de onthoudingsverschijnselen....

Tja.

Geplaatst

Aan die link zou ik niet veel waarde hechten. Wat weten die psychiaters er nou van ? Bar weinig.

Dat verhaal van die lichaamseigen stof is grotendeels onzin.

 

Wat afbouwen betreft, dat is persoonlijk. Enige stabiliteit is in het algemeen wel wenselijk. Maar wachten op "herstel" kan soms lang duren ...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.