Spring naar bijdragen

Even voorstellen: Roosje69


Roosje69

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

De stap is gezet, ik ben aangemeld voor het intensieve traject. Ze wachten nog op de verwijsbrief maar dan kan ik van start. Wie ben ik: vrouw 46 jaar. Ik dacht al een jaar of 20 een gezelligheids drinkster maar helaas "gewoon" een alcoholiste. Zodra ik een glas wijn heb gedronken word ik een andere vrouw en die andere vrouw drinkt graag door. Op mijn meest ellendige momenten waren dat wel 5 flessen wijn per dag (wellicht zelfs meer). Andere dagen zeker 1 fles en dan weer dagen/weken geen drank. Om moe van te worden. Regelmatig kan ik het ook bij twee glazen houden en dan overgaan op water (dit past dan weer niet in het patroon van een verslaafde ... denk ik). Kortom het liefste zou ik een gezelligheids drinkster worden maar vooralsnog heb ik de alcohol afgezworen. Vandaag is dag 11 van mijn nuchtere bestaan. Tijdens moeilijke momenten of lastige situaties (heb last van angstklachten) slik ik een Lorazepam. Jarenlang Oxazepam geslikt maar volgens huisarts is dat slecht voor de lever. Lorazepam schijnt niet door de lever afgebroken te worden. Geen idee hoe het dan wel wordt afgebroken, nog niet in verdiept.

 

Ik hoop op dit forum steun te vinden tijdens moeilijke momenten en ook steun te kunnen bieden.

 

Groet,

Roosje69

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Roosje.

Er is denk ik geen patroon van een verslaafde.

Ik kon ook best makkelijk een periode niets drinken,

en deed elk voorjaar een vastenkuur om dat te checken/bewijzen.

En toch weet ik zeker dat ik een groot probleem met drinken had.

Zo'n hoeveelheid als 5 flessen (wat zul je ziek zijn geweest erna)

haalt jouw gemiddelde ook wel omhoog. Het is vrij extreem drinkgedrag

dus je ik denk dat het goed is dit voor eens en voor altijd aan te pakken.

Er is veel steun te halen hier,

veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Roosje69,

 

 

En al 11 dagen nuchter. Da's mooi.

Dat heen en weer zwabberen tussen wel/niet,

veel/weinig is héééél vermoeiend.

I know.

 

En wat is een gezelligheidsdrinker?

Zonder alcohol ben ik gezelliger....

 

T' is niet niet altijd gemakkelijk, maar wel een duidelijke keuze.

Hopelijk biedt het forum je de steun die je nodig hebt om je te houden 

aan wat je nu vastberaden voor jezelf hebt gekozen.

Want dat is het kiezen voor jezelf.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En vandaag is dag 18 ... er zijn moeilijke momenten (zeker bij werkstress, officieel burn out maar deze hele week meer dan 8 uur per dag gewerkt). Waardeloos maar soms moet het gewoon. Helaas nog steeds niet online bij Taxus gestart omdat ik er vandaag achter ben gekomen dat het verzoek voor de doorverwijzingsbrief al een week op het bureau van de praktijkbegeleidster ligt. Ze is tegen online therapieën (terwijl huisarts al op de hoogte is en er achter staat) ..... Vandaag lichtelijk geïrriteerd geraakt en ze heeft de verwijsbrief in orde gemaakt. Morgenochtend telefonisch contact met de huisarts. Dit gedrag is niet goed voor mijn gemoedsrust. Denk dat ik aan hem maar vertel dat ik door haar maar weer ga drinken :( Nee uiteraard niet, ik hou vol. De motivatie is er. Lees veel boeken over verslaving en de behoefte is op dit moment nog weg. Vanaf dit weekend en de komende week drie keer uit eten en daar zie ik best tegenop. Het is zo "normaal" in mijn omgeving om gezellig mee te drinken. Rokers die stoppen krijgen complimenten. Ex-drinkers krijgen te horen dat ze ongezellig zijn.... althans dat is mijn ervaring. Overigens ben ik ook met de medicatie gestopt. Ik werd er duf van.

 

Allemaal veel succes!  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Roosje,

 

Je noemt jezelf in je eerste bericht 'helaas "gewoon" een alcoholiste'.. Dat inzicht heb je gelukkig al. En dan

heb je meer dan de helft al gewonnen.

Natuurlijk zeg je 'helaas'.. niemand kiest ervoor alcoholist(e) te worden. Maar je zult ze de kost moeten geven die nooit

toegeven dat ze alcoholist zijn en die zo langzaam een eenzame en pijnlijke dood tegemoet gaan.

 

Bedenk dat ook het leven van niet-alcoholisten, zelfs het leven van totaal geheelonthouders diepe dalen en hoge pieken kent,meevallers

én (grote) tegenslagen.

Doordat jij als "gewoon" alcoholiste de keuze hebt gemaakt te willen stoppen met drinken -en dat kan echt, hoor- hoef je

alleen nog maar doordrongen te raken van het feit dat een eerste glaasje niet de oplossing is.

Voor een alcoholist(e) die wil stoppen met drinken is een dag niet gedronken een gewonnen dag.. in elk geval

dát stukje gewonnen dat ons (alcoholisten) in al ons doen en laten zo beïnvloedt.

 

PS. Ik krijg als "ex-drinker" ook niet veel complimenten (meer). Maar dat weegt niet op tegen het feit dat ik nooit meer naar

m'n hoofd geslingerd krijg dat ik niet zoveel moet zuipen, dat de puinhoop die ik achterlaat m'n eigen stomme schuld is...

Ik doe "gewoon" mee, als alcoholist die geen alcohol drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...