Spring naar bijdragen

Zondag 22 mei. Regen!

mikki

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben ook maar een vrijwilliger die ingehuurd is voor de koffie en de thee... 

Cola per gratie gods omdat onze Fleur geen koffie en thee blieft.... 

icon_finger.gif (zo, die wilde ik al zooooo lang een keertje gebruiken, vond um zoooo leuk) 

Hij is leuk ja, maar toch niet tegen mij?!!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik ben ook maar een vrijwilliger die ingehuurd is voor de koffie en de thee... 

Cola per gratie gods omdat onze Fleur geen koffie en thee blieft.... 

icon_finger.gif (zo, die wilde ik al zooooo lang een keertje gebruiken, vond um zoooo leuk) 

Oooooooooooooh stoute emoticon Vonneke  :D  :D  :D  :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Regenboog ik ben opgenomen geweest. Twee kanten. Ik ging mijn eigen pad volgen. Stond niet altijd open voor behandeling en de mogelijkheden. Anderzijds was ik niet tevreden over de behandeling. Ze gooien alles op asperger en richtten zich daar vooral op. Steeds heb ik aan gegeven dat ik met mijn verslaving aan de slag moet. Dat werd een beetje af gedaan dat het wel mee valt. Maar ook ik heb de hulp niet met beide handen aan gepakt. Ik ben met ontslag gegaan. Mijn vrouw wilde scheiden en ik ben alleen gaan wonen. Ik kan nu niet anders dan toegeven dat ik het niet red. Hoe moeilijk ook. Niet alleen wat verslaving betreft. Zelfzorg is ook een groot punt. Ik ben in staat om binnen 2 maand overal een chaos van te maken. Mijn dochters noemden gisteren beschermd wonen. Eigen woonruimte wel begeleiding in de buurt. Misschien is het wat. Mijn dochter is verpleegkundige. Heeft er wat meer zicht op dan ik wat er mogelijk is. Vandaag rustig kijken wat de opties zijn. Het zal niet zo zijn dat ik heel snel in een woonvorm zit. Zullen lange wachtlijsten zijn. De vraag of ik er voor in aanmerking kom. Wat doe ik in de tussentijd. Kan wel ergens in een woonvorm wonen. Zal ook behandeling nodig zijn. Ben nu wel op een punt dat ik me goed besef dat ik het niet alleen red. Ik zal hoe dan ook hulp moeten accepteren en me er voor de volle 100% in moeten zetten.

En DD dan? DubbelDiagnose behandeling. Daar nemen ze je asperger EN je verslaving in behandeling. Ken je dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O gos het is morgen weer maandag. Moet ik heel even over denken......

Als je echt wilt, hoef je daarover niet na te denken, regenboog..

Hier heb je dus zo'n voorbehoud waar ik het eerder over had. Onvoorwaardelijke overgave is

de sleutel naar succes! Niks, noppes, nada is een legitieme reden om te drinken als je niet wilt drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je echt wilt, hoef je daarover niet na te denken, regenboog..

Hier heb je dus zo'n voorbehoud waar ik het eerder over had. Onvoorwaardelijke overgave is

de sleutel naar succes! Niks, noppes, nada is een legitieme reden om te drinken als je niet wilt drinken.

Ik wil echt niet drinken maar ik realiseerde me toen ik op het weekpack stond en het me niet lukte ik dat als falen ervaarde. Op dit moment geeft het staan op het dagpackt een zekerder gevoel,van dat dit meer haalbaar is en niet een falen gevoel. ... of is realiseer ik me nu ineens een week en dagpackt hetzelfde .... qua gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil echt niet drinken maar ik realiseerde me toen ik op het weekpack stond en het me niet lukte ik dat als falen ervaarde. Op dit moment geeft het staan op het dagpackt een zekerder gevoel,van dat dit meer haalbaar is en niet een falen gevoel. ... of is realiseer ik me nu ineens een week en dagpackt hetzelfde .... qua gevoel.

Regenboog, voor mij was de overgang van dag- naar weekpact wel essentieel. Ik wist al wel dat ik best een dag droog kan blijven. En twee ook wel. Dus het dagpact had niet zoveel toegevoegde waarde meer. Want ik wilde niet maar 1 of 2 dagen niet drinken. Nee, ik wilde gewoon heel sterk minderen. Waarmee ik bedoelde (toen): ik wil/mag alleen in het weekend sociaal drinken. (nu zie ik dat alweer anders hoor want ik drink meestal gewoon niet, ook niet in de weekenden.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht al dat je twijfelde vanwege het falen Regenboog. Dat werpt je even terug qua zelfvertrouwen he? Maar volgens mij ben je al heel ver op de goede weg dus vertrouw er maar op dat je ook dat weekpact wel een keer aankunt. Als je dat nu nog niet wilt dan blijf je lekker op het dagpact. Dat is ook goed toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht al dat je twijfelde vanwege het falen Regenboog. Dat werpt je even terug qua zelfvertrouwen he? Maar volgens mij ben je al heel ver op de goede weg dus vertrouw er maar op dat je ook dat weekpact wel een keer aankunt. Als je dat nu nog niet wilt dan blijf je lekker op het dagpact. Dat is ook goed toch?

Inderdaad Mupke werpt dat me even terug in mijn zelfvertrouwen .... dat zie je goed. Ik hapte geestelijk even naar adem toen je me dit voorstelde van, uuh ho wacht es ff, dit wordt mijn 4de dag van ADB". Ik ben wr nog niet uit, het lijkt net een stap te ver. Misschien zeg ik dat omdat ik gisteren trek had en nee niet gedronken!

Ik ben er nog niet uit. Misschien maak ik het dagpack qua week af dus tot a.s. woensdag en ga me dan op het weekpack zetten ... tssjj ik ben er nog niet uit ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar lieve regenboog, zolang je voor een ander stopt, of dat nu een persoonlijk persoon is of een dag/weekpact met "virtuele" personen, zal het

altijd een soort van competitie inhouden. En in een competitie NIET de bovenste plaats halen staat altijd min of meer in het teken van

zegevieren met als tegenpool falen.

Je hebt in principe alleen verantwoording af te leggen naar jezelf. Het is jouw leven, jouw verslaving, jouw wens om te stoppen met drinken...

Als je dat pact, of het nou dag-, week-, maand-, of jaarpact is, nou loskoppelt van jouw eigen wens om niet te drinken, loskoppelt van de belofte die

je alleen aan jezelf kunt doen, dan wordt het pact niets anders dan een graadmeter voor jezelf, eventueel misschien een duwtje in de rug als

er een hobbeltje genomen moet worden.. maar dan kun je in feite niet meer falen. Hooguit voor jezelf tot de conclusie komen dat je iets niet

goed hebt gedaan als je toch gedronken zou hebben en het vervolgens anders proberen te doen.

Als je wilt stoppen met drinken en je stopt, dan moet je daar niet van tevoren al angst voor falen bij hebben.

Stoppen met drinken en alles wat daar uit voortkomt zou een ontdekkingstocht moeten zijn.. zelfs een terugval(letje)

is dan een (leerzaam) onderdeel van die tocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar lieve regenboog, zolang je voor een ander stopt, of dat nu een persoonlijk persoon is of een dag/weekpact met "virtuele" personen, zal het

altijd een soort van competitie inhouden. En in een competitie NIET de bovenste plaats halen staat altijd min of meer in het teken van

zegevieren met als tegenpool falen.

Je hebt in principe alleen verantwoording af te leggen naar jezelf. Het is jouw leven, jouw verslaving, jouw wens om te stoppen met drinken...

Als je dat pact, of het nou dag-, week-, maand-, of jaarpact is, nou loskoppelt van jouw eigen wens om niet te drinken, loskoppelt van de belofte die

je alleen aan jezelf kunt doen, dan wordt het pact niets anders dan een graadmeter voor jezelf, eventueel misschien een duwtje in de rug als

er een hobbeltje genomen moet worden.. maar dan kun je in feite niet meer falen. Hooguit voor jezelf tot de conclusie komen dat je iets niet

goed hebt gedaan als je toch gedronken zou hebben en het vervolgens anders proberen te doen.

Als je wilt stoppen met drinken en je stopt, dan moet je daar niet van tevoren al angst voor falen bij hebben.

Stoppen met drinken en alles wat daar uit voortkomt zou een ontdekkingstocht moeten zijn.. zelfs een terugval(letje)

is dan een (leerzaam) onderdeel van die tocht.

Pffft, ja zo gezien geeft me het weer rust. Ik begrijp zeker dat ik alle pacts als een duwtje in de rug kan zien.

Ik ben alweer op dag 4 van ADB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...