Spring naar bijdragen

Rob4 stelt zich voor, eindelijk!


Rob4

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben al zo'n 18 jaar een zeer stevige drinker, maar heb hier nog nooit open met iemand over kunnen praten. Intussen heeft het mijn relatie gekost en een verdere (vrijwillige ?) isolatie van mezelf. Ik wilde al een hele tijd stoppen, maar volgens mij zijn alcoholisten meesters in het vooruit schuiven van hun stopdatum. ;) Drank heeft voor mij een zeer belangrijke plaats in mijn leven ingenomen, het is voor mij een vlucht geworden. Je even lekker en ontspannen voelen, wie wil dat nu niet? De grey outs - het je niet goed meer kunnen herinneren wat je nu precies hebt gedaan de vorige avond - maakte mij ook wel boos en bang. Toch was er altijd nog de eerste fase van de roes waar je, je prima bij voelde.

 

Niet mijn hele leven draaide om alcohol. Ik ben nooit iemand geweest die een fles op zijn nachtkastje had staan en overdag op  werk had ik er ook helemaal geen behoefte aan. Zodra ik thuis was of in het weekend begon dat pas. Mij  ex heeft heel veel geduld met mij gehad, dat we elkaar nog regelmatig zien heeft vooral met haar liefde te maken. Tijdens onze relatie heb ik een therapie bij de Brijder gevolgd, met de nodige tegenzin. Dit was alleen omdat zij onze relatie wilde beëindigen als ik niet zou stoppen. Ik heb de therapie niet afgemaakt, en onze relatie was ten einde.

 

Ik kreeg de nodige lichamelijke klachten. Bij een bloedonderzoek werd mij duidelijk gemaakt dat de waarden in mijn lever nogal afweken, of ik wist wat daar de oorzaak van was? Nee, natuurlijk "wist ik dat niet". De dokter wilde na een aantal maanden nog eens een bloedonderzoek doen. Ik heb een zeer vriendelijke huisarts, die dingen heel voorzichtig aanpakt. Toen de uitslagen van het tweede bloedonderzoek binnen was, was mijn huisarts op vakantie. Zijn vervanger, een oudere meer ervaren huisarts, vertelde mij dit toen ik hem belde: " Het is duidelijk een vervette lever, je moet dus stoppen met drinken." Een vervette lever geeft kans op een leverontsteking, wat dodelijk kan zijn." "Zonder lever kunnen we niet leven, stoppen dus!"... Daar zit je dan, wat je natuurlijk al jaren weet, komt opeens erg hard binnen. Ik heb nu dus besloten om helemaal te stoppen met drinken. Ik begrijp dat ik mijn anders moet gaan leven, dat valt niet mee! Ik ben zoekende, maar hoop hier wat tips te krijgen. Bedankt voor het lezen van mijn verhaal.

 

Groet,

Rob4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Rob4,

welkom alvast hier. Mij heeft het forum veel geholpen, alleen al door over mijn drankgedrag na te denken heeft me geholpen en uiteindelijk hoop ik er wat beter af te komen.

Ik dronk niet altijd maar als ik dronk dan zakte ik gelijk helemaal door, tot het gaatje.

Ik hoop dat je hier kan vinden wat je zoekt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Rob, het is me niet helemaal duidelijk of je al gestopt bent of dat nog gaat doen. Heb je een beetje een plannetje?

In iedere geval van harte welkom hier. Dit is een super nuttig forum. Onder 'ditjes, datjes & dagdraad' vind je een onderderp Donderdag 21 April. Dat is een soort huiskamer waar we dagelijks door elkaar heen kletsen. Kijk maar eens en doe mee als je zin hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Meya,

 

Ik ben net gestopt, heb daar helemaal geen ervaring mee, maar wil wel doorzetten. Ik ben gisteren begonnen met groene thee drinken in plaats van bier, dat is behoorlijk wennen, maar ging mij aardig af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Rob

voor mij werkt dit forum

al ruim 6 1/2 jaar.

Op de tips afdeling kun je veel tips lezen,

op de wie is wie voorstel-afdeling leer je

van medeforunmmers, zowel hoe het soms niet past bij je

als aan wie je een voorbeeld hebt hoe jij het wel wilt.

Niemand is hetzelfde en niemands drinkenpatroon was hetzelfde.

Maar jij bent baas over jouw leven en niet de drank,

dus houd het heft in eigen handen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rob.

Dat is een heftige wake up call!

Het is dus stoppen of doodgaan uiteindelijk.

 

Goed dat je het heft weer in eigen handen neemt en stopt.

Ik raad je wel aan hulp hierbij te zoeken. Ook ik ben vele malen gestopt op wilskracht. Dat lukte soms weken, soms maanden, maar altijd viel ik weer terug.

Nu heb ik een behandeling gevonden om ook echt anders te gaan denken en kijken naar en over mijn verslaving en mijzelf.

Maak het jezelf niet te moeilijk en zet alle hulp in die je kunt.

 

Ik wens jou veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties. Ik sta nog maar aan het begin, maar probeer het in eerste instantie alleen te doen. Als ik behoefte he aan hulp, dan komt die vanzelf wel, denk ik. Zijn er meer mensen die het helemaal alleen hebben gered?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de internetbehandeling van Tactus gedaan en verder kwam ik hier op het forum.

Naar de AA ben ik nooit geweest, daar had ik geen behoefte aan. Waarschijnlijk door mijn ervaring met de AO, voor over- en ondereters. Ik voelde me daar niet thuis toen ik worstelde met een eetstoornis, en ben daarom nooit naar de AA gegaan.

Anderen daarentegen zijn erg blij met de steun die ze daar krijgen, dus ook dat is heel persoonlijk.

Het allerbelangrijkste voor jou is nu bepalen wat je wilt: stoppen of minderen.

Eerst je doel duidelijk hebben en dan kun je bedenken hoe je dat doel bereikt.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Rob,

 

Ik ben een van die mensen die het zonder professionele hulp probeert te redden. Mijn omgeving is ook niet op de hoogte.

Heb momenteel veel steun aan het aan- en afmelden van het dagpact. En het meelezen en soms wat meeschrijven op het forum helpt me ook.

Het filmpje van Els Noorlander heeft me veel inzicht gegeven.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rob

Wat niet gewerkt heeft kan maar zo nu wel werken voor je.

Je staat er nu anders in mwb het stoppen.

Zelf heb ik veel hulp gehad van huisarts verslavingszorg om te stoppen maar ook gestopt te blijven.

Verslaafd worden doe je niet zomaar en daar ben je ook niet zomaar vanaf.

Toch is het de moeite waard

Dus schroom niet om extra hulp te vragen als je denkt ik ga het niet redden.

Ze zijn ervoor.

Welkom Rob en veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rob,

 

Welkom en Succes!

 

Ik heb het 4 jaar terug 2,5 maand alleen volgehouden, toen na een 4-tal verjaardagen binnen 1 maand waar ik toch weer gedronken had, weer "gewoon ouderwets" doorgedronken.
In januari '15 ben ik via de huisarts bij Tactus beland. Na een groepsbehandeling (wekelijkse sessies op vrijdagmiddag) mezelf aangemeld bij een zelfhulpgroep (Intact). Daar ga ik in principe elke week naar toe. Sinds begin maart '15 geen druppel meer gedronken. Voor mij is die groep erg goed, maar dat geldt niet voor iedereen.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rob welkom

Gelukkig heeft een lever een zelfreinigend vermogen die beter is dan van een gemiddelde grill-oven maar er blijken wel grenzen te zijn. Wat fijn dat je stevig door elkaar geschud bent. Dat zijn we op het forum allemaal.

De één door familie, de ander door de baas en weer iemand anders door de huisarts.

We zijn allemaal uniek, maar niemand is speciaal gek of dom. We zijn net als jij, verslaafd.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...