Spring naar bijdragen

Zaterdag, 26 maart 2016


jowan

Aanbevolen berichten

Goedemiddag!

Prachtige dag, vestje aan en buiten aan de slag.

Nog 1,5 week en ik vlieg vanuit Brussel naar Afrika..geeft zo veel energie en dromen voor toekomst, fijn hoor. Relativeert ellendige werkstress een beetje.

Fijne dag vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Vlaamse gasten kunnen zo komen, vannacht alvast slecht geslapen, ondanks dat ik kon uitslapen.

Dat beloofd morgen wat want het is me niet gelukt mijn ritme naar vroeger te brengen want ik heb nog steeds veel slaap nodig.

Gelukkig heb ik na een hele week er mee rondgelopen te hebben en 8 pagina's levensloopgeschiedenis en een brie ik gehoorf aan mijn vrienden, dit uit mijn hoofd kunnen zetten. Nu maar afwachten, spannend, ik kan nu eenmaal niet tegen confrontaties.

Gisteren iets leuks naar mijn kleinkinderen in het buitenland gestuurd in een poging de ontbrekende verjaardagsfelicitatie een beetje goed te maken.

Maar vannacht heb ik er over na gedacht en het was idd bijna niet mogelijk, je moet dan geld van dat (ei)land hebben en bent er maar een paar uur. 

Als je dan een excursie doet, moet je in de groep blijven. Social media weet ik niets van en wifi was super langzaam heb ik gehoord.

En er waren geen pc in het zgn. internetcafé. Verder zit ik er niet zo mee, ik krijg ook nooit een kaart.

Maar het jochie is 10 geworden en had mij met kerst eigenlijk pas bewust voor het eerst ontmoet. Ik vond hem wel leuk.

 

Iets anders: gisteravond plotseling heel moeilijk met niet roken, gelukkig was er niemand in de buurt om van te bietsen.

Hoewel, de gedachte aan een schoon ruikend huis voor mijn gasten, gaf me toch wel een goed gevoel en dat zou ik dan verpest hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik val zomaar binnen

Ik ben zo verschrikkelijk geschrokken!!!

Bolletje, jij vertelde gisteren over politie en ambulance bij de buren.

Vanmorgen overkwam het mij, alleen net bij de buren maar bij mijzelf.

Politie die mijn deur open probeerde te breken, ambulance met brancard Rn de brandweer met loeiende sirenes.

Ik zit te huilen en te trillen als een rietje.

Helemaal van streek.

Ik schrijf zo verder, zie het toetsenbord niet meer goed

Ik ben trouwens wel oke

Tot zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mes in de bal...al over nagedacht spijtig genoeg  :)

 

Het vragen lost niet veel op Asterix. Ze gapen gewoon alsof ik van een andere planeet kom. Doen dan lekker door en als hij dan nog eens tegen het raam knalt gaan ze lopen.

Mikki, ik begrijp dat kinderen spelen. Heb ik over het algemeen ook geen probleem mee. We hebben twee keer per jaar een speelstraat hier.
Maar als ze voetballen willen en de bal dan toch hoog en hard willen knallen dat ze het dan in het park op het einde van de straat doen. 

Dat ze het verder in de straat doen....kunnen ze tegen iemand anders zijn raam knallen gaan.
Dat ze een sponzen bal kopen...het is me al eender.

 

Wat me stoort en boos maakt dat er totaal geen rekening wordt gehouden met hoe lastig ik het vind. Het is niet omdat het om kinderen gaat dat alles acceptabel is.

Voor jou een klein iets maar daarom dus niet minder groot voor mij.







 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zie ik het ook Fleurtje, ik herken dat wel van jaren geleden.

Mijn auto waar ik erg zuinig op was stond op de parkeerplaats en de jeugd schopte er regelmatig de bal tegenaan, terwijl er een trapveldje 20 meter verderop was.

 

Waarschuwen had geen zin, die klotekids luisteren toch nergens naar.

 

Toen er later een schamp van een voetbal op het portier zat gaf niemand thuis, ook de ouders niet die ik er op aansprak.

 

De straat is blijkbaar toch fijner dan een grasveldje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HA,ha, Togo, ik ben noodgedwongen een paar weken bij Lomé geweest. Motor Landrover kapot. Kerst 1984, + Oud en Nieuw+ mijn verjaardag+ 1e regen in 3 mnd.

Van de rest v/h land heb ik niet veel meegekregen omdat ik ziek achterin op de voedselkist lag.

Het klimaat zal ik nooit vergeten, zo heet en vochtig. Vermoeiend. En dieven/inbrekers zat.

Ik wil je niet ontmoedigen, mss ga je heel iets anders doen, dus ik ga snel je PB lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Vol, ik begrijp het, zal me er later wat meer in verdiepen. Neem in ieder geval heel goed muggenspul mee.Ik heb nog nooit zoveel muggen meegemaakt als daar, ze staken gewoon door je spijkerbroek heen. Maar dat kan nu natuurlijk anders zijn, er wordt veel aan muggenverdelging gedaan en het hoeft ook niet overal hetzelfde te zijn.

Ik ben niet zo snel van malariapillen e.d., maar dat is hier dus echt nodig. Maleron is er een waar ik (en anderen) weinig tot geen last van hebben gehad en je hoeft het ook niet zo lang door te slikken in Ned.

Wat kleding betreft : al te bloot wordt niet op prijs gesteld, bijv. een bermuda is ok, maar zo'n superkort sportbroekje of rokje dus niet.

Maar dat doe jij ook vast niet.

Geniet van de mensen en vooral de kinderen, ze zijn heel wat meer respectvol naar ouderen toe dan hier, eerder verlegen.

Let vooral op hoe ze je een hand geven.

Mocht je in de buurt van de zee zijn, ga er niet in,levensgevaarlijk!! De Duitsers hebben hier ooit een kustweg aangelegd en die ligt nu in stukken onder water en veroorzaakt gevaarlijke stromingen. Heb er nachtmerries van gehad.

Maar alles bij elkaar zul je er een geweldige tijd hebben en over tijd gesproken: de Afrikanen zeggen "jullie hebben horloges, wij hebben de tijd."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit ik op mijn gasten te wachten, krijg ik telefoon uit Zwitserland, zo plat Switserdütsch dat ik het bijna niet verstond. En dan ook nog of ik wist wie hij was.

Uiteindelijk herinner ik hen heel goed, zijn vrienden van vrienden en hier 8 jaar geleden geweest.

Of ze morgen konden komen. Ja, wie vraagt dat nu op de zaterdag voor Pasen! Ik heb wel plaats, maar had de Vlamingen beloofd dat ik niet meer gasten zou nemen. Maandag gaan er 2 weg en dan kunnen ze wel komen. Hij belt nog. Dat is het leuke van een B&B, er gebeurt steeds iets onverwachts.

Goed voor mij in mijn strijd tegen de drank, want ik moet natuurlijk wel helder zijn, anders werkt het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat leuk Vol, ergens naar terug te gaan. Ik heb een hulp voor 1 uur p/wk en zij komt uit Benin, wat een opgewekte vrouw, neuriet terwijl ze werkt en opschieten dat ze kan! Als ik depri ben en haar zie, is het direct over. 

Ik heb eens gelezen: Africans are the most fascinating people that walk the planet.

Spreek je Frans?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tranen gedroogd.

Vanmorgen zou ik gaan sporten.

Als ik niet kan, meld ik mij af. Ik had tegen een vriendin gezegd, tot zaterdag, dus zij verwachtte mij.

Ik was er niet, geen bericht, zij maakte zich zorgen.

Ik slik sinds dinsdag nieuwe medicatie. Volgens de psych zou ik er beter door kunnen slapen. Het blijkt dat dat geen betrekking heeft op het inslapen, ik lig uren wakker voor ik uiteindelijk in slaap val.

Vannacht ook, ik raakte gestrest omdat ik vroeg op moest. De wekker wordt dan een bron van spanning. Ik heb hem uitgezet in de veronderstelling dat ik wel op tijd wakker zou worden.

Dat was niet het geval. Ik was dus niet op komen dagen voor het sporten.

Mijn vriendin heeft meerdere keren gebeld, ik hoorde de telefoon niet.

Ze is naar mijn flat gekomen en heeft beneden, boven en aan mijn deur aangebeld, ik hoorde het niet. (O.a. Door oordopjes)

Ze was zo bezorgd dat ze 112 heeft gebeld.

Politie, ambulance, brandweer met loeiende sirenes, ik hoorde ze niet.

Uiteindelijk hoorde ik een enorm gebonk, ik dacht bij de bovenburen.

Toch gaan kijken........

Bleek dat ze al een raam hadden ingeslagen en de deur probeerden te forceren.

Ik schrok verschrikkelijk.

Gelukkig riep mijn vriendin dat zij er was. Toen drong het pas tot mij door dat het om mij ging.

Zij overstuur, ik overstuur.

De politie en ambulance mensen heel vriendelijk, professioneel en bovenal kalm.

De brandweer mensen heb ik helemaal niet gezien. Die zijn weer weggegaan toen ze hoorden dat ik aanspreekbaar was.

De mevrouw van de ambulance vroeg naar mijn medicatie, belde daarover de dokterspost. Blijkt dat je van dat spul heel diep kunt slapen, bijna een soort comateuze slaap! Wist ik niet.

In ieder geval was het nu voor alle betrokkenen duidelijk waarom ik niets had gehoord.

Ik vond/vind het wel eng.

De deur is ontzet, raam kapot, zelfs een strook behang in het halletje is afgescheurd.

Mijn buurt staat bekend als onveilig, maar mijn slot zou niet misstaan in ford Knox.

Afijn, glas al over THE place, deur ontzet, gaten in de deur.

Nu wachten op iemand die mij tijdelijk kan helpen. Plankje voor het raam ed.

Dank voor het lezen.

Weer iets druk van de ketel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannigje, daar ben je toch mooi klaar mee, hoe krijg je alles weer in orde en dan ook nog in het paasweekend.

Het is een goede les, voor iedereen die dit leest: oordoppen met dit soort medicatie is een slecht idee.

Er zijn oordoppen in soorten, die voor wegwerkers mogen bijv. niet gebruikt worden voor slapers, want dan kun je het rookalarm e.d. niet horen.

Maar ja, wie controleert dat?

Heel veel sterkte er mee.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gasten zijn gearriveerd en al weer weg naar familie. Leuk, ik knap daar helemaal van op.

Morgen een licht ontbijt, want ze gaan brunchen. Plannen maar verzetten.

Was aan de lijn, wordt ik ook blij van, hoewel het wel koud is, maar de wind is goed voor het droogproces.

 

Jannigje, wie gaat dat betalen, vraag ik me af, want het is een bizarre situatie die niet vaak zal voorkomen, lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Lidia, van de schrik heb ik er niet over nagedacht "wie dit allemaal gaat betalen"

Ik ben letterlijk nog niet verder geweest dan de kosten van de voordeur en het raam, of ik die zelf moet betalen of niet.

De rest had ik blijkbaar verdrongen, de kosten daarvan bedoel ik.

Oei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn zo'n bezorgde vriendin Jannigje

dat is iemand waar je van op aan kunt, maar het blijft schrikken.

grappig verschil in beleving. Ik zou dit helemaal niet prettig vinden, iemand die zo bezorgd is en groot alarm slaat. Ik zou er woest van worden dat iemand er zo'n drama van maakt als ik niet binnen drie uur heb gereageerd en dat ik dan met de schade en troep zou zitten.

Maar goed, het gaat niet om mij. Gelukkig dat jij het wel als fijn ervaart om zo'n bezorgde vriendin te hebben, Jannigje. Ik snap dat je er heel erg van geschrokken bent. Had ze reden zo erg ongerust te zijn?

bewerkt door Happiness
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftig zeg Jannigje!

Dat is fors schrikken. Ik denk dat de verzekering dat wel gewoon betaald aangezien het niets is waar jij of de ander iets in had kunnen voorkomen..

Fijn dat iemand zo bezorgt is om je, maar dat maakt het niet minder schrikken.

Sterkte! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...