Spring naar bijdragen

veiligheid en vertrouwen

Meya

Aanbevolen berichten

Ik wil alleen even feitelijk reageren op jouw laatste bericht, Meya, om misverstanden te voorkomen.

Er was geen sprake van een groepje frummers dat in een "actie" de "handen ineensloeg" om het verhaal-K te "doorprikken".

K heeft zelf de bekentenis gedaan, op facebook. Zij had namelijk ook prive contact met een aantal mensen. Sommige van die mensen hadden zeker al hun twijfels, en enkele anderen hadden een paar dagen eerder informatie gevonden die die twijfels bevestigde, maar dat was eerder bij toeval, en zeker niet in een gerichte actie, die als 'rotklus' werd ervaren.

MG heeft het goed verwoord op de draad van k, maar die is nu weg geloof ik.

Ik vind het belangrijk in dezen om de feiten goed op een rij te hebben, opdat er geen verkeerde ideeen ontstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij persoonlijk is dat heel eenvoudig. Dit forum is in korte tijd erg belangrijk voor me geworden. Ik heb ontdekt en erkent dat ik een alcoholprobleem heb en heb een plan gemaakt om dat aan te pakken. In dat plan leun ik op jullie. Ik noem in dat plan Loen en Spud. Loen weg. Spud weg. Loen organiseerde mijn eerste alcoholprobleem wandeling (november). Angstzweet in mijn handen, maar gaaf opgevangen. Spud vertrekt in de dagdraad van 31 december en verwijst daarbij naar K en botst op de drempel naar de uitgang nog even tegen Truus aan. Waarbij Truus verongelijkt reageert. Waarom vertrouw je me niet? En met Loen en Spud nog een zwik mensen.

Toen MG ook nog dreigde te vertrekken heb ik dit draadje geopend. Aangeslagen en half in paniek omdat mijn steun dreigde weg te vallen. Met MG heb ik - ook tijdens de wandeling - de afspraak gemaakt dat ik zal schrijven als ik wegzak. Dat is een harde toezegging van mijn kant. En enorm lief van hem dat hij mij die toezegging laat maken. Het klinkt wellicht een beetje pathetisch, maar MG voelt een beetje als mijn forumvader en jij een beetje als mijn forummoeder. Komt omdat jullie zo trouw, oprecht en kritisch reageren.    

De kern voor mij persoonlijk: de steun waar ik op vertrouwde brokkelde in snel tempo af. Ik kon ook weggaan, proberen het te negeren of proberen bij te dragen aan een oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb trouwens een prettige reactie terug gekregen van de moderator. Kern van hun reactie: er wordt gewerkt aan het meerdere namen/meerdere accounts probleem maar helemaal op te lossen is het niet. De suggestie om de eeuwige ban op te heffen zal worden besproken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meya, de mensen (niet MG) die jij beschrijft

zijn eerder al tig keer vertrokken

en weer teruggekomen.

Onder diverse andere namen.

Ik zie dit al ruim 6 jaar gebeuren.

En ik heb het maar te verduren.

We kunnen onze nickname veranderen en dat

kan onrust geven. Het is niet anders.

De gevoelens die ik erbij heb daar kan ik wat mee.

En dat geldt voor iedereen hier.

Controle willen hebben kost bergen energie en daar

ben ik gelukkig te lui voor. Soms kan ik blij zijn

met mijn luiheid, het geeft ook iets ontspannens.

In real life bots ik ook met mensen, soms zoek ik uit

wat ik ervan kan leren, soms mijd ik ze en breng mijn

tijd met anderen of mezelf door. Alles komt altijd

op een manier dat ik de keus houd. Komt goed, dus :rose:

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanaf 2007 (en ook daarvoor) zijn er soms toestanden.

Mijn missie was stoppen met drinken, niet om het forum om te turnen.

Mijn missie is geslaagd. Ook daarin was ik vrij resoluut.

Ik had geen opties meer. Ik moest stoppen.

Ik ontdekte dat het niet nemen van de eerste, de voor mij 

juiste formule was.

Geen mitsen en maren, maar kappen met die bende.

Wat er achter de schermen allemaal gebeurt heb ik weinig mee van doen.

Zelfs pseudo-suicide achter het toetsenbord compleet met verward schrijven

en daarna een mega stilte, mocht ik meemaken.

Ik heb nooit de behoefte gevoeld hier iets te veranderen.

Ook ben ik nooit voor iets/of iemand weg gebleven.

Een groet.

Soms word ik 'een beetje moe' van al het geneuzel,dat wel.

Zucht Zucht :(

bewerkt door Soothe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het volgende per PB aan de moderator gestuurd:

(...)

Het liefst post ik ook een eventueel antwoord.

(...)

In een nagekomen bericht gaf de moderator aan dat hij of zij geen bezwaar heeft als ik het antwoord hier post. Bij deze (en dan neem ik nu echt even afstand):

Beste Meya,

Bedankt voor de tijd en zorg die je hebt gestopt in het opstellen van je privé bericht naar ons.

Wat ik alvast kan zeggen dat we achter de schermen echt wel bezig zijn met het zo veilig mogelijk houden van het forum.

Maar dubbele accounts, alhoewel niet wenselijk, zullen altijd mogelijk blijven. Dit uitbannen zal gewoon niet lukken, wel zullen we ons best doen om dit zoveel mogelijk te voorkomen. Omdat we het forum zo laagdrempelig mogelijk willen houden zullen we mensen niet vragen om verzekeringsgegevens en zelfs als we dit wel zouden doen is het niet gegarandeerd dat mensen ook dit weer weten te omzeilen.

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen gewaarschuwd zijn voor het uiten van onzekerheden rondom dubbele accounts, wel als er mensen op het forum openlijk van beschuldigd worden op een aanvallende manier. Mochten forumleden hun twijfels hebben over de identiteit van een forumlid dan kunnen ze ons dit altijd via een privébericht laten weten, wij zullen dan proberen uit te zoeken of dit inderdaad zo is, voor zover wij dit kunnen. Of het kan worden nagevraagd bij het betreffende forumlid via een PB bijvoorbeeld. En dit hoeft helemaal niet op onaardige wijze.

Het noemen van namen van forumleden die geband zijn is niet toegestaan omdat deze leden niet meer kunnen reageren. Zij zijn wel in staat om op het forum te lezen, maar kunnen niet posten. Ik neem aan dat je het ook niet prettig zou vinden om steeds je naam voorbij te zien komen zonder dat je in kan gaan op wat er wordt gezegd, mocht je ooit geband worden om wat voor reden dan ook. Mocht er dan namelijk iets gezegd worden over je wat niet waar is, dan kun je dit niet zelf ontkrachten.

Of een eeuwige ban wenselijk is, kunnen we inderdaad nog eens bespreken. Ik zal in ieder geval dit privé bericht meenemen en delen met de andere moderatoren zodat ze ook nog kunnen reageren, mochten ze me willen aanvullen.

Ik hoop voor nu je vragen voldoende te hebben beantwoord, mocht dit niet het geval zijn, schroom dan niet om aanvullende vragen te stellen of opmerkingen te plaatsen. Mogelijk hoor je nog extra informatie terug van andere moderatoren.

Met vriendelijke groet,

De moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...