Spring naar bijdragen

Zaterdag 30-01-2016


Gast Lars

Aanbevolen berichten

O jee, ik was aan het experimenteren met een fotootje en dacht dat ik geannuleerd had, maar blijkbaar niet

Dus bij dezen: Iejoor is de naam van een personage uit de verhalen rond Winnie de Poeh van A.A. Milne. Deze vriend van Winnie is een pessimistische, sombere, oude, mooie, gedeprimeerde, grijze ezel.

Ik ben de meer gekleurde versie

bewerkt door Jannigje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

 

Hier nog steeds een donkere wolk boven m'n hoofd, ook binnen waar het droog is.

Ik vind mijzelf zo'n naar mens!

Kan niks goeds vinden.

 

 

 

Oei Ietje, wat een hard oordeel over jezelf. Wat ik gelezen heb van je, schuldgevoel over zaken die niet af komen, opgejaagd voelen, depressies achter de rug. Daarin herken ik veel.

Ook postnatale depressies gehad en jaren terug een flinke burn-out. Psych heeft me destijds al gezegd dat ik mijn grenzen enorm moet blijven bewaken en mssch nooit meer helemaal zou uitkomen op het energieniveau van voorheen.

Jaren tegen gevochten, mezelf non stop op de kop gegeven. Slons, je had het huis aan kant moeten hebben, loser, loop je weer achter met ... (was, tuin, werk, whatever). Oftewel een behoorlijke partij zelfhaat.

 

Ben sinds kort hiermee 'bezig'. Mezelf toestemming geven om even bij te tanken, mezelf toestemming geven om klusjes even te laten liggen. Aangezien het mij in de afgelopen jaren niet gelukt is om mijn oude tempo (lees: rennen) weer op te pakken, komt accepteren wat ik niet kan veranderen om de hoek kijken. Foeteren en schelden helpt niet, integendeel, dus probeer ik daar mee op te houden. En te accepteren dat die was dan morgen wel komt, mijn huishouden niet perfect is, etc etc etc. Tis héél hard oefenen want de innerlijke criticus schreeuwt zo hard. 

 

Eigenlijk wat ik hier vaak lees; bamboe in de wind, móói... Energie komt en gaat, als het er is dan kan ik bergen verzetten. Als het op is, mag ik daar naar luisteren zonder mezelf uit te schelden. Komt wel weer. 

Het hoeft niet allemaal perfect, wie heeft ooit bepaald dat het perfect moet? Niemand, behalve ikzelf. Dus alleen ikzelf kan mijn houding daarin gaan bijsturen...

Zoiets ook bij jou, Ietje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou kunnen Mai. Maar er spelen bij mij meer zaken op het gebied 'tis niet goed genoeg', weet ook waar het vandaan komt.

Plus er lopen hier ook twee pubers rond, kan moeilijk in opstand komen, mijn stofzuiger in de ring gooien en de boel compleet de boel laten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

 

Hier nog steeds een donkere wolk boven m'n hoofd, ook binnen waar het droog is.

Ik vind mijzelf zo'n naar mens!

Kan niks goeds vinden.

 

Hm. Voor zover ik kan oordelen naar wat ik allemaal van je gelezen heb, kan ik het hier niet mee eens zijn.

Ik kan ook opnoemen waarom ik dat zo vind, maar dat heb ik in eerdere berichten al gedaan.

Wat maakt dat je nu zo hard over jezelf denkt te moeten oordelen Ietje? Is er iets bijzonders aan de hand?

 

In ieder geval een :heart: voor onder de riem en een :rose: voor op tafel, of op je hoed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijne avond AR (iedereen)

 

Wijfie, zelfmedelijden is weer van een heel andere orde, was een van de eerste zaken die ik overboord moest gooien om het droog te gaan houden.

 

Dank je Gerrit, jij ook veel plezier met een kater op de bank (ha! nooit gedacht dat ooit tegen jou te zeggen : ))

En nu sluit ik mijn laptop en ga een boek pakken, tis wel te merken dat ik zeeën van tijd heb   ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik durf het bijna niet te schrijven, maar het is vandaag een heel klein beetje beter gegaan met me. Het eten is nog wel erg lastig maar dat komt wel weer.

Hopelijk dat het morgen ook zo blijft, dan gaat het bergopwaarts kanjers. :)

Ben ook al gehalveerd met lorazepam. Daar moest ik er 4 van slikken en 4 stuks amitriptyline, een ad.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die heeft zich afgemeld vanochtend omdat ze grieperig is. Dat was wel jammer maar dan gaat het bed voor. J. Mijn grote hulp heeft ook al de griep. Dan baal ik er zo van dat ik niet dicht bij hem woon zodat ik hem kan verzorgen. Zeker omdat hij zo ontzettend veel voor me doet.

Maar ja wat niet kan, kan niet.

Je bent een lieverd Ger. :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Sowhat ik heb met zo ontzettend veel spanningen en onrust in mijn lijf gezeten, dat het heel moeilijk was om ook maar iets naar binnen te krijgen. Sommigen gaan juist veel eten maar ik krijg dan heel moeilijk iets weg. Maar het komt allemaal goed, alleen hoop ik dit nooit meer mee te maken. Dit is toch wel een van de moeilijkere periodes van m'n leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met het schaamrood op me kaken,wil ik terug komen op me mijn besluit van gisteren.

Ik heb jullie heel hard nodig,en om hier niet meer te komen help ik mezelf ook niet.

Ben sinds vanmiddag gestopt.

Sorry voor mijn gedrag van gisteren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Kom even om de hoek kijken.

 

Bol: ik hoop dat je snel weer op je oude Bolnivo zult zitten :)

 

Mooi Indigo wat je op 15.38 uur schreef; herkenbaar ook voor mij.

Vaak toch troostrijk om van een ander i.d. te lezen. Dank voor het delen!

 

Ik was wat gespannen de dag door, al verdween het korte lontje wel...  Met een heel oude bekende (wat gelukkig erg goed voelde)

via FB naar een cursus geweest (medicinale toepassingen van cannabis). Dan had ik toch enkele vooroordelen

over de mensen die ik er zou tegenkomen, maar het was werkelijk ontzettend leuk en leerzaam, met open en vriendelijke mensen.

En zo werd het een heel bijzondere dag! Met een ludieke wetenschapper die al jaren onderzoek doet en diverse anekdotes had

over ons lichaam, gezondheid, voeding; en de aardige en voorzichtige grapjes over onze farmaceutische industrie....hm

 

Ik laat nu even wat details weg die te persoonlijk zijn.

Ook even melden dat ik niet op zoek ben naar een nieuwe verslaving ;)

meer nieuwsgierig naar ontwikkelingen op dat gebied. Opdat ik ervan af weet mocht het nodig zijn ooit en weet hoe ik er veilig en

verantwoord aan kan komen

 

Zo langzaam maar zeker merk ik wel dat erg veel mensen bezig zijn met gezonder willen leven (qua voeding en medicijngebruik e.d.)

en kleinschaliger werken en leven. Leuke gesprekjes gehad zo in de wandelgangen!!

Daar peur ik hoop en moed uit.

 

Ja, voor mij zeker alcohol gerelateerd, dit verhaal.

Dingen opzoeken die goed zijn voor je mens- en wereldbeeld...? Zoiets is het wel.

 

Nog niet zo lang thuis, nog steeds een beetje stuitergevoel.

Dat zal wel normale opgewondenheid zijn.

 

Zo maar even lekker op de bank.

En meld me alvast netjes af (droog vind ik een rotwoord) al kom ik vast nog even

kijken en lezen hier.

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal

Een plan heb ik nog niet smart.

Wel zal ik het anders moeten gaan aanpakken.

Wil niet weer te moeten melden dat het binnenkort weer fout is gegaan.

Wel ben ik hier altijd eerlijk wat betreft het wel of niet drinken.

Wat was ik trots op mezelf en voelde ik me goed de afgelopen twee weken.

Daar is nu niets meer van over.

Weet dat ik het misschien klein moet houden en dag voor dag,maar ben nu al bang voor over twee weken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...