Spring naar bijdragen

nieuw hier


bibi1974

Aanbevolen berichten

Hee Bibi welcome to the club.

Ben benieuwd naar je schrijfsels en plannen.

Je vindt hier een heel battiljon aan lotgenoten

Voordat ik hier kwam dacht ik alleen te zijn met mijn geworstel

Maar dat bleek mee te vallen

Dus voor jou : je bent niet alleen

Succes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bibi, ook van mij een hartelijk welkom hier :rose:

 

Ik dronk wel dagelijks en door de jaren heen steeds meer en meer. En daar kreeg ik langzaamaan steeds meer last van.

Wat is voor jou de reden om wat aan je alcoholgebruik te willen doen?

 

Je rem is kapot, schrijf je. Nou, dat herken ik maar al te goed.

 

Ik weet niet wat je van plan bent en misschien weet je dat zelf ook nog niet. Helemaal stoppen of terug zien te komen naar af en toe iets drinken, zoals eeen normaal mens dat kan doen.

In beide gevallen wordt vaak gezegd dat het het beste is om gedurende langere tijd helemaal niets te drinken. Je lichaam kan dan wat herstellen en je went weer aan een leven zonder veel drank. Soms wordt dan een periode van 3 maanden genoemd, soms een jaar. 

 

Ik wens je veel succes. Lekker lezen en schrijven hier; dat kan goed helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bibi, goed om je weer te lezen hier. Je doelstelling is helder.

Je schrijft dat je tegenwoordig na vijf dagen niet drinken weer begint. Dat zal de werkweek en het weekend zijn?

Voor mij was het erg belangrijk om mijn patronen te doorbreken. Dus de situaties waarin ik met drinken begon ontlopen of op een andere manier aanvliegen.

Ik heb nu bijna twee jaar niet gedronken. Ik denk dat voor mij geldt dat ik zeer regelmatig aandacht moet besteden aan mijn verslaving. Dat doe ik door vaak hier op het forum te zijn en deel te nemen aan een zelfhulpgroep. Op die manier blijf ik me bewust van het gevaar.

 

Onder Ditjes en datjes & dagdraad wordt iedere dag een nieuwe "draad" aangemaakt, waar veel forumdeelnemers elkaar ontmoeten. Daar vind je ook een "dagpact" waar je aan mee kunt doen. Je belooft dan om die dag niet te drinken.

 

Ik hoop je te lezen. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom.

Ik dronk ook niet dagelijks, soms wekenlang niet. Maar als ik begon, begon het drinken al in de ochtend om weer 'even op gang te komen'

Een jarenlange, zelf opgelegde, gevangenis was het. Maar ik moet ook nog steeds scherp zijn, flinke terugval gehad drie maanden geleden.

Sterkte en hopelijk heb je net zoveel aan het forum als ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de internetbehandeling van Tactus gedaan Bibi. Onderdeel daarvan is het bijhouden van een alcoholschrift. Wanneer drink je of heb je trek, waar, met wie, waar dacht je aan, wat gebeurde er...

Bij mij zag ik al gauw de patronen komen. Daar kon ik vervolgens wat aan doen.

Als je de aanleiding of de situatie kunt benoemen, kun je een plannetje maken om daar aan voorbij te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Bibi,

Ja dat met die patronen dat herken ik ook goed.

Ik vind het nog steeds erg lastig deze te doorbreken; het lukt de ene keer beter dan de andere keer.

Er alles van "weten"  is onvoldoende, want de rem is kaduuk. Niet drinken is beter.

 

Momenteel heb ik er het meeste aan om mezelf mild te blijven benaderen.

Doe ik dat niet dan word ik moedeloos en treedt de vicieuze cirkel in werking.

Dus: goed zorgen voor mezelf, dan raakt het niet-drinken op termijn ingebed in een persoon die

happy is, sterk en die kan genieten van thee, de gewonnen uren en nieuwe activiteiten.

Meestal noem ik dat gewoon: fris in de kop! :)

 

Maar je hebt al eens een langere fase niet gedronken.... is het nu moeilijker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Bibi,

tja niet dagelijks drinken, maar als de trek/drang er dan eenmaal is, dan als een horde op hol geslagen paarden (spreek voor mezelf he)

En dat duveltje kennen we hier allemaal, al dat gefluister: aah joh, alleen vandaag. aah joh, nu kan het wel weer, aah joh.....Enzovoort, enzovoort.

 

Was overigens voor mijzelf een reden om lang te kunnen ontkennen dat ik toch echt wel een groot probleem had, want 'kon het toch weer laten, een aantal dagen?'. Tja, maar die dagen waren recuperatietijd, bijkomen van kater met familieverpakkingen paracetamol, ontgiften, vroeg naar bed, en net als ik weer fit was kwam het duveltje weer terug. Aaah joh, al twee/drie dagen niks gedronken, nu 'mag' het wel weer. En daar ging ik weer, weer hetzelfde cirkeltje.  

Weet natuurlijk niet hoe het 'verloop' bij jou is, maar bij mij ging het van 1 x per week, naar 2, naar 3, en waar het zou eindigen was voor mij wel duidelijk. En de hoeveelheid die ik 'nodig' had groeide ook gestaag. 

 

En zo zijn alle verhalen hier net wat anders, maar 1 ding komt vaak overeen; het is dwangmatig, het levert problemen op, tast de kwaliteit van leven enorm aan.

Lees vooral veel, zo veel herkenning te vinden, en schrijf vooral van je af     :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet op welke omstandigheden je doelt (en dat hoef ik ook niet te weten natuurlijk) maar is het ook zo dat je het omdraaien kan: door de omstandigheden is het nu juist belangrijker om een helder hoofd te hebben? Zoiets heb ik zelf namelijk.

Anyway: ook van mij een warm welkom. Hier schrijven en lezen helpt echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je schrijft dat je al voorziet dat vandaag heel moeilijk gaat worden Bibi

Misschien kun je de voorspelbaarheid gaan zien als een voordeel. Wat ik gemerkt heb, is dat mijn lijf schreeuwde om het spul op de dagen dat het normaal voorzien werd van een sloot alcohol. Lijkt alsof het zo ingesteld was in mijn bovenkamer, en wellicht is dat ook precies wat er aan de hand was.

 

Risico is dat je op de ‘makkelijkere dagen’ denkt: het valt mee. Tot het ineens weer als een donderslag toeslaat. Wat wel bij mij bleek, dat als ik juist op die dagen dat ik verging van de trek me enorm vastbeet in NEEE vandaag NIET! Wie morgen leeft, die dan zorgt, maar VANDAAG NIET!

Bleek de volgende dag dat het verslavingsbeest weer even ging slapen, en ik keer op keer op keer opgelucht dat ik niet toegegeven had. Zal net iets anders gaan bij mensen die dagelijks dronken, vermoed ik. 

 

Je hebt het eerder een half jaar zonder gedaan, super! Dan weet je dat het kan. Ik heb het ook eerder drie maanden in mn uppie gered, maar wereld van verschil met nu.

 

Omdat ik het niet meer alleen hoef te doen. Is een wereld voor mij open gegaan, samen met soortgenoten ertegen aan, niet in mn uppie. Je bent niet alleen!  Zodra het moeilijk wordt; schrijven, schrijven, altijd wel mensen die je even steunen, maakt alle verschil

 

Kom vooral schrijven Bibi, vooral als de trek er is    :rose:  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meya dat klopt idd wat je zegt kan beter mijn hoofd helder houden maar dat valt soms niet mee.In het kort uitgelegd mijn zoon is sinds juli vorig jaar ziek.Heeft de ziekte van crohn in best ernstige vorm.Mijn man is in Augustus geopereerd aan zijn dikke darm.20 cm ertussen uit gehaald en vervolgens ook crohn in dunne darm inclusief stoma nu.Dus ik leef meer in het ziekenhuis als daarbuiten.Nu is mijn zoon nog wel redelijk positief maar mijn man heeft dus de ernstigste vorm van crohn en die zit het allemaal niet meer zitten.Gaat nu wel naar psychische hulp maar dat werkt nog niet.Dus vreselijk depressief en hele vervelende buien.Dan heb ik nog twee kinderen en die hebben ook hun aandacht nodig.Al met al best nog wel een lang verhaal geworden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat is inderdaad heftige stuff.

Herkenbaar ook. Heel verleidelijke om de ontspanning en het 'moment voor jezelf' dan uit de fles te halen. Op de wat langere termijn slopend, heb ik inmiddels ontdekt. Gisteren heb ik - eindelijk - een gezinsplanbord gemaakt, niet in de laatste plaats omdat ik zelf het overzicht aan het kwijtraken was. Ik keek naar de drukke dagen voor de boeg, zakte onderuit en dacht: hoe héb ik dit draaiende kunnen houden met ook nog die drank er bij.

Zet m op meid. Morgen de eerste niet nemen en dan zit je op dag zes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibi, je bent een sterke vrouw.

En nu ook de spil in je gezin, dat is zwaar.

Je zou misschien wel eens willen dat er iemand

even lekker voor jou zou zorgen?
In elk geval zorg jij nu wel héél goed voor jezelf,

waardoor je er ook beter voor de anderen kunt zijn.

Ik hoop dat je wel ergens kunt bijtanken op een gezonde manier

zodat je niet uitgeput raakt of de verleiding te groot wordt.animaatjes-bloemen-24440.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...