Spring naar bijdragen

Dinsdag 19 januari


tomtom2

Aanbevolen berichten

Elma super!

Tine, zet 'm op. Nu doorzetten.

De eerste tijd, mij ervaring, gaat moeizaam.

Van dag naar dag leven.

En dan komt er toch het moment dat het geen echte moeite meer kost.

En vandaag kan ik zeggen: het past weer in mijn nieuwe leefgewoonten.

En dan komt er weer het moment, ervaring, dat ik de aangerichte ellende ga vergeten.

Dat wil ik nu ook voor zijn door wekelijks naar de meeting te gaan.

Bij de les blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Elma, wij kennen elkaar nauwelijks, denk dat jij afstand hebt genomen in de periode dat ik net binnen aan het komen was. Klinkt er goed wat je schrijft. Ik ben nieuwsgierig waarom je besloten hebt ook die incidentele glazen wijn te laten staan. Heeft te maken met mijn eigen zoeken naar stoppen of minderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel, ik ga je reactie zo even kopieren naar mijn eigen draadje. Inlijsten en boven mijn bed hangen gaat me net te ver. Maar ik ga dit goed in mijn oren knopen.

 

Je bent gestopt. Bent daarna weer met mate een klein beetje gaan drinken. En bent blijven opletten wat dat met je deed. En daaruit je conclusies getrokken.

 

Heb ik veel respect voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name="Kohtje" post="961435" timestamp="1453196011"

 

En die zich er nog steeds van bewust is dat hij de ziekte verslaving heeft die bij van alles en nog wat op de loer ligt.

Dit is zo waar! Ik heb denk ik nooit echt toe willen geven dat ik verslaafd was, ik had een probleem, jazeker, een groot probleem zelfs, dat wilde ik wel toegeven. Maar na enige tijd was ik adb en vervolgens dronk ik 5 jaar niet meer totdat ik weer zo nu en dan een glaasje wijn dronk. Heerlijk vond ik het! En ik had "het" in de hand, trots als een Pauw

Ja, ja, dat duurde een paar maanden en toen veranderde er iets. Toen was het niet meer lekker en zo nu en dan, toen begon ik "het" weer nodig te hebben (dacht ik). In een aantal weken nam mijn controle af en was ik niet meer de baas. Ik dronk niet veel, maar ik was toch niet meer de baas en daar baalde ik van.

Dus ben ik opnieuw gestopt, maar nu met een ander gevoel.

Niet zozeer met schuld, wel van schrik en spijt (?) en toch ook een beetje verdriet.

Want "het" blijkt dus groter te zijn dan ik dacht, groter dan ik aankan.

Tenminste in de zin van zo nu en dan een glaasje, nee dus, dat kan ik dus niet!!!

Ja, het kan als ik weer de onrust en alle bijkomende ongemakken voor lief wil nemen en dat wil ik niet.

Ik wil mijn rust terug.

Ik wil niet dat alcohol een onderwerp is waar ik me mee bezig moet houden.

Dat kan voor mij dus alleen maar als ik helemaal niet drink.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neuh gaat wel weer over,ik ben ermee bekend,maar toch overvalt het me iedere keer weer.

Liep buiten met hond in het zonnetje,en bedacht me ineens hoe lekker rustig het zou zijn als ik dood was.

Kijk dat zijn nou net de gedachten dat ik merk dat het even niet goed gaat!

Sowhat, mag ik vragen hoe jij ermee omgaat, als depressieve gevoelens je weer overvallen? Het is een nogal persoonlijke vraag, misschien wil je daar liever geen antwoord op geven?

Ik worstel er zelf mee, vandaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo mensen,

Weer terug van een hele drukke dag.

Fiets dus echt kapot nu, terwijl hij het vanochtend ineens weer deed, dacht het vanmiddag, doe het maar lekker zelf.

Naar de fietsenmaker

Wat ik al dacht; de accu doet niets meer.

Nieuwe accu; 450 euro !!!

Wil ook nog een servicebeurt, dus zeg maar gerust dat ik over de 500 euro kwijt ben

Zitten dubben, maar ja, een nieuwe met trapondersteuning vind ik toch echt net iets te duur.

Nu maar hopen, dat ik de juiste beslissing heb genomen, want volgens de fietsenmaker is de fiets 12 jaar oud

Als ik er nu toch weer 4 of 5 jaar mee kan rijden, haal ik het er wel weer uit

 

Rijdt nu op zo'n gekke leenfiets, met reclame van de fietsenmaker erop. Hopelijk, donderdag klaar, want de accu moet besteld worden.

 

Pfff, had ineens heel veel trek, in heel veel wijn.

Maar ja wat wil je; Honger, Moe, en ook een beetje boos (wat overkomt me nu weer)

Zucht..moet ik ook nog koken.

Boerenkool, met worst en spekkies.

Echt heel veel trek in, maar geen zin om te koken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk aan je H.A.L.T.* he rapi  :face-icon-small-shocked:

 

Neem wat noten als snack, kopje thee en rustig gaan koken.

 

 

*HALT = je kunt gevaar lopen als één of meerdere van deze peilers omver dreigen te vallen: Hungry, Angry, Lonely and Tired.

Krijg of heb je trek? Denk aan welke peilers er bij jou op dat moment onstabiel zijn en neem gepaste actie.

bewerkt door Burchill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de tips lieve mensen.

 

Mezelf bij de kladden gepakt, en ..het eten staat op hoor.

Al een bak rooibosthee op en bij de super een lekker kaasbroodje gekocht, voor de ergste trek.

 

Ja, moet ook eigenlijk wat maaltijden in de vriezer zetten Sowhat, voor dit soort dagen (en dat zijn er veel ha,ha)

Nou ja, veel te veel boerenkool, en een hele worst eet ik ook niet in mijn eentje, dus de helft kan straks in de vriezer :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenavond allemaal,

 

Ik heb een paar weken niet geschreven, omdat ik niet zo heel veel zin had in de nasleep van k.

 

Gisteren het recept wat eerder gepost is gemaakt: spruitjes, banaan, kerrie, gember en cashewnoten. Het viel erg in de smaak. :)

 

Leuk om AR weer te lezen!

 

Wijfie, is les geven in accordeon niets voor jou? En over de vele muizen van de computer die je vervangt. Misschien zit er wel stof in de ingang van connector in de computer, waardoor het zo vaak misgaat. Even de stofzuiger erop. Misschien helpt dat. Niet dat het gegarandeerd nu wel werkt, maar het is vaak een probleem met kabeltjes enzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...