Spring naar bijdragen

30 december


Skip

Aanbevolen berichten

Vertrouwen zou ik eigenlijk gewoon moeten doen. Ik merk dat ik er vaak een ding (oh..neee.. sorry A3)  van maak..

Ik heb moeite met vertrouwen.. niet met mensen, maar met begrip en toepassen van vertrouwen.

Het is voor mij niet iets wat ik zomaar even doe of zo...

 

Hoe dan ook, ik heb m'n kerstkadootje weer met een dag verlengd. Zesde dag rookvrij afgesloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kerstdagen heb ik voornamelijk slapend doorgebracht.

De dag voor kerst werd ik overvallen door een iets (??) waardoor ik vrij hoge koorts had, het ijs- en ijskoud had,

de hele dag enorme slaap en misselijk..

Pas de zondag na kerst voor het eerst weer echt op, en een beetje gegeten.

Nadeel is dat ik in een dag of drie ruim vijf kilo ben kwijtgeraakt (kan ik niet echt missen), maar

een groot voordeel is dat ik ook zo'n drie dagen niet gerookt had.

 

Nu was ik al weer een tijdje van plan om een stoppen-met-roken-poging te doen, maar tja...

Eergisteren had ik voor het eerst weer zin in een sigaretje, maar ineens is er iets te verliezen, nl. die drie rookvrije dagen die 

ik zomaar kado had gekregen, waar ik geen moeite voor heb hoeven doen.

Alleen al dat in de schoot geworpen voordeeltje is voor mij genoeg om een half uurtje geleden zomaar

langs de sigarettenbalie te lopen zónder sigaretten te kopen en zónder het gevoel dat ik mezelf ergens tekort doe.

 

Ik heb me, voor zover ik weet, nog nooit zo zeker van mezelf gevoeld in de eerste dagen van niet-roken..

Heb zelfs het bedrag van automatisch sparen net maar wat opgeschroefd. :)

 

En dan blijft me zo'n bericht, de

hele dag door mijn hoofd flitsen

 

:)

bewerkt door Mai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mijngerrit.

Heb leuke en droge kerstdagen gehad.

Zondag de verleiding helaas niet kunnen weerstaan,heb me wel de volgende dag weten te herpakken.

Nog steeds aan het jojoën dus.

Heb wel het idee dat het me toch iets beter afgaat de laatste tijd,lukt me steeds beter om "langere" tijd zonder als te veel moeite niet te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kennelijk is het draadje van kabouter gesloten, maar het enige wat ik kan zeggen is ooooooooooooooo,aaaaaaaaaaaaa en ik ben er ook ingetrapt, en ze heeft mij een vertrouwelijkke pb gestuurd. Nou ja, de tranen die ik heb vergoten zijn waarschijnlijk niet voor niets geweest.

Mijn medeleven gaat nog steeds uit naar deze mens.   :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoooo, dat was nog eens een verhaal. Ik heb me er nooit echt mee bemoeid dus het doet me weinig afgezien van de ergernis dat anderen er wel veel tijd in hebben moeten steken. Jammer. Maar het is niet anders. Dat er vele droeftoeters op deze aardkloot rondlopen verbaast me niet, ik was er zelf ook jarenlang eentje. Je eigen rouwkaarten versturen is wel redelijk uniek, maar ik zal er geen oliebol minder op eten morgen.

Een droge Jaarwisseling alvast gewenst: wij hebben gasten, zij weten dat ik niet drink dus dat gaat helemaal goed komen en ik zal het glas heffen morgen op alle frummers die ik heb leren kennen over de afgelopen maanden en die ik waardeer. En Kabouter Jomanda wens ik veel sterkte toe want die heeft nog een veel sterker hulpmiddel dan dit forum nodig.

Later,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind het heel jammer dat ik niks meer kan schrijven op de Kabouter draad. Mijn naam staat bij degene onder de bewuste tekst. Nu mag ik niet eens meer er een reactie op geven! Valt me zwaar tegen van de moderators die aanvankelijk helemaal niks wilde doen toen ze geinformeerd waren. Had vandaag avonddienst en was niet instaat om te zitten en wat inhoudelijks te schrijven. Heb er eerst ook in geloofd en was echt in tranen toen ik die middag hoorde dat Kabouter overleden was. Maar er zat iets helemaal scheef en het duurde een tijd voor puzzelstukjes in elkaar paste.

 

Ik schreef naar intuitie luisteren, vervolgens wordt dat woord als motivatie gebruikt om Vlokje onderuit te halen. Ik zie de aanleiding echt niet waarom dat is. Ik zou het jammer vinden dat als er door deze nare ervaring nu argwaan ontstaat en iedereen onder een vergrootglas komt.

 

Verder doet me de persoon Jolanda me helemaal niks meer.

 

En de mensen die dreigen om weg te gaan. Blijf of ga weg.....dat dreigen is zo stemmingmakerij. Iedereen mag hier zijn plek hebben, niemand hoeft weg (jolanda hoeft niet trug te komen en ik hoop nu dat de mods wel goed de ip adressen nakijken waaronder Leentje71, Kabouter en Marleen gepost hebben en waken dat er niet een nieuwe naam opduikt die Jolanda is. Dit bericht moest echt even maar kan het snel weer rustig worden....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...