Spring naar bijdragen

ik ben Ise


Ise79

Aanbevolen berichten

Hallo forummers,

Ik wil me graag voorstellen. Ik ben Ise, 36 jaar en alcohol verslaafd. Nu in herstel. Ik heb sinds 2 jaar hulp bij mijn verslaving en dat is fijn. Ik heb me hier aangemeld, omdat ik het fijn vind om te delen. Ik heb ook 2 mooie kids van 4 en 6 jaar, met mijn ex heb ik een fijn lopend co-ouderschap. Ik vind het pittig om mijn leven alleen weer vorm te geven. Ik zou het fijn vinden mee te delen op het forum om de alcohol echt de baas te blijven.

Grtjs Ise

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Ilse,

Zag je idd ook al even voorbij komen op de dagdraad.

Ben ook nieuw hier en het is inderdaad per dag, uur verschillend per onderwerp.

Gooi er lekker in waar je zin in hebt!!!

Sterkte deze "kinderloze week" ik wens je hier het gezelschap dat je wellicht af en toe nodig hebt.

Lekker schrijven!!

X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees en schrijf nog niet zo lang mee op dit forum en daarbij is het voor het eerst dat ik actief bezig ben met mijn alcohol gebruik. Ik heb de afgelopen weken heel veel geleerd. Was me onvoldoende bewust gisteren dat gesprek over alcoholvervangers kan triggerde en ga daar in het vervolg beter op letten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn om hier op het forum te zijn.

Meya; Dank voor je reactie. Ik gebruik zelf liever geen alcoholvervangers, omdat ik dan in dezelfde handelingen blijf. En ik vind dan het risico voor mij voor terugval te groot. Ik drink nu veel thee en water :-)

Ik heb ff pittig dagje. Richting einde jaar, balans opmaken. Ik heb veel geleerd dit jaar. Groei doorgemaakt, maar ook terugval. Ik leer mezelf steeds beter kennen. Maar verslaving is wel hardnekkig voor mij....daar schrik ik vaak van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 4,5 maand alcoholvrij ga ik voor het eerst eens op anderen reageren. Even iets terugdoen aan deze mooie community. Ik heb makkelijk praten: ben in 1x gestopt. En ik ben beslist geen hardliner. Lastig, maar niet onhaalbaar. Je schrijft dat je nu 2 jaar hulp hebt bij je verslaving. Is dat iemand die met je meedrinkt ;). Grapje. Was ik nog maar gestopt op mijn 36e, dan had ik veel meer uit mijn leven gehaald (hoewel ik echt niet ontevreden ben). Ik had bijvoorbeeld in die 20 jaar 50.000 euro bespaard (ik schrik er zelf van nu ik dit heb uitgerekend). Het klinkt te simpel om waar te zijn. De beste manier om te stoppen met drinken, is niet meer drinken. Veel mensen hier zeggen: 'Je moet van dag tot dag leven. Elke dag opnieuw geen drank nemen.' Mijn plan was: 1 jaar niet meer drinken.En dan zie ik wel. Eén ding is duidelijk: niet drinken heeft zo ongelooflijk veel voordelen dat je een dief van jezelf zou zijn (in vele opzichte) om na dat jaar weer te beginnen. Ik heb zelf heel veel steun gehad van deze mijnheer: https://www.youtube.com/channel/UCTqd9JUKBPjkDjOrpuyKfTg ...succes de komende weken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ilse welkom hier

Ik zit in groeiproces van 5 jaar.

Zijn zware maar ook de mooiste en leerzaamste jaren geweest om me zelf beter te leren kennen.

Delen is helen.

Zonder drank kon ik verder.

Heel veel succes.. Ilse

Zelfs van terugvallen kun je leren .

Heel veel zelfs

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...