Spring naar bijdragen

Nieuw begin


rdw

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Een tijd lang heb ik behoorlijk in mijn maag gezeten over mijn alcoholgebruik en dan vooral het niet hebben van een grens als ik drink.

Wanneer ik eenmaal drink, drink ik zoveel dat ik ziek word of me emotioneel gezien zeer labiel ga voelen.

Dit is al talloze keren gebeurd, maar nu is het gewoon genoeg. Ik ga morgen naar mijn eerste A.A meeting, wat ik best spannend vind want ik ben nog jong, 25 jaar.

Dat maakt het ook eng om deze keuze te maken; het lijkt eerder de regel dan de uitzondering om laveloos te zijn ieder weekend onder mijn leeftijdsgenoten die vaak nog vollop aan de studie zijn.

 

Het probleem is ook dat ik het steeds moeilijker vind om het drinken tot het weekend te beperken, en ik heb vaak last van mijn buik/darmen vanwege het drinken.

Ik voel me ongezond en heb onder invloed dingen gedaan, daar lusten de honden geen brood van. En hoe vaak ik heb gezegd; nu voel ik me zo ziek, ik drink nooit meer.

Of dat ik zulke domme of kwetsende dingen deed en me kapot schaamde, waardoor ik ook niet meer wilde drinken.

Op het werk functioneer ik goed, alleen als persoon functioneer ik totaal niet. Ik begin dat steeds meer in te zien en ik wil dat niet meer.

 

Er is nu niet eens zoiets heftigs gebeurd wat mij de knoop heeft doen doorhakken en ertoe heeft geleid dat ik eerlijk naar mezelf wilde kijken.

Ik heb wel weer veeeeels te veel gedronken, op een maandagnacht, de hele nacht opgebleven waarna ik uiteindelijk hartstikke labiel werd en me suicidaal ging uiten, van mijn nuchtere relativeringsvermogen was niets meer over. En uiteraard was ik weer ziek geworden. Hartstikke normaal nu ik het zo uittyp, haha.

 

Groetjes,

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi rdw,

 

Welkom en succes zou ik zeggen.

Je bent nog zo jong en er is nog een heel mooi leven voor je weggelegd.

Zonder de drank zal dit een stuk beter gaan en je zal je dag per dag fijner voelen.

Fijn dat je morgen naar een AA meeting gaat.

Ikzelf ben ook nog maar iets langer dan een maand nuchter en ik kan je zeggen ik voel me al stukken beter.

 

Schrijf hier maar van je af, dat lucht op.

Ga ervoor  hé, ik duim voor je  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps... mijn hele verhaal verdwenen.

 

Welkom hier.

Ik wil je graag de lange termijnproblemen voorleggen.

Iets waar ik destijds geen flauw benul van had. Als je jong bent sluit je je snel qua gedrag bij de anderen aan. Ik was net zo en vond het als jonge meid (ben nu 62) ontzettend stoer om pittig te drinken.

Vervolgens werd dit gaandeweg dagelijks drinken. De seventies... ouder worden tot er een moment komt dat het niet meer goed gaat.

Pas vele jaren later merk je de effecten!

Geheugenproblemen, onvoldoende verwerken van problemen, controledwang vanwege overzichtsverlies, isoleren van anderen. e.d. Ook angstiger worden en achterdochtig.

 

Ik kan niet genoeg benadrukken dat het heel okay is om goed bij je drinkgedrag stil te staan.

Hier op het forum zijn ook filmpjes e.a. info te vinden die je versteld doen staan! (zie onder tips en adviezen bij Presentaties e.d.)

 

Ik hoop dat je hier vaker zult komen, al was het om veel te lezen.

 

En dat je niet enkel even impulsief langskwam...

 

Good luck!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klasse dat je het onder ogen ziet en stappen neemt. Overweeg ook een bezoek aan de huisarts. Je leest op het forum dat ze over het algemeen sympathiek reageren op mensen die wat willen met hun alcohol gebruik. Bovendien kijken ze even mee met je algehele gezondheid (oa vitaminetekort).

Van harte welkom hier op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

 

Bedankt voor alle hartverwarmende reacties!

@meya

Misschien dat ik de huisarts op een later moment bezoek, maar voor nu lijkt me dat nog niet nodig omdat ik qua gezondheidsklachten alleen nog de directe effecten na alcohol ondervindt; overgeven, buikpijn, diarree, hoofdpijn, hartkloppingen, zweten etc.

Op het bingedrinken na leef ik ook best gezond; ik fiets veel, eet gezond en gevarieerd (als ik geen kater heb dan) en heb een normaal gewicht voor iemand van mijn leeftijd en lengte.

 

@smart

Ik zie wat je bedoeld en realiseer me ook dat ik door nu te handelen, latere gezondheidsproblemen voor kan zijn! Behalve welke voordelen het nu al zou opleveren (denk aan nooit meer een kater op werk, je altijd fit voelen, meer tijd voor andere dingen). Het is geen impulsieve actie vanuit mijn perspectief nu, ik ben er wel echt klaar mee en al ben ik niet op het punt dat ik ermee opsta en ermee naar bed ga, ik zie wel degelijk een risico waarbij dit zou kunnen gebeuren. Daarnaast heb ik echt zat dingen afgezegd/ziekgemeld etc. ivm mijn alcoholgebruik dus ik ben al hard onderweg! En dat realiseer ik me maar al te goed. 

 

@Cas

Ik ben een vrouw hahaha

 

Nu ga ik werken, dag hoor :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, net naar mijn eerste meeting ooit geweest. Was eigenlijk vooral erg herkenbaar en daarom ook zo confronterend.

Heb er met veel spanning gezeten en niet zoveel over mezelf kunnen vertellen, maar het was vooral mooi om te zien hoe mensen elkaar oprecht willen steunen en helpen!

Vandaag was mijn 2e nuchtere dag dus ik kreeg gelijk een badge, net de scouting haha.

Ik merkte tijdens de meeting dat ik veel nadacht over waar mijn drinken begonnen is en schrok ervan hoe vroeg dit allemaal is begonnen en welke patronen er over de jaren zijn ontstaan.

 

Vooral nadat ik op mezelf ging wonen, ging de kwantiteit al gauw omhoog naar toch 1 tot 4 avonden per week, en dan heb ik het niet over een glaasje.

Ik ga vol goede moed door het roer om te draaien! Nogmaals dank allen voor de reacties :)

 

Groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi MijnGerrit,

 

Ik had ook niet direct het gevoel dat dit perse mij kon helpen. Het kwam erg zweverig op mij over, maar er waren tóch momenten waarbij ik me geraakt voelde.

Het lijkt me in elk geval de moeite waard om het te proberen.

Vandaag dag 3 inderdaad, het moeilijke komt denk ik nog, ik ben geen dagelijkse drinker, vaak met een week krijg ik pas echt moeite...

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha rdw , snap wel beetje wat je bedoeld met dat zweverige . Wij pakken na de sessie elkaars hand beet en zeggen dan iets. Maar wellicht is het raar . Vind zwaar aan de drank zitten en gevaarlijke dingen doen maffer trouwens . Voor mijzelf geef ik het gewoon een kans . Ben pas 2, keer geweest maar als ik weer terug rij geeft het mij toch een goed gevoel en vertrouwen .,dus go for iT girl .

bewerkt door Cas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja inderdaad mee eens! Daarom ga ik het ook zeker een kans geven, een nuchter leven en mekaars handje vastpakken lijkt mij een betere optie, en sowieso is daar steun zo zie ik het maar.

Het is denk ik ook dat het onbekend is en daarom een beetje eng. En ik werk als hulpverlener en ben bang bijvoorbeeld huidige of ex-clienten tegen te komen ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe dat ook alleen omdat ik vermoed het op eigen kracht niet te gaan redden, en baat t niet dan schaadt het niet toch!

Voel me al beter door het feit dat ik eerlijk naar mezelf durf te kijken en dit gevoel van schaamte niet wegstop/uit de weg ga.

Het valt me wel enorm op van mijn omgeving dat alleen ikzelf het probleem lijk te zien. Als ik mijn broertje vertel in elk geval voorlopig de wens heb nuchter te blijven (nooit meer klinkt voor velen zo extreem) begrijpt hij er niets van! Ook al vertel ik dat ik van de week nog random kotsend boven de toiletpot heb gehangen, maar hij respecteert mijn wens in elk geval wel. Bij vrienden/vriendinnen en bijvoorbeeld mijn vader zal ik smoesjes moeten gaan verzinnen over waarom ik niet mee-drink omdat ik anders sowieso onder druk ga worden gezet. En daar zie ik momenteel het meest tegenop!

 

Fijne avond allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, uit ervaring wéét ik dus dat de meeste mensen waarschijnlijk mijn wens gaan respecteren, behalve mijn vader.
 

Denk dat veel mensen het niet begrijpen omdat ik geen typerende alcoholist ben, ik ben meer een bingedrinker. En het een rolt dan vaak in het ander (impulsief gedrag, drugs, mezelf compleet mentaal en fysiek uitputten)

Veel van deze mensen zijn natuurlijk niet bij dit gedrag (zoals mijn broertje) Maar de mensen die mij wel eens zo hebben meegemaakt of hebben gezien hoe verdrietig ik daarna ben, begrijpen wel dat ik wil stoppen.

 

Ik heb vroeger van alles bedacht waarom ik niet kon drinken als ik met mijn vader afsprak in de stad, zelfs dat ik met de auto kwam was een oplossing voor (mijn ouweheer betaalde de parkeerkosten voor de nacht dat de auto in de garage stond én de taxi).

Hij vindt het denk ik gezellig, ik vind het alleen niet zo gezellig meer, en als zijn, met alle respect, asociale gezuip, dikke buik en ongezonde leefstijl mijn voorland is, daar pas ik voor!

Maar ja, nu nog de moed vinden om me bij hem niet achter een smoesje te verstoppen, maar dat komt wel goed! Ik moet me denk ik sterker gaan voelen in mijn wens, zelfrespect en het gevoel te hebben er te mogen zijn!

Dan lukt het vast!

 

Vandaag vrijdag! En deze vrijdag ga ik niet drinken :)

Op naar werk maar weer, dag!

bewerkt door rdw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een pittige Rdw, je leven anders inrichten in het bijzijn van je vader. Maar wel een met veel beloning in het verschiet. Je bent 25 en hebt het recht je ding te doen zoals jij dat wil. Dat moet hij accepteren.

Sommige vaders hebben daar flink hulp bij nodig van hun kinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop het ook, was er gisteren toevallig maar meneer had een kater dus die was zelf ook niet aan het drinken lol :P

Dus de druk werd me bespaard.

Ondertussen probeer ik andere leuke activiteiten voor de zaterdagavond te bedenken; de bioscoop... verder kon ik op niets komen! Wie heeft er tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O dacht film tips,. Vind je muziek spelen leuk. Zelf heb ik een gitaar gekocht . Je kan al goedkoop lessen krijgen op marktplaats etc . Schilderen doe ik en hardlopen dat doe je zo buiten. Daarna lekker douchen filmpje kijken oo de bank super relaxed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...