Spring naar bijdragen

Nieuw


brenda86

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb er al een tijdje overna gedacht om mezelf hierop aan te melden maar ik had altijd wel een excuus waarom het ''met mij niet zo erg gesteld was''.

Ik functioneer namelijk gewoon, dacht ik.  Ik wil van mezelf zeggen dat ik niet verslaafd ben maar twijfel nu steeds meer. Ik drink niet iedere dag, ik drink bijvoorbeeld op een avond zo veel dat dit gelijk genoeg is om me de hele week miserabel te voelen. 

 

Eerst vond ik het niet zo erg als ik 1 keer per week zo lam was maar ik begin me hier steeds meer aan te storen. Ook omdat het nu niet meer bij 1 keer per week blijft. Om nog maar niet te spreken over de dingen die ik in deze toestand uithaal, dat is vaak niet eens meer te traceren. Altijd die eeuwige schaamte.  De uitspraak te diep in het glaasje kijken gaat voor mij niet op, ik kijk er namelijk dwars doorheen. 

 

Vanwege problemen op mijn werk zit ik nu thuis (dit komt gelukkig niet door alcohol).  Dat thuiszitten beangstigd mij want ik kan me werkelijk dan niets bedenken om niet te drinken, dat stemmetje in mijn hoofd is er steeds vaker.Ik heb bijna geen reden om niet te drinken, ik heb de hele dag de tijd om bank te hangen en uit te kateren.  Ik probeer mezelf steeds wijs te maken dat ik het echt wel bij een sixpack kan houden maar dit is uitermate bullshit natuurlijk.

 

De laatste tijd drink ik ook wel eens de ochtend erop. Ik vraag mezelf dan eigenlijk af hoe stom dat is, aangezien ik die avond ervoor er niets meer van weet wat er is gebeurd en daar zo van baal.

 

Als ik in bed lig en mijn ogen sluit en allemaal vage figuren zie dan ben ik weer echt heel boos op mezelf. Ik bedenk me dat ik het niet meer ga doen maar van de week gebeurde het gewoon weer. Ik vraag me af en toe af of ik een bord voor mijn kop heb, aangezien er in mijn leven al zoveel nare dingen zijn gebeurd door alcohol. Erg irritant. Het is dat stemmetje wat me vaak helemaal gek maakt, dat ik hierna echt niet meer zal drinken e.d. Dit lukt dan soms een paar dagen maar dan is die gedachte totaal weer weg. . 

 

Hoe gaan jullie hiermee om?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, dat is er uit. Goed dat je je hebt aangemeld.

Ik heb mezelf ongeveer twee maanden geleden aangemeld met ongeveer dezelfde vragen 'hoor ik hier wel' en 'wat moet ik met dat drankgebruik van me'. Inmiddels ben ik een stuk verder en dat komt voor een belangrijk deel door (de mensen op) dit forum.

Ik heb besloten dat ik nog niet wil stoppen met drinken maar wil minderen. Het advies is dan om langere tijd helemaal niks te drinken. Dat ben ik aan het doen.

Zo kiest ieder hier zijn weg. Hoop dat jij de jouwe vindt. In elk geval een warm welkom hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Brenda

en laat ik maar meteen beamen;

ja je bent wel verslaafd.

Je vertoont de typische kenmerken van iemand

die afhankelijk is geworden van alcohol.

Het goede nieuws is dat je, juist door de erkenning, er ook echt

wat aan kunt gaan doen.

Hier komen en schrijven is een hele sterke stap, mits je trouw bent.

Aan jezelf vooral. Want hier kennen we het klappen van de zweep

en kun je eerlijk zijn. En pas als je eerlijk bent, kun je je zelfoinzichten

omzetten in acties. Schaamte is logisch, maar soms niet helpend om

vooruit te denken en doen. Schaamte kan je vast houden in het verleden

en je belemmeren echt verbeteringspunten aan te brengen.

Je schrijft dat je drinken gelukkig geen invloed had op de reden van je thuiszitten.

Maar je snapt dat het wel grote invloed heeft op jou. Nu, en op je kansen weer

aan het werk te komen. Het beinvloedt ons hele denken en doen, altijd!

En meestal meer dan we willen weten en erkennen. Want op het moment dat we

echt erkennen wat het drinken aanricht, welke mensen we ermee kwetsen en

beschadigen soms, is het enige verantwoorde wat we kunnen doen, stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Brenda . Goed dat je he heb aangemeld . Het is allemaal heel herkenbaar . je vraagt hoe gaan je daar mee om . Ja je kan er mee blijven gaan heb ik ook vaak gedaan maat dan zal je elke ochtend wakker worden em denken wanneer ben ik aan de beurt . Want dat stopt een keer natuurlijk we weten allemaal dat het geen meter op schiet. Maar je kan ook je verhaal vertellen en er proberen het probleem op te lossen . Daar ben je al een beetje mee begonnen. Zou zeggen blijf goed lezen hier. Staan veel tips en als je je verhaal wil vertellen of vragen doe het. Sterkte :-) grt cas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx voor jullie reacties, dat kan ik erg waarderen. Als ik de verhalen van mensen hier lees is er wel heel veel herkenning wat een troep alcohol eigenlijk is. 

 

In het kort: Ik ben in een bedrijfsconflict terecht gekomen inc juridische toeters en bellen en nu is het niet duidelijk wat er gaat gebeuren, dus of ik er nog zal kunnen werken. Dat neemt veel onzekerheid met zich mee en dat levert stress op.  Ik heb wel allerlei plannen maar deze zijn wankel aangezien ik nu ook geen vrijwilligerswerk kan gaan doen aangezien ik wellicht nog binnen de instelling kan blijven werken.  Ik heb structuur nodig en ik probeer me aan mijn planning te houden maar als ik alcohol drink dan maakt het me niet meer zo uit hoelaat ik naar bed ga en hoelaat ik op sta. Solliciteren doe ik, ondanks de katers wel trouw. 

 

Daarnaast drinken ook bijna al mijn vrienden. Om te voorkomen dat ik zelf niet drink zie ik ze vervolgens ook dan weken weer niet, mijn sociale netwerk word zo ook aanzienlijk kleiner. Ik moet hier nog mijn weg in vinden.

 

Als het me een week lukt om niet te drinken gaat het daarna wel steeds makkelijker. Alleen ik kom nu die hele week niet eens door, dat heeft nu ook wel te maken dat ik niets te doen heb en daar ga ik ook zeker aan werken. Nu ik thuis zit is de kans op nog meer problemen met alcohol een hele groter risico factor geworden. Een aantal familie leden van mij kampen ook met een alcohol verslaving in een vergaand stadia dus ik ben genetisch nu ook niet echt de gelukkigste. Ook word er al tijden vermoed dat ik ADHD heb maar ik wil hier niet aan geloven omdat ik dan daaraan de schuld kan geven, daarom laat ik mij niet diagnosticeren. Ik ben inmiddels gestopt met anticonceptie want van de hormonen werd ik gruwelijk onrustig en dronk ik nog meer. Er is wel lichtelijk vooruitgang te merken maar het is niet genoeg. 

 

Het liefste zou ik gewoon 1 keer in de maand willen drinken en dan verder niet meer, Maar goed, ik zie ook wel dat dat helemaal niet werkt. Ik ben net een bodemloze put. 

 

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan de komende tijd.....Ik lees zeker met jullie mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Brenda je bent geen bodemloze put hoor. Problemen hebben we allemaal je moet ze gewoon aan pakken en dat lukt mij beter af als ik nuchter ben. In het begin niet maar dat heet afkicken. Als je blijft drinken blijf je in dat cirkeltje zitten dat weet jezelf ook . Er is genoeg hulp zou daar eens naar kijken . Trouwens die vrienden die vinden je toch ook wel ok als je niet drinkt ? Zijn ook genoeg toffe mensen die niet drinken . Is ook allemaal eng maar de moeite waard . Bij mij is het ook vallen en opstaan . Ben 39 dus nog jong zat wil ook niet altijd blijven doen watcik nu doe. Ga binnen kort weer naar de aa heb wel al gemerkt dat ik wel alleen het moet doen maar er over praten met anderen helpt wel. Weet je ik vind het ook allemaal niet eerlijk waarom heb ik dit weer . Maar weet zeker dat andere hun andere problemen weer hebben en due lossen dat weer op. Wij zitten hier mee ja niet tof ,. Maar er is meer aan de horizon veel meer stopt hier niet bij moet er alleen ff vanaf ellende ok ltrssss hou je taai

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Brenda

1 keer in de maand drinken.

Is dat niet jezelf kwellen.

Telkens een hele maand naar toe leven in 1 keer te drinken

Er zijn toch veel meer belangrijke dingen in het leven om maar toe te leven.

Nu ik niet meer drink kan ik dit zeggen..

Voorheen bestond mijn leven uit drank.

Alles wat ik voelde moest onderdrukt of versterkt worden.

Waarom?

Omdat het moest...ik kende geen ander leven

Welkom hier en succes Brenda

Dank voegt niks toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

joehoe Brenda, gáát het?

Wat kan ik het me goed voorstellen dat je in de huidige werkeloze periode, en óók nog es december, volledig onderuit gaat. Dat je over het randje valt. Ik hoop dat je nu juist hulptroepen inschakelt. Hulp van de huisarts, van je beste vriendin, van het forum, van een lotgenotengroep. Je kunt dit niet alleen, Verslaving is een indrukwekkend bezit met veel gezichten.

Schrijf maar lekker van je af, er is altijd wel herkenning of minimaal erkenning.

bewerkt door Monster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Leuk dat me je er er even aan ''herinnerd'' 

 

Ja, lekkere timing hé :-) kerst, oud en nieuw, waarschijnlijk geen baan. Echt iets voor mij. 

 

Ik wilde eigenlijk al een tijdje een carriereswitch gaan maken en heb dat ook uitgesproken. Nu moet ik wel. Ik vind het allemaal net iets te toevallig, vreemd. 

Woensdag word duidelijk of ik OF gedetacheerd word of kan dan een traject gaan volgen binnen mijn werk, dus bij die laatste dan lig ik er vermoedelijk uit en zit ik voorlopig nog even thuis.

2 voordelen: dat ik waarschijnlijk nu eens alle feestdagen thuis kan zijn, met mijn werk gaat dat normaal niet, en dat ik eens kan gaan kijken wat ik nu wil doen. 

 

Ik ben al jaren ingeschreven bij het uitzendbureau (voor de zekerheid mocht ik ooit geen baan meer hebben, ook zo lekker uitgedacht)

Ben dit weekend daar weer volop voor aan het werk, hoop dat er meer komt. Dat verdiend wat extra's en daarnaast ''kan'' ik  niet drinken, heb ik geen tijd voor. Ik moet zeggen dat als ik moet werken dat ik gewoon bezig ben en echt geen behoefte heb om me de avond ervoor lam te zuipen zodat ik weer met een wattenkop rondloop. 

Heineken heeft 2 dingen niet van me afgepakt en dat is 1 mijn rijbewijs en 2 mijn werk. Dat is dan ook wel gelijk het enige wat ik kan noemen. 

Ga vanaf dinsdag ook weer sporten. 

 

Vrijdag werd me tijdens een etentje 1 wijntje aangeboden, was toen zwaar gestresst en geagiteerd, Toch was het antwoord nee. ''normale'' mensen kunnen 1 wijntje drinken, en ik helaas niet. 

Nu ben ik vijf dagen nuchter. Nadeel bij mij is dat het een tijdje erg goed kan gaan en dat ik daarna hard val, HEEL hard. En veel.....

Moment dat ik het echt heel heel moeilijk had heeft zich nog niet aangediend de afgelopen dagen, maar dat komt altijd op een onbewaakt moment. Dan is de craving zo sterk, dat dit onmenselijk is. 

 

Hoe gaat het met jullie? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

De huisarts is al een tijdje op de hoogte van mijn problematiek rondom alcohol.

Zij gaat mij geen refusal geven, en word ook niet doorgestuurd naar een verslavingsarts, dat is duidelijk.

Dit komt namelijk omdat het me ook wel (eens) lukt om 1 a 2 weken of soms langer nuchter te blijven, zonder alcohol te drinken. Dit is een (logische) contra indicatie aangezien de bijwerkingen van de medicatie veel nadelen kunnen geven.

Overigens vind ik ook niet dat het advies moet zijn dat iedereen maar aan de refusal moet gaan omdat dat naar mijn mening niet voor iedereen werkt.

Ik voorzie nu meer problemen door het te kort aan structuur, dagbesteding en een te kort aan zingeving. En daar moet ik aan gaan werken om alcohol uit mijn leven te bannen als het allemaal niet mee zit.

Ik heb nog geen "noodplan" helaas. overigens is het bij mij ook lastiger vanwege adhd klachten, de onrust is er de hele dag en gaat niet even weg. Zo en zo veel werken helpt, maar dat is niet voor eeuwig mogelijk. Dus ik moet nu onderzoeken wat ik het beste kan doen maar kom niet op een idee.

Ik schaam me om dit te zeggen maar ik ben zelf hulpverlener. En jaja, ook in de verslavingszorg. Superstom.

bewerkt door brenda86
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jouw doel om aan te werken is

jouw weg en die werkt net zo goed

als mijn doel en methode werkt. Ik

heb ook nooit medicijnen gebruikt.

Maar als je op  het speciale draadje kijkt

dan valt het erg mee met de bijverschijnselen.

Ik reageerde op je zin dat je tijden goed kan gaan

en dan ineens heel hard en veel kunt vallen,

dat zolu je met Refusal kunnen doorbreken en evengoed

aan jouw doelen werken. het een sluit het ander niet uit.

Maar als het je zonder lukt, des te beter, je hebt nu

dit forum als plek om steun te vragen mocht je craving ervaren.

En net wat Meya schrijft, die kun je ook uitzitten, dat is ook

kicken, na afloop☺

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ontken ook ten zeerste niet dat ik geen probleem heb met alcohol, als pasen met pinksteren tegelijk zou vallen zou ik alleen dan een kans zien omdat te ontkennen. 

Ik taai alleen niet dagelijks naar alcohol, alleen als ik drink kan ik niet meer stoppen en verleg ik mijn grenzen. 

 

Verslavingszorg en die methodieken, behandelingen werken vaak niet bij mij, aangezien ik ze allemaal ken en ze toepas op andere mensen vanwege mijn baan ;) . Ben er sindskort pas echt serieus mee bezig. Ga gewoon eerst even zelf kijken wat ik er aan kan doen. 

 

Ik heb net de hele nacht gewerkt, kon niet slapen na afloop. Nu wel trek en dat duurt echt wel veel langer dan een uur!. Ga even solliciteren en dingen doen. 

 

Ja lady Jane, dat is inderdaad (af)kicken, na afloop.  :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai,

 

Ik heb ook de hele draad toegegeven dat ik een probleem met alcohol heb, ben de laatste die dat ontkent.Ik zit niet op dit forum voor de gezelligheid.  :blush:

Ik heb die methodieken niet eerder gezien, ik beoefen ze (op anderen). Ben afgestudeerd als GZ psycholoog en ik werk daarnaast in de GGZ. Ik zeg niet dat het helemaal niet werkt, het is alleen lastiger om de therapieën te volgen aangezien ik ze zelf ook onder de knie heb. Iedereen doet dit op zijn eigen manier, en ik vind het volgen van therapieën op dit moment niet de juiste.

En dat is mijn eigen keuze. De 1 neemt refusal en de ander gaat naar therapie. 

Ik ga eerst maar eens kijken hoe het schrijven en het reageren op het forum me vergaat. Ik zie dat dit bij sommige mensen al veel helpt, en ik ga dit eerst proberen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hulpverlener zijn daar ben je niet de enige in ;) hooguit een beetje een zuur idee is het.

Mijn hulpverlener benoemde op zeker moment over depressies: 1 op de 3 heeft het, maar we weten het niet van elkaar en ze lopen hier onder collega's ook rond.

Soms begint alcoholgebruik als zelfmedicatie alvorens over te gaan tot probleemdrinken.

 

Ook ik moet met name met dagstructuur, slaapgewoontes e.d. aan de slag om het gat na gedeeltelijke werkloosheid te vullen. Ik viel echt in dat gat! Knap duister was het daar!

Maar lastig is het... een leven lang onregelmatig werken om nu ineens een vaste avond iets te moeten gaan verzinnen, of vaste middag. Ik voel daar weerzin tegen, dan is mijn vrijheid weg zoals ik die kennelijk vroeger voelde.

Toch ga ik het wel doen: weer op vaste tijden wat ondernemen (naast onregelmatig invalwerk).

En proberen om elke dag op een gezegende tijd in bed te liggen.

 

Ik wens je veel succes!

En jij doet het op jouw manier. Merkt vanzelf of het je helpt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Artsen bezoeken als laatste een arts, longartsen zijn de laatsten die stoppen met roken............ kennis maakt wijs stronteigenwijs.

In de verslavingskliniek werd mij medegedeeld dat ik maar beter ZO SNEL MOGELIJK een ervaringsdeskundig maatje zou zoeken; een persoon van wie ik dingen áán zou nemen zonder het direct beter te weten. Voor mij heeft het tot hier gewerkt. Ik ontmoette vele intelligente verslaafden die mijn intelligente smoezen dóórhadden en niet onder de indruk waren van mijn retoriek of denksnelheid. Ze ontmoetten mij halverwege met eerlijkheid en mildheid. Dat kende ik nog niet.

Brenda, aan kennis ontbreekt het je niet. Ik hoop dat je je voorbehoud laat gaan. Dat kan geen methode of therapie je geven. (imho)

Succes, je hebt het in je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Word net wakker, puinzooi in mijn huis, overal troep, as,  bierblikjes (12 stuks), sterke drank van mijn buurman gekregen. Heb ook nog telefonisch ruzie met mijn ex gemaakt, maar goed dat is toch een onaardige man dus wat dat betreft is dat niet heel verschrikkelijk. Ben wel gewoon thuisgebleven, scheelt de maatschappij weer een dronkenlap.

 

Trigger was wel snel duidelijk overigens. Mijn werk belde gisteren,  Ik zou misschien gedetacheerd worden, ik dacht langdurig. Maar nee ze hebben er gauw van gemaakt dat ik ondertussen, tijdens dit arbeidsconflict wel ''even'' gedetacheerd kon worden en ja dat brengt veel onrust bij cliënten met zich mee. Ben eerder duidelijk geweest en had gezegd dat ik langdurig wilde werken maar zo spelen zij dit blijkbaar niet. IPV dat ik nu morgen aan het werk kan gaan kan er helemaal niets.. Ze houden zich verre van aan de afspraken.  Ze zeggen wel dat ze gaan bemiddelen met werk maar ik geloof er helemaal niets van. Levert alleen maar hoop op en dat is fout in deze casus. Nu maandag is er een ''eindgesprek'' Ik zal kiezen voor ontslag met geld mee, dan kan ik verder met mijn leven en dat brengt dan ook weer rust. Weten waar ik aan toe ben is in dit geval van groot belang. 

 

Ik ga vanmiddag gelijk sollicitaties de deur uitdoen bij vacatures waarbij ik per direct kan beginnen. Ik schrijf zo een brief naar de dierenbescherming en ga ook proberen of ik zsm vrijwilligers werk kan doen. 

Structuur, zingeving en regelmaat dat is stap 1 van mijn planning. 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat het lukken om het vanochtend droog te houden denk je? Neem de eerste niet.

En zorg zo goed mogelijk voor jezelf. Wees lief voor jezelf en onrust mag maar je hebt geen haast. Neem je tijd voor herstel van gisteravond.

Sterkte :rose:

Typo

bewerkt door Meya
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie berichten.

 

De trigger was dat ze dingen beloven die niet doorgaan. Blij maken met een dooie mus. 

Levert veel stress en spanning op, niet weten waar je aan toe bent. Niet weten wat je volgende week gaat doen of waar je staat. 

Onzekerheid over geld, wat ik met me leven moet e.d.

Niets is zeker behalve dat het onzeker is. Maandag zal het gesprek plaatsvinden waarbij ik eieren kies voor mijn geld en dan kan ik een gepaste planning maken. Rondom alles, ook mijn alcohol gebruik. Structuur is niet het enige wat me overeind zal houden. 

 

Ik drink vandaag niet, zometeen ff de puinzooi opruimen.

Morgen sollicitatie gesprek, niet echt handig als ik er ''verlept'' uitzie. Alcohol komt nooit gelegen. 

Morgen daarna ook werken bij uzb....  

 

Ga zo denk lekker zwemmen, dat helpt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...