Floppie Geplaatst 8 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2010 Hallo, Ik ben een alleenstaande man/vader van 41 en heb een prachtige dochter van 2,5 jaar oud waar ik erg veel van hou en leuke dingen mee doe ze is elke vrijdag tot maandag altijd bij mij vanaf haar geboorte. zij is mijn drijfveer en motivatie om alcohol uit me leven te krijgen!Ik ben al vroeg goed opgeleid door me ouders met alcohol en feesten hoewel laat dat feest maar weg dat begon toen ik het huis verliet dus ben gewoon een (dom oor) product van mezelf.Sinds een tijdje lees ik jullie verhalen en ik herken mezelf in een hoop verhalen.Vanaf me 10e kreeg ik elke week een kratje shandy 1% dan kon ik "gezellig" meedrinken met me vader hij een krat per dag en ik een krat per week. Me moeder maakte zich niet zo druk die dronk alles als er maar alcohol in zat, afijn dat was toen.Ik ben verplicht de militaire dienst in gegaan met me 20e en daar word je pas echt een vent! bij binnenkomst een buitenhelm gevuld met bier drinken ach dat was geen moeite voor mij ik was toen al flink op dreef voor de rest 30cent voor een biertje dus doe iedereen er maar 1. dat ging 14maanden goed geen klagen hoor. ben nu 20jaar verder..7 langdurige relaties gehad en 6x samengewoond totaal 12jaar samengewoond maar uiteindelijk gingen de relaties stuk door de drank als ik voor de keus werd gezet 'bier eruit of ik' dan koos ik toch voor me biertje.Werken ging niet echt goed elke ochtend met een kegel binnenkomen dat word niet echt gewaardeerd maar dat was zo opgelost want ik begon voor mezelf en ben nog steeds eigen ondernemer. gewoon wat later beginnen (na de kater) en later naar huis, altijd me verhaal klaar want zo ontwijk ik de file's! 10uur naar werk en 18uur weer terug. het lukte me zelfs om het financieel ver te schoppen - Huis kopen 2auto's een werkbus met gereedschap een boot en 2 motoren wat aandelen 3x per jaar op vakantie en gewoon door feesten elke avond en elk weekend. (dat is nu niet meer ben alles kwijt) ik heb nu deurwaarders en rechtszaken en ben letterlijk alles kwijt op zich niet erg want ben niet materialistisch en ik leef nog en ben gezond?Tot 4 jaar geleden toen ik wou stoppen lukte het niet. ben wel vaker gestopt vrijwel elk jaar 1 maand in januari om dan plankgas het hele jaar door te zuipen elke dag/avond. Ik ben een avond drinker en kan de hele dag normaal functioneren en de laatste uren van de dag gooi ik 6 tot 9 halve liters bier naar binnen vrijwel altijd in een cafe en nooit thuis. terrasjes in de zomer ook altijd gezellig en een hoop vrienden natuurlijk.Toen ik verschillende keren lichamelijke afkick verschijnselen kreeg na een dag niet drinken (drijvend in het zweet wakker worden, maagzuur, trillen, buikpijn, jeuk, psychotisch, paniek en angst aanvallen) heb ik bij Brijder aangeklopt daar loop ik nu 2 jaar. want wil echt niet met een kater of drank op me dochter opvoeden.Eerst keer 2maanden droog ging goed wel zo stoned als een garnaal door de Librium paraplu en ik kon de hele wereld weer aan daarna gecontroleerd drinken 1 jaar 3dagen niet 4 dagen wel dat ging langzaam mis iedere keer weer het gevecht aan is ook geen leven 52x per jaar! Campral geprobeerd maar dat maakte het erger omdat ik de hele dag met die pillen bezig was om de zucht naar drinken te vergeten dat lukte dus niet. Naltrexon en Topamax was ook wel leuk in het begin had ik het gevoel dat ik in een stripverhaal rond liep maar de zucht naar drank kwam weer terug en binnen een kwartier als ik me dochter naar haar moeder bracht zat ik al weer aan het bier tot de volgende donderdag om dan op vrijdag weer 'nuchter' mijn dochter op te halen en het afkicken weer begon.Ik ben nu als laatste redmiddel aan de Refusal ook wel bekend als Antabus "als stok achter de deur" in overleg met de dokter en psycholoog van Brijder want ik wil echt zelf van de drank af en vind het vrij moeilijk want ik weet niet beter dan dat een biertje erbij hoort gewoon en ik wil niet dat me dochter ooit op groeit in de situatie waar ik in zat altijd bezopen ouders, in diverse gesprekken werd er al aangegeven dat een afkick kliniek een optie is maar ik denk van niet omdat dat de eerste klap opvangt maar meestal krijg ik het pas moeilijk na een week of 2 a 3 droog staan nu dus ongeveer... Het is nu wel anders ik schijt in me broek om een biertje te pakken want ik heb de resultaten van Refusal bij elkaar gegoogled en weet dat je behoorlijk ziek word dus wat dat betreft helpt het al dat ik trouw die pillen slik 2,5x per week de zucht om een biertje te gaan halen blijft echter wel het zal misschien ook wel psychisch werken dat ik weet dat ik ziek word als ik ga drinken, voorlopig sta ik nu 3weken droog en slaap door die pil 12uur per dag i.p.v. 7 a 8uur dat hadden ze er niet bij gezegd maar dat is bij iedereen anders heb ik begrepen. ben ook erg futloos en weinig energieIk weet nu dat ik niet gecontroleerd kan drinken heb het zelf bewezen tegenover mezelf en mis de gezelligheid en het sociale er omheen wat ik ook mis is dat ik geen ochtend humeur en kater meer heb en vrolijk opsta (geintje maken mag toch wel ;-) De Refusal heeft een behoorlijke impact, ondanks dat ik lichamelijk en geestelijk sterker word blijf ik erbij lopen als een zombie heb ik het gevoel, niet vooruit te branden en futloos. de afgelopen jaren heb ik dagelijks in de ochtend gehuild van vreugde en afentoe van verdriet ik weet niet waar het vandaan komt en het is altijd in de ochtend maar ik vind het toch wel altijd een opluchting en een lekker gevoel.De situatie is nu dat als ik wat wil drinken moet ik 1 a 2 weken van tevoren stoppen met die pil hoelang ik dit vol hou weet ik niet daarom ben ik hier om van jullie te leren. en misschien leren jullie van mij Me dochter maakt me gelukkig en blij voor haar doe ik alles en daar hoort alcohol niet bij! kinderen en alcohol kan niet samen vandaar dat ik blijf vechten tegen de trek en zucht naar een overheerlijk koud biertje wat me langzaam kapot probeert te maken.Ik wil graag meepraten en ervaring delen dus hou het hier bij, noem me maar John of Floppie Sinds 15 Januari weer Alcohol vrij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 8 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2010 Hoi Floppie,Als ik me niet vergis ben ik de 1e die reageert op jouw lange bericht.Het is nacht. Ik denk dat ik je bericht liever morgen even goed nalees.Ik zie wel dat het je ernst is en dat je al even van de drank af bent.Hoe bevalt je dat? (stomme vraag?)Belangrijk is dat je een doel hebt: je dochter??Ow, wat is het doorleven - op die manier - toch enorm belangrijk voor je geluk!!!!Hier op het forum is veel info en steun te halen.Voel je er niet alleen in!Wij zijn er voor je.Doe mee: je wordt en raakt bekend als je meedoet op de "dagdraad" ditjes en datjes.Het is even stoeien.......maar na verloop van tijd erg goed!xxxCathy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 9 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2010 Floppie, Welkom:present:Hier is veel te behalen. Hopenlijk zien we je nog veel.Succes ermee.Kusje voor je dochtertjeDesi:sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2010 Lieve Floppiewat een godsgeschenk die dochter van jeen wat een liefhebbende vader ben jij dat je de discipline opkunt brengen om voor haar niet te drinken!!!!Ik herken het dat je je kind soms belangrijker vindt dan jezelf,en al zullen velen het er niet mee eens zijn, natuurlijk moet je voor jezelf stoppen,ik ben van mening dat elke reden/aanleiding om te stoppen geldig is.Uiteindelijk komt het jou ook ten goede, maar met het krijgen van kinderen neem je een gigantische verantwoording op je. je leven wordt nooit meer hetzelfde en alleen voor jezelf denken en handelen kan dus niet meer. Zij heeft recht op een zo gezond mogelijke vader en wel zo lang als dat kan.En de winst voor jou is dat het je een extra stimulans geeft. Bij mij was en is mijn dochter ook de direkte aanleiding en nu ze pubert ben ik erg blij dat ik in elk geval op dat gebied een goed voorbeeld voor haar kan zijn. Onze relatie is ook verbeterd sinds het stoppen. Het vertouwen groeit en mijn zelfvertrouwen dus ook, en dat ontleen ik niet via haar hoor, maar het helpt wel natuurlijk.Je bent gewend de weekends dat je dochter bij je is, niet te drinken, dat is al een mooie start voor nu, want ik neem aan dat de grootste trigger is, weekends zijn juist vaak drinkdagen. Als je per dag je voorneemt: vandaag drink ik niet, ik laat die eerste staan, is het gemakkelijker.Stapjes klein maken, weer blij zijn met kleine dingen en kleine resultaten, dat helpt (en houdt je nederig).Je hebt materiele hoogtepunten en dieptepunten meegemaakt en weet dat daar het geluk niet in zit. Das een zware maar ook mooie les. Het zit m in kleine dingen en aadr is je dochtertje een prachtvoorbeeld voor. Dus als je in het hier en nu blijft en ook voor jezelf de kleine dingen weer ziet en voelt, dan wordt drank ook een bijzaak, want die vertroebelt die dingen alleen maar. Het kan zijn dat heel je vriendenkring verandert, ook kleiner wordt, maar misschien ook waardevoller, je weet het niet. Wees daar gewoon nieuwsgierig naar. Een huisdier, ook leuk voor kinderen, geeft soms dezelfde winst. Discipline, aandacht, zorg, onvoorwaardelijke liefde, het is therapie an sich.de Refusal lijkt me een goede stap voor jezelf, zelfbescherming en verantwoordelijkheid nemen.Je zit op de goede weg Floppie, aan jou er te blijven! Succes en tot schrijfs op de dagdraad:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alaine Geplaatst 9 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2010 Dag Floppie,Goed dat je je bij ons aansluit!Hier steunen we elkaar als ervaringsdeskundigen, die als geen ander de tips en valkuilen kennen van een bestaan dat beheerst wordt door de drank.Of je zo moe wordt van de Refusal? Ik ben zonder pillen gestopt op 24.12.09, en ik ben de eerste weken erg moe geweest, ook lang geslapen net als jij. Misschien is dit een inhaalslag, of heeft je lijf dit nodig om bij te komen? Ik merk nu (na ruim 6 weken) dat ik weer meer energie krijg, en ik ben elke morgen dankbaar dat ik weer een droge avond heb gehad (ik ben ook een avonddrinker).Het wordt gemakkelijker, echt waar!Wel blijven oppassen natuurlijk; alcoholist blijf ik altijd. Maar dat verhaal ken je al als je al jaren in januari niet dronk (en daarna 'ach, eentje moet kunnen'). Zoals sommigen alhier wijs verkondigen:Het gaat erom die eerste niet te nemen. :light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Floppie Geplaatst 9 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 februari 2010 Hoi Cathy56, Het is idd een lang verhaal doe ik maar 1 keer hoor probeer me leven in een notendop te doen zodat een ieder in het kort mijn situatie begrijpt.Ik moet wel even uitvogelen hoe dit forum werkt maar daar ben ik zo achter denk ik.Domme vragen bestaan niet, op dit moment vind ik het zwaar ***** dat ik maar blijf hunkeren naar alcohol ik moet me leven een andere wending geven en dat lukt niet goed, ik mis het sociale drinken met maatjes aan de bar die ik echt wel kan missen. maar als het straks vrijdag is spring ik weer een gat in de lucht en ga ik weer leuke dingen doen met me dochter op zaterdag gaan we altijd zwemmen in de ochtend dat had ik mezelf nooit kunnen voorstellen een paar jaar geleden op zaterdagochtend fris het bed uit.X Floppie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrisseJan Geplaatst 9 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2010 Hoi Floppie,Je beschikt over een enorme hoeveelheid (drank)ervaring en alles wat bij stoppogingen komt kijken.Veel tips weet je al.Zo te zien is het ook bij jou het moeilijkste om die eerste te laten staan.Om weerstand te bieden aan moeilijke situaties.Om bij de standaard (drink) situaties als: feestjes, bijkletsen in de kroeg, terrasje, borrelen met collega's, etc etc, om dan het aloude patroon van een alcoholische versnapering, om te zetten in een nieuw patroon van iets wat wel voor jou/ons gezond is.Dit is juist voor jou en ons zo moeilijk.We hebben er jaren over gedaan om ons dit patroon eigen te maken,daarbij geholpen door de sociale context waarbij het "normaal" is om te drinken.Aan de andere kant denk ik dat eenmaal aangeleerde patronen ook wel weer (deels) kunnen worden afgeleerd.Maar daar is tijd/wilskracht/doorzettingsvermogen nodig.En ook het aanleren van tip, trucs, methodes om steeds beter weerstand te kunnen bieden aan verleidingen wanneer die opduiken. Jakkes, ik weet nog van mn eerdere stoppogingen dat die verleidingen zich zodanig in mn geest gingen nestelen dat mijn stopdoelstellingen als sneeuw voor zon verdwenen en dat het duivelse stemmetje in mij steeds harder klonk en mij op allerlei manieren probeerde te verleiden. " Je staat al zo lang droog, een koud biertje op een terrasje kan geen kwaad joh"" Wat maak je het jezelf toch moeilijk"" Iedereen drinkt GEZELLIG een wijntje, dat moet toch kunnen?"Ja, de eerste keer is het wijntje gezellig, 1 of 2. Morgen worden het 2 of 3, ook gezellig. Overmorgen 4 of 5 of 6. Het blijft gezellig, eigenlijk vind ik het steeds gezelliger worden...etc etc en daar gaan we weer. Weg stoppoging.Tja, we kennen het allemaal wel.Floppie,Je bent aan een goed adres hier.Een heel fijn klankbord heb ik al gemerkt.Veel sterkte en we komen elkaar tegen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Floppie Geplaatst 9 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 februari 2010 @Desi, Hoi Desi je zal me hier beslist weer zien tot nu toe praat ik met vrienden/innen die me enigzins begrijpen, het verschil is dat hun alles weten over drinken maar niet over stoppen daarom probeer ik hier te leren en steun te vinden wederzijds.@ Jane4, Dankje me dochter is belangrijker dan ik daar kan geen feest tegenop! en ja het weekend ben ik veilig wat drinken betreft want ze gaat om 20uur naar bed en ik heb nooit alcohol in huis en mis dus elk feest gelukkig en ook alle verjaardagen hoewel ik gewoon op een verjaardag verschijn maar mensen verplaatsen het feest altijd naar het weekend en dat moment ben ik er dus niet wel op de verjaardag.Wijze worden zeg je die beslist waar zijn genieten van de kleine dingen, ik geniet ervan als me dochter een bloempje plukt of een sneeuwbal gooit of uren in de speeltuin rent de materie die ik heb gehad heeft mij nooit zoveel kunnen boeien als de liefde oprechtheid eerlijkheid spontaniteit van een kind. nu nog de dagen dat ze er niet is opvullen met "een normaal" leven.Sta jij al een halfjaar droog Jane4? ik kom je wel weer tegen zie dat je al 3000 berichten hebt gepost.@Alaine, na 6weken pas weer energie? ik ga morgen weer naar Brijder heb een afspraak met beide de Arts en de Psychologe ik ga even klagen ik ben net wakker en heb langer dan 13uur geslapen echt niet normaal, maar die pil douw ik wel naar binnen! psychologisch werkt het! ik had nu allang aan het werk moeten zijn maar ben toch weer vrolijk opgestaan (na 13uur slaap) en blij en neem even de tijd voor hier en ben vanavond weer terug. zonder medicijnen stoppen lukt nog niet. en ja ik sta te trappelen dat het makkelijker wordt en weer energie krijg, gek eigenlijk he na 10 bier heb ik wel energie ?!? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Floppie Geplaatst 9 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 februari 2010 @Jandoedel, ik heb je introductie gelezen dat je vriendin vaak verdrietig is snap ik ben ik zelf ook dagelijks is een soort verwerking? alleen ik kan niemand de schuld geven alleen mezelf... en JA er bestaan pillen die het stoppen erg makkelijk maken alleen moet je erg uitkijken voor de volgende verslaving die heet Librium verslaving. ben benieuwd hoe Brijder het bij jouw aanpakt mij heeft het enorm geholpen.Je stelt jezelf misschien teleur omdat je vriendin dingen graag anders ziet? dat je van jezelf baalt is een goed teken daar kan je kracht uithalen om te stoppen, verwacht niet dat Brijder voor je stopt dat moet jezelf doen, dus ik hoop dat je veel baalt van jezelf hahaha dat helpt en maakt het makkelijker om te stoppen.De laatste alinea's zijn echt erg ja je maakt jezelf gek waarom kan een ander wel normaal doen? ik heb gemerkt dat de helft van die andere normale mensen gewoon ook alcoholisten zijn in de ontkennings fase en nog zonder problemen dus zo normaal is iedereen niet maar wel burgerlijk geaccepteerd.Succes bij Brijder daar kan je gewoon jezelf zijn en het ook zeggen als je weer eens de fout ingaat ik heb daar wel eens gezeten toen ik na "gecontroleerd drinken" 1 a 2 biertjes wat per ongelijk 8 halve liters werden naar me afspraak ging de volgende ochtend en de alcohol meter zo het rood in ging bij hun, ze hebben me toch geholpen ik voelde me zooo schuldig. blijf eerlijk tegen de mensen die je vertrouwd en natuurlijk blijf eerlijk tegen je zelf we zijn op de goede weg waar ik al te vaak vanaf ben geraakt.Ik ga gauw werken wat dat schiet er nu bij in spreek jullie weer. bedankt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Floppie Geplaatst 17 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 februari 2010 Ik ben net thuis 6halve liters bier ik schaam me dood 42dagen droog met Resusal ik weet het niet meer het was gezellig en geen negative eigenschapen. het kwam door een voorzet entrecote gebakken in rode wijn ik schrok, ojee snel naar huis... nu gaat het gebeuren ik word ziek maar nee. thuis was ik niet meer te houden dus de kroeg in wat een lozer ben ik zeg! ik heb genoten en morgen ga ik (is) weer een nieuwe dag en ik wil weer het leven wat ik 42dagen heb gehad. ik schaam me voor mezelf.Ik heb de kracht.X Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Summer Geplaatst 17 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2010 Kom op Floppie! Zie dit als een enorme misstap, maar ga vandaag niet weer dezelfde misstap maken. En gewoon verder zoals je de laatste 42 dagen goed bezig bent geweest. Liefs Summer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 17 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2010 floppiewat knap dat je dit eerlijk opbiechtpak de draad weer op joh,schrijf op de dagdraad meeliefs lian Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SammyTanghe Geplaatst 17 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2010 Beste Floppie,Er is maar één oplossing en dat is opnieuw stoppen. Gelukkig besef je dat ook zelf wel.Wat betreft die Entrecôte met rode wijn kan ik je geruststellen : bij alle warme gerechten die aangemaakt worden met alcohol, is die alcohol verdampt tegen het einde van het kookproces. De kok kan bij het koken wel een geringe hoeveelheid alcoholdamp inademenen. Wat de psychologische invloed is van het nuttigen van gerechten die aangemaakt worden met alcohol, dat is heel wat complexer. Vermoedelijk heeft bij jou 'het stemmetje' dubbel hard toegeslaan op een moment van zwakte om je over de lijn te trekken en was die Entrecôte enkel een mooi excuus om toe te geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2010 Goh er is al zo veel geschreven naar je Floppie maar een ding is zeker. Het is hier niet het leger maar voor mij ben je nu een echte man hoor. Welkom bij ons cluppie joh. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 17 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2010 Hoi Floppie,Allereerst welkom. Ik weet niet welke dosering je slikt van de refusal. Ik heb het ook een tijdje gebruikt en werd er ook ongelovelijk moe van. Daarom heb ik de dagelijkse dosering tergug gebracht naar een 1/4, en dan 's avonds innemen. Dit zorgt ervoor dat je minder vermoeid wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden