Spring naar bijdragen

Smart

smart

Aanbevolen berichten

smart, dat kopen, de zucht om even blij te worden van een aankoop, dat herken ik wel. Die zucht heb ik nog dagelijks. Dagelijks wou ik dat ik iets nodig had, en ging nooit zonder geld van huis. Dagelijks moest ik mezelf vertellen dat ik behalve roggebrood niets nodig had.

Geen successtory tot nu toe, behalve dat ik er niet aan toegeef.

Wel degelijk een vervanging zoeken, bij mij dan.

Smart, wat fijn dat je het goed hebt gehad met je vriendin. Wat zul je vannacht lekker slapen. Het is je gegund.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah Monster... leef jij enkel op roggebrood? :(

Ik word gelukkig soms al blij van een nieuw haarspeldje of een deo... haha

Maar die zucht is er zeker wel.

Terwijl ik ook vind dat ik alles (= genoeg) al heb en me gelukkig mag prijzen wat dat betreft.

Heb ook geen zin om op zwart zaad te moeten zitten.... brr.

Goed, dat jij je er tegen teweer stelt!!!!!

En hoe ist met jou dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha enkel op roggebrood............. Ik schreef onhandig. Die ene dag was het roggebrood. De volgende dag een blablabla.

Smart, het gaat goed. Soms lijkt Verslaving de oorzaak van veel gezeik, soms lijkt Verslaving het gevolg van veel gezeik.

Nog steeds wil ik soms wég van alles wat tegen zit, of minder makkelijk gaat dan ik wil. Soms duurt het héél lang voordat ik door heb dat ik weer vastloop in navelstaren: IK en MIJN probleempjes. Dan probeer ik daar uit te stappen en aan alles Buiten Mij te denken.

ow ow hoe Belangrijk zijn soms Mijn Probleempjes, afgezet tegen oorlog, vreemdelingenhaat en global warming is dat prettig relativeren...

nou zoiets, zo gaat het eigenlijk..

Maar jij ging vroeg pitten. Truste meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is er sprake van een bescheiden Monster?

Is er trouwens ook een kennismaking van jou ergens te vinden? Ik zocht erom maar kon niks vinden.

Een mens kan niet doen of ie onbelangrijk is... en de wereldproblemen groter? Zeker, het is mooi om te relativeren.

Dat kan helpend zijn. Toch kun je dan ook goed netjes vertrekken omdat het immers verschrikkelijk is wat buiten je om gebeurd...

Ik begrijp mensen best goed... als ze vertrekken; het beu zijn. Die relativeren niet en zetten het te persoonlijk neer. Beschouwen anders.

Wat houdt jou dan op de been?

Ik zelf zal snel knopen moeten gaan doorhakken mbt structuur: aquajoggen, werk, vrijwilligerswerk. De feestdagen over?

Maar ik ben er dubbelhartig in.

Ik merk wel dat de meest straighte mensen hier op het forum het wel redden.

Ik de twijfelaar laat de vage kanten van het leven nog te veel toe en verzuip dan een beetje.

Ken je dat?

Al schrijvende merk ik dat ook van mezelf. Dat ik buiten mezelf ompraat, alsof ik dat altijd al zo deed, breed kijkend naar eenieder, maar de echte ruimte voor mezelf nog steeds verkwansel. Een geniepig persoonlijkheidstekort.

Heel lief wel. Maar wellicht diep weg nogal destructief en nauwelijks meer te genezen.

Vandaar dat ik het niet eens zo gek vind dat de hvling zegt dat matig drinken een perspectief voor me kan zijn: met kwaliteit van leven zolang ik er nog ben en misschien is dat ook niet zo lang.

Vooralsnog moet ik nog wel met enige aannames worstelen die maken dat ik mijn hvlers volg en soms nog drink.

Kom er vanzelf achter of dat werkelijk zoden aan de dijk zal zetten.

Denk het eigenlijk niet.

Aan mij heb je niks, dat hoor je wel.

Zou het leuk vinden iets meer over jou terug te lezen Monster!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee, ik zit hier als een malloot te lezen op het forum ....

in de hoop dat...

Ja ik dronk vanavond. Nee. Dat helpt me niet.

Iets in me wil naar verweggistan.

Balen is dat.. u niet onbekend?

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

smart wat maakt dat je nu wel drinkt en samen met vriendin het droog kan houden? en je zegt vaker, ik heb iets gedronken, wat is dat iets??

want je baalt wel als een stekker, kop op joh, vandaag weer droog! vallen en opstaan, het hoort erbij blijkbaar.

leila

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier zou je mild kunnen zijn

naar wat gebeurd is

maar wat strenger naar hier en nu

en de toekomst Smart.

voor mij is discipline erg lastig soms

maar nog steeds ben ik er blij mee

als het lukt.

En Gerrit zou zeggen; maak een plan

(en ik dan; en houd je er aan)

Het kan echt en je wilt het zo graag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer droog, zeker weten.

Ik wil beslist de komende periode helder door om plannetjes te kunnen verwezenlijken en me daar prettig/fris bij te voelen. Een poos droog blijven ook!!

Voorkomen dat er weer dagen zijn dat ik overdag mijn bed in ga...

Gisteren een afspraak voor vandaag afgezegd, gewoon omdat ik nog geen hele dag ben thuis geweest sinds weken. Het gejakker in het verkeer ben ik ook even beu.

Volgende week heb ik ook weer een stel van die dagen...

Goede beslissing om nu thuis te zijn; op mijn gemak wat regeldingen doen en straks een eind fietsen. Zacht weer!!

Trigger was denk ik de drukte. Gisteren al reed ik weer van hot naar haar, terwijl ik daar geen trek in had. Ik moet echt voorkomen dingen met tegenzin te doen!

Daar word ik somber van... met een lichte neiging anderen ervan de schuld te geven.

En dan dat kerstpakket met die fles Merlot!

Stom.

Ja discipline. Een woord wat ik op de koelkast ga hangen!

Dank voor de reacties. Moest wel lachen om dat netten drogen haha.2

En ja: in bijzijn van anderen kan ik goed op een frisdrankje zitten. Maar alleen?.... brr

fijne dag allen!

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorzichtig hoor, met dat woord 'discipline'. Voor je het weet ben je streng en boos tegen jezelf. En dat helpt maar weinig mensen verder. Mij in elk geval niet.

Discipline als gevolg van echt (liefdevol) willen, dat is anders. Ik denk dat Lady Jane het daar over heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Smart , weer even stukje van je draadje gelezen . Bij mijzelf merk ik wel hoe langer je stopt in het begin. Al is dat zeker niet altijd chill en voel ik mij rot. Het mij toch zelfvertrouwen geeft en mijn emoties en dingen waar ik geen zin in hebt mij toch sterker maken om het te doen.

Ltrs cas :-) ga je goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smart, gisteren vroeg je wat mij op de been houdt.... In antwoord op je vraag, ik heb het geluk gehad dat ik door Jim Geduld en zijn vrienden de kliniek in geschoven ben. Dus de eerste 9 weken waren heel makkelijk. We zaten daar afgesloten van de buitenwereld een beetje veilig te zijn qua gebruik. Eenmaal weer thuis was ik dus al over die moeilijke periode heen waar de meesten op dit forum hard hebben moeten werken, elke dag weer.

Eenmaal thuis was ik in de gezegende situatie dat er geen drank in huis hoeft te zijn. Al woon ik praktisch naast de supermarkt; ons huis is veilig want alcoholvrij.

Is dit een antwoord op de werkelijke vraag eigenlijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.. meer over hoe je dan het navelstaren/de kleine probleempjes overwint.

De triggers dus in feite.

Toen ik mijn ex ging helpen kwam dat eigenlijk goed uit. Ik was in feite zover om me op te laten nemen; zag het 'alleen doen' niet gebeuren. Paniek.

Die 14 dagen weg is toch een doorbraak geweest waar ik erg blij om ben. Ik weet nu iig dat het stoppen helemaal niet zo eng is als dat ik had verwacht.

Gisteren was een goede dag: heb me opgetut, de boel netjes gemaakt, wat regelzaken gedaan en eindelijk eens languit bij de buis met koppen thee.

Na 14 dagen eens zien of de campral zijn werk doet en anders ophogen, dat mag.

Ik wil 25 van de 30 dagen droog zijn kunnen halen. Voor mij een mijlpaal, tevens een begin.

Cas: die eerste goede gevoelens over het niet drinken raakte ik kwijt door de 1e x weer wat te gaan drinken.

Die teleurstelling heb ik dus zelf veroorzaakt. Het is dus fijner om vol te houden: supergoed dat dat jou lukt!!!

(en voor de anderen!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 van de 30 dagen is al pure winst lieve Smart! Het hoeft niet allemaal 'perfect', is ook maar voor weinigen weg gelegd. 

Plus ik vermoed dat alle mooie voorbeelden hier ook een 'rommelperiode' gehad hebben. Ik in ieder geval, ging wekelijks op mijn plaat. Nu 1 x dit jaar, ach : )) 

Maar je hebt het helemaal goed, dat het veeeel fijner is om vol te houden, niet te drinken. Dat trotse, cleane gevoel is goud waard.

Vandaag weer niet, samen. Nooit alleen 

Je bent een mooi mens Smart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben even zwaar door de bocht. Zo niet te geloven dat mijn enig kind, alleen opgevoed, me zo laat zitten! (1,5 jaar nu)

De ergste pijn erover is voorbij. Omdat ik maar steeds hoop dat door enige vorm van communicatie er ooit weer wat te overbruggen valt. Ook voorbij omdat ik mijn eigen leven weer oppak (moet) en me niet kan laten leiden door pijn. Ook nog eens omdat.. ik haar tracht te begrijpen..... maar best wel moeilijk want ik snap er toch uiteindelijk erg weinig van.

Haar proces? Waren we niet altijd te close? Voorspelde ik zelf al een breuk ooit vanwege dit alles? (close-eenouderschap)

Wachten is domweg op het goede moment tot contact. Was dat nu?; dat weet ik niet. Ik ben met een brief begonnen en moet die morgen nakijken. Ik weet wel dat dit niet langer kan duren, daar wordt het harder en kouder van. Definitiever ook. nee.... dan vanuit mij!

En dan maar hopen dat mijn brief iets kan openen. Is mijn brief dan ruimte gevend genoeg?

Krijg ik nu opnieuw een grote bek, ontkenningen? etc? Enfin, ik ben al volledig afgewezen. Wat kan er nog erger worden dan??

Ze heeft me echt pijn willen doen; dat is op alle fronten duidelijk. Mag dat? neuh, want ik ben een goed mens. Dat weet ze ook! Ze zet zich af.

Jaja, ze laat me zitten .... en dat klinkt slachtofferig. Maar ik voel me ook zo soms en dat is terecht ook ...en hoever moet een mens gaan? Bedelen om haar dochterschap en liefde?? Ik heb heel veel voor haar gedaan/ook financieel zwaar bijgesprongen destijds. Buhhhh??

Sorry, in mijn opinie is het een rotblaag, ze is 37 maar in een verlate puberteit vrees ik!! Ik weet me er geen raad mee. Ze kan wel drugs gebruiken... weet er niets meer van op het moment maar kan niks uitsluiten gezien het verleden. Iemand zei: is ze aan de cocaïne? (vanwege dit soort raar gedrag)

Ik word daar niet vrolijker van.

Geloof me, het was maanden geleden dat ik zo tobde als nu even weer en ik weet niet goed wat me triggerde. Oja: ik sprak er vanavond met een kennisje over toen ik op een concertje was..... Dat concertje trouwens...  met enkel gluwein, kofffie en thee, dan maar gluwein, domkukel. Stel je toch es voor dat je van de koffie niet zou kunnen slapen :blush: o-o-o-o-o-o!! en.... (vul maar in)

Wellicht nu die brief en hopelijk een doorbraak.

Ooit, toen ik alleen met haar kwam te staan (ze was een baby en we zaten in een blijfvanmelijfhuis) beloofde ik mezelf plechtig dat ik het goed zou doen in mijn eentje met dit kind.

Ik vond heel lang dat het goed ging; althans mijn intenties waren goed. Maar haar dynamiek was heel veel anders dan die van mij. Zij schorpioen, ik kreeft. Mijn hopen en wensen werden aannames.... ik die het altijd zo goed bedoelde. Braakbraak. Zou dat kunnen?

ach ach, wat zegt het?

Het zegt dat ik aannames had over het leven en... als ik het goed zou doen dan......???   !!!

Nee-nee mensen, niets is wat het toen leek.

En toch ben ik tevreden, ook nu ik drink  - want wie weet was dit een klein stapje richting mijn dochter vanavond.

Morgen nalezen. Kijken of ik redelijk ben op " papier". Ze haat mijn redelijkheid , ben ik bang. Als je bang bent haat je alles.

Ik ga te bedde, dank voor lezen.

Echt, zo blij met dit forum!!

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Smart,

Wat rot om te lezen hoe het contact tussen jou en je dochter verloopt. Immers zijn weinig dingen zo belangrijk als de band tussen ouder en kind, vergeet niet! Niet alleen voor de ouder, maar ook voor het kind.

Zou me wel kunnen voorstellen dat je dochter ook soms aan jou denkt met haar handen in het haar en het anders wil maar niet goed weet hoe.

Een brief vind ik een heel goed idee om op te sturen naar je dochter, daarna ligt de bal bij haar.

Jammer dat je gisteren gedronken hebt, maar hopelijk weet je ander gedrag te vertonen bij een trigger (zoals verdriet om je dochter, of bij een concert zijn).

Wat mij helpt is voorlopig met mijn niet-drinkende vrienden af te spreken; een meisje die vanwege geloofsovertuiging niet drinkt, en een meisje die gewoon niet drinkt en als een van de weinigen ook weet wat voor een lijden ik heb meegemaakt onder invloed.

En elke dag zeggen vandaag niet werkt tot nu toe ook goed!

Succes vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik liet me onaangenaam verrassen door het feit dat er weinig keus was qua drinken.

Het lag beslist niet aan het kennisje; wel aan het onderwerp dochter.

Voel me nu slecht. En nog steeds een verraden gevoel door dochter. Probleem gaat even de kast in, zoals Akkordeon het zou zeggen.

Ik kan nog niet genoeg vergeven, anders waren er ook niet zoveel woorden nodig in een brief.

De aanleiding Gerrit? Ze begon zich te verzetten tegen mij, oordelend, grof, respectloos. Ze negeerde me, deed niets met een belangrijke vraag van me en bleef uit contact. Daar waar we vroeger normaal communiceerden. Bizar! En mensen om me heen die haar kennen vinden dat ook zo.

Wel een ernstig pijnpunt, mijn gevoel van overbodigheid erbij.

Niet meer nodig zijn, dat!

Simmen is niet goed, dus we gaan maar weer vooruit en opnieuw de stap voor stap methode.

Straks een vriendin op bezoek. Iemand die heel anders naar ouderschap kijkt dan ik, lastig. Ik zal het onderwerp dan laten rusten voor nu en bewust

proberen nog wat moois uit deze dag te gaan halen. Een soepje maken, lekker koken en doorgaan...

Vandaag niet rdw, ik doe mee vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank.

Je hebt gelijk over de motivatie, dat snap ik. Ik zal gaan informeren.

Overdag drink ik nooit dus zal een meeting geen probleem zijn...

Overigens heb ik zonet een 2 regelig mailtje de deur uit gedaan naar dochter. Hoe gaat het/en of contact al weer mogelijk is.

Hoe simpel kan het zijn.

Ik begreep iig wel dat dit doorbroken moet worden.

Nu afwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

och Smart, wat naar om niet gehoord te worden, niet erkend. Dat gevoel is zó schrijnend, dat doet zó zeer. En toch................ je leeft niet voor iemand anders. Jij bent leuk en interessant genoeg om gewoon genoeg te hebben aan de wetenschap dat jij jezelf wél erkent. Klinkt vast stom, maar lukt het je om extra mild te zijn naar jezelf, als anderen het niet doen? Om extra aandacht te geven aan je eigen gevoel, je intuïtie, als je gevoelens van boosheid, bitterheid, verongelijktheid en teleurstelling jou naar beneden halen?

Wat nu is, is echt niet leuk. Maar het is nou eenmaal, dus je moet het ermee doen. Simmen helpt je inderdaad niet, maar ik snap de verleiding. Jij weet net zo goed als ik dat anderen je niet gelukkig kunnen maken, jij weet vast óók dat anderen je dan ook niet ongelukkig kunnen maken. (maar ik heb makkelijk praten, sorry voor de betutteling)

Smart, ik hoor je. Ik denk aan je. En, ik wéét dat je hier weer uit komt, met of zonder medewerking van je dochter. Je bent véél sterker dan je denkt.  :rose:  :rose:  :rose:

bewerkt door Monster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ow ja, je stelde een vraag... Hoe ik op de been blijf mbt het navelstaren, mijn probleempjes, de triggers?

Uh, een methode is voor mij soms: beseffen dat ik een puzzelstukje ben van een groooooote puzzel, erg klein maar onmisbaar om die puzzel af te krijgen. (puzzel, raar woord eigenlijk) Afstand nemen, relativeren

Een methode is voor mij soms: iemand bellen, en mijn probleempje delen. Dan word ik soms liefdevol uitgelachen, en zie ik hoe ik weer es iets opgeblazen heb, of iemand luistert en laat me mijn aandeel zien, of mijn gebrek aan acceptatie.

Een methode is voor mij soms: schrijven wat me nou zo raakt. Vaak kan ik dan een stuk angst ontdekken. Angst voor tekort, angst voor geaccepteerd worden, angst voor afkeuring.

Soms kan ik een probleempje niet delen, ivm beroepsgeheim of privacy. Dan probeer ik te bedenken dat ik mezelf niet belangrijker moet maken dan ik ben; dat ik niet alles op kan lossen. Een mistbank kan ik niet oplossen, een probleem soms óók niet. Maar deze laatste methode moet ik nog wat oefenen. Die lukt nog niet zo goed.

Maarruh, dit is JOUW draadje, niet de mijne. Hopelijk krijgt je snel antwoord op je 2-regel-mail.

Dapper dat je het zwijgen en wachten doorbroken hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Monster. Ik begrijp jouw remedies, zo bezie ik het ook vaak maar ben echter soms bang mezelf te klein te maken en dat moet ook weer niet.

Maar ik snap ook dat je jezelf erkenning dient te geven wanneer anderen zich tegenover je zetten. Ja, we moeten het zelf goed en mooi maken. Bovendien duidelijk achter bepaalde standpunten gaan staan. Dat laatste mis ik voor mezelf wel eens, dan ben ik te begripvol naar anderen en verdwijn zelf een beetje. En balans opeisen gaat nu eenmaal niet...

Gelukkig zijn er enkele zeer goede vriendinnen die die ruimte wel hebben. Dan kun je het samen goed hebben. Samen is meer dan alleen.

En verder blijft het groot verlangen iets te vervullen/op te vullen, de leegtes... daarin schuilt een ware kunst.

Hier is het een slome zondag met straks een paar uurtjes werken.

Gisteren niet gedronken, maar heb nu een moe gevoel over me.

Ga wat eten en iets bedenken... lezen op de bank of zo.

fijne dag en succes allemaal!

Vandaag gewoon weer droog houden; en morgen weer fris in de kop!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...