Spring naar bijdragen

Smart

smart

Aanbevolen berichten

Zoooo lekker om allerlei zaken op de leeftijd af te kunnen schuiven nu...:lol: (even nu)

Helemaal klaar zijn met van alles..

(..... verder dus; in meerdere opzichten)

Ontwikkelingen. Ik doe dat zelf. Wil geen saaie muts zijn maar ben het gelukkigste als ik een saaie muts ben. Ow wat is mijn eigen wereldje inmiddels prima. De verstoringen richt ik zelf aan. Door bv iets over roken te zeggen hier op het forum. Of door met ... in zee te gaan. Wat 1 betreft: ik rook al minder. Wat 2 betreft: dat was een goede les. Jullie kennen allemaal het  Boudewijn Buch verhaal? Dit is/was net zoiets.
En eigenlijk een heel naar verhaal... Maar zelf ben ik er wel klaar mee. Ben opgelucht zelfs.
Voor ... zelf moet het verschrikkelijk zijn, een hel.

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je klaar bent met R, ik bedoel, dat je geen last/verdriet/heimwee hebt. Het boudewijn buch verhaal... was hij niet misbruikt? Als het niet zo is, verwijder ik het, dus niet herhalen, oké?

Het gaat goed jet me, ik ben zó ontzettend blij dat ik de vanzelfsprekendheid terug heb van het niet drinken.

Wat een rust. 

bewerkt door basta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Basta, de berichtjes gingen wat langzaam denk ik.
Goed dat je op orde bent/niet drinkt.
Het is een bewustzijnspad he... knellende schoenen en knagende gedachten; lijflijke pijn...

Ik ben adb, dat is radler en dagen droog. Maar het blijft uiteraard oppassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk, ook op het werk met psychiatrische patienten, dat autonomie een heel belangrijke is.
Zeg niet dat het zus of zo Moet...  dat werkt niet. (!)

Ik heb energie. Krijg zin om de boel hier te gaan witten!
Het komt nu in de plaats van iets... energie wil toch meestal de goede kant op? Yep!!

Iemand zin om me te helpen met het witten? Gratis kost en inwoning en Drentse lucht en natuur en wandelingen en lol en zo....

Haha, welterusten!!

bewerkt door smart
privacy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Energie wil de goeie kant op, volgens mij klopt dat, ja. Andersom ook, als je heeeel moe bent na een niet al te inspannend klusje, heb je ergens een lek.

Autonomie vind ik ook zo belangrijk! Zelf doen. 

Smart, wat houdt adb in voor jou? Betekent dat dat je niet (meer) verslaafd bent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg Sita.... hoe is het met jou? Laat je steunen meis!! (zoekt emoticon met opgeheven vingertje   ;) ) en schrijf vaker!

Ik mis Vasja ook.... p... verdrie! :(

Basta: autonomie gaat heel ver!! Erg heel ver. Zoooo ver dat mensen zich niet meer laten helpen. Omdat zijzelf het beter weten. En vaak vanuit angst. De angst alleen al om betrapt te worden op hun onevenwichtigheid, die ze weten...
Reden voor mij om mijn angst alle kanten om te draaien, te bezien. Tevens: te nemen voor wat het is..  ik bevocht het te vaak en nu is dat wel es klaar.
Hier voor u: een aangepast mens ... met nog steeds de woede om onrechtvaardigheid in de wereld waarin we leven; gevoel slaaf te zijn, vrijheid zoekend, als ieder ander....
(woede is beter dan angst!! Woede leidt tot actie, angst verlamt of gaat om zich heen slaan)

Vrijheid en autonomie zijn belangrijke mens-waarden. Binnen het eigen domein is het al lastig dit te borgen voor jezelf, laat staan wanneer je te maken hebt met een gemeente die vindt dat er op een camping niet gewoond mag worden (bv). Of in de zorg (in het algemeen) waar het zo moeilijk is om de voor jou geschikte plek te vinden; de bureaucratie, de regels waar amper doorheen te kijken valt. Ach (waar heb ik toch al mijn typische moppers opgeborgen in mijn brein ? scheelt weer tekst nu..... mopperde mopper....) ;)

Ik sprak vanavond iemand die 5 jaar weg geweest is uit NL en nu niet meer weet te aarden in NL. Beroerd van de regels, de oordelen, de meningen van mensen om haar heen....
Ik kan me dat voorstellen. We zijn een *land geworden, met verborgen geheimpjes en behoorlijke oneffenheden en verrechtsing. Neolib   ....... brrrr  Maar niet de plek hier om uit te weiden. Wel over mijn woede. En mijn soort van woede geeft me autonomie (denk ik dan zelf dus tevens maar... enz).

Ik zie dat we als mensen eigenlijk veel op elkaar lijken: we hebben basisbehoeften gemeen; zuivere gevoelens van gelijk willen zijn ten diepste. En daarnaast zijn er de schaduwaspecten.... macht, hebzucht e.d.  Nou ja, we kennen het... toch? En is het niet onze taak de eigen ziel te onderzoeken en buiten de duivel te blijven?

Hoe je dat ook wenst te interpreteren. Weg met de duivel.
(al ken ik religieuzen die niet in de gaten hebben dat ze de duivel al binnen lieten)

Niks nieuws waarschijnlijk...

Hier adb, heb het druk. Ben vrij tevreden geraakt met het werk-bestaan.
Roken is in ene een nieuw item, maar niet eenvoudig... pff
Lieve mensen, keep up the good works!  .. en slaap goed! liefs.... smart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha lieve Smart, eindelijk weer eens een reactie van mij. Geen idee wat ik wil schrijven eigenlijk, kan niet zo goed rustig denken en voelen nu. Ik wil wel steeds lezen en reageren maar dan wil ik ook graag iets zinnigs zeggen ;) en dat weet ik dan weer niet. 

Ik denk vaak aan je, je woonsituatie, het wel-of-toch-niet-contact met je dochter. Al de andere dingen die je bezig houden. Je onderzoekt, leert, valt misschien eens of struikelt, maar je staat steeds op en leert blijkbaar. En dan lees ik dat je je best redelijk tevreden noemt. Hoe mooi is dat!?

Weet je nu of je mag blijven wonen? Het lijkt me vreselijk uit zo'n paradijsje weg te moeten! Het roept bij bij een enorm gevoel van onveiligheid op, dat stukje gaat over mijzelf, dat realiseer ik me heel goed. Ik voel me onveilig in mijn eigen situatie. Verandering daarin maakt me bang, terwijl het waarschijnlijk hoog nodig is. Het gekke is nu wel dat ik ramen en deuren open moet doen en alles  van zijn plek moet door de werkzaamheden. Dus ipv mij op te sluiten op mijn relatief veilige balkon moet ik veranderen, naar buiten (=bijvoorbeeld de voorkant waar ik opeens zichtbaar ben voor iedereen) en hulp vragen :(:blush: En dat is eng!! 

Dus ja, dan kom ik vanzelf weer bij de angsten. 

Zie je, wil ik iets zinnigs schrijven voor je, ben ik alleen maar over mijzelf bezig. ;)

Ik ga maar weer schrobben.

Fijn dat jij er bent. :rose::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Autonomie of zelluf doen is in mijn geval vooral niet afhankelijk willen zijn. Sterker nog: afhankelijk zijn van een ander maakt me boos. Volgens mij moet ik terug naar de tekentafel en mezelf herontwerpen. Ik lees groeiende tevredenheid in je bericht. Fijn! :)

Jannigje..balkon mooi schoon geworden? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ADB veronderstelt dat de boel in control is.
Ik heb nog 1x vorige week mogen ervaren dat wijn een slecht idee is. Dat is over.
Nu en dan een heel licht biertje, en dan eentje is okee. Daarna weer thee en goed slapen en fit weer op, met een fris koppie.

Er was onweer, mijn eerdere fobie. Ik merk dan wel dat de meds (ad) helpen; geen giga angst, maar nee prettig wordt het nooit!
Nu maar es verder slapen. Dag mensen...:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Smart,

Hoop dat je nog hebt kunnen slapen! Naar als je bang bent voor onweer!

Hoop dat ik het mis heb, maar als je schrijft dat het onder controle is en in de tweede zin het hebt over hoe het mis is gegaan met de wijn vorige week en in de derde zin dat je af en toe een licht biertje (wat is een licht biertje?) drinkt.... dan klinkt dat voor mij toch anders.

Liefs,

Sita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet Sita dat jij er anders in staat.
Licht bier is radler. Wijn is domweg tricky. Er gaan dagen voorbij dat ik niet hoef; er niet eens aan denk. En dan ben ik gewoon ook fit. (=fijn)
Ik heb geen gevechten meer. En pas wel goed op!
Vandaag nam mijn vriendin na een 9 km wandeling een wijntje (bij kennissen) en was er beroerd van nadien in de combi met warm weer. Ik zit dan probleemloos aan het water. Heb gelijk in de gaten wat het met me zou doen... en wat zou de meerwaarde zijn?
En nu dus weer aan de thee. Heel gewoon.

De mazzel is denk ik ook dat het ouder wordend lijf sneller reageert op drank. Een onprettig gevoel, en als ik 's avonds nog lekker wil lezen in bed (wat ik graag doe) dan is 1 radler echt de grens.

Ik wil geen mensen triggeren hoor. Ben al sinds 2009 aan het klooien, maar het patroon erin is onbetwist verandert. Voor niet iedereen zal dit gaan!
In jan/feb van dit jaar heb ik een flink aantal weken niet gedronken en ik merkte hoe verhipte onbelangrijk het voor me werd. Een ongelofelijk gevoel wanneer je jaren dagelijks dronk! Dat is me te waardevol en dus hou ik het allemaal heel klein.
Dat was nog even een toelichting!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je er goed bij voelt en dat je het klein kunt houden! 

Ik spiegelde enkel en alleen omdat ik 1) er zelf veel aan heb gehad om eerlijk te zijn en blijven en 2) o.a. het van mezelf ken (het bagatelliseren door woorden als licht en tje te gaan gebruiken;))  en dat bij mij een alarm afgaf. Toen je aangaf dat het fout is gegaan, vroeg ik me af hoe dat kan als het onder controle is. Niets meer niets minder.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...