Spring naar bijdragen

Zaterdag, 21 november 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of die AD al werkt Wijfie, ik denk dat het eerder komt omdat er nu weer wat hoop is bij jou, je bent weer gestart met te proberen het anders te gaan doen. En natuurlijk moet jouw kijk op dingen veranderen. J. verandert niet want het is jouw probleem. En zie je wel J. kan rustig boodschappen gaan doen, en das goed voor hem. ;) Zo probeert hij zo onafhankelijk mogelijk te blijven als het maar kan.

Verder dacht ik gisteren, waarom plak of schilder je niet op de bovenste en onderste tree een witte streep, zodat hij weet dat daar de trap begint. Veel makkelijker voor hem.

En je zal zien dat het vaker veel prettiger is om weg te gaan en te gaan spelen als het wat rustiger in jouw bol is.

Ik zal vanavond eens gaan kijken wat er aan mogelijkheden zijn op het gebied van hulp, vanmiddag krijg ik bezoek. Maar als anderen ook dingen weten is dat natuurlijk ook heel prettig. En ik denk dat het beter is om het op de d.d. te zetten want wie weet hebben anderen er ook iets aan. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat opvallend dat het slapen bij iedereen verschillend is. Ik slaap slecht. Probeer me er maar niet druk over te maken. Maar leuk is het niet en de nacht duurt dan zo lang.

 

Toen ik stopte met drinken heb ik een tijdlang erg slecht geslapen. Wel waren de uren die ik sliep veel waardevoller zonder drank.

Na een paar maanden werd het gelukkig wat beter en de laatste maanden slaap ik uitstekend.

We hebben een slaapdraadje hier met wat tips en weetjes. Misschien staat er wat voor jou tussen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik stopte met drinken heb ik een tijdlang erg slecht geslapen. Wel waren de uren die ik sliep veel waardevoller zonder drank.

Na een paar maanden werd het gelukkig wat beter en de laatste maanden slaap ik uitstekend.

We hebben een slaapdraadje hier met wat tips en weetjes. Misschien staat er wat voor jou tussen.

Oh, die heb ik nog niet gevonden... ga ik zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is even doorbijten nu. Ik ben gewend om rond dit tijdstip te beginnen met drinken, tenminste: op zijn laatst. De afgelopen tijd was het vaak al eerder raak. Of eigenlijk: mis.

 

Gelukkig heb ik de boodschappen in huis en heb ik de verleidingen kunnen weerstaan. Een lekker vruchtensapje gekocht ;)

 

Ondanks aardige nachtrust voel ik me moe en heb branderige ogen. Zou zo weer kunnen slepen, maar dat doe ik maar niet, anders lig ik vanavond en vannacht weer te woelen.

 

Doorbijten en afleiding zoeken: het gaat lukken!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga vanmiddag naar de bios, de gewone, naar die ene film, hoe heet ie nou? Het derde deel en laatste deel. De boeken waren fantastisch. Over dat meisje wat opstaat tegen de verdrukking in de districten. Moking ... Part two

 

Deel 4 is het alweer. Ik ben vorige week geweest. Heb de boeken in een adem uitgelezen. Opvallend goed hoe de sfeer en details uit het boek in de film terugkomen. Alleen het einde in het boek is twee psychisch beschadigde mensen door al het geweld die ergens een nieuw begin willen maken terwijl het in het boek een happy end is. Het boek laat zien dat er littekens zijn na zoveel geweld, dat het nooit meer echt normaal wordt.

 

En ik vind het geen 12+ film. Dat vond ik met de eindscene van d3 al niet en die kinderen die de parachutjes opwachten en willen pakken terwijl het een bombardement blijkt vond ik in het boek al schokkend en het is nogal niets verhullend in de film gezet. Zat echt met kinderen in de bios. Als ik kinderen had dan had ik niet met hen naar deze film gegaan. Maar wie weet/hopelijk krijgen kinderen niet de hele impact van de scene mee. Vooral wat betreft het gruwelijke van de 2e explosie bedoelt om hulpverleners te treffen.

 

Benieuwd hoe jij hem vond Gips en Lila.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat nummer van Jekkers heb ik echt al duizenden keren geluisterd. Als ik het weer niet doe dan zet ik em weeeeeer op. Mooie boodschap en zeker niet arrogant.

 

"Ik houd van jou zeg ik tegen de spiegel en zo komt ik houd van jou weer bij mezelf terecht."

 

dwds1d.jpg

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Informeer je eens in probiotica NA deze AB kuur Hannah. Niet dure yacult maar wel iets wat darmflora opbouwt. 5 kuren is wel veel, dan kan je voor je afweersysteem best wat goede darmbaceterien gebruiken. Kijk eens in de biowinkel of de tuinen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loen en Hannah beterschap. Erg vervelend Hannah dat er geen vooruitgang in zit zo. Sterkte.

 

ErikB hou vol vanavond. Je bent vaker op dit punt geweest meen ik, dus je weet dat het kan.

 

Jopie, ik weet niet precies wat jij onder spierspasmen verstaat. Ik gebruik sinds een tijdje magnesium(citraat) als voedingssupplement. Ik heb daardoor geen of nauwelijks last van spierkrampen, ook niet na het lopen. En ik heb het idee dat ik er beter op slaap omdat er minder spanning op mijn lijf staat. Misschien iets voor jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Erik ik heb melk Kefir. Dat spul drink ik iedere ochtend. Het groeit in melk en je hebt maar een paar stekjes nodig. Daar wordt ook die dure yacult van gemaakt, alleen dit kost niets. Ziet er uit als bloemkool roosjes.

Kan Hannah zo hebben hoor als ze wil, ik heb genoeg in de diepvries zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bolletje

Ik heb een hele tijd terug van iemand melkkefir gehad hier op adb. Weet niet eens meer van wie, van jou? Ik heb ook nog in de diepvries, met koffiemelkpoeder, maar dat staat er al een jaar. Zou ik dat kunnen herstarten? Denk er ook wel eens over. Mij beviel het goed en vind het lekker. Maar het bevat wel iets aan alcohol 0,2% oid toch? Heb jij daar met refusal geen probleem mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie ik heb het voor je opgezocht.

Ga maar eens naar de site www.mezzo.nl

Daar kun je vragen waar je terecht kunt voor eventuele vergoeding. Waar je terecht kunt voor steun en advies. Misschien ook advies krijgen wanneer en hoe een opname van de partner kan geregeld worden, en hoe je dat moet doen. Hoe je wat meer tijd voor jezelf kan nemen. Er is ook een mantelzorglijn die je kan bellen. Op werkdagen van 9.00-16.00. Tel. 09002020496.

Ook kun je mailen naar www.mantelzorglijn@mezzo.nl.

Je kan ook kijken bij veel gestelde vragen.

Waar kan ik hulp aanvragen.

Is er een steunpunt in mijn buurt?

Kan het iemand van mij overnemen.

 

Ook is er een keer per jaar de dag van de mantelzorger. Dan ga je een dagje op stap met andere mantelzorgers en wordt je lekker verwend.

Nou ik hoop dat je er wat aan hebt. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcohol in de Kefir Erik???? :blush:  Nou daar hoor ik van op zeg, dat wist ik niet. Nou ja ik heb er nooit iets van gemerkt hoor.

Jazeker kan je die Kefir nog gebruiken. Dan moet je hem eerst schoon spoelen en dan in water zetten. En dan de volgende dag gewoon weer in de melk. De eerste paar dagen dikt ie niet echt op en de bacteriën moeten weer opgang gebracht worden maar na een paar dagen zal je zien dat hij z'n werk weer gaat doen. Wat leuk dat je ze nog steeds hebt zeg. Dat doet me goed te horen.

Ja joh dat spul is goed voor je darmen. Ik weet niet hoeveel miljoenen bacteriën er in een glas kefirdrank zitten.

Morgen gaat er ook een portie naar een zuster van mijn maatje. Zij heeft ook veel last van haar darmen. Dan weer obstipatie en dan weer last van veel diarree. Dat spul regelt het allemaal. Heeft te maken met hoelang je de melk zonder de roosjes, bewaard.

Mocht het nu niet lukken met de Kefir dan geef maar ff een pb. Dan stuur ik wel weer nieuwe op.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bolletje

Ja melksuikers + kefir --> melkzuur + alcohol en koolstofdioxide.

 

Om precies te zijn;

Deze 2 processen gebeuren tegelijkertijd. (maar dan voor melksuiker ipv glucose)

alcoholgisting C6H12O6 (suiker) ► C2H5OH (alcohol) + CO2 + 2ATP (energie)

melkzuurgisting C6H12O6 (suiker) ► C3H6O3 (melkzuur) + 2ATP (energie)

 

"alcohol tussen de 0,1 en 0,2 procent (ontstaan uit de melkzuurgisting)"

https://www.devoedzamekeuken.nl/melkkefir-gezond-divers-goedkoop-en-gemakkelijk/

 

Google maar op melkkefir en alcohol, dat staat overal. Maar maakt mij als niet refusal gebruiker niet uit. Ik kreeg er geen trek in alcohol van. Ga binnekort mijn kefir weer tot leven wekken denk ik. Ga je een pb sturen als het niet werkt meer. Dank daarvoor ;)

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

och Blondie wat fijn om te lezen........... gisteren las ik dat je op het nippertje een ruzie tussen de pubers had overleefd, en nu als klap op de vuurpijl een bos rozen. Die ben je waard, en had je had je verdiend.

Voor het harde werken, voor het doorzetten en voor het zieke koppie. Geniet ervan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, vandaag weer goed doorgekomen. Voetbal, Sinterklaasfeest en een etentje waar (door anderen) enorm gezopen werd, zonder moeite of zelfs irritatie doorstaan. Het was eigenlijk gewoon gezellig en omdat ik zelf geen trek had, heb ik me best vermaakt en ook niet naar de drank gekeken. Ik zou willen dat ik in alle situaties zo makkelijk kon schakelen als vandaag, maar wellicht gaat het ook steeds makkelijker omdat meer en meer mensen me al langere tijd niet hebben zien drinken (want bij de terugval ben ik uiteraard niet publiekelijk gaan drinken, dat deed ik "gezellig op de hotelkamer", in mijn eentje..:-)). 

 

Ik weet dat het heel sneu klinkt, maar ik heb gisternacht slecht geslapen, vroeg opgestaan, hoop gedaan vandaag en ondanks dat het slechts 9 uur is en ik de kids nog steeds horen rommelen, wens ik U allen een mooie zaterdagavond toe en ga ik naar bed met een boek. 

 

Hopelijk tot morgen,

 

Thomas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie je draad Gypsy. Heb het uitgezocht en geprobeerd je uit te leggen hoe het werkt.

 

Voor vanavond. Het gaat me niet lukken om coke gebruik uit je hoofd te praten. Doe vooral niks waar je spijt van krijgt en overdenk wat je doet. Ga nu niet voor die laatste keer extra veel en extra heftig doen.....Rustig aan en succes

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedeavond allemaal,

 

Even klagen hoor.

Nooit ziek bijna,maar nu al een paar dagen keelpijn,beetje verkouden, suizende oren

Weer veel en hard gewerkt vandaag.

Vanavond, client met diarree

Zal de details besparen

Alles opgeruimd,gewassen verschoond enz.

Werd niet echt in dank afgenomen.

Moest me niet met haar en het huis bemoeien en ze deed het zelf wel (wat ze dus niet meer kan)

Toen een beetje verdwaald in het donker omdat er een weg afgesloten was.

Ondertussen een lekkere ijsregen op mijn kop

En zie toch al zo vreselijk slecht in het donker

Te laat bij mijn volgende client.

Zucht..zo, weer genoeg geklaagd.

Ben mijn ei weer kwijt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...