Spring naar bijdragen

Woensdag 18 november 2015


Gast Vlok

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de reacties. Behalve sporten heb ik niet echt hobby's. Wel volg ik een opleiding die best wat tijd kost. Wat een beetje meespeelt is dat ik in de bijstand zit, dus echt geld voor leuke dingen heb ik niet. Nouja, ik ga nu wat besparen door niet te drinken. Het is niet zozeer het gebrek aan mogelijke activiteiten dat me dwars zit. Het is meer het gebrek aan mensen om dingen mee te delen, en ook nog een specifiek persoon die ik af en toe heel erg mis. Dat gevoel probeer ik te verdoven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ErikB

ik hoop dat je van lezen houdt

ikzelf breng menig uurtje door bij de bieb

Allerlei kranten en tijdschriften kun je aan

de leestafel gratis inzien, de pc als je lid bent

gratis gebruiken, en mijn laatste boekje is een aanrader

voor mensen in de bijstand. Het heet leven voor een habbekrats

(hoe een vrouw, Kath Kelly) een jaar lang leefde van €1,= per dag

en nog overhield ook. (ze rekende huishuur niet mee); ik vond het

erg leuk en ga nog sites opschrijven die hele leuke afleidingen en gratis

evenementen bieden. succes;

En sportschool en sauna is heerlijk'detoxt lekker mee en na afloop herboren!

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ErikB, de suggestie van Fruitvlieg had ik ook aan gedacht. Zelfhulpgroepen zijn de moeite waard vind ik.

Misschien eens een paar maal proberen?

Er is hier een draadje met wat mogelijkheden; ik zal het voor je naar boven halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

God er is zoveel op gebied van hobby's. T'is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. Maar je kan er zoveel in kwijt en bent, als het goed is zo gericht op waar je mee bezig bent, dat je de rest om je heen helemaal vergeet.

We hebben ergens een hobbydraadje. Daar heb je ook veel voorbeelden die je eens kunt proberen. Zeker nu de wintermaanden weer in aantocht zijn en je veel binnenshuis moet zijn is het goed om een hobby te hebben. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is ook de 2e dag pas jowan

dan is ie ingedikt

als het goed is

en als er nog over is dan

Er blijft zat over van een ketel van 3 liter. Heb alleen even wat geproefd. Heb vanavond een avond van vrijwilligerswerk. Alle andere avonden heb ik me langs af kunnen maken, maar ik kan dat oud gedrag niet blijven doen.....

Ik heb er geen zin in, maar na een stevige meditatie ga ik toch. Ik ga het leuke proberen te zien en niet de beren op de weg. Die zijn eigenlijk wel een hoop minder sinds ik stopte met gebruiken......

Maar ik denk ze nog steeds te zien. Ik heb één voorbehoud: als er gezopen gaat worden, ben ik weg. Maar in dat geval heb ik me in ieder geval laten zien. Zijn drempels over voor mij, hoor. Groepen mensen......

Ik wens jullie een genoeglijke avond en misschien tot straks.

 

nb: ik hoor een hoop jachtvliegtuigen in de lucht van een nabije luchtmachtbasis......training?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er blijft zat over van een ketel van 3 liter.

 

Ketel 1 was mijn merk en ik veerde serieus even op bij de gedachte aan 3 liter. Erwtensoep is beter :-)

 

(...)

Ik ben ook benieuwd wat het boksen je brengt. Mij het helpt mij enorm. (...) Ik dronk niet omdat ik dacht; Nou laat eens even gezellig alcoholist worden, daar is natuurlijk heel wat

aan vooraf gegaan. Veel kan ik daarvan kwijt in boksen, dat ruimt op/ geeft lucht waardoor ik open kan staan voor nieuwe, positieve dingen.

 

Als ik gebruik ben ik ook niet verantwoordelijk Meya (...)

 

En nee. ik stond eergister niet open voor feedback en ik deed het niet met het forum.

Ben zelfs uitgelogd; "Dan ga ik wel weg" schreef ik zelfs, melde me de hele dag niet meer, luisterde toch niet meer,

heb weer een waarschuwingspunt van de moderator want mijn taalgebruik laat dan ook te wensen over etc.

 

(...)

Ongemerkt was ik, als ik mezelf voornamelijk de laatste week terug kijk, bezig met BUD (Building Up to Drink)

 

(...)

Meya; Jij doet het niet alleen hoor, jij bent hier toch ook? :)  :rose:

 

(...)

Google maar eens op hervalsyndroom.

Dank je wel Agnieta. Ik hang met mijn vingers boven het toetsenbord omdat ik de woorden niet precies vinden kan. Maar volgens mij snap ik wat je bedoelt en raakt het de kern van waar ik mee bezig ben of moet.

Oude wonden worden dagelijks opnieuw aangeraakt en voor stukjes open gehaald. Dat roept soms boosheid, narrigheid en opstandigheid op. En onverantwoordelijk gedrag. Niet drinken is één ding, een gezonde vorm vinden voor die boosheid is een ander. Wellicht dat boksen dat bij jou doet en misschien bij mij gaat doen.

Schrijven op het forum kan een andere uitlaatklep zijn. Ik begrijp zelf niet zo goed waarom we daarbij op onze taal moeten letten. Dat we andere niet mogen uitschelden vind ik vanzelfsprekend. Maar als ik een g%v#1% K&^dag heb, dan lijkt het mijn best goed om dat gewoon te kunnen schrijven. Klopt, je reageerde niet meteen op de feedback van hier. Maar de dag er na wel. Dat vind ik sterk. Mijn oude patroon is om de boosheid en narrigheid op te sparen en ergens in de nacht weg te werken. Dát doe ik alleen. En onverantwoordelijk. Hier ben ik niet boos of narrig. In tegendeel.

Hmm, wazig verhaal, wellicht mijn wazigste post tot nog toe. Ik ben er dan ook nog helemaal niet uit. Blij met je reactie.

 

 

wijziging typo's

bewerkt door Meya
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vlok, ik had het boek in 3 dagen uit

zo leuk las het. Het speelt zich in Engeland af,

maar de vertaalster heeft er tips en sites voor Nederland

in gezet. Ik meen wel 10 bladzijden aan het einde.

Mijn vriendin heeft het nu, en als ik het terug krijg, ga ik selectief

overschrijven, of alle blz kopieren en bewaren.

De schrijfster hed overigens gewoon een baan als lerares, maar

zat krap bij kas en wilde sparen voor een mooi bruiloftskado voor broer.

Gaandeweg het jaar werd ze steeds meer milieubewust ook, zag

hoeveel luxe men denkt nodig te hebben terwijl het leven zonder veel

interessanter werd. In het begin overat ze zich, later werd ze gezonder,

toen was de paniek weg dat ze te weinig zou hebben uiteindelijk. Echt

een leuk en leerzaam boek dus. En je kunt het bij de bieb. online reserveren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...