Spring naar bijdragen

Daar ben ik dan...


ekstertje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Al geruime tijd lees ik een beetje mee met de forumberichten alhier. Veel van jullie verhalen herken ik (helaas moet ik zeggen...). Het drinken van alcohol is voor mij sinds een paar jaar een probleem. Voorheen dronk ik ook wel meer dan ik wilde, maar pas de laatste jaren begin ik me echt zorgen te maken. Ik merk mijn afhankelijkheid en dat ik niet meer kan stoppen met drinken wanneer ik dat wil. De fles moet leeg en als ik dan nog ergens een restje heb drink ik dat ook leeg. De volgende ochtend heb ik dan een kater en een black out...Ik neem me dan weer voor om minder te drinken, hou dit 1 of meerdere weken vol en begin weer....
In januari heb ik op een avond zoveel gedronken dat ik toen ik van de bank op wilde staan voorover op de salontafel lazerde. Ik kon niet meer normaal op mijn benen staan en mijn vriend heeft me naar bed moeten brengen. Dat was voor mij letterlijk de laatste druppel! Dit kan ik niet maken! Ik heb kinderen, een lieve vriend en een goed leven. Mijn omgeving weet niet dat ik teveel drink en dat wil ik graag zo houden. Ik schaam me er teveel voor. Ik ben nu sinds 19 januari gestopt en hoop dit zo te houden.
Ik zal proberen om af en toe mijn neus op het forum te laten zien om te lezen of iets te schrijven. Ik moet daarbij wel even een drempel over. Me hier inschrijven vond ik al heftig genoeg. Feitelijk zeg ik nu: ik heb een alcoholprobleem en nu weet ik wel dat ik die heb...maar toch...

Groetjes Ekstertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Ekstertje,

Heel herkenbaar je verhaal!
Welkom op ons Forum,
Wat top dat je al een paar weken niet gedronken hebt joh!
We hebben hier allemaal hetzelfde probleem,top dat je het zelf beseft en je probleem aanpakt!

Ik vond mijn verhaal vertellen hier ook heel erg moeilijk maar heb heel veel aan de mensen hier al gehad!

Kijk maar bij ditjes en datjes,dan kan je meelezen en als je wil kan je er zelf ook een berichtje neerzetten!


Heel veel succes!

Je bent goed bezig!

groetjes yajala

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties Yajala en Jan,

Het stoppen met drinken ging me eigenlijk best goed af. Heb meer moeite met de trek en het idee dat ik me iets gezelligs onthoud. Ik associeer drank met de verkeerde dingen: gezelligheid, ontspanning, beloning. Ach, jullie kennen het vast wel! Eigenlijk weet mijn andere ik heel goed dat drank voor mij iets heel anders is nl: afhankelijkheid, schaamte, een kater, black outs, controleverlies ofwel een sloper:(
Merk dat die moeite die het me kost om eraf te blijven me op zoek deed gaan voor een steuntje in de rug. Vandaar mijn bezoek hier.. Heb sinds ik gestopt ben 2 keer iets gedronken, dat moet ik er eerlijkheidshalve bijvertellen. De eerste keer kon ik na 2 glazen stoppen. De 2de keer moest de fles leeg en was het maar goed dat er niks in huis was...Ofwel minderen zit er voor mij niet in. Ben dus weer van de blauwe knoop, of hoe zeg je dat:$

Groetjes Ekstertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ekstertje,
Welkom hier en moedig dat je de stap hebt gewaagd.
Zelfs als je anoniem blijft is er schaamte, en dat is niet
gek eigenlijk als je bedenkt dat je hier voor jezelf schrijft en je kent jezelf
en neemt je eigen verhaal hiermee naartoe. En dat is wel een begin om die
schaamte zowel als de alcohol de baas te worden en weer trots op jezelf te leren zijn.
Want je hebt zonder hulp de stap gezet om te stoppen en bent je er door die 2 missers
ook inmiddels van bewust dat minderen geen optie is voor nu.
Dat zijn belangrijke lessen dus nu kun je weer verder. Vandaag neem ik de eerste niet.
Als je elke dag met deze zin begint, houd je het klein en overzichtelijk.
Je hebt het vast al vaker gelezen, evenals de tip om de online behandeling hier te gaan doen.
Het is goed om alles wat haalbaar is in te schakelen zodat je optimaal de kans hebt te slagen
in je poging om weer de baas te worden over je eigfen leven. Weer te gaan genieten van kinderen en vriend i.p.v. in de stress te zitten om je volgende drankje en eigenlijk helemaal geen energie vrij te houden voor de rest. Als je trek krijgt, is het slim om op het forum te komen, voor je wat in huis haalt en de drempel te laag maakt om voor de bijl te gaan. je vriend kan je ook helpen door niet/minder te drinken, maar als dat te moeilijk is, dan in elk geval jou vierkant steunen! Alle beetjes helpen moet je maar denken en als je de knop echt hebt omgezet valt het best mee.
Ik hoop dat je je hier snel thuis voelt en wens je veel succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jane,

Heb net een stukje bij de ditjes en datjes geschreven, maar met het hart in mijn keel! Vond het doodeng, weet even niet waarom..Zal de schaamte wel zijn.
Mijn vriend steunt mij goed, hij heeft al vaker aan de bel getrokken. Heeft na de laatste dronkemansactie van mij ook gezegd dat hij apart gaat slapen wanneer ik weer van het padje af ben, ofwel rare dingen doe. Hij drinkt niet teveel, ik wel.
Mijn kinderen zijn nog te klein om er iets van gemerkt te hebben en ik dronk alleen wanneer ze in bed lagen. Wel vind ik het ongelofelijk stom van mezelf..denk weleens stel je voor dat er brand uitbreekt? Volgens mij ben ik dan niet in staat om mijn 3kinderen te redden...
Internethulp is voor mij een stap te ver. Ik vind dit al erg heftig. Hoop het zo ook te kunnen.

Groetjes Ekstertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dikke pluim hoor Ekstertje.
Ik zit hier sinds gisteren, heb ook eerst een paar dagen meegelezen en moest ook een paar keer goed slikken om me aan te melden.
Jij houdt het al een poos langer vol dan ik: gisteren was mijn eerste echte bewuste dag 'zonder' .
Ik merk dat het feit dat er hier mensen zijn die van mijn probleem afweten en die mij aanmoedigen me al helpt om in de supermarkt voorbij de wijn te lopen zonder een fles in mij karretje te doen.
Heel vreemd maar wel fijn.
En het is gewoon ook gezellig op het ditjes en datjes gedoe.
Welkom, hoop dat jij hier ook je draai gaat vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik jullie nog een tip mag geven: ik heb een pact met een forumlid hier,
voor als we echt lastige dingen onder ogen moeten zien,
crisis, een moeilijk feest o.i.d.
dat kan ik jullie ook aanraden
het helpt echt hoor,
gewoon extra contact per pb
en desnoods per tel.
maar dat hebben wij nog nooit nodig gehad
maar de afspraak is wel voor je gaat drinken bel je.
En dan is het net alsof een goeie vriendin op je past
terwijl je elkaar nog nooit hebt gezien!
En omdat we alletwee hetzelfde probleem hebben
is er geen schaamte, maar juist vertrouwdheid,
kan het jullie echt aanbevelen:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Marja en Yvonne,

Ik vind het vooral eng om er hier opelijk voor uit te komen dat ik een probleem heb. Als je het er niet over hebt dan kun je nog doen alsof er niks aan de hand is...En ik ben dan wel mijn best aan het doen om eraf te blijven, maar heb sinds 19 jan. toch al 2 keer alcohol op. Één ding weet ik hierdoor wel zeker: sociaal drinken is er voor mij niet bij. Ik ben een alles of niets type. Geworden waarschijnlijk door de alcohol want vroeger kon ik het wel bij 1 à 2 glazen houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marja,

Is prima:) ik hoop het niet nodig te hebben, maar het is fijn te weten dat ik een beroep op iemand kan doen. En ik wil er graag voor je zijn wanneer jij het moeilijk hebt, maar hoop toch ook dat je me niet nodig gaat hebben;) Maar laat dat geen drempel zijn om me een berichtje te sturen hoor! Als je via PB nader wil kennismaken om de drempel wat te verlagen mag dat natuurlijk ook!
Stom, ik hoop niemand nodig te hebben en eigenlijk weet ik dat ik het niet alleen kan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...