Spring naar bijdragen

Ik ben lana en alcohol verslaafd


Lana

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Gisteren was voor mij het dieptepunt van mijn leven..of nou, één van de zoveelste dieptepunten. Ik heb nu al in 37 jaar erg vaak mee mogen maken dat ik (gelukkig wel en mijn eigen) bed ben wakker geworden, maar toch echt de eerste 10 min tot 24 uur later in bijna shock was..* Het was geen droom, ik had echt hetgeen gezegd waarvan ik dacht dat het een droom was. Of het niet eens meer weten... 

 

Natuurlijk heb ik al heel vaak geroepen dat ik hulp ga zoeken...T'ja maar daar was IK kennelijk nog niet aan toe. 

Het is begonnen met een moeder die de verslaving wat mij betreft heeft uitgevonden. Tot haar door riep ze"nee, ik heb geen verslaving, iedereen drinkt een wijntje" (zij 4 flessen per dag, van 13.00 uur s'middags totdat de flessen op waren).

 

Zonder gein, ik heb veel in mijn leven meegemaakt en heb altijd zelf geroepen" ik drinken: NOOIT". Donderdagavond heb ik mijn man bedreigd waar mijn zoontje van 6 jaar bij was. Ik heb hem fysiek aangevallen. Ik doe dit al een tijdje (zonder het te weten, de volgende dag). Mijn besef was vrijdag dat ik in mijn drama donderdagavond ook een collega erbij betrokken heb, telefonisch. Zij deed vrijdag alsof er niks aan de hand was... Ik schaamde me zo diep dat ik gisteren Tactus heb benaderd en wat een opluchting: de man aan de telefoon gaf voorbeelden uit zijn verleden waarbij ik dacht: "dat heb ik ook gedaan!". Zeker niet met trots, maar EINDELIJK IEMAND DIE WEET WAT IK MEEMAAK!! Ik wil net zoals vele mede alcohol-collega's niet meer drinken dan de "gezelligheidsnorm" maar ik MOET de eerste, en tweede fles leegmaken.  Ik heb gisteren met veel tranen de huisarts gebeld en medicatie gekregen om rustig de nacht door te kunnen. Ik had heel veel last van nachtmerries de laatste tijd. Zo erg, dat ze bij mij tot leven kwamen. Ik ga dinsdag voor het eerst naar een groepsbijeenkomst van tactus en ik hoop hier ook een beetje steun te kunnen krijgen. 

 

Ik kom vrij makkelijk over m.b.t. het alcoholisme, maar nadat de man van Tactus mijn verhaal met heel veel tranen heeft aangehoord en ik met hem een gesprek van 1,5 uur heb gehad. Denk ik nu niet meer dat ik niet meer te redden ben, maar dat ik een genetische ziekte heb. Het is aan mij om die te overwinnen. Ik heb het toegelaten en nu is het genoeg.

 

Gr,

Lana 

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent niet de enige. Dat heeft als groot voordeel dat als je echt wilt stoppen, er een groot netwerk klaar staat. Succes, en het kan want velen hebben het ook al gedaan!

 

Ik trek me zeker op aan die gedachte, dankjewel!

 

 

Hoi Lana,

Wat fijn dat je zo een goed gesprek hebt gehad.

Verhalen van dingen die we onder invloed hebben gedaan hebben we allemaal. Hier hoef je je niet te schamen.

Schrijf lekker van je af en als je trek krijgt meld je dan even op de dagdraad dan kunnen we je helpen.

Je kunt het!

:rose:

 

En, toch is het nog "te vers" om het niet elke seconde af te spelen in mijn hoofd. Ik ga zeker jullie steun zoeken, dankjewel! Dit wil ik nooit meer meemaken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom hier Lana,

ergens is een speciaal draadje van mensen

die hun ervaringen met teveel drank op neerschreven.

Je bent in elk geval in goed gezelschap hier,

want de meesten zijn de alcohol de baas geworden.

Zonder hulp en steun blijft het maar een eenzame

en schaamtevolle bedoening. Hier ben je onder lotgenoten

en wat zij en ik konden is ook voor jou weggelegd. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt goede stappen genomen door hulp in te schakelen. Ga je dinsdag naar Tactus, dus de organisatie voor verslavingszorg, of naar het door hen gefaciliteerde Intact? Intact is een vorm van zelfhulpgroep, zonder professionals maar met ervaringsdeskundigen.

 

Je moet nu de eerste dagen goed door zien te komen. Die zijn vaak lastig. Voldoende eten en drinken, lekker naar buiten misschien.

Het doorbreken van patronen heeft mij de eerste weken goed geholpen. Steeds iets anders gaan doen als de trek eraan kwam.

 

 

Ik ga woesdag naar Intact. Ik ben ook een beetje klaar ermee om excuses voor mijn gedrag te bedenken. Ik hoop dat dit positief zal bijdragen in mijn "openbaring".

 

Ik heb gisteren 5 km met mijn hond gelopen en vandaag heb ik zoveel eten gemaakt, dat we de aankomende dagen wel voorzien zijn van taart, zelfgemaakte chips, smoothies enz.. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lana,

Wat goed dat je de motivatie hebt gevonden om wat te gaan doen!

De kapotte rem is inderdaad genetisch. Maar wat je daarmee doet is helemaal jouw keuze! Jij kan de verslaving de baas worden! Die is het gevolg van die kapotte rem.

De eerste dagen zijn het moeilijkste. Veel sterkte dus! Gelukkig heb je mensen rondom die je steunen.

Geef niet op: je bent het zo waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lana, welkom!

Dat draadje waar Lady Jane het over heeft, dat heeft mij er de eerste weken echt doorheen gesleept. Het gevoel dat ik niet de enige was die zulke rare dingen had uitgehaald onder invloed. Op de een of andere manier hielp mij dat. Het idee van 'dat wil ik nooit meer'. Wie weet heb jij er ook wat aan. Succes en hou vol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat draadje waar Lady Jane het over heeft, dat heeft mij er de eerste weken echt doorheen gesleept. Het gevoel dat ik niet de enige was die zulke rare dingen had uitgehaald onder invloed. Op de een of andere manier hielp mij dat. Het idee van 'dat wil ik nooit meer'.

 

Ik zal eens op zoek gaan naar het betrefende draadje. Het vreemde is dat ik al ruim 10 jaar zo'n 2 flessen per dag drink. Maar het enige waar ik momenteel last van heb is dat ik me ontzettend schaam en s'nachts. Het zeer lichte slapen (gelukkig zonder de nachtmerries). Maar geen last van trillen of heftige emoties waar ik vrijdag echt heel erg veel last van had. Ik hou alle opties open (ben nog niet echt in aanraking geweest met drank om me heen sinds vrijdag) en ga trouw op dit forum lezen en als het nodig is om hulp vragen. En woensdag naar tactus en tussendoor contact met m'n huisarts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krijg je steun van je man?

 

Dat is het vreemde: hij was de laatste tijd al geen grote drinker meer. Vaak niet dan wel een biertje. Maar sinds ik gestopt ben, is hij minder vriendelijk, maakt me belachelijk, praat nauwelijk tegen me.. Zoals het vreemde gesprek wat ik gisterenavond had:

Ik: Ik heb x gesproken en verteld dat ik geen alcohol meer drink.

Hij: Oh, wat zij ze?

Ik: Eigenlijk niet zoveel. Ze was blijer dat ik al zolang niet meer rook.

Hij: Vreemd, ik had wel verwacht dat x iets zou zeggen.

 

Dat was einde van het gesprek. Maar het heeft me wel tot nadenken gezet. Hebben jullie dat ook meegemaakt dat men ineens een mening heeft als je zelf de beslissing hebt genomen? Niemand heeft ooit me proberen te helpen. Ik heb vaak genoeg aangegeven dit niet alleen te kunnen. Nu, moet ik het alleen doen, omdat ik zelf de beslissing heb genomen, maar ik blijf me verbazen.

 

Kan iemand me een link van het bewuste draadje sturen? Ik kan het zo snel niet vinden (en ben toch wel heel nieuwsgierig geworden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Lana,

Mooi plaatje! Vanavond lekker nuchter om 8 uur voor de tv zitten. De rest komt wel, dag voor dag.

Hahaha ja, ik heb er zin in. Het is de enige sport die me altijd al heeft geïnteresseerd. Ik heb zelfs voor (me)zoontje een racebaan gekocht ;)

Ik ga even met de honden wandelen en daarna bekijken wat ik vanavond ga koken (in het kader van bezigheidstherapie)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lana

Ik ben ook heel veel avonden verbaal agressief geweest Door mijn drinkgedrag. Soms bleef het niet enkel verbaal maar begon ik ook te slaan naar mijn partner.

Volgende dag wist ik ook van niets meer en ik weet dat ik dit zeker niet meer wil! Ga er voor je kan het. Het leuke is dat je hier altijd terecht kan. Vandaag sta ik voor moeilijke namiddag. Familiebezoek met de gebruikelijke alcohol. Niemand weet buiten mijn partner dat ik een alcoholprobleem heb maar vandaag drink ik niet. Dat is mijn voornemen. Succes Lana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is de link http://forum.verslavingdebaas.nl/topic/1781-wat-zijn-jouw-negatieve-ervaringen-met-drank/

Volgens mij zijn er meer mensen bij wie de partner niet al te enthousiast is. Is het misschien een stukje scepsis bij hem? Of levert jouw drankgebruik hem iets op?

 

Bedankt voor de link! 

Nee, ik weet niet wat het is. Hij is blij dat ik niet drink, maar..? Ik denk dat het "eerst zien, dan geloven" meespeelt. Ik geeft het in ieder geval wel aan als het me dwars zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lana,kan het zijn dat je man er niet zo in geloofd dat je de drank kunt laten staan,een zien en dan pas geloven?

En dat hij misschien nog wel van de kaart is omdat ze hem hebt aangevallen waar jullie zoontje bij stond?

Heb je daarover nog gesproken met hem?

Ja, en dat speelt zeker mee. Hij ziet nu gelukkig ook dat ik twee dagen ontzettend hard m'n best doe om weer "normaal" te worden. Het komt uiteindelijk wel weer goed...tenminste, daar ga ik vanuit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lana

Ik ben ook heel veel avonden verbaal agressief geweest Door mijn drinkgedrag. Soms bleef het niet enkel verbaal maar begon ik ook te slaan naar mijn partner.

Volgende dag wist ik ook van niets meer en ik weet dat ik dit zeker niet meer wil! Ga er voor je kan het. Het leuke is dat je hier altijd terecht kan. Vandaag sta ik voor moeilijke namiddag. Familiebezoek met de gebruikelijke alcohol. Niemand weet buiten mijn partner dat ik een alcoholprobleem heb maar vandaag drink ik niet. Dat is mijn voornemen. Succes Lana

 

Erg he, als je de volgende dag dat in stukje herleeft. Waarom??!! denk ik dan.

Heel veel sterkte vanmiddag! Ik ben nu al aan het oefenen wat ik ga zeggen:"ik ga even op de gezonde tour" of "ik ben aan de medicatie". Ik ben in gedachte bij je :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Lana,

Formule 1 is (een) topsport, wat jij nu doet óók he. Stoppen, daar is de eerste weken heel veel focus voor nodig en daar moet heel veel voor wijken. Heel stoer dat je de handschoen oppakt. Maar je kunt het inderdaad niet alleen, dat kan bijna niemand. ik niet in ieder geval.

 

Het gesprek met je man kun je als vreemd interpreteren. Je kunt het ook laten gaan. Alles wat je er over wilt zeggen, is invullen.

Je schaamt je voor alles wat je gedaan hebt, dat herken ik wel. Gaandeweg heb ik geleerd dat schaamte, waar je werkelijk onder gebukt kunt gaan, je niets oplevert. Je schuld kun je op je nemen / je verontschuldigingen aanbieden (óók aan je zoon), maar schaamte is zinloos geweld. Zelfkastijding. Gebruik alles waar je je voor schaamt als munitie om niet weer die eerste te nemen, meer kun je niet doen.

 

Het viel me tegen hoe lang het duurde vóórdat de omgeving het vertrouwen weer in mij had. Kennelijk had ik toch wat te vaak beloofd dat ik iets aan mijn alcoholgebruik ging doen. Te veel gelogen over hoe weinig ik vandaag maar gedronken had. Te vaak de mensen om mij heen gemanipuleerd.

Het duurde lang. Dit duurde niet dagen, geen weken maar máánden. Ik had de tijd, en dat heb jij ook. Onze verslaving heeft zijn tijd genomen, ons herstel zal óók maanden de tijd nemen. Hou vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

k hoop dat je nuchter bent of opstaat vandaag .

Elke dag is er eentje , adem in en adem uit .

 

 

Wens je een rustige nuchtere dag vandaag en je kan het !!

 

Dankjewel!!

 

Vanaf vrijdagochtend geen druppel meer gedronken. Ik heb wel last van stemmingswisselingen (het ene moment ben ik blij, vervolgens kan ik wel janken, of wordt ik snel boos). Vandaag weer aan het werk. En aan het eind van de dag een rondje lopen met de hond, in plaats van een wijntje. Ik dacht nooit dat het mogelijk was, maar ik ben er ECHT klaar mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel goed. Succesvol stoppen bestaat uit veel stappen, maar jezelf af en toe belonen ervoor als je weer een week/maand erop hebt zitten en denken aan de situatie waarin je zat als je trek krijgt zijn hele belangrijke bouwstenen. Monster heeft het al mooi verwoord: je moet het maar gebruiken om ermee aan de slag te gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...