Spring naar bijdragen

En dit ben ik....


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goeie morgen Yvonne.
Eerst ff dit. Jouw profiel staat open dus moet je ff aan de moderator vragen of hij dit wil veranderen. Onder je bericht staat "vertel dit aan de moderator". Als je daar op drukt kun je vragen of hij je profiel wil veranderen.
Goh, inderdaad een groot verhaal maar het geeft wel een duidelijk beeld van jouw leven.
Het gebeurd vaak dat partners samen drinken en mij lijkt het erg moeilijk om dan te stoppen.
Als julie samen het drankprobleem aan zouden pakken kunnen jullie elkaar stimuleren om te stoppen.
Blijf veel schrijven bij ditjes en datjes zodat je je verhaal kunt delen met ons en feet back terug kunt krijgen. Dit is heel belangrijk.
Maar de eerste stap naar een drankvrij leven heb je al genomen en dat de de weg naar stoppen met drinken.
Ik wens je heel veel succes en zie je graag bij ditjes en datjes.
We gaan er voor en staan achter je om het gevecht aan te gaan.:present::heart::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Yvonne,
welkom hier bij alle ervaringsdeskundigen die waarschijnlijk veel van jouw schrijven zullen herkennen.
Zelfs het uitgebreid schrijven herken ik, ben ook niet bepaald kort van stof. maar het helpt met niet drinken en daar gaat het om. je schrijft dingen die je goed door hebt van jezelf. Het meeste raakte mij hoe sterk je bent, al met afvallen en stoppen met roken bewezen. Maar ook de manier waarop je probleemdrinken met werk, huishouden en kinderen kombineerde. daar spreekt ook kracht vanuit gek genoeg. Als je deze kracht ook kunt aanwenden om die eerste blijvend niet meer te nemen, nou dan heb je al heel veel gewonnen. Rn dan ook de kracht vinden om met de dingen om te kunnen gaan die je dan tegen gaat komen, want je dronk niet voor niets. En het feit dat jullie samen het bij elkaar versterkten zegt natuurlijk ook iets over jullie relatie. Ongeacht of je man mee kan/wil gaan doen, ik zou daar maar niet op rekenen trouwens. Het wordt ff een test om te kijken of jij de keus ook echt voor jezelf kunt gaan maken. maar het is jouw eye-opener wat je hier schrijft en (nog) niet van hem. Dus jouw verantwoording hier al of niet iets mee te gaan doen. En als het lukt ben je natuurlijk wel een supervoorbeeld voor hem, hoe het ook kan, maar dat is zoals je zo mooi zeggen, bijprodukt een extraatje dus. Het gaat hier om jou want jij bent hier. Maar je gaat de redenen tegenkomen waar je om drinkt/dronk en dat gaat niet gemakkelijk worden. Wel te doen, mits nuchter, want de meesten hier komen er sterker uit en gaan het leven dan ook weer meer waarderen. En meer leven i.p.v. overleven.
Ik kan je van harte de ADB behandeling hier op de site aanraden. gewoon terug naar de opstartpagina en dan instructies opvolgen. Er is momenteel geen wachtlijst dus dan kun je waarschijnlijk deze week nog beginnen en dat is fijn, want je moet het ijzer smeden als het heet is. Op de dagdraad heb je al meegelezen waarschijnlijk, en daar komen wanneer het moeilijk gaat of je trek hebt, helpt echt.
Ik hoop dat je je snel thuis zult voelen en mee gaat schrijven en wens je veel succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Yvonne,

Hoe herkenbaar jouw verhaal. Ik wil jou (en ook je man) veel sterkte wensen. Zelf ben ik afgelopoen maandag mee gaan doen met dit forum en ik kan je nu al vertellen dat het me heel veel steun geeft. Alleen het lezen van alle verhalen en de dagdraad al, doet me beseffen dat ik niet de enige op deze wereld ben. Ik hoop dat je deze steun ook zult vinden en als er wat is, laat het weten......
Met zo'n groep fantastische mensen om je heen (en dat meen ik) moeten we allemaal daar kunnen komen waar we willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar Yvonne, hoe je jarenlang te veel kunt drinken en toch gewoon naar het werk, koken, en slecht slapen. Hoe hou ik het vol vraag je je dan op een gegeven moment af.
Een drinkende partner is ook al niet stimulerend om er wat aan te doen.

Maar als je eenmaal inziet dat het niet meer werkt dan werkt het nooit meer.
Wat is dat voor vreugde of ontspanning die zo'n keerzijde heeft.

Jij gaat je doel wel bereiken, daar heb ik alle vertrouwen in.
Zelf ben ik steeds minder gaan drinken. Dat lukte alleen omdat ik eigenlijk steeds helemaal wilde stoppen. Dat klinkt paradoxaal, ik weet het.

Wat ik nu vooral nog moet oefenen is om onverwachte trekmomenten eens in de paar weken te weerstaan, of beter gezegd te doorstaan. Me daar niet meer door laten overvallen. Ik doe dat door in te zien dat het een manier van denken is die niet klopt. Zoals Rudy wel eens zei: een dreinzende kleuter hoef je niet zijn zin te geven.
Dat stemmetje dat ben ik niet. Het is slechts een oud patroon.
Door te oefenen kun je het zelfs als een uitdaging gaan zien.
Een mens heeft geen alcohol nodig. Zoals je zonder tabak kunt kun je ook zonder dat verraderlijke goedje. Veel beter zelfs, als je je lichaam en geest niet meer mishandelt.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...