Spring naar bijdragen

Zaterdag 24 oktober 2015


Yvonne

Aanbevolen berichten

 ik had eigenlijk ook in Afrika geboren moeten worden. Ik weet nog dat ik uitstapte op het achenebbisj vliegveld van Dakar, in de verzengende hitte en er massa's mensen stonden te dringen en roepen... je voelde het dwarrelende stof, er was welgeteld één band met scanapparatuur voor alle bagage, de bedrading hing uit het plafond, de douane zat in bouwketen en toen ik heel nodig moest plassen was dat op een sta-wc waarvan de deur niet sloot, allerlei springende beestjes tegen de muur opliepen en sprongen.

En uit de enige kraan kwam natuurlijk geen water.

Ik voelde me direct thuis :D Echt waar.

Al vanaf mijn jeugd voel ik me verbonden met Afrika

 

Kan me heel erg vinden in deze post. Toch maar eens naar Afrika. :)  Ik heb dit gevoel in Oost Europa en dan niet een stad als Praag of Boedapest maar echt Oost Europa. Vraag je wanneer de bus komt kijken ze je gek aan.....nou gewoon wachten en dan komt die bus ooit. Maar is er geen schema, timetable in de hoop dat men Engels spreekt. No time table you wait....is het antwoord. Maar waar gaat de bus dan heen en dan krijg je een hand van ongeveer die kant op. Heerlijk is dat. En ja ik ben normaal altijd een minuut of 5 te laat en dat vind ik net op tijd. Kan me de ergenissen van mensen hierover echt niet voorstellen. Dan is er nog reclame en is de film echt nog niet begonnen.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ergeren aan wanneer iemand te laat komen heb ik ook. Zeker wanneer de film al is begonnen.

Heeft niets te maken met het feit dat ik onverdraagzaam zou zijn.

Het op tijd komen (film, afspraak bij arts, op school enz.) heeft voor mij te maken met algemene fatsoensnormen.

Ik heb dat hoog in het vaandel staan. Misschien zou ik hier in sommige situaties wat meer ontspannen kunnen omgaan, dat klopt.

Loen: jij denkt hier anders over, maar om dan gelijk A3 en mij in dit geval ook onverdraagzaam en zuur te noemen vind ik nogal wat.

Ik lees in het bericht van A3 niet dat hij Jet/NBV veroordeeld, hij geeft zijn mening en geeft aan wat hij zou doen. Ik lees hier geen veroordeling in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon op tijd

Algemene fatoensnormen

 

Als ik een tijdje gereisd heb en ik kom terug dan vind ik dit zo typisch Hollandsch. Hoe gewoon zijn dingen? Ik hoef maar naar Zuid Europa te gaan om te zien dat tijd best een speling heeft van een paar minuten. Maar volgens mij gaat het niet eens alleen over tijd. In heel veel dingen noemen we iets gewoon of fatsoensnormen. Hierin zit een normstellend aspect verborgen. Iedereen mag alles in dit open en tolerante land mits wel gewoon en te voldoen aan algemene fatoensnormen (die dan uitgeschreven staan in lijsten met voorschriften en verboden) Zonder gelijk in te willen vullen maar laten we in dit land de vraag eens wat vaker stellen. Hoe gewoon is iets en hoe gewoon zijn die algemene fatoensnormen?

 

En over Jet....we kunnen van alles invullen wat wij in een situatie zouden doen. Maar beseffen we ook dat we haar situatie helemaal niet kennen als we dat schrijven? Jet doet dit niet voor haar lol zegmaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het fijn om ergens op tijd te zijn; mijn normen.

Had ze beter geen algemene fatsoensnormen moeten noemen, dan generaliseer ik.

Het gaat om mijn normen. Ik wil me niet verschuilen wat algemeen is.

Waarom is op tijd zijn zo belangrijk voor mij ? Geeft structuur, dan weet ik waar ik aan toe ben.

De gedachte dat ik ergens te laat zou zijn, roept in mij veel stress op.

Als ik bijv. ergens met de trein heen moet dan calculeer ik vooraf extra tijd in voor het geval dat. En dan niet 1 trein eerder, het liefste 2.

Daarmee ben ik wel aan het werk, aan het expirimenteren, onderzoeken.

Het zou me een hoop opleveren wanneer er in mij de innerlijke druk weg is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zei in mijn laatste relatie (ex die altijd te laat was)

dat als ik alle uren op zou tellen die ik op die man gewacht heb

uitbetaald kreeg à  €3,=, ik millionair zou zijn geweest.

Hijzelf zat er niet mee, het was immers niet erg?

Maar voor mij stond het voor iets wat vaak speelde: ik werd

niet serieus genomen, eten verpieterde, ik had ook andere

dingen kunnen doen met mijn tijd dan wachten, ik werd er sjaggie van,

boos zelfs. Het had niets met onverdraagzaam te maken bij mij.

Ik heb het te vaak verdragen denk ik eerder.

Ik ken zelfs new age mensen die noemen het dat ze through time leven.

Die hebben geen benul van tijd, ze leven er dwars doorheen.

Dat ken ik ook sinds ik geen horloge meer draag of bij me heb. Toch mis ik zelden

een trein en ben ook zelden of nooit te laat. Wel een nippertjesmens, want wachten

op anderen heb ik nog steeds een hekel aan.

Trouwens, ik heb vrijdag een horloge gekocht haha, voor het eerst sinds zeker 10 jaar.

Ik weet nog steeds niet goed waarom, maar daar kom ik nog wel achter.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loen: jij komt er niet meer op terug. Ik nog wel 1x.

Jij hebt de discussie zelf geopend door het onzin te vinden dat je niet werd toegelaten tot de film en daar kwamen van andere forummers steunbetuigingen op, dat mag. Ik denk hier anders over, daarom heb ik op gereageerd. Wat mijn goed recht is.

Jij noemde (mijn moeite met het te laat komen) dat onverdraagzaam, ook hier heb ik op gereageerd omdat ik dit niet terecht vind.

Meer is het niet.

Discussie mag toch gevoerd worden zonder het met elkaar eens te hoeven worden.

Het zet me altijd tot nadenken; in dit geval over wat de moeite met het te laat komen met mij doet.

Maar inderdaad: de zon schijnt, ik ga lekker naar buiten nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wie zegt dat jij je met mijn ex

moet identificeren Loen? Nu doe je zelf

wat je anderen verwijt.

Ik vertel iets over mezelf

n.a.v. een stuk ban jou.

Je mag niet verwachten dat ik op jouw essentie inga,

ik doe mijn eigen ding hier.

Het heet ditjes en datjes, deze draad weet je nog?

Ik ga ook naar buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...