Spring naar bijdragen

Meya; wat wordt mijn aanpak?


Meya

Aanbevolen berichten

Minderen; Reflectie op de eerste week droog
 

(…)
Het plan, semi definitief:
- de draad weer oppakken met afvallen
- die dag de eerste niet nemen en dat 90 dagen vol houden om de gewoontes te doorbreken, terugval niet erg, wel hier melden en opnieuw beginnen met tellen
- die zondag meelopen met Loen
- mezelf met het die week uitgespaarde geld belonen
- kijken of ik wat kan met de onderliggende thema's (agressie, tijd voor mezelf) en als dat niet lukt daar hulp bij zoeken, anders is de missie kansloos
- na drie maanden kijken of ik gewoon kan drinken
- als dat niet werkt, en dat kan ik me zomaar indenken, een nieuw plan maken

(...)

 

de draad weer oppakken met afvallen

Mislukt. Ik heb wel maandag en zondag een paar uur gewandeld en een afspraak gemaakt bij de fysio om mijn knie aan te pakken. Dat is goed. Maar tussen vier en avondeten, als de craving zich ongevraagd opdringt, vreet ik de koelkast leeg. In een week twee kilo er bij.

Iemand schreef op het forum dat te herkennen van de eerste week en dat het daarna terug naar normaal ging. Dat sluit ik bij mezelf niet uit. En daar hoop ik erg op. Ik was zonder dicipline aan het afvallen en dat wil ik graag zo houden. Denk ook niet dat ik dicipline op drank en eten samen vol hou. Even afwachten maar.

 

 

de eerste niet nemen en dat 90 dagen vol houden om de gewoontes te doorbreken, terugval niet erg, wel hier melden en opnieuw beginnen met tellen

De eerste niet nemen lukt eigenlijk gemakkelijk. Ik schrik van de heftigeheid van de craving, het smachten. Maar ik ben geen enkele keer echt in de verleiding gekomen. Ook niet een beetje. Terwijl het best een lastige week was met een gesprongen waterleiding en een dierbare die euthanasie wilde en kreeg. Alleen uit eten geweest, op terrasjes gezeten. De eerste niet nemen lukte prima.

Gewoontes doorbreken blijkt veel lastiger. Misschien wel dé ontdekking van deze week is hoe zeer mijn leven niet is ingericht op ontspanning zonder drank. Dat komt voor een deel natuurlijk door die drank en ook voor een belangrijk deel doordat al mijn aandacht en energie de afgelopen jaren is gaan zitten in het herstel van vrouw en kinderen na een knetterend verkeersongeval. Dat het nu beter gaat met mijn vrouw maakt:
1. Dat ze durft te zeggen dat ik te veel drink en dat dat op termijn moet stoppen;
2. Dat ik tijd en energie heb om het drankmisbruik aan te pakken;
3. Dat ik ontdek dat ik de afgelopen jaar niet in mezelf heb geinvesteerd. Al mijn kleding is kapot en slonzig, ik heb geen sportspullen, ik heb geen lekker boek, niks te drinken zonder alcohol, zelfs het koffiezetapparaat was afthans en gaf vieze koffie.

 

Ik heb een nieuw duur Nespresso koffiezet apparaat gekocht en mijn werkkamer een beetje op orde gemaakt. Vandaag een fijn theeglas gekocht en een karaf voor water.

 

Het begin is er.

 

zondag meelopen met Loen

Superleuk. Maandag 10 km getraind en zondag met zijn zessen gewandeld. Van de dagdraad:

 

(...) Ja, de wandeling was supergoed. Ben echt heel erg enthousiast. Vond het best een beetje eng, groep nieuwe mensen, alcoholmisbruik als bindmiddel, en gewoon een flink eind lopen, haal ik dat fysiek wel?
Maar het was veilig, prachtig weer, Loen had een mooie tocht uitgezocht en echt ontspannen en gezellig.

 

Wel de komende weken met mijn knie aan de slag maar de fysio gaat daar bij helpen hoorde ik vandaag. Dat wil ik heeel graag. Drinken is voor mij onder andere een vorm van agressie dempen. Die agressie kon ik altijd heel goed kwijt met zaalvoetbal en squash. Dat wil ik terug (dat voetballen en squashen).
 

 

kijken of ik wat kan met de onderliggende thema's (agressie, tijd voor mezelf) en als dat niet lukt daar hulp bij zoeken, anders is de missie kansloos

Geen. Zin. In. Vet in de weerstand. Maar ben ik natuurlijk wel aan het doen. Reflectie daarop vind ik nog lastig. Dat is weerstand en dat zegt eigenlijk al heel veel. Op dit punt maar even lief zijn voor mezelf. Geduld. Het komt. Op een paar plekken hier op het forum wordt gesproken over het kind dat je ook bent of in je hebt. Daar zit bij mij onder andere de kneep.

 

na drie maanden kijken of ik gewoon kan drinken
Nog niet aan de orde. Wel informatie over opgepikt tijdens het lezen op het forum. Als ik het goed begrijp is de kwestie of er wel of geen TIQ’s zijn gevormd in mijn brein. De enige manier om daar achter te komen is testen lijkt me. Dat ben ik aan het doen. Geen populair onderwerp op het forum geloof ik. Maar volgens mij krijg ik de ruimte om het te proberen zoals ik het wil. Dat waardeer ik.
 

 

als dat niet werkt, en dat kan ik me zomaar indenken, een nieuw plan maken

Ik heb tijdens de wandeling hard aan MijnGerrit beloofd dat ik niet weg zal blijven van het forum als mijn aanpak niet werkt. Als ik na drie maanden snel weer op het oude niveau en vooral gedrag zit kan ik het nog een keer proberen met een jaar droog. Of anders accepteren dat drank er voor mij niet meer in zit. Dat is dan ook geen ramp lijkt me. Er zijn allerlei dingen die ik niet meer kan, of nooit heb gekunt. Er blijft heel veel moois over.


Samenvattend

Heftige craving, niet in verleiding gekomen en een zeer leerzame week. Wat ik eigenlijk nog zou moeten doen is de belangrijke posts naar dit draadje halen. Wie weet een taakje voor de komende week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze wil ik in elk geval vasthouden:

Dat is alleen maar omdat ik mijn daverende chagrijn voor mezelf hou. Mocht je zin hebben in lappen klaagzang dan hoef je je vinger maar op te steken.

 

 

Nou Meya, lucht je hart. Ga ik onder tussen verder met mijn werk ;)

 

 

*steekt vinger op*

 

 

Vind ik leuk en ontroerend, dat jullie je vinger opsteken (en dan zou ik zeggen Wijffie kom er ook maar in ;) ).

 

Ik kan mijn waterpas niet vinden. Hij is lang en knalgeel. Niet iets dat je echt kwijt kan zijn. En ik moet er bijna van janken. Of eigenlijk helemaal terwijl ik dit schrijf. Het is ^%*! zo ^$@*!! om niet aan jezelf toe te komen. Ik vind het lastig om om te schrijven. Ik klinkt pathetisch en ik schuif mijn alcohol probleem af. Dat wil ik niet. Maar het speelt wel echt.

 

Komt ie. Niet om dingen af te schuiven of goed te praten. Mijn vrouw heeft drie jaar geleden een kneiterend auto ongeluk gehad met de kinderen. Ik werd tijdens een vergadering gebeld en was er snel bij. Het zag blauw van de politie, geel van de ambulances. Dochter lag levenloos op de grond en ademde niet meer zelfstandig. Vrouw wist niet meer of ze de kinderen bij zich had of niet, helemaal van de wereld. De afgelopen drie jaar hebben we kei en kei en keihard gewerkt aan herstel. Ik heb ze alle drie nog!. Zoon is helemaal ok, dochter heeft misschien restschade maar niet noemenswaardig. Vrouw heeft blijvend hesenletsel, maar ze is onvoorstelbaar veel beter dan ik drie jaar geleden ook maar vaag had kunnen hopen.

 

Ik ben altijd een stevige drinker geweest, maar niet problematisch. In het eerste jaar na het ongeluk heb ik doorgewerkt maar dat was thuis niet te doen. Ik ben gestopt met werken en ben ongemerkt steeds eerder en meer gaan drinken. Sterk verbonden met 'even iets voor mezelf'. Tijd voor mezelf was er namelijk niet. Ik had 24 uursdienst thuis.

 

Nu zit ik dus op dag twee van stoppen. Ik heb geen baan, ik heb al drie jaar geen nieuwe kleding gekocht, mijn werkkamer is een onvoorstelbare puinzooi, ik ben te dik, en in een hopeloze conditie. En nou mag ik van jullie ook niet meer drinken. Dat vind ik gemeen. Dat meen ik niet. Wat ik wel echt gemeen vind is dat het ongeluk en verlies van baan me misschien over het drankrandje heen heeft geduwd. Ik zou het erg vinden om nooit meer te kunnen drinken. Als het moet dan moet het. En ik weet dat er hier veel mensen schrijven die superblij zijn dat het niet meer hoeft. Maar ik zou het erg vinden.

 

Sinds een paar weken wordt er thuis minder een beroep op me gedaan. Dat is heel fijn. Wel zie ik nu de brokken. Eigenlijk wil ik alles tegelijk aanpakken. Lijnen, stoppen met drinken, hardlopen, mijn facebook en linkedin updaten, solliciteren, een lekker koffiezet apparaat voor mezelf kopen, puin ruimen in mijn werkkamer... maar ik dacht laat ik nu klein beginnen. Mijn bank recht zetten. Want die staat nu zo scheef dat ik er niet fatsoenlijk op zitten kan.

 

Die grote gele waterpas is kwijt. En daar wordt ik heeeel chagrijnig van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meya, beste Meya, het gaat met kleine stapjes, niet met universitaire titels.....

Als je jouw eigen zoon én je eigen vader was, en je vertelde dat je een mooie, geslaagde tekening had gemaakt op school........ zou jij dan teleurgesteld zijn dat de kleine niet met een oplossing voor een meetkundig probleem was thuisgekomen? Nee. Je zou je zoon geprezen hebben en je zou je vader dankbaar zijn. Trots. Terecht trots.

 

Jij mag trots zijn op alles wat lukt, en het is zinloos om jezelf te straffen voor alles wat nog niet lukt. Of in het verleden mislukt is.

Je hebt afgelopen jaar jezelf verwaarloosd.

Nou?

Nu doe je stap voor stap anders.

Geweldig toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heeft ze mij ook al een aantal keren 'geflikt' Meya,  plotse waterlanders ; ) Monster is erg goed in tot de kern doordringen. En streng zijn voor jezelf, in plaats van jezelf geven wat je echt nodig hebt: wat doen we onszelf aan. Ook hierin maar stap voor stap, leren lief zijn voor jezelf ( ik doe met je mee!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Meya,

Ik ben super onder de indruk van je 2 laatste posts. Die van op de dagdraad had ik gemist.

Je geeft me nu wel echt de indruk dat je alles gelijk en snel wil aanpakken. Eerder schreef ik nog dat door te stoppen met drinken meer sport en afvallen wel mee komt, maar dat is er misschien toch wat over.

Eerst stoppen met drinken lijkt me wel een goede keuze. Dat geeft je namelijk meer tijd en energie om de rest aan te pakken.

Zou je niet, nu je pas sinds een paar weken wat minder druk op je schouders hebt, eerst wat vakantie nemen in plaats van al te willen gaan werken? Al dat werk dat je met jezelf gepland hebt lijkt me al een full time baan. Volgens mij kan je na 3 jaar 24 uurs diensten wel wat rust gebruiken.

Petje af trouwens voor wat je die 3 jaar hebt gedaan. Volgens mij doen dat niet veel mensen je na!

Veel succes en nog meer liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik val echt een beetje stil van deze warmte en wijsheid hiero. Ik laat het binnen komen en ben blij dat het hier staat en blijft staan. Dit kan ik nalezen.

 

Voor het eerst in de negen droge dagen had ik het na de warme maaltijd moeilijk. De afgelopen negen dagen waren druk en vol, maar regulier. De zucht kwam rond vier uur, was makkelijk te pareren en verdween na zeven uur, het eten in de mik. Ik meld me steeds pas droog af op de dagpact als ik naar bed ga, maar eigenlijk kan ik dat net zo goed om half acht doen. Gevaar geweken.

 

Vanavond is anders. Ik heb vandaag een zeer dierbare begraven, samen met onder andere mijn ouders. Mijn relatie met mijn ouders is geen makkelijke, contact met hen destabiliseert me. Ik kwam rond half zeven thuis, gegeten in de auto, macdrive. Kinderen naar bed. Ik in een anti sociale mood (genoeg mensen gezien vandaag). Mijn vrouw kan dat prima hebben.

 

Maar wat nu? Hoe kan ik opstandig zijn zonder drank? Ik wil nachtbraken, maar zit aan de spicey rooibos thee. Het is inmiddels kwart voor twaalf. Alcohol werkt bij mij lang als een upper. Maar die heb ik nu niet. Dit 'nachtbraken' zou nog wel eens heel snel kunnen eindigen in bed.

 

Ik weet niet precies. Maar dit voelt als weer een echt belangrijk moment in mijn alcohol de baas worden.

bewerkt door Meya
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Copy van dagdraad:

 

 

 

@Tomtom Ik ben die begrafenis gisteren ingesukkeld zonder ADB plan. Dat is goed gegaan maar ik vind het achteraf niet zo snugger van mezelf. Wellicht een tip voor jou voor morgen?

 

Ik bedoel geen groots plan. Meer een soort checklist.

- Wat ga je drinken na afloop thuis en is er iets echt lekkers te eten?.

- Wie ga je bellen of mailen als je 's avonds alleen zit (ik had behoefte aan iemand anders dan mijn vrouw, met wie ik de hele dag al samen was geweest)?

- Je gaat neem ik aan met je kinderen. Dat is goed en fijn, maar daardoor kun je niet helemaal jezelf zijn. Dikke kans dat je ergens in de loop van de avond breekt, of de dag er na. Is er voldoende ruimte daarvoor.

Dat soort dingen en misschien nog meer of anders...

 

Kan zomaar zijn dat het niks is voor jou en dan natuurlijk lekker laten wegwaaien. Maar ik dacht ik geef het toch even mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rouwen met kinderen is puur,

de kinderen kunnen veel hebben juist

en als ze zien dat hun vader rouwt en verdriet heeft

mogen zij dat ook. Toen ik mijn vader begroef

stortte ik even kort in, zoon kwam mij troosten

terwijl hijzelf ook huilde, ik heb me zelden zo verbonden

met hem gevoeld. En zijn band met opa was ook sterk.

Ze wilden ook persé een tekening in de kist leggen, daar

heb ik heel kort, even over getwijfeld. Toch mijn gevoel gevolgd

en hun wens gerespecteerd. Alles verliep precies zoals het was.

Wij kunnen nog wat leren van kinderen.

Ik wens jullie beiden sterkte TomTom en Meya; rouwen

het is, net als hier, iets wat je zelf doet, en liefst niet alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Meya,

Ik heb je net gelezen en ben erg onder de indruk. Wat ben je hard aan het werk en wat heb ik daar een respect voor. Je doet de ene na de andere ontdekking, je ga je het gevecht dapper aan. Ik vermoed dat er voor jou geen weg meer terug is en dat roept heel veel op de boel is ontregelt.

Je hebt heel veel mee gemaakt en ik hoop dat je heel mild en aardig voor jezelf bent, alsof je je eigen aller-allerbeste vriend bent en dat ben je uiteindelijk ook.

Dat van die hele erge craving gaat echt over en voor nu mag het er ook zijn, het gaat altijd weer over. Het is een tijd van afscheid van veel vaste gewoontes b.v. het nachtbraken wat je noemde en dat doet pijn en is verwarrend heel veel sterkte en succes, nogmaals wat ben je al ver gekomen in zo'n korte tijd.

Gecondoleerd met het verlies van je dierbare.

Fijn dat je het niet alleen hoeft te doen en dat je dit forum hebt gevonden, ik ben hier zelf net en ik zie dat erg fijne en rake dingen gezegd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Meya,

Het zou zo fijn zijn als de wereld even stopte met draaien en we ons volledig konden richten op ons proces.

Maar zo gaat het niet...

Knap dat je alweer een stappenplan achter de hand hebt voor een volgende situatie!

Jij bent echt een krak in constructief en oplossingsgericht denken! ( vind ik)

Succes vandaag! Ik wens je een dag zonder extra uitdagingen. Het is zo al lastig genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na de begrafenis gaan we "gewoon" naar huis. Daar hebben we niks want mijn vrouw heeft, door mijn jaren van alcohol misbruik, zelf een hekel aan alcohol gekregen en het is slechts op enkele momenten dat we wat in huis hebben. Deze week zeker niet!

Ik heb een grote zak chips gekocht en ga vanavond The Office Space kijken. Domme maar leuke comedie. Vanavond wil ik niks depri/moeilijk zien of lezen. Morgen weer...

En morgenochtend om 9 uur staan we weer met frisse moed op het veld, samen met zijn jochies...

Bedankt voor de tips nog!

Copy van dagdraad:

 

 

 

@Tomtom Ik ben die begrafenis gisteren ingesukkeld zonder ADB plan. Dat is goed gegaan maar ik vind het achteraf niet zo snugger van mezelf. Wellicht een tip voor jou voor morgen?

 

Ik bedoel geen groots plan. Meer een soort checklist.

- Wat ga je drinken na afloop thuis en is er iets echt lekkers te eten?.

- Wie ga je bellen of mailen als je 's avonds alleen zit (ik had behoefte aan iemand anders dan mijn vrouw, met wie ik de hele dag al samen was geweest)?

- Je gaat neem ik aan met je kinderen. Dat is goed en fijn, maar daardoor kun je niet helemaal jezelf zijn. Dikke kans dat je ergens in de loop van de avond breekt, of de dag er na. Is er voldoende ruimte daarvoor.

Dat soort dingen en misschien nog meer of anders...

 

Kan zomaar zijn dat het niks is voor jou en dan natuurlijk lekker laten wegwaaien. Maar ik dacht ik geef het toch even mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18.10 zelf pizza's gemaakt met zijn vieren. Oven is aan het voorverwarmen. Was zoals mijn koken altijd: veeel meer werk dan ik dacht.

 

Ben gesloopt. Had op een gegeven moment de neiging de jongste te slaan. Flinke trek. Gepareerd met water (wel in de mooie kan en het mooie glas) en schranzen van het pizzabeleg. Nu dus even in mijn kamer en achter de pc. Dat is het doorbreken van een routine.

 

Pfff.

 

(was overigens anders dan dit klinkt wél heel gezellig. Nu maar bidden dat de pizza's smaken want ik heb per ongeluk teveel rode peper in de saus gedaan. De saus is het enige dat de kinderen niet zelf mochten kiezen om op de pizza te doen (want verder tsjokvol gezonde groenten ;-))

bewerkt door Meya
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Afvallen en in conditie komen als eerste prioriteit. Minder drinken als middel daartoe, niet als doel. Mijn leven is een behoorlijk puinhoop. Een paar weken geleden besloot ik relaxed af te gaan vallen. Niet alles tegelijk aanpakken maar één ding, nl mijn gewicht. Dat lukte, ruim 5 kilo er af. Toen sprak mijn vrouw me ernstig toe op mijn alcohol gebruik. De afgelopen week ben ik daar mee bezig geweest, oa door veel hier op het forum te zijn, kennis op te doen en een plan te maken. Het afvallen is stilgevallen. Dat is jammer en  niet goed. Dat was mijn keuze. En voor mezelf kiezen is even heul belangrijk. Kortom, de draad van het afvallen en in conditie komen weer oppaken maandag. Met minderen met alcohol als een van de middelen.
  •  

Vandaag net als vorige week 112 kg gemeld op de killokiller draad. Stabiel dus en dat is heel fijn. In mijn eerste stopweek kwam ik 2 kilo aan. Toen ik hier begon was ik net in twee maanden soepel en zonder discipline afgevallen van 117 naar 110 kg. Ik maakte me echt zorgen dat ik binnen een maand weer op 117 zou zitten.

 

Dank aan Yvonne trouwens voor het geweldige werk op dat Killokiller draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meya, was het trek en dan je jongste (extra) lastig vinden,

of je jongste erg lastig vinden en daar trek van krijgen?

 

Ik weet het niet zeker. Ik denk eigenlijk dat de irritatie en de trek los staan van elkaar. Eerst is er de vermoeidheid. Jamie Oliver deed die pizza's samen met zijn kinderen in tien minuten . Maar ik blijk Jamie niet en bovendien kan hij de opname 20 keer over doen en de leuke stukjes er uit knippen. Mijn kinderen (6 en 7 jaar) gedragen zich ook meer als gewone kinderen.

 

Naast de vermoeidheid is er honger, het loopt tegen zessen. Honger maakt mij altijd chagrijnig. H(al)T.

 

Het kereltje was niet echt lastig. Dus daar kan het eigenlijk niet door komen.Toch weet ik het niet zeker. Agressie is voor mij een ingewikkeld ding. Ik kan er maar moeilijk bij. Als ik boos was dan was ik het eerder op mijn vrouw denk ik. Hoe het ook zei, de pizza's zagen er prachtig uit en waren lekker. Alleen de volgende keer wil mijn dochter me begeleiden als ik de rode peper toevoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ligt dan waarschijnlijk bij jezelf, zoals je al aangeeft. Moe, wat honger, trek (zucht), een mooie mix om geïrriteerd te raken. Helemaal als daar toch al iets voor je zit.

Je ziet het allemaal en hebt geen gekke dingen gedaan. Mooi zo.

Ik vraag me af hoe je er over een paar weken verder voor zult staan. Ik denk dat je een goede kans hebt dat dit soort situaties veel makkelijker zijn geworden, zonder dat je daar veel voor hebt hoeven doen. 

Ga goed Meya.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha door je dochter begeleid worden in onmatigheid met pepers. :P

 

En over 2 kilo aankomen in je stopweek. Door alcohol is je hydratatie toestand minder, alcohol ontrekt vocht. Na een feestje met veel drinken kon ik zo 2 kilo afvallen. En als je daarvoor slecht at kan het ook zijn dat je glycogeen reserves niet vol waren (dierlijk zetmeel voorraad in lever en spieren) dat heb je ook met koolhydraat arm dieet. Dan kan je zomaar anderhalve kilo afvallen en dat is dan omdat de energiereserves leegraken. Ga je goed eten dan vul je dat aan. Dat heeft niet veel met vetverlies te maken. 

 

Verder heb ik bewondering hoe constructief en met zoveel bewustzijn van jezelf aan de slag bent.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Monster, Lila en Gerrit. @Erik, dat wist ik niet. Het verklaard waarom ik al jaren nogal flink fluctueer op de weegschaal zonder dat ik daar een verklaring voor had.

 

Even voor mezelf vanaf het draadje van Popy:

 

 

Het is allemaal heel simpel.

- je kunt pas goed voor een ander zorgen als je eerst, of in elk geval ook, goed voor jezelf zorgt (anders sloop je jezelf);

- voor een ander zorgen moet je alleen maar doen als je zeker weet dat de ander dat ook wil (anders sloop je de ander);

- boos worden en ruimte innemen kan heel erg zorgzaam zijn als je het op de goede manier doet, namelijk vanuit een stevige volwassen basis (want je hebt wat te bieden in je boosheid).

 

Sjo... nu nog even in de praktijk brengen.

 

Ik denk oprecht dat als ik dit zou kunnen dat pakweg 80% van mijn alcoholprobleem opgelost zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Meya,

Wat mij helpt is dat ik nieuwe troostrijke rituelen heb ontwikkeld, hele simpele. B.v. als ik aan het koken ben maak ik mezelf meestal een groot glas thee.

Ik voel me vaak en vooral in het begin vanaf een uur of 16.00 erg somber. Ik probeer zelf iets van dat kop thee te maken, bewust denken, zo ga ik een heerlijk glas thee maken (ook al zegt mijn gevoel van dat dat niet is wat ik wil(de) alleen maar verdoving). Ik oefen dat en ik maar er zelf wat van. En eigenlijk is drankgebruik ook voor een groot deel gebaseerd op gewoonte. Dus ga ik met nieuwe gewoontes aan de slag. Het werk echt.

Mijn man wordt ook heel heel chagrijnig met een lege maag en dat betekend dat je even heel erg ongelukkig bent. Ik vind ook dat je het goed hebt gedaan. Dit heb je toch maar mooi nuchter gedaan! En ik kan je beloven dat je er in de niet zoverre toekomst een soort gelijk moment zal komen waarin je wel (al is het maar een klein momentje) even kunt genieten en je blij kunt voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien een tip?

Je bloedsuikerspiegel daalt ook

na een x aantal uren niet eten,

en dan waren met drank snelle suikers

dus een verdoving, maar ook aan suikers

verslavende gewoonte.

Toen ik op kantoor werkte was dat mijn

fruitpauze altijd. Ik had nog nooit gedronken toen,

dus dat kon het bij mij niet zijn. Maar na de fruit

was ik weer fit voor een laatste ronde tot etenstijd.

Suiker troost en maakt een beetje (nep) gelukkig.

Kinderen na school in America? choclat cookies en thee/melk.

2 stuks fruit per dag kun je dus ook op die tijd nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Meya,

Eerst maar een compliment voor je analytische en constructieve brein. Heerlijk om lezen is dat!

Verder iets wat even goed totaal naast de kwestie zou kunnen zijn: zou het kunnen dat er ergens in jou een grote boosheid zit over iets totaal anders die getriggerd wordt? Dat een 'kleine' irritatie een lading krijgt die helemaal niet nodig is omdat er iets anders aan gekoppeld zit?

Ik vraag het me maar af omdat ik zoiets meegemaakt heb met angst. Ik had vreselijke angstaanvallen om haast niks. Tot ik in een droom terug beleefde wanneer ik die angst voor het eerst had gevoeld. Daarna werd het snel beter.

Fijne dag vandaag! Hopelijk zonder trek en met rustige kinderen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...