Spring naar bijdragen

Jeanne


Jeanne

Aanbevolen berichten

Jeanne, je merkt nu al hoe fijn het is om te praten over hoe het is voor jou.... er zullen gesprekken volgen over hoe het was voor hén. Die gesprekken zullen, hoe confronterend ook, éven fijn kunnen zijn. Omdat er een sfeer kan zijn van eerlijkheid en van erkenning. Hoe dan ook, heel knap dat je de gesprekken bent aangegaan. Je kinderen en jij kunnen elkaar nu tot steun zijn.

 

Ik heb hier zelf natuurlijk ook ervaring mee. De relatie die ik had met mijn dochter voordat ik gestopt was, was slecht. Ik wist dat de puberteit niet had geholpen, maar daarnaast mijn drankgebruik óók niet. En nu winkelen we samen, praten we weer veel en helpen we elkaar hoewel we veel verschillen van karakter. De sfeer van eerlijkheid is, sinds ik gestopt ben, nooit meer weggegaan. En dat is zó fijn om te ervaren, daar kun jij nu al over mee praten.

 

Jeanne, wat fijn dat je aan het leren bent om je emoties uit te spreken. Daar blijkt al zóveel streven naar eerlijkheid uit, fantastisch.

Je kunt het. Succes en dank je wel voor het delen. Je bent niet alleen. Samen staan we sterker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt alsof afleidng en openheid 2 sleutelwoorden zijn.

Goed dat je ze gevonden hebt!

Wat ga je vandaag doen om jezelf een fijne dag te geven?

Ik ga vast wat verder werken in de tuin, breien en vanavond naar theater. Ook nog met de hond wandelen. En dan natuurlijk nog wat huishoudelijke dingen.

Fijne dag vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Als het niet lukt om te stoppen, heb ik mijn krediet bij ze allemaal verspeeld. Dat is een stevige stok achter de deur, maar soms vraag ik me wel af: stop ik omdat het moet van de kinderen of doe ik het voor mezelf?

 

Welkom nog Jeanne!

Een goede, doe ik het voor mezelf of voor mijn kids.... Mijn aanvankelijke stok achter de deur was dezelfde reden; mijn kids. Maar naarmate er meer tijd verstreek, werd het steeds meer en meer écht voor mezelf. Want ik ging ervaren hoe het was om niet meer in die verslaving te hangen, mijn vrijheid terug te krijgen, mezelf meer en meer terug te vinden. 

 

Ik gun het jou ook zo, dat te gaan ervaren. En ook bij mij gaan zaken bepaald niet over rozen, heb de afgelopen tijden behoorlijk wat dieptes gekend, maar dát blijft iets waar ik nog steeds blij om ben. Oplossingen of 'verlichten' van rotgevoelens niet meer zoeken op de bodem van een fles, maar  op eigen kracht varen. Je wordt er sterker en stabieler van, dat alleen al is een enorme motivatie.

Heel veel succes, en die eerste maand heb je alvast in the pocket, super!  :rose:  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeanne ook ik ben voor mijn jongste gestopt,

ik hield destijds onvoorwaardelijk van haar

en totaal niet vanmezelf (zoals ik toen was).

Naarmate ik langer gestopt was en natuurlijk

met een hoop aan de slag moest, werd het beter.

Ik ben blij met mezelf, meestal dan toch.

Dochter is inmiddels het huis uit, maar komt graag hier

en via haar heb ik ook weer van mezelf leren houden.

Ik zie nu ook vaker dat mensen respect voor me hebben

dat helpt ook. En wat in de plaats van mijn depressie (3,5 jr)

is gekomen is levenslust, genieten, lijden ook, en overal

best adekwaat mee omgaan. Ups en downs dus, maar no more deeps.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Jeanne, waarom wisselen van forum? Het ligt allemaal in het verlengde van mekaar, verslaving. dempen. 

Dat het meestal veel langer duurt dan zes weken om uit een depressie te komen heb ik zelf ervaren en vaak gelezen! Niet afgaan op: nu zou het over moeten zijn. Ieder mens is anders, zo werkt het niet.....

En vwb benzo's, veel weet ik er niet van, maar wel dat langdurig gebruik ook weer kan leiden tot... depressie.

Je bent stap voor stap zaken aan het aanpakken, en geduld is iets wat wij verslaafden moeten leren... Geduld, heeeeel veel geduld. Het wordt beter, blijf er in geloven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doorgaans

is net zo'n woord als gemiddeld Jeanne

wie is gemiddeld?
Bij mij duurde het veel langer dan 6 weken

en ik heb vaak gewanhoopt, maar ergens deep down

voelde ik toch dat het beter zou worden;

ik ben niet depressief

ik heb een depressie

was het keerpunt voor mij

zo ineens wist ik dat het dus over zou gaan

en vanaf dat moment kon ik weer verder

op een minder diepe laag van dichtbij opgeven

En wat jaren lang is onderdrukt

kan er natuurlijk niet uit in 6 weken.

Ik ben ervan overtuigd dat fysiek

en psychisch heel verschillende dingen zijn

zowel in verslaafd zijn als in herstel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jeanne,

Geef de moed niet op!

En blijf vooral ook hier!

De meeste draadjes die ik lees gaan nog zelden over drinken. Meer over hoe het leven is geworden na het drinken. Je leest zo wie even gestopt is en wie al heel lang. Dat geeft toch moed, dat die lange stoppers zich beter voelen en een stuk vooruit zijn gekomen in hun leven!

Ben zelf trouwens erg blij met de steun die ik hier krijg voor allemaal zaken die niets met drinken te maken hebben. Het blijkt hier te mogen en te kunnen. Geen reden dus voor afscheid.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jeanne,

Hoeft niet hoor dat wisselen van forum. Het belangrijkste voor iemand met een depressie is denk ik het besef je mag er zijn, een plek innemen, je uiten waarover je wil. Het niemand zit op me te wachten gevoel, ik hoor hier niet, ik hoor eigenlijk nergens maar toch ergens bij willen horenn (want wil me niet zo alleen voelen) herken ik. Weet niet of ik het goed inschat hoor? Maar blijf vooral schrijven hier!

 

Denk dat iedereen zich juist herkent in dat stoppen met drinken stap 1 is maar de echte uitdaging dan pas begint. Hoe je leven zo te leven dat je de werkelijke problematiek aanpakt die de aanleiding was van je drinken. Over benzo's en somberheid, uit mijn werk ken ik voorbeelden van mensen die door langdurig gebruik juist heel "leeg" overkomen en van kort durig gebruik ken ik ook wel het gevoel daarna van je zombie achtig leeg voelen. Maar ja 2x 1mg lorazepam is best een zwaar middel dat je langzaam moet afbouwen en het afbouwen is ook weer heftig psychisch. Kijken wat dat je brengt. De uistpraak van je moet het zelf doen maar je hoeft het niet alleen te doen....daar moet ik aan denken.

 

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeanne,

 

Ik kreeg als opdracht om de nadelen van het drinken en de voordelen van het stoppen op te schrijven. Dat lukt voor geen meter.

Tijdens het gesprek werd me hetzelfde gevraagd en gaf ik alle sociaal wenselijke antwoorden.

In werkelijkheid zie ik alleen maar de nadelen van het stoppen.

 

In de video van Noorlander heb je vernomen dat het 3 maand duurt... daar heb je nog op gereageerd in dit draadje.

Je bent nu 6 weken op pad.

Dat is écht heel goed. Dat weet je toch?

Depressie is vast een hel. Ik wil niet ruilen. Hopelijk vermindert het door langer clean te blijven. Dat gun ik je heel erg. Geef jezelf een kans in de vorm van tijd. Til je weerstand over de 3 maanden periode heen, en kijk dan nog es of je clean zijn de moeite waard vind.

Ik hoop vreselijk dat je er dan anders over denkt.

sterkte voor nu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je alleen de nadelen ziet: dan zou ik je allereerste post van eind september nog een keer doorlezen...

Het is ook niet makkelijk en het is voor iedereen anders. Ik werd/word depressief na het drinken maar heb daar veel minder/geen last van als ik nuchter ben. Dus voor mij is de stok groter en toch ben ik recentelijk weer de fout ingegaan met de te-verwachten gevolgen. Maar ik weet ook nog hoe lekker ik me voelde na zes maanden niet drinken: ik hoefde niet meer te drinken en me continu daar druk over te maken en tegen te vechten. Ik gun jou ook dat je daar komt, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jeanne,

Geef de moed niet op!

Ergens weet jij ook wel dat drinken geen oplossing bied. Instant verlichting van de pijn wel. Maar dat is het dan ook. En verder kost het een hoop geld.

Zou het kunnen dat de gedachte dat stoppen je niets opbrengt de stem van de verslaving is?

Die stem is namelijk zeker in het begin erg sterk om je allerlei smoezen te verschaffen om weer te gaan drinken.

Sterkte vandaag!

En veel liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er is vast nog wel een reden Jeanne,

maar jij hebt daar blijkbaar geen contact mee nu.

Je voelt je dus rot.

Kunnen we hier iets doen om je je weer wat beter te voelen?

Ik hoop dat jouw kinderen net zo naar jou luisteren

en jij nu naar hen. Dan houden jullie elkaar mooi op t rechte pad :heart:

Houd vol meis, je bent niet voor niets op dit forum beland.

Ooit ga je je draadje misschien eens helemaal terglezen

en dan lijkt deze fase zo ver achter je, en ben je blij dat je naar

je kinderen hebt geluisterd, en dit nu even dan maar voor hen deed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeanne,

 

Bij mij zijn de depressies minder geworden toen ik gestopt ben met drinken, 30 sept. j.l. Het heeft wel even geduurd, maar ik kan er nu mee leven en als ik er 1 aan voel komen denk ik: kom maar op!

 

Wat voor mij vorig jaar een goede waarschuwing was, was dat ik bloed moest laten prikken omdat ik niet lekker in mijn vel zat en overal pijn had en erg moe was. Dus op nieren, jicht, reuma, schildklier etc. bloed geprikt en ik schrok me kapot toen mijn huisarts de uitslag vertelde; ALLES was goed, maar mijn leverwaarden waren aan de hoge kant. 360, en bij een normaal mens zijn ze onder de 35, geloof ik ?! Ik wilde niet stoppen met drinken maar MOEST wel. Met behulp van Librium via mijn huisarts ben ik er mee gestopt.

 

Afgelopen januari helaas weer begonnen en elke dag gedronken t/m 30 sept. dus. Het is vallen en opstaan, rennen of stilstaan bij mij, en ik word er hondsberoerd en moe van.

Vandaag sta ik 37 dagen droog, en de trekmomenten overvallen me nog steeds, hoor, maar ik kan er nu beter mee omgaan en ga, als ik zo'n trekmoment krijg, gauw afleiding zoeken....eindje fietsen, of mijn zooitje opruimen of gewoon even de stad in, mensen kijken. 

 

Ik wens je heel veel sterkte en succes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...