Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Jij klinkt of je juist niet meer vast zit maar in alles in beweging bent, dat vind ik fijn. Ja je hebt gelijk, ik loop best vast.

Geplaatst (bewerkt)

Heerlijk avondje met mijn zoon op de bank.

Na meerdere stoombaden lijken mijn holtes eindelijk vrije doorstroom te hebben.

Morgen nog effe een sauna erachteraan en ik ben weer klaar voor de werkweek.

Opslomen...

bewerkt door blondie6173
Geplaatst (bewerkt)

Studiebegeleider, die collega van die nare dienst belde en een heel goed gesprek gehad. Veel geleerd en leer over mezelf dingen die ik ook via hier leer over mezelf. Opvallend. Er viel een heel pak aan stress en emotie van me af na dat gesprek. Het is nog niet opgelost maar wel bespreekbaar en onderling veel meer begrip. Teveel details om hier te kunnen schrijven verder.

bewerkt door erik
Geplaatst

Je hebt in ieder geval een leuke dag gehad, ag. Dat pakken ze niet meer af.

Bouillon gemaakt van een kippenkarkas. Met inkoken een beetje vergeten dat ik de pan op het vuur had staan. Er was nog een half kopje bouillon over toen ik keek. Zo lekker van smaak, opgedronken. Heerlijk.

welterusten :moon:

Geplaatst

k4, ik kan je weinig adviseren over opname, aangezien ik nooit die ervaring heb gehad. Maar alcoholverslaving is een ziekte. Je moet doen wat werkt voor jou. Als zelf stoppen niet werkt, dan moet je het over een andere boeg gooien. Een opname zorgt in ieder geval voor een start en professionele begeleiding daarna. Er is ook een tussenweg en dat is refusal slikken. Refusal zorgt er voor rust. Maar je mag er zeker niet bij drinken. Het is geen schande om hulp te vragen.

Geplaatst

k4, 's nachts is echter niet zo goed tijdstip om gedachten te overdenken, omdat emoties nogal hoog op kunnen lopen. 's Nachts is het soms beter om gewoon te slapen en problemen te parkeren en ze overdag te tackelen. Ik weet dat het moeilijk is. Zeker omdat een goed nachtritme door drinken ook verstoord raakt. Je hebt hulp nodig en dat is niet raar. Je bent alcoholverslaafd.

Als je elke dag een klein stapje zet in de goede richting, dan kom je er wel. Dan kan je over lange tijd zeer grote afstanden leggen. Zolang elk stapje maar in dezelfde richting wordt gezet, dan maakt het niet uit hoe klein ze zijn. Als je beslist om hulp te accepteren, om eventueel opgenomen te worden, dan is dat al een hele grote stap de goede richting op. Meer hoef je vandaag niet te doen. Morgen weer een stapje.

Acanthus, het gaat goed, heb deze maand geprobeerd om te werken weer als kok. Maar de werkdruk was veel te hoog. Jammer. Vandaag net een computerprobleem opgelost. Vandaar dat ik nog helemaal wakker ben.

Geplaatst

Ah, als je 's nachts hetzelfde denkt als overdag, dan heb je een gedachte die heel erg waar is voor je.

Ik ga ook slapen. Morgen weer een drukke dag. Weer een ander computerprobleem oplossen.

Trusten, acanthus en k4. Slaap lekker.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...