Spring naar bijdragen

Maandag 17 augustus

blondie6173

Aanbevolen berichten

Een middel dat de gevoeligheid voor nicotine verminderd. Het beloningssyteem via dopamine wordt gesaboteerd en zodoende kan je als je toch zou roken niet het gewenste effect meer bereiken. In het kort, het maakt toch roken vrij zinsloos. http://www.apotheek.nl/medicijnen/varenicline (Champix is merknaam varenicline stofnaam)

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb champix ook gebruikt in combinatie met alcohol...was niet aan te bevelen

Geneesmiddelen en alcohol gaan toch al niet samen

Daarna kreeg ik haloperidol en kon gestopt blijven.

Haloperidol bleef ik rustig bij zodat ik geen stress had om te roken

Toen ik mezelf weer vertrouwde dat ik het aleen kon toen is de haloperidol afgebouwd.

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom even terug op mijn "primitieve one-liner", die ik inderdaad zo niet kan en wil laten staan.

NB, op dit forum commentarieer ik uitsluitend op gedrag en uitspraken, nooit op personen.

Dat ik wel eens vierkante uitspraken doe realiseer ik me. Dat is dan vanwege de duidelijkheid. Anderen zien daarin soms de mogelijkheid me "ergens in een hoek" te menen moeten zetten. Die pogingen zie ik als contraproductief, dus die negeer ik. Verder wil ik ten enenmale onderstrepen dat ik ervan overtuigd ben dat er een fundamenteel verschil is in de gedachtegangen van stoppers en gebruikers, of dat nu zuipers of rokers zijn maakt niet uit. Dat verschil kan en wil ik met discussies niet overbruggen. Dat is de strijd tussen de zwarten en de witten, daar valt geen eer aan te behalen, want die valt niet te winnen. Als er al wat te winnen zou vallen.

Waar het mij om gaat is dat iemand die bezig is met een serieuze poging om van een verslavingsgedrag af te komen (roken) en daarin een slippertje meldt, meteen "gesteund" wordt door iemand die hier onomwonden dezelfde verslavingsuiting bagatelliseert en cultiveert. Dat laatste figuurlijk, maar zeker ook letterlijk. De laatste weken verhuld, want tegenwoordig zijn het "bladeren", maar iedereen die al langer dan zo'n drie weken meeleest weet precies waar om gaat.

Dat lijkt op "de beste schippers staan aan wal", "schoenmaker blijf bij je leest", en meer van dergelijke gemeenplaatsen.

Als jezelf je eigen verslavingsgedrag niet aanpakt of misschien zelfs wel ontkent, wordt het wel heel erg ongeloofwaardig (onwaarschijnlijk, onecht, leugenachtig,hypocriet, huichelachtig......) als je dan anderen van "welgemeend advies dient".

Respect dus voor Blondie die hier openlijk aan de gang gaat met haar herstel wat roken betreft, absoluut geen waardering in de geloofwaardigheid van de "ondersteuning" door Bolletje.

De nuance die Kohtje aanbrengt, is wat mij betreft een beetje off-topic, maar ik ben het er helemaal mee eens.

edit: typo

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haldol is een middel tegen delier, psychoses (wanen hallucinaties) en extreme onrust. Waar Champix werkt op de nicotinegevoeligheid werkt haldol direct op het dopamine systeem. Het is een heel heftig middel. Ga geen oordeel vellen over een arts die het inzet tegen roken maar denk niet licht over dit middel. Dit is even een bezorgde reactie van mij tussendoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu even een advies gevraagd.

Tommy is nu 14 jaar mijn hondje.

Dierenarts zegt hij is op, hartje gaat het niet goed mee en hij hoest zo veel dat het pijn doet in je oren.

Ik vind en zie dat hij nog geniet van het leven, staartje gaat heen en weer en geniet van zijn eten en het extra

gestolen eten.

In laten slapen, dierenarts zegt dat een hond intiutief met zijn staartje heen en weer gaat, maar goed

hij eet toch ook nog zeer goed.

Moet ik dus wachten dat hij door zijn hartje en gehoest dood neervalt of toch de keuze maken, iedereen om

mij heen, zegt het is nu klaar, maar hij eet nog goed en wordt gek als ik hem een stukje peer geef als voorbeeld.

Wanneer familie langskomt als tommel nog mega enthousiast enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede middag allemaal,

Heerlijk 4 uurtjes gewerkt vanochtend, en nu de hele middag plus avond vrij.

Wat een luxe

Erg lekker, maar verdient helaas niets :(

Wat roken betreft.

Daar was ik ooit ook eens flink verslaafd aan

Ben zeker al 25 jaar geleden gestopt.

Rookte 20-25 sigaretten per dag.

Vele,vele malen gestopt.

Soms voor een paar dagen, soms voor maanden, en 1 keer zelfs een jaar.

Van alles geprobeerd; nicotinekauwgom, huisartsenbezoek,afbouwen, cold turkey.

Toen werd het 1 januari 19??

Ik besloot voor de zoveelste keer te stoppen.

En zie...ik rook nog steeds niet, vind het zelfs ronduit smerig, als een ander rookt.

Was het gemakkelijk?

Nee, zeker niet het eerste jaar

Een heel gevecht geweest, zeker omdat toenmalig echtgenoot 2 pakjes per dag rookte, en mij uitlachte om mijn stop-poging, en me uitdaagde, dat een sigaretje toch zo lekker smaakte

Maar je ziet..de aanhouder wint, ook al is het een heel gevecht geweest.

Taal er nu absoluut niet meer naar

Dus mijn moraal..stop, nooit met stoppen, eens zal/kan het je lukken.

Dat geldt hetzelfde voor alcohol, is mijn idee daarover

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeilijk hoor Toine....sterkte met deze rotbeslissing die je moet maken.

Wat zo moeilijk is, is de vraag wat jij ziet DE waarheid is of wishfull thinking? Wat ik zou hebben maar ik weet niet of dat voor jou geldt....stap eens af van het denken en redeneren. Zoek eens rust op nu door de regen buiten en probeer te voelen....hoe voelt het? Verplaatst je in de hond en zet je eigen gemis aan de kant. Hoe zou jij je voelen als je die hond was......

En stel je beslist dat het nu nog wel een waardig hondenleven is, waar ligt dan de grens. Stel die grens nu want anders ga je richting die grens die grens steeds verder opschuiven. Als je het nu een waardig honden leven vind, waar begint dan een onwaardig hondenleven?

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn laatste reden, laten we een mens inslapen bij deze symptomen en zo ja vinden we dat acceptabel.

Mijn hart zegt, het is goed zo, het jochie heeft zijn leven lang in een 10 sterren hotel geslapen en nog menig

sterretje erbij gesnoept.

Bedoel je praat over leven en dood en ik moet de knop indrukken, dit was bij mijn laatste hondje geen probleem,

die was gewoon echt op en zichzelf niet meer en at niet enz..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gebruikers stoppers

Zwart wit

huichelachtig/hypocriet respect

........

Er zit zo een ontzettende normatieve lading in je uitspraak jowan. Zo een waardeoordeel en zo overduidelijk gericht op de persoon en niet de zaak! Kan je nog zo mooipraten dat je alleen op de discussie reageert en niet op de persoon. Het tegendeel blijkt. Blijkt nu en blijkt elke keer als je op iemand trapt! De een stopt en de ander stopt niet, even goede vrienden. Iemand die rookt of drinkt is niet een minderwaardig persoon! Iemand die rookt of drinkt maakt andere keuzes als ik, niet meer, niet minder. Bolletje kweekt bladeren en de ander zit achter de geraniums. Allemaal prima toch....leven en laten leven. Bolletje schrijft nergens dat ze bladeren teelt en ondertussen wil stoppen! Mijn moeder die me adviseerde over drank terwijl ze dagelijks een glas wijn drinkt is niet hypocriet, mijn moeder weet van mijn streven van niet drinken en ondersteunt me hierin en herinnert me indien nodig en drinkt zelf dat ene glas. Dat is niet hypocriet, dat is lief en helpend.

Verder vergeet je volgens mij wat. Je erkent dat die oneliner niet kan maar laat na het te verwijderen.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...