Spring naar bijdragen

Donderdag 13 Augustus

blondie6173

Aanbevolen berichten

Wens je een ik-zal-me-eens-bewijzen-ik-laat-die-fles-staan-ben-sterker dag toe. Als je het omdenkt is het ook een kans om te laten zien dat je sterker bent dan dat. Die baby zoveel meer betekent dan die fles. Je kan het Agnieta :rose:

Als je op de dagenraad 4 op een rij hebt van jou foto in 4 topics is het geloof ik tijd om wat anders te doen. Laters....

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedzo Agnieta!!!!!!!

En ik? Uren bezig geweest om computer aan de praat te krijgen en t mooie is, tis gelukt.

Mijn hoofd is duidelijk beter georganiseerd.

Mezelf opgelegde rust en afzondering is goed geweest.

Precies doen waarbij ik dacht, is goed.

Ik ga verder op deze weg...geen drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed afgelopen, Agnieta. Maar met alle respect: dit lijkt heel erg sterk op vluchten. Dat kan ook bijna niet anders, als verslaafden doen we dat ons hele leven al.

Tenminste ikzelf vluchtte steeds in alcohol zodat ik het allemaal niet hoefde mee te maken en niet hoefde te voelen. Ik kon het leven niet aan, dacht ik.

Alcohol als vluchtmiddel, vluchten als primaire reactie.

Wil je duurzaam een leven zonder alcohol inrichten, zul je het anders moeten doen dan door te vluchten. Je kunt moeilijk je hele leven op de loop blijven.

Je zult iets moeten doen aan eigenwaarde, zelfreflectie, eigenliefde. Jezelf centraal zetten in je leven en je leven gaan leven door het allemaal mee te maken en er niet voor op de loop te gaan. Dat kan, daar is hulp voor en je hoeft het niet alleen te doen, je moet het wel zelf doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet niet of dit voor iedereen geldt maar ik krijg zelfvertrouwen door exposure. Vluchten of vechten.....weerstand bieden aan de drank en groeien in zelfvertrouwen. Maar ja als je weet dat je het niet redden gaat, het gevecht, kan je beter vluchten. Afgelopen zomer werkte het bij mij wel om elke drank gelegenheid te zien als een mooie kans om te laten zien aan mezelf dat ik sterker ben. Maar ik ben ook blij dat ik soms wijs gekozen heb om te vluchten of drank te lozen bij een ander.....soms weet je gewoon dat je moet vluchten omdat je het anders niet red. Escape is beter dan onderuit gaan.

Volgens mij zie je bij jezelf een patroon van verantwoordelijkheid hebben en dat er dan een gevaar is. Heb je dit patroon wel eens grondig uitgewerkt en geanalyseerd zodat je erop kan anticiperen?

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik erken het risico van zelfoverschatting ook bij mezelf. Vertrouwen in jezelf of zelfoverschatting....het is over een dun lijntje lopen. Mijn huis en dagelijks leven is overigens wel av. Had eerst een flesje in huis die ik cadeau gekregen had maar die heb ik de deur uit gedaan. Drank in huis voor bezoek kan ik nog niet aan, voel ik me ook niet rustig bij.

Jopie fijn dat je er weer bent. Nu A3 nog....

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Agnieta: Vluchten, Vechten, het kan beide. 

Ik koos voor de mogelijkheid tot overgave. Overgave dat het niks voor me is, overgave dat ik er niet tegen kan, dat ik er allergisch voor ben.

Die overgave verloste mij van een hoop last en bracht me een bestendige nuchterheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Agnieta

Dat als je verantwoordelijkheid hebt zoals voor die baby er blijkbaar een situatie is dat je extra gevoelig bent voor drank. Dat is een risico situatie blijkbaar. Dat je die situatie van hoe die eruit ziet en in welke vergelijkbare situaties hetzelfde geldt, bekijkt en onderzoekt van hoe dit werkt en wat er gebeurd. Zoals je deed met HALT de H van honger en je weet dat je in HALT situaties moet uitijken en jij dus bewust vandaag het broodje zelf op at. Inzicht krijgen in welke situaties rondom verantwoordelijkheid hebben, jij extra moet opletten. Dat je dit van te voren kent en mee rekening kan houden.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet niet hoe jowan het zal uitleggen Agnieta, maar voor mij is overgave: gewoon kappen met vechten en jezelf verzetten. Van vechten en verzetten krijg je stress. En die stress verwar je met je trek. Je denkt dat je trek je stress geeft, maar het is je verzet tegen de trek die je stress geeft. Als je stopt met je te verzetten, kun je je focussen op het pure trekgevoel. En dan zul je merken dat die veel minder erg is dan je dacht. En dat het weer voorbij gaat. Zoals alles altijd weer voorbij gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Bolletje: lief dat je het vraagt, maar mijn hond is dood. Hij bleek er nog erger aan toe dan ik dacht. We hadden geen keuze... 'Loslaten' is een populair woord hier. En zo juist.

@ Ronja: als je een puinhoop hebt, is het misschien juist de moment om wel te komen? Kunnen we je steunen bij het opruimen. Misschien zelfs helpen?

@ Toine: heb wel even tijd en best zin voor een babbel, maar weet niet welk onderwerp voor jou interessant genoeg is na je posts van afgelopen dagen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen enkel onderwerp om over te praten stelt mij tevreden de laatste tijd of geeft mij rust or whatever..

Zie alles tegenwoordig als aanval of als fout van mijn kant.

Probeer rust en balans te vinden en dat lukt voor geen meter.

Muziek is altijd mijn salvation en ga er maar weer vandoor, onderstaand nummer is voor mij nu heilig,

in mijn ogen vanuit alle muziekstijlen briljant, spontaan en geeft reden  tot een dansje met dit weer ha snif

Stevie Wonder Another Star

Zit in een donkere periode weer eens met infuus, maar zo een liedje maakt het donkere wat lichter

latersss......... toine ne manski

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...