Spring naar bijdragen

negen jaar gedronken en nu 5 weken niks meer


ronja

Aanbevolen berichten

Hoi Ronja,

 

Niet echt makkelijk een kind met adhd, he? Ik heb het ook in mijn naaste omgeving meegemaakt. Kan jouw zoon/dochter geen medicatie krijgen of wil je het liever niet? Ik kan me heel goed voorstellen dat na zo'n pittig dagje je de wijn als ontspanning / ontsnapping ziet. Maar daar ga je vroeg of laat aan kapot. Goed dat er maandag de afspraak is en inderdaad alle hulp aanpakken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gevolgen

De gevolgen van agressieve gedragsstoornissen kunnen zeer ernstig zijn, zowel voor het kind zelf als voor het gezin waarin het opgroeit. Een moeilijk kind lokt gemakkelijk woede uit. Een ouder kan met harde discipline proberen het gedrag van het kind te beteugelen. Dit werkt verergering van gedragsproblemen juist vaak in de hand. Ook op school zou dit kunnen gebeuren als de lessen regelmatig verstoord worden. Het kind kan door leeftijdgenoten verstoten worden. De kans op antisociaal gedrag neemt dan toe: het kind zoekt intensiever contact met leeftijdgenoten die ook gedragsproblemen hebben.

enmerken bij ODDis vaak driftigweigert zich te voegen naar wat de volwassene vraagtergert anderen met opzetgeeft de schuld van eigen fouten aan anderenis vaak prikkelbaar, ergert zich vaakis vaak boos of gepikeerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Agnieta fijn dat je vraagtheb dit even via internet kopieert. ? Dabei hefft hij ook nog Adhd .Een kind met odd heb je de heele dag een gevecht mee .Dabei is zijn agressie niet alleen verbaal maar ook physik .Het is een psychiatrische stoornis. Dit in het koort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Nadiah het gaat wel .Soms met ups en soms met downs .Het verschil met mijn erdere pogingen om te stoppen is nu wel dat ik mijn verslaving op nummer een zet .Niet de gezelligheid niet de verjaardagen en ook vrienden niet het is nu belangrijk dat ik stop en er al mijn aandacht aan besteed , naast mijn kids natuurlijk .Mijn ontspanning was de wijn dus nu ben ik ook weer op zoek naar alternatieven. Avonds ben ik weer gaan lesen dat ontspannt mij wel en ik wil ook weer gaan fitnessen.Maar op dit moment ben ik ook nog veel zoekende zonder alkohol.Met heel veel vragen als , wat wil , waar liggen mijn grenzen , hoe wil ik leven , zonder alkohol , wat voor hulp heb ik nodig , zijn mijn vriendschappen wel goed zo , en en en

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar Ronja... Aan alle zaken denken die je het liefst anders wilt, naast het (per dag) niet drinken... Maar bracht mij niet echt verder. Op een gegeven moment besloten dat ik alle andere issues in mijn leven voorlopig maar accepteer als ik ze niet even snel kan veranderen.

Zou nu wel heel graag willen schrijven dat alles opgelost is, nope. Maar wel verschuivingen. Mijn pubers kunnen me soms ook woest maken. Maar ik koel ook weer veel sneller af. Laat het makkelijker van me afglijden. 

 

En ik weet het, makkelijk praten want ik ken niet de extremen die jij beschrijft over je zoon. Lijkt me vreselijk moeilijk.

Maar ben er van overtuigd dat we veel meer zaken het hoofd kunnen bieden als we niet drinken. Dat we sterker en stabieler worden zonder 'hulp' uit die fles. En als alles soepeler wordt, kun je ook verder werken aan andere zaken... Stapje voor stapje. en vooral dag voor dag   :rose:  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indigo daar heb je toch een punt bij mij geraakt. Ben soms vaak van het zwart witte denken .Of 6 keer per week fitnessen of niet .Moet opletten dat ik nu niet in eene keer mijn heel leven gaar veranderen .Het klopt van dag naar dag , en ook even akzeptieren wat nog niet gaat. bedankt voor je reactie .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Even een Up date .Heb ik zelfs later ook iets om terug te lezen .Nu 3 weeken alkohol frei .Is het makkelijk nee .Slaap niet nog altijd niet en nachts komen de demonen van uit mein kind zijn weer terug .Met wijn kon ik deze wel even verdrijven .Merk wel dat het de laatsten dagen hanteerbaarder werd .Depressief doen wij ook nog in de pot en onverwerkte emoties , geen vut , alles is te veel en heel veel zucht komt er ook nog bij , schuldgevoelens niet vergeten .Mijn jongste zoon is niet meer te hanteren , zo veel agressie en boosheit in hem die hij moeilijk kan controleren .Toen hij 5 was is mij al aangeboden worden hem in een groep te laten wonen maar hij was nog zo klein en ik wilde alles doen dat hij te huis kon blijven ..Nu heel veel hulpverlening verder en zelfs een opname van hem heeft niet veel geholpen hij werd nu 10 en ook sterker .Ben toch bang dat Ik nu verlies en het niet meer kan heb dit ook aan zijn hulpverlener aangegeven om er over te denken dat hij naar een groep gaat .Dit is voor mij heel erg maar ik heb nog een zoon die er ook onder lijdt maar zoveel verdriet voor mij op dit moment .Ik wilde de streit niet verliezen ik hou van hem .!!!!!

Ik merk wel ik spaar een hoop geld hoef niet meer elke dag naar de winkel de laatsten 2 dagen gaat het toch beter .Ik kreeg weer zin iets te doen en ben ook niet meer zo depressief en kan meer hebben .Ben weer begonnen met sporten wat mij goed doet ..Ben mij bewuster van mij en mijn omgeving en keuzes die ik kan maken of niet .Merk wel dat het langzaam berg op gaat heeeeeel langzaam maar toch .Wat ik ook weet is dat ik het niet meer mee wil maken om weer te moeten stoppen weet ook niet of ik de energie weer zou kunnen op brengen .Ik gaar door naar mijn vierde week naar voren kijken en niet te veel terug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me verschrikkelijk om je kind kwijt te raken. Je bent hem natuurlijk niet kwijt, maar zo zal het voelen. Het is natuurlijk niet voor niets dat vijf jaar geleden al werd aangeboden om hem uit huis te plaatsen. Misschien is het beter voor jou en voor je andere zoon, maar uiteindelijk ook voor hemzelf.

 

Goed dat je niet drinkt. Je merkt de positieve effecten best sterk nu. Hou vol!

Het slapen wordt beter, maar dat kan wel even duren. Dat was bij mij tenminste zo.

Succes Ronja!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ronja hoe het gaat met je zoon

je doet wat je kunt.

Als zijn/jullie hulpverlener weet van jouw drinken

dat kan het raadzaam zijn nog een proeftijdje aan te zien.

In overleg hoelang. Om uit te vogelen wat invloed heeft op wat.

Dronk je teveel door zoon, en/.of werd zoon lastiger omdat jij dronk?
Vak is het een wisselwerking. Niet om jou schuld aan te praten, maar

drinken vergroot het onveilige voor kinderen misschien wel.

Hij heeft op een negatieve manier heel veel aandacht geclaimd en

dat moet wel in goede banen worden geleid, liefst vóór de puberteit.

Want vaak escaleert een stoornis of ziektebeeld juist in die jaren.

En ja, je andere zoon is er ook nog. Die heeft ook veel nodig en is

ook wel wat tekort gekomen denk ik.

Ik heb zelf mijn zoon op zijn 13e uit huis moeten laten plaatsen en dat waren

echt vreselijke jaren, zowel ervoor als in het begin erna.

Inmiddels bleek dat uit huis plaatsen echt wel nodig geweest te zijn.

Maar ik zat toen ook vast in wel/niet drinken en vocht ook met mezelf zo.

Ik wens je veel wijsheid en kracht meis, aan je liefde hoef je niet te twijfelen♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Ronja, wat sta je voor een moeilijke keus. Kan niet beginnen met me voor te stellen wat er allemaal door je heen gaat pff 

Desondanks toch drie weken droog, heel veel respect. Juist nu kun je de kracht van op jezelf bouwen heel hard gebruiken, niet drinken, die slag stapsgewijs gaan winnen maakt sterker, rustiger, stabieler.

Dag voor dag, hoe hard vergetelheid van alcohol ook lonkt, het brengt je verder weg van wie je bent/wilt zijn. Tis mijn mantra: alcohol lost mijn problemen niet op, geeft alleen maar meer problemen.

Op naar week vier  :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Wil toch even een Update schrijven .Afgelopen weel is het vrijdag en zaterdag avonds miss gegaan .Ik had zoveel druk een spanning in mij opgebouwd dat ik even ontspannen wilde .Dus met wijn .Dit is natuurlijk niet de oplossing en ik ben eens over naar gaan denken waar ik in mijn leven ontspanning heb .Ontspanning is er beinahe niet bij mij dus ik gaar er toch mee aan de slag .Voor mij is dit heel moeilijk zelfs bij meditatie kan ik heel moeilijk ontspannen .Ik ben op zoek gegaan naar een droomreis meditatie maar heb er nog niks over gevonden .Misschien iemand een tip en dan moet er nog tijd voor maken en gaan oefenen ook is het maar 5 minuten per dag .Van dag wel weer een E book gekocht daar kan ik wel bij ontspannen .Ik was veel op het forum zeker 2 uur per dag en heb iedereen gelezen en vaak voelde of ben ik er ook betrokken bij .Dit is niet goed voor mij , ik heb het heel druk wenig tijd zelfs toch wel genoeg problemen en dan lees ik ook nog 2 uur per dag beest moilijke zaken .Niet echt ontspannend.Het Forum en jullie hebben mij zeker veel geholpen maar voor mij is het tijd er anders mee om te gaan .Ik zou er dus minder zijn maar ik zou er zeker nog zijn .Voor de rest gaat het wel goed maar ik ben er nog lang niet wel op weg en ik gaar gewoon door zonder drinken wel op zoek naar ontspanning

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je je uitglijder meldt Ronja. En dat je het adb zijn weer hebt opgepakt.

Jij bent alleen en met minstens één kind dat aandacht vraagt en energie kost. Dat maakt het niet makkelijk. Ik heb respect voor je.

Je bent nu op zoek naar een manier om de spanning kwijt te raken. Het is voor mij ook belangrijk om in een vroeg stadium te herkennen dat ik gestrest begin te raken en dat dan te doorbreken. Als ik er vroeg bij ben, gaat het makkelijker.

Succes Ronja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties .Kwa drinken gaat het goed alleen heb ik vaker zin om te drinken .Ik laat dit gevoel of gedachten even zo en gaar er niet meer tegen vechten .Maar ik handel er niet naar .Vrijdag op een concert geweest en ook niet gedronken , daar ben ik wel blij mee .Ik heb op dit moment veet stress met kids , Pgb , met de gemeente , de jongste heeft nu medicatie die wel heftig is en waar hij ook heel agressief en raar op reageert , hij is nu heelemal niet meer zich zelfs .Maar moet deze medicatie toch nog even nemen .Ruzie met mijn broer kan er ook nog bij .Er is nu wel een systeem therapeut die hier komt maar deze draagt ook al de suggestie aan om jongste op te laten nemen .Ik geloof er niet in dat hij van een opname beter wordt .Maar goed en erbij staa ik ook nog voor iedereen klaar .Dat doe ik natuurlijk zelfs maar ik kan heel moeilijk nee zeggen en mij op de eerste plaats zetten .Gisteren kwamen mijn buren en vroegen of ik hun even naar de winkel kon rijden , is 15 minuten lopen en zij mankeren niks .Ik heb nee gezegd heb zelfs een heel druk schema op dit moment .Ik wilde al ja zeggen maar heb toch nee gezegd , ben trots op mij zelfs moet dit echt vaker doen .Moet beter voor mij zelfs zorgen en beter mijn grenzen aangeven .Het thema van mijn leven goed voor mij zelfs zorgen .Kwa ontspanning ben gaan lezen dus en stap gezet maar wil ook nog kijken voor meer ontspanning .Verder ben ik blij als de lente daar is en ik ben ook blij met wat ik heb , vrienden , kids , een huis en en en .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...