Dim Geplaatst 13 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2010 Hallo allemaal,IK ben Dimitri en sinds 5/12/2009 gestopt met drinken d.m.v. Refusal en nu nog in behandeling bij Brijder.Ik had al heel veel stop pogingen achter de rug maar kreeg er geen grip op.De gedachte om een sociale drinker te zijn is bijna weg uit me gedachten. En de angst voor een nuchter leven wordt steeds kleiner.Ik ben heel vroeg begonnen met gebruik van roken, blowen en alcohol....12 jaar ..vanaf me 16e ben ik XTCcoke en speed gaan gebruiken.Uiteindelijk belande ik in het Bouwmanhuis waar ik een jaar 1/2 jaar heb gezeten.Daarna weer keihard teruggevallen.Uiteindelijk wist ik met drugs te stoppen op mijn 24e.Drank zag ik nooit als een probleem. Nu besef ik dat alcohol al die tijd mijn grootste probleem was/is.Ik heb nog nooit nuchter drugs gebruikt ...altijd na het nuttigen van een ruime hoeveelheid alcohol.Ik ben ook 10 jaar bezig geweest om te stoppen met roken ...en dat is me ook gelukt...ik heb sinds 05-06-2009 niet gerookt.Ik dronk gemiddeld 6 tot 8 1/2 ltr bier per dag en rookte +- 30 sigaretten per dag.Ik ben nu bijna 36 ...ik ben 16 jaar bezig geweest om Alles los te laten en heb het nu bereikt.Ik hoop dat verschillende mensen op deze site mij in moeilijke momenten er doorheen kunnen slepen en ik hoop dat ik ook een toegevoegde waarde voor een ander kan zijn.Samen zijn we sterk, succes allemaal.Groet,Dimitri Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2010 Ha, welkom Dim. Hier zal je je hoogstwaarschijnlijk wel thuis gaan voelen hoor. We weten allemaal dat het niet mee valt om van een verslaving af te komen.Voel je thuis, schrijf heel veel, zeker als je moeilijkie momenten hebt. Das belangrijk. Het kan ff duren voor je antwoord terug krijgt maar komen doet het en anders bléééér je maar een keer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fotograaf Geplaatst 13 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2010 Hallo Dimitri,Ik heb net ditjes en datjes gelezen en zie nu dat het je gelukt is.Welkom in ons midden.Ik ben Elsa en zelf pas een paar dagen aangemeld op dit forum, moet ook nog even wennen aan hoe alles werkt, maar ervaar het als een warm bad.Ik heb me dinsdag aangemeld bij Alcoholdebaas.nl, dus nog helemaal in de startfase. Anderhalf jaar geleden ben ik met roken gestopt (lasertherapie) en dacht toen nog dat alcohol geen probleem was.De grootste stap heb ik nu gemaakt, toegeven dat ik alcoholist ben.Sterkte Dim, wij zijn er voor je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 13 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2010 Welkom Dim.Voor mij is het stoppen met drinken het begin geweest van een reis die voortduurt en waar ik al vele mooie ervaringen door heb mee mogen maken en vele mooie mensen heb mogen ontmoeten.Ik sta nu 3,5 jaar droog. Ik had pas na een maandje of zes in de gaten dat het niet de alcohol was die me de das omdeed. Het waren en zijn mijn kijk op het leven, hoe ik in het leven sta, hoe ik omga met allerlei zaken die mn leven zo moeilijk maakten. Ik ben naar de AA gegaan, was alweer in therapie en door een combinatie van hulp ben ik tot nu toe nuchter.Niet drinken is voor mij spiritueel groeien. Hpe pak ik zaken anders aan dan dat ik altijd deed. Want als ik dat niet verander, verandert er bitter weinig.Ik heb hier veel steun ondervonden op dit forum, dat wens ik jou ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2010 Hoi Dimitri,een warm welkom op dit forum!Je bent al mee aan het schrijven dus je zultwel snel ingeburgerd zijn hier.Goed hoor, al ruim 3 maanden geen alcoen de drugs en sigaretten al langer in de ban gedaan!De knop is duidelijk om en je kiest voor jezelf op eengezonde manier voor de lange termijn, dat is een heel goed voorbeeld,dus ik denk dat je idd heel wat te bieden hebt hier. En mocht je zelfwat nodig hebben, de dagdraad is bijna altijd bemenst (?) dus als er ietswat je nodig hebt, dan weet je ons te vinden:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soumy Geplaatst 13 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2010 Hoi Dimitrie,Welkom op dit forum, goed van je dat je al 3 maanden gestopt bent met drinken, ik heb het zo lang nog niet volgehouden.Je hebt in het verleden ook al veel verslavingen gehad, en er ook mee gestopt, dat zal je veel kracht geven om hier ook mee door te gaan.Als je een moeilijk moment hebt, kun je hier op het forum genoeg redenen lezen waarom je moet stoppen met alco, de meeste berichten zijn heel herkenbaar.Soms denk ik wel eens, iedereen maakt min of meer het zelfde mee, als je wilt stoppen steeds dat bekende stemmetje die zegt neem er nog een, dan weer balen dat je weer te veel hebt gezopen, etc....Laat af en toe even weten hoe het met je gaat, gr.Soumy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dim Geplaatst 14 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 maart 2010 Bedankt allemaal en succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dim Geplaatst 15 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 maart 2010 Ik vindt dat je dat mooi omschrijft .Ik ga het ook als reis zien.....bedankt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hope Geplaatst 16 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2010 Hoi Dim,Fijn dat je al zolang niet meer hebt gedronken.Ik heb ook heel lang geprobeerd en gehoopt om sociaal te kunnen drinken.Het resulteerde altijd weer in teveel drinken, omdat ik, als ik eenmaal het eerste glas heb genomen, niet meer kan stoppen.Elke dag nam ik me voor om minder te drinken en elke dag ging het ook weer fout.Het enige wat voor mij werkt, is helemaal niet meer drinken.Het eerste glas laten staan. Vandaag, morgen en altijd.Ik ben heel blij dat dit me, tot nu, gelukt is.Wanneer ik het moeilijk heb, zijn er mensen, lotgenoten, die precies weten waar ik het over heb en me door de moeilijke periode heen kunnen helpen.Iemand die geen alcoholverslaving heeft, kan niet precies invoelen, hoe ineens de dorst ineens weer de kop op kan steken.Ik hoop dat je je zo sterk blijft voelen en schroom niet om hulp in te roepen, wanneer je een moeilijk moment krijgt.Groet, Hope Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 17 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2010 Hoi Dim,Nogal laat maar hartelijk welkom.Je verwachtingen zijn, als ik mezelf neem, helemaal terecht, dit forum helpt!Heb sinds 6-2-'10 geen alcohol meer op en dat kan dit forum voor een groot deel op zijn conto schrijven.Hou vol makker, je gaat het redden.Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 17 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2010 Hallo Dim,Ik zag je bij de Ditjes en Datjes draad al voorbij komen, maar had je hier nog niet gezien:$Welkom hier! Je zult je hier vast thuisvoelen, iedereen zit in hetzelfde schuitje. Het is fijn om elkaar hierin te helpen en te steunen en dus iets voor elkaar te kunnen betekenen...Je drinkt al een tijdje niet, super! Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden