hummer Geplaatst 4 september 2015 Rapport Share Geplaatst 4 september 2015 Fijne vakantie Akk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Akkordeon Geplaatst 12 september 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 september 2015 Zo, Weer terug uit vakantie. Niet drinken daar was moeilijker dan thuis. Wel gelukt.dag 62 ondertussen. 2 maanden dus. Nu nog een hele week thuis. Weet nog niet zo goed wat ik daarmee ga doen. Het gezelschap is niet zo leuk... En eigenlijk weet ik zelf niet meer zo goed wat ik leuk vind en nog kan. Ik had altijd zo weinig tijd voor mezelf. En nu met kapotte knieën, een zere rug en hoofdpijn... Verzin maar eens iets leuks. Zo maar even met de hond wandelen. Dat heb ik afgelopen week ook gemist. Fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 september 2015 Rapport Share Geplaatst 12 september 2015 Goed dat je het hebt droog gehouden tijdens je korte vakantie. Twee maanden alweer! Je klinkt niet zo opgewekt en dat kunnen gevaarlijke stemmingen zijn. Ik hoop dat je het droog gaat houden deze dagen. Drank zal het gezelschap niet veranderen, je knieën niet herstellen en je rugpijn niet wegnemen. Het voegt niets toe. Hou vol, ook dit gaat weer voorbij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 12 september 2015 Rapport Share Geplaatst 12 september 2015 Toch snel weer wat leuks gevonden..met de hond wandelen En er is vast nog veel meer leuks...de wereld staat voor je open Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 12 september 2015 Rapport Share Geplaatst 12 september 2015 Akkordeon, 2 maanden alweer! Het fantastische gevoel van een nuchter leven kan zo maar even weg zijn, daar helpen je knieën en je rug lekker mee. Fijn dat je het droog hield bij de verleiding die Vakantie heet. Dat moet wel goed zijn voor je zelfvertrouwen. Nu je lege vrije dagen hebt, met een lijf dat niet meer op te jagen is, word je letterlijk terug gefloten. Het zou wel es een leerzame week kunnen worden. Ik ben best benieuwd wat dat verplichte nietsdoen teweeg brengt. Fijne week! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronja Geplaatst 12 september 2015 Rapport Share Geplaatst 12 september 2015 Sterkte akkordeon en hopelijk vind je deze week toch nog iets wat je leuk vindt. Wat vond je vroeger leuk ?? Misschien gewoon iets uitproberen . Ben zelfs op zoek naar ontspanning en maak een lijst voor mij zelfs .Ik probeer elke dag iets uit hoef niet groot te zijn en kijk of ik het leuk vind of niet . Monster reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Akkordeon Geplaatst 13 september 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 september 2015 Ik ben inderdaad niet vrolijk. Wat hebben die 2 maanden gebracht? Fysieke pij. Emotionele pijn. Mijn relatie is stuk, ik kan de zorg voor zoon niet meer aan en ik vind mijn werk niet meer leuk. Het enige wat leuk was, was de creativiteit die terug kwam. Maar de pijn in mijn rug maakt dat ik met die ideeën niks kan. Was mijn leven dan beter toen ik dronk? Nee, ik zag gewoon niet hoe slecht het was. Voel me dus dom en naïef. Bovendien heb ik lief het laatste afgepakt wat hij nog had: het genieten van samen drinken en zelfs zijn genieten van alleen drinken. Hij was al depressief, en dat is er dus niet beter op geworden. Ik weet echt niet hoe ik verder moet. Het voelt alsof stoppen met drinken alles kapot heeft gemaakt. En ik kan ook niet terug... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 13 september 2015 Rapport Share Geplaatst 13 september 2015 Allereerst wens ik je sterkte in deze nare periode voor je. Ik denk dat je zonder drank toch veel meer kans hebt op echte oplossingen, voor zover mogelijk. En op echte acceptatie. Een relatie waarbij drank een belangrijke rol speelt, daar kun je je ook van alles bij afvragen. Je bent al twee maanden droog, maar je bent nog maar twee maanden droog. Misschien zit je nu in de fase dat het niet drinken wat minder moeite kost, waardoor je je een aantal andere zaken gaat realiseren. Dat is een lastige. Voor onder de riem, Akkordeon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 september 2015 Rapport Share Geplaatst 13 september 2015 Akk, je zit diep. Maar je bent god niet. Jij pakt je partner niet het laatste af wat hij nog heeft. Jij bent gestopt, meer niet. En als het laatste dat hij nog heeft, samen drinken is, is hij er erger aan toe dan jij en wordt het hoog tijd hulp te zoeken. Ik realiseer me dat dit bot kan lijken wat ik nu schrijf, maar ik herken helaas depressieve gedachten. Die dramatiseren en dan op het randje balanceren die terugval heet. Het komt er nu op aan alle achterdeurtjes dicht te doen. Iets met depressieve gedachten te gaan doen en dan een voor een je lijst af gaan werken meis. Liefst met goede hulp. Als je relatie dit niet overleeft, dan was die al stuk. Dan hebben jullie met dat drinken een illusie in stand gehouden en dan worden de rotte plekken nu blootgelegd, maar ze waren er al. Dat kunnen jullie beter onder ogen zien en samen besluiten of je er voor gaat knokken nog of dat het beter is ieder voor zich te gaan knokken voor een gezonder leven. Je schrijft zelf al dat je niet terug kunt, dus ergens vermoed ik dat je bovenstaande zelf ook al weet. Zie het onder ogen, het is de enige weg weer terug omhoog. Ik wens je de krachten aan te boren, waarvan we beiden weten dat je die bezit. Stap voor stap, dag voor dag. Je kunt het vrouw! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 13 september 2015 Rapport Share Geplaatst 13 september 2015 quote: Het voelt alsof stoppen met drinken alles kapot heeft gemaakt. En ik kan ook niet terug... lieve Akkordeon, je weet dat dit onzin is. Je kunt terug. Je mag drinken zoveel je wilt. Stoppen met drinken heeft je ogen geopend. En het heeft je scherpe kanten weer geslepen. Ik wens je mildheid. Mildheid met jezelf en mildheid met je situatie. Heel veel sterkte voor nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 13 september 2015 Rapport Share Geplaatst 13 september 2015 Klopt Zelf ben ik ook vaker bij de huisarts geweest met deze vraag. Zag het vaak niet meer zitten ondanks dat ik positief ben. Mijn huisarts zei...ik moest mezelf als een krot zien.. ben nu alles aan het afbreken..verder in proces staat de fundering weer..weer verder ging ik muren opbouwen...dak erop Daarna komt de inrichting Ben nu 5 jaar bezig en ik ben bezig mef de inrichting Nee het is niet makelijk een bouwval weer mooi te maken. Maar het kan en is de moeite waard achteraf Ook ondanks dat ik opbouwend ben kom ik nog zaken tegen ..niet makkelijk terwijl ik dacht dat het goed was. Echt akkordeon ik zat ook op punt te moedeloos worden om door tegaan en terugweg is niet meer mogelijk. Je bent echt op de goede weg.. Succes met jou ontdekkingsreis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Akkordeon Geplaatst 15 september 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 september 2015 Vandaag weer een nieuwe dag. Zowel afspraak met dokter als met psycholoog. Hopelijk helpt dat. Jullie lieve reacties helpen wel een beetje tegen mijn gevoel van eenzaamheid. Dank daarvoor! huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 september 2015 Rapport Share Geplaatst 15 september 2015 zet m op Akk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hummer Geplaatst 15 september 2015 Rapport Share Geplaatst 15 september 2015 Succes vandaag Akkordeon, al 2 maanden niet gedronken. De eerste euforie is er dan af, blijf trots op jezelf. Het gaat nu even om jou. Tot morgen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 15 september 2015 Rapport Share Geplaatst 15 september 2015 Akkordeon, je doet het goed. Je bent niet raar. En wat Hummer al zei: blijf trots op jezelf. Proudmary heeft in haar onderschrijft: Always wear your invisible crown. Zo, daar kun je wel weer ff mee vooruit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Akkordeon Geplaatst 19 september 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 september 2015 Hoi, Het is dus gebeurd. Ik was hervallen. Ik wilde liever een leven met lief en met drank dan zonder hem. 2 dagen wel gedronken. En zo ziek... Ik kan dus inderdaad niet meer terug. Daarom ga ik er maar weer voor. Terug meer hoofdpijn, terug die pijn in de rug. Maar niet misselijk. Dag 2 weer vandaag. Maar ik trek gewoon 2 dagen van het totaal af. Vind niet dat ik die 2 maanden moet weggooien. Voor mij dus vandaag dag 67 in plaats van 69... Al zal ik op het jaarpact wel 2 maanden langer beneden blijven staan. Het is niet anders... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 19 september 2015 Rapport Share Geplaatst 19 september 2015 Mooi dat je er weer voor gaat. Soms moet je iets zeker weten voordat je de volgende stap kunt zetten. Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 september 2015 Rapport Share Geplaatst 20 september 2015 Dan weet je dat tenminste ook zeker, Akkordeon. Een leven met zowel lief als drank is blijkbaar niet meer de bedoeling. Of het uiteindelijk ook een leven zonder deze lief zal worden? De tijd zal het uitwijzen. Je zult het weten, als jij er aan toe bent. Wees lief voor jezelf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronja Geplaatst 20 september 2015 Rapport Share Geplaatst 20 september 2015 Van dag voor jou dus dag 68 .Die 2 maanden heb je zeker niet weggegooid en al die liters wijn toch niet gedronken .Zo langzamerhand denk ik ook dat het ook een beetje erbij hoord om toch eens natuerlijk niet te vak terug te vallen .Zo weet je nu toch ook weer wat je wil .Knap dat je de draad zo snel weer oppakt .Ik wens je heel veel sterkte wijsheid een kracht om met deze moeilijke situatie om te gaan . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Akkordeon Geplaatst 21 september 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 september 2015 Goeie morgen. Mijn vakantie is voorbij. Kan niet zeggen dat het leuk was. Al voel ik me de laatste 2 dagen wel wat beter! Ben ik blij mee. Ook langer geslapen, wat nodig was. Gisteren ben ik gaan dansen. Intuïtief dansen dan. Heb ik vroeger 2 jaar gedaan. Enerzijds wel pijnlijk omdat mijn lesgever van toen gestorven is. En bij een ander is het natuurlijk anders. Maar er zijn altijd zoveel redenen om iets niet te doen. Ben blij dat ik toch geweest ben. Al heb ik nu meer spierpijn: ik weet tenminste waar die vandaan komt :-) Straks weer werken. Ben benieuwd. Ondanks al de problemen daar voor mijn verlof, is mijn werk toch een plek waar ik aan niks anders kan denken. Eigenlijk ontspanning dus. Mag me alleen niet druk maken in alles wat er fout loopt. Fijne dag voor iedereen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hummer Geplaatst 21 september 2015 Rapport Share Geplaatst 21 september 2015 Hoi Akk. even een weekje niet op het forum geweest. Het waren maar 2 dagen, nu weer gemotiveerd leuk dat je bent wezen dansen. je weet me te bereiken als je daar zin in hebt.......Veel werk plezier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Akkordeon Geplaatst 22 september 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 september 2015 Vandaag 70 dagen niet gedronken! Ben ik wel blij mee. En gelukkig heb ik het nu niet moeilijker dan voor mijn herval. Werk deed deugd gisteren. Al is er bij mijn afwezigheid wel een en ander fout gelopen. Wat mij dan hele discussies met cliënten oplevert. Voordeel daarvan is dat ik nog wat anders kon doen dan mails en rapportages lezen van 14 dagen. En gelijk een extra dienst bij gekregen deze week. Valt mee, want ik had er maar 3. Lastig is dat ik vanavond een late heb en morgen een vroege. Dat is altijd even vermoeiend. Maar donderdag weer thuis om te bekomen. Komt goed! Fijne dag! En Gerrit: het leuke aan intuïtief dansen is dat je zelf het tempo kan bepalen. Als rug of knieën niet meer willen, kan je gewoon zittend of liggend dansen. Had ik dus veel eerder terug moeten gaan doen! hummer reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 september 2015 Rapport Share Geplaatst 22 september 2015 dagen, mooi Akk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hummer Geplaatst 22 september 2015 Rapport Share Geplaatst 22 september 2015 Super hoor, dag 70 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hummer Geplaatst 25 september 2015 Rapport Share Geplaatst 25 september 2015 Alles goed Akk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden