Spring naar bijdragen

Hallo ook ik zal me even voorstellen


muis87

Aanbevolen berichten

Ik ben muis87, ik ben een vrouw van 56 jaar jong.

Ik slik vanaf 10 mei 2015 refusal, maar daar ben ik nog niet mee, ik zoek ondersteuning bij mensen die het ook moeilijk vinden om door te zetten.

Samen staan wij sterk is mijn motto, dus bij deze vraag ik aan iedereen om elkaar zo veel mogelijk steun te bieden.

Dan heeft het volgens mij ook succes.

Ik hoop dat iedereen het daar mee eens is.

Alcoholverslaving is en blijft een probleem, maar er is altijd een uitweg om niet meer te drinken.

Ik ben zelf al een tijd verslaafd aan drinken, niet grote hoeveelheden maar soms wel elke dag.

Nu ik refulsal gebruik kan dat niet meer, tenzij ik de medicijn niet meer inneem dan is het te gemakkelijk om weer te drinken.

Ik wil er heel graag van af, maar daar heb ik wel hulp bij nodig van mensen die het ook graag willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een warm welkom muis87,

 

Inderdaad, het is een lang en persoonlijk proces. Wat is je achtergrond?

Heb je bijv. al leefstijltrainingen en/of cognitieve therapie(ën) gevolgd?

 

Ikzelf heb bovenstaande gevolgd met aansluitend in 2010 de I-behandeling

van Tactive en nu ben ik wekelijks ook een deelnemer in een Buitenveldertgroep.

 

Er is hier ook een speciaal 'draadje' voor Refusal. MijnGerrit legt je wel de werking

van het Forum uit ;)

 

Ps.: Je wilt misschien overwegen om een alias (schuilnaam) te gebruiken, aangezien

dit een openbaar platform is. Niet alleen voor je eigen bescherming, maar het geeft andere

Forummers ook een veiliger gevoel (en dan praat ik even voor mijn beurt en voor mezelf).

 

Warme groet,

"Joris"

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!  Ik heb je al welkom geheten op een ander draadje!

 

Een nickname verzin je zelf en dat vul je in bij je profiel. 

Je kunt je naam ook verwijderen in je eerdere berichten

door weer in je eigen bericht te gaan staan en dan op wijzigen klikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom bij het clubje, ben zelf ook sinds een paar dagen op dit forum. En vind het wel prettig om het van me af te schrijven. Hier kijkt iedereen anders tegen je aan en begrijpen wat je meemaakt omdat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten.

Gr Bighamster

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jewel allemaal, ik ben blij dat ik mag deelnemen in het Forum.

Ik heb dit ook mee gekregen van de maatschappelijkwerker van Tactus.

Ik heb nog geen training gevolgd, als ik weet hoe dat allemaal gaat is het natuurlijk raadzaam om toch zo'n training te volgen.

Ik wil graag het drinken laten staan en mezelf op de toekomst richten.

Ik heb zelf een relatie achter de rug van 11 jaar, helaas heeft mijn ex-vriend financieel misbruik van mij gemaakt.

Ook heb ik in die tussentijd veel mee moeten maken.

Mijn zoon is 7 jaar terug overleden, hij was nierpatient en had net nieuwe nieren gekregen, het leek goed te gaan totdat hij ziek werd.

door een longontsteking, met als gevolg dat hij het niet gered heeft.

hij was maar 25 jaar geworden, dat is erg jong.

Een paar maanden later kreeg mijn vader een fietsongeluk door evenwichtstoornis en belandde in het ziekenhuis, ons leven stond helemaal

op de kop, want mijn moeder was al licht dementerend en die konden wij niet alleen laten.mijn vader moest revalideren in het Zonnehuis,

met het gevolg dat mijn moeder daar ook naar toe moest want wij konden door onze werk niet voordurend bij haar zijn.

Later zijn ze verhuist naar een bejaardenwoning, maar mijn moeder ging snel achteruit.

ze kwam regelmatig te vallen, en brak haar pols. mijn moeder is 5 jaar terug overleden, ze kreeg een beroerte.

toen mijn moeder kwam te overlijden kreeg ik een burn out, ik kon mijn werk niet meer hervatten, ik kreeg niks meer voor elkaar.

ik heb ook geen tijd gehad om aan het verlies te werken van mijn zoon, ik moest een paar dagen na die tijd gelijk weer aan het werk.

tot zover even mijn verhaal, de reden dat ik ging drinken heeft grotendeels te maken met het onbegrip van mijn ex vriend, hij zat alle dagen thuis 

en ik moest maar werken, thuis deed hij ook niet veel, tot ergernis van mij. hij heeft zonder dat ik het wist ook flink wat schulden gemaakt, gelukkig 

was dat niet van mij. we zijn ook uit elkaar gegroeid, waar ik soms nog best wel veel moeite mee heb. maar ik moet verder met mijn leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet eerst consuquent de refusal blijven gebruiken, wat ik gelezen had is de beste methode om elke dag een kwart in te nemen.

Dat ga ik vanaf morgen ook echt doen, en ik moet het uiteraard vol blijven houden, en mezelf niet langer voor de gek te houden.

Ik was 10 mei van start gegaan met de refusal en was al blij dat ik er een maand vanaf was, maar ja daar blijft het nooit bij.

Even een paar dagen vergeten en dan begin je weer.

Mijn streven is om morgen defenitief met de refusal verder te gaan en om dat vol te houden. Geen excuses meer.

Ik heb nu tijd aan mezelf om aan verslaving te werken.

En ik weet dat ik het kan, ik ben sterk genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Muis! En inderdaad, geen muizenpower maar olifantenpower, wat heb jij veel voor de kiezen gehad..... En sterk dat je nu wilt kiezen voor een leven zonder alcohol, een veel fijner leven.

Heb ook ooit drie weken Refusal 'geprobeerd' (tja wat heb ik eigenlijk niet geprobeerd destijds ; ). Soms lees ik dat mensen dat een 'easy way' vinden, ben ik het absoluut niet mee eens. Want ook daarmee blijft hetzelfde principe gelden: vandaag NIET. Standvastigheid, resoluut zijn. Want pillen even een tijdje laten staan is zo gepiept, een achterdeurtje, wat ik dus ook deed ahum....

Uiteindelijk, met of zonder Refu, blijft alles hetzelfde..... Het besluit nemen, per dag, ik drink vandaag niet. Lekker overzichtelijk, goed te behappen zo per 24 uur leven. Niet nadenken over morgen... of het weekend... of feestdagen.. of of of.... Alleen vandaag overleven, en al die 'vandagen' rijgen zich na verloop van tijd aaneen en alles wordt dan steeds iets soepeler....

En vandaag drink ik wederom niet, doe je mee  :)

 

Heel veel succes  :rose:  :rose:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jewel allemaal, dat had ik ook wel even nodig. Ik heb mijn jongste zusje gisteravond nog gebeld, zij heeft 4 honden en toen vroeg ik aan haar of zij er 1 kon missen.

want ja ik ben helemaal alleen en heb geen aanspraak op iets, dus het leek mij een verstandig besluit dan moet ik ook de deur uit om de hond uit te laten.

vandaag mag ik de hond op halen, ik heb er reuze zin in. toch nog iets om mij heen waar ik tegen kan praten, ja jullie natuurlijk ook wel, een hond zegt toch niet veel terug.

maar het is een goede ruggesteun om niet zo alleen te voelen.ik ben vanmorgen eerst met koffie begonnen en heb de refusal ingenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tijdens het honden uitlaten

krijg je ook een soort van netwerk

met andere hondenuitlaters.

Toen mijn moeder onverwacht overleed

bleek bij de wake dat ze een "dubbelleven"

had geleefd haha. Allemaal mensen die afscheid kwamen

nemen van die aardige mevrouw met dat lieve hondje,

ze hadden haar op de dag van haar hartinfarct nog 1 1/2 uur

zien wandelen, terminaal hondje in de buggy moest er uit!

Hondje heeft haar 1/2 jaar overleefd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou muis, daar kan je wel weer even verder mee!! Ik lees zojuist dat de mogelijkheid bestaat dat jouw lease-hond een half jaar langer leeft dan la maar

geintje

Hopelijk gaan jullie beide genieten van elkaar. Je zorgt goed voor structuur in jouw leven. Dat is in deze fase van jouw leven denk ik wel verstandig van jou. Al dit goede doe je allemaal zelf!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom muis. Ook ik ben hier nieuw. Ik ben 50 jaar oud. En worstel al heel lang met een alcoholprobleem. Baclofen heeft mij een half jaar eraf gehouden. Maar had veel bijwerkingen. Ben heel benieuwd hoe anderen dat ervaren. Fijne dag iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom muis. Ook ik ben hier nieuw. Ik ben 50 jaar oud. En worstel al heel lang met een alcoholprobleem. Baclofen heeft mij een half jaar eraf gehouden. Maar had veel bijwerkingen. Ben heel benieuwd hoe anderen dat ervaren. Fijne dag iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben vorige week toch nog de fout in gegaan, maar heb inmiddels de draad weer opgepakt.

ik heb mezelf aangemeld bij de AA, ik dacht bij mezelf alle steun die ik kan krijgen is mee genomen.

dan heb ik voor mezelf ook een stok achter de deur om niet meer te gaan drinken.

ik wil het ook niet meer, ik wil aan een gezonde toekomst werken zonder drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent vorige week de fout ingegaan. Dat betekent dat je je refusal eerst hebt laten staan; anders kun je niet drinken zonder ziek te worden.

Jammer dat je toen niet aan de bel hebt getrokken hier.

In het begin was het forum een grote steun voor mij bij het stoppen. Iedere dag minsten even melden, meedoen met het Dagpact.

Ik denk dat hoe meer aandacht je eraan besteedt, hoe meer kans je hebt om van drank af te blijven.

Heel erg goed dat je naar de AA zult toegaan. Laat je weten hoe dat je bevalt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Muis,

Ook van mij een warm welkom!

Goed dat je je weer herpakt hebt! Ik zit ook pas in een praatgroep en ervaar dat als zeer steunend.

Ik kom ook elke dag hier. Mensen die je volgen en steunen de berichten sturen helpen echt hoor! We zijn er. Maak er maar gebruik van!

Succes vandaag ( en morgen ook natuurlijk!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo, ik heb het hondje vorige week toch weer terug moeten brengen, ten eerste had mijn zusje het hondje helemaal verknipt en het was niet eens zindelijk.

maar alles gaat nu goed met mij. vanavond naar de AA. daar verheug ik me echt op.

ik zal nu elke dag even een berichtje sturen, 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...