Spring naar bijdragen

Bonno meldt zich

Bonno

Aanbevolen berichten

Het is een grote stap voor me om me hier te registreren, maar toe maar, eindelijk heb ik het gedaan.

Sinds mijn 15e ben ik een zware drinker. Vroeger alleen stiekem natuurlijk en al snel werd het problematisch.

Ik ben na vele instellingen en internaten in een grote stad in kraakpanden terecht gekomen en toen ben ik helemaal los gegaan met drank en drugs. Tot mijn 19e was het een groot feest en zat ik altijd in kroegen en op feesten.

Door een verregaande dronken aktie ben ik op mijn 19e in de gevangenis terecht gekomen, heerlijk vond ik dat want ik werd niet blootgesteld aan drank en drugs en merkte dat ik heel goed zonder kon. In die gevangenis is tijdens de procedure tegen mij door een psychiater ADHD vastgesteld.

Na een jaar hebben ze me uit die gevangenis buiten gezet met 50 gulden op zak en een treinkaartje en was ik weer aan mezelf overgeleverd. Ik verviel binnen een paar dagen weer in mijn oude ritme.

Nu zijn we twaalf jaar verder, ben ik uit de schulden, heb een lieve vriendin en een eigen bedrijf, een geweldig leventje in een andere provincie en niemand die iets weet van mijn verleden (behalve mijn vriendin)

Mijn vriendin zegt niks over mijn drinkgedrag, ze vindt het wel verschrikkeijk, maar we hebben afgesproken dat we er alles aan moeten doen om te voorkomen dat ik stiekem ga drinken. Ze is zo bang dat ik jong zal sterven.

Nu hebben we besloten te gaan trouwen, zeer binnenkort. Ik wil voor die datum in ieder geval de moeite doen om weer te stoppen. Ik zit nu op zo'n 20 flesjes bier per dag en dat is natuurlijk moeilijk te combineren met mijn bedrijf en relatie.

Ik ben al eerder van de drank af gekomen met behulp van Concerta (tegen ADHD) en met refusal. Ik heb dat en jaar volgehouden.

Morgen ga ik de nieuwe concerta en refusal halen, ik ga mijn best doen van dit gedrag af te koem.

Sorry voor het misschien wat onsamenhangende verhaal

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Isa!

Misschien is dit wel de plek om erover te praten voor mij, ik ga het tenminste proberen.

Misschien ga ik dat programma van ADB wel volgen, maar ik wil het eerst een week met die medicijnen aankijken.

En weet je, iedere dag weer stap ik met die vieze bierlucht om 5.00 uur in de auto om naar de zaak te gaan. Moet ik steeds weer een pakje fishermansfriends kopen om niet naar de drank te ruiken. Ik ben het zo zat. Die trillende vingers, zweten in de zomer en bibberen in de winter, bah!

Ik heb pijn in mijn buik van het drinken en mijn longen doen zeer van het roken, ik eet slecht, daar wil ik zo graag vanaf zijn!

Ik wil zo graag genieten van het goede leventje dat ik heb, zonder me steeds te moeten verstoppen omdat ik liever wat bier naar binnen werk!

Zojuist alweer zes blikken bier naar binnen gewerkt, en het is pas half vier...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bonno

welkom bij dit forum
dat onsamenhangende valt wel mee, want je boodschap is duidelijk.
Je hebt ingezien dat het zo niet goed verder gaat en
door te kiezen wat aan je problemen te doen kun je verdere stappen maken.
Dat je hier komt is ook een goede stap in die richting.
wanneer je meeleest dan zul je zien dat er heel wat (levens-)ervaring in dit forum is gelegd
daarnaast wanneer je meedeelt (ditjes en datjes) je er ook veel voor terugkrijgt

suc6 en voel je welkom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Boono
Welkom!
Als ik het goed heb gelezen ben nu dus zo'n 32 jaar?
Eigen bedrijf en leuke vriendin na alle ellende die je hebt meegemaakt.
Valt niet mee te leven met ADHD.
Je gaat proberen om met behulp van refusal van de drank af te blijven? TOP man!
Er zijn er hier meer die met behulp van reusal van de drank afblijven en houden
dat goed vol. Dat hoop ik voor jou ook. Je bent nog jong en het zou zo zonde zijn
als je straks je bedrijf en vriendin kwijtraakt door zo'n vijand. Want dat is het: een vijand die je
kapot maakt en alles van je afneemt. Geen vriend zou zoiets doen toch?!
Ik ben al wat ouder, dit jaar word ik 50 en helaas heb ik dus veel later het licht gezien zeg maar.
Zonde van al die jaren. Ik gun het je dat het jou gaat lukken om vanaf nu van die troep
af te blijven. Je mist er NIETS aan. Tuurlijk is het moeilijk, maar als je voor ogen houdt
dat het alleen positieve dingen oplevert om niet te drinken, en dat doet het uiteindelijk is
het misschien wat minder lastig. Je kunt hier altijd praten met ons lotgenoten. We doen dat
bij Ditjes & Datjes dagdraad, vandaag is dat maandag 22 maart 2010,

"><B">http://forum.alcoholde.../...E=4&enterthread=y

Als je hierop klikt zit je direct op deze draad en kun je ook antwoorden als je dat wilt.
We praten over alcoholgerelateerde zaken maar ook over dagelijkse dingen die wij meemaken als alcoholisten, want uiteindelijk heeft die drank invloed op heel je leven.
Ik heb de adb internetbehandeling gedaan. Ben daar heel tevreden mee. Heeft mij veel inzicht
opgeleverd in mijn drankgedrag en handvaten om er om te gaan. Ik zou het je willen aanraden
dit ook te doen, baat het niet dan schaadt het zeker niet!

Nou misschien tot de draad ;)
je kunt natuurlijk ook alleen meelezen als je dat wilt
Ik wens je in elk geval heel veel succes toe en sterkte en hoop dat je hier vindt wat je nodig hebt!

Lieeefffssssssssssss
Coco(otje)

. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meteen weggooien lukt niet.

Ik heb een chronisch gevoel van onrust en dat komt door de ADHD. Niet om het goed te praten dat ik zoveel drink, maar ik weet dat ik de rust in mijn hoofd uit de drank haal. Maar het is zo'n gewoonte geworden!

Morgen mijn eerste concerta weer, dan weet ik zeker dat die rust er in ieder geval twaalf uur per dag is.

Ik ga proberen dingen te doen, er is zo ontzettend veel in huis wat nog moet gebeuren. Schilderen, plintjes zetten, schuur opruimen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Concerta is net binnen, heeft mijn lieve vriendin opgehaald.

Morgen eerste pil en weet dan dat ik in ieder geval tot in de avond genoeg rust heb om niet te drinken.

Mijn doel staat op zes blikjes bier max voor morgen, da's echt weinig voor mij!

Pff, ben nu al blij dat ik me hier geregistreerd heb, alleen al om te kunnen delen wat er in me om gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Bonno!

Hier staan ze echt paraat om te helpen op moeilijke momenten! Der zijn der wel meer hier mer adhd en andere zogenaamde. Eerste stap gezet en nu verder! Alc . lijkt zelfmedicatie om je hoofd te stoppen maar achteraf zal je miss. inzien dat het eigenlijk zelfbedrog is!

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bonno

Wanneer je je refusal erbij hebt, dan konden dat maar zo je laatste blikjes zijn.
Zonder alco ruim je niet alleen je huis op met allerlei klusjes, maar met name ook je hoofd.
Zelfmedicatie wordt vaak genoemd voor het gebruik van alcohol of andere middelen.
Naar mijn ervaring worden oorzaak en gevolg op deze wijze door elkaar gebruikt en ze versterken elkaar. Gevolg is dat het einde zoek raakt.
Het is noodzakelijk om de (neerwaartse) spiraal te doorbreken en om zo ook eens te beginnen met je echte leven.
Lief dat je vriendin je helpt, msschien dat je met haar ook afspraken kunt maken over het innemen van je echte medicatie.

vr gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bonna,

Welkom,
Fijn dat je goede voornemens hebt.
Ik kan je echt het programma van alcohol de baas aanbevelen.
Zo krijg je inzicht in je drinkgedrag.
Het zou toch heerlijk zijn als je niet meer zou drinken op je trouwdatum, en het leven licht en vrolijk tegemoed zien.
Ik zou zeggen, kom veel op het forum schrijven, gedeelde smart is halve smart tenslotte.
We hopen regelmatig van je te horen.
En heb je moeilijke momenten?
Schrijf het van je af en wij zullen je er doorheen proberen te slepen.
Go for it!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bonno
Graag gedaan hoor
ik was ook heeeel blij met alle antwoorden die ik kreeg toen ik hier voor het eerst kwam
enne er zijn er hier meer van rond jouw leeftijd hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie, ben echt zo blij hiermee!

Het innemen van de medicatie wordt niet heel moeilijk, dat hoeft gelukkig alleen smorgens bij het ontbijt.

Ontbijt bij mij is trouwens een flesje goedemorgen, vast voedsel gaat er niet in, maar dat zal jullie wel bekend voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Bonno. Leuke naam trouwens. Ik denk dat je hier aan het goede adres bent joh. Iedereen weet wat je doormaakt als je behoefte hebt aan de drank, de zucht die je hebt, als de drank wil laten staan.
Ik hoop dat je samen met ons, het gevecht aan gaat en dat je dadelijk op je trouwdatum kunt zeggen, "nee dank je, doe mij maar een cola;)"
Een mooie streefdatum voor je. Vanaf vandaag beginnen??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bolletje, ik hoop dat ik metbehulp van die medicatie kan minderen, zes blikjes per dag is al een hele grote uitdaging.

Als het niet lukt ga ik volgende week aan de refusal.

Ik heb net maar meteen aan mijn meisje verteld dat ik ermee bezig ben en wat mijn bedoelingen zijn. Ik wil er toch maar open over blijven zijn tegen haar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Bonno.
Eerlijk blijven/worden is heel belangrijk als je Alco de Baas wilt worden.
En persoonlijk weet ik wel hoe ik sjoemelde met aantallen, tijd, wel niet drinken.
Ik raad je dus, ook als je gaat minderen voorlopig, juist aan de ADB behandeling te doen.
het is een stok achter de deur, anoniem en je krijgt een persoonlijk begeleider die je tips
kan geven, corrigeren en stimuleren en dat alles zonder oordeel, waar vind je dat nog tegenwoordig.
Zo mijn provisie is weer veilig gesteld:D, geintje natuurlijk, maar eerlijk er zijn hier velen je voorgegaan
en wat wij kunnen kun jij ook. Met je 32 jaar kom je eigenlijk nog maar net kijken toch?
Persoonlijk heb ik wel 35 jaar gedronken, dus ik ben wel ervaringsdeskundige te noemen.
Je trouwdatum is een leuke stimulans, en stel dat jullie kinderen willen, wat voor vader wil je dan zijn?
Met je vriendin, dit forum, ADB, en je medicijnen achter je, sta je sterk, dus ga ervoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bonno,

Ga er voor, je hebt een duidelijk doel en alle reden om het vol te houden.

Zat zelf op een dagelijks gemiddelde van een paar flesjes bier en 1.5 à 2 flessen wijn.
Tot nu toe, sinds 6-2-10, geen alcohol meer gebruikt, zeker mede door dit forum.

Sterkte en succes, je hebt zoveel te verliezen, dit moet je lukken.

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...