Spring naar bijdragen

Vrijdag 5 juni 2015


Mai

Aanbevolen berichten

ik ben as we speak via PopcornTime naar een geweldige serie aan het kijken.

In de tuin  .. nog prachtig weer, met in de verte wel wat toenemende bewolking. tot 23:00uur nog wel droog hier gelukkig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blekje na elk uur, 5 tot 10 min huishouden. Dat is ook omdat huishouden een soort vervanger kan zijn voor sporten. En dat is goed voor de stofwisseling. En het schijnt beter voor de stofwisseling te zijn om elk uur 10 min te bewegen of te sporten dan 1x per dag een uurtje sporten. Maar het is bij mij eerder elk half uur, een minuut of 5 wat schoonmaken of opruimen. 5 min is best lang.

 

Bij pianospelen merk ik dat ik meer concentratie nodig heb. Dan ga ik na 10 min als mijn hoofd te vol wordt voor piano spelen, even 2 min iets kleins afwassen in de keuken of ruim ik spulletjes op.  Na een uur pianospelen heb ik gelijk de hele afwas gedaan.

 

En sopjes bewaar ik niet. Maak gewoon weer een nieuwe. Kleine sopjes maken. Geen grote emmers. Is ook minder zwaar. :)

bewerkt door ploffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh en pannenkoek met banaan is superlekker met nog wat chocolade of chocopasta erop (slagroom erbij ... maar dat doe ik nooit).

Zo eten ze het in Tsjechië als toetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha!  Ik wil toch even een aanvulling geven op de berichten van vandaag:

Daar waar het leek alsof ik kritiek had op een persoon, heb ik duidelijk alleen het gedrag genoemd.

Dus kaboutertje: je bent niet kinderlijk, maar je gedraagt je kinderlijk.

Voor mij zit daar een essentieel verschil: ik laat de waardigheid van de persoon intact.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder heb ik me net met een keelontsteking naar de douche gesleept, geen zuster die me helpt of in de gaten wil houden of zegt dat ik aan een touwtje moet trekken.......

Het voelt wel wat beter nu.

Het begint hier net wat te druppelen en in de verte hoor ik wat gerommel.

Ik heb zoveel gelegen vandaag dat ik niet weer in bed kan, dus ik blijf hier nog wel even..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heerlijk, hier begint het gerommel ook nu 
ik blijf nog even buiten zitten!

 

Kabouter, traantje bij die zo voor jou beladen prik mag best hoor! 

 

Oh, ik voel een druppel !

Toch maar naar bed dus 

 

Trusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor de uitleg en de tips die je geeft Plof. Ik zat daarnet ook al te denken dat ik te veel zit en misschien maar mijn mindfulness appje moet instellen op de gong wat vaker en dat ik dan ook even wat ga doen. Maar dat helpt dus inderdaad? Ik ben een paar weken geleden ook weer begonnen met spelen, daarvoor moest iet eerst gestemd worden. Tjonge hij zat er wel heel erg naast. En ik heb het nu alweer laten versloffen. Maar ik red het net met de mondscheinsonate en een prelude van Bach en dan dwaal ik alweer teveel af. Waar is de tijd dat ik de hele dag achter dat ding zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm... dat gaat dus niet lukken. Slapen vanacht. Veels te warm. Temperatuur is 25 graden. :(

 

Dan maar weer opstaan en verder computeren. ;)

 

Ja, dat helpt Blekje. Gewoon vaak even opstaan. Naar de keuken, klein dingetje doen. Weer terug. Goed voor de gemoed. En als bijkomend voordeel. Huis is zonder veel moeite ook opgeruimd en netjes.

 

Overigens vind ik mondscheinsonate van beethoven het derde deel ontzettend moeilijk. :face-icon-small-shocked:

 

jowan, beterschap met je keel. Opgelopen in het vliegtuig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

net terug van een feest

van volleymaatje die 60 werd.

En uit mn dak gedanst,

de laatste keer dat ik zo tekeer ging

was toen ze 50 werd.

Heb maar gevraagd of ze 65 ok zo gaat vieren

dan hoef ik geen 10 jaar te wachten weer.

 

Moe en voldaan

na een heerlijke dag en avond

lekker rustig met boek naar bed.

Het was buiten trouwens heerlijk

echt zo'n ouderwetse zwoele avondlucht.

 

truste :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...