amandel Geplaatst 23 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2015 Ik ben amandel en drink te veel. of zal ik beter zeggen. Dat deed ik. Sinds gister gestopt. Was het zo zat om altijd zo vermoeid te zijn en altijd maar bezig te zijn met willen drinken. Ik worstel alleen nu met de vraag of ik het mijn naasten moet vertellen of niet. Ik wil liever geen vragen van : ben je alcoholist ??? ik schaam me daarvoor... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2015 welkom amandel. Wacht het maar even af tot je wat sterker staat zou ik zeggen. het is aan jou natuurlijk, misschien helpt het je juist? Ikzelf heb even in het begin uitjes en feestjes vermeden. Maar al vrij snel toen ik wist dat de knop om was, dit ook aan zussen verteld. En toen aan vriendinnen. En dat gaf steun. Ook wel scepsis denk ik nu, maar die wilde ik destijds niet zien, ik genoot van mijn euforie dat ik eindelijk sterk was, dit forum had en de online training hier deed. EN NIET DRONK!!! Want dat drinken is wat mij zwak en slachtofferig hield. Dat realiseerde ik me pas laat. Maar ik heb alles wat ik tegenkwam in het proces aan gepakt. Dingen die ik al jaren had laten versloffen. En elke stap was er een. Op de goede weg omhoog. Ik ben wel vrij trouw in het schrijven hier, dat houdt me alert en geeft me kracht. Zoveel mensen hier met bagage, lot soms, omstandigheden, karakter, ziekte, stoornissen, het is een gevarieerde pluimage hier, net als overal trouwens. Ik kan hier oefenen met welk stuk in mijn proces ik steeds bezig ben. En anderen doen dat ook. Kom ook maar vaak hier amandel. Je gaat kunnen merken dat je, samen, veel sterker staat. En drinken is al zo'n eenzaam proces, het is heerlijk om je wereldje weer wat opener en groter te zien worden. bertd en Tine reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
amandel Geplaatst 23 mei 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 mei 2015 Dank je voor de reactie.Ik ga zeker hier elke dag komen. Heb al veel van jullie ervaringen gelezen. Kom uit een familie en vriendenkring waar veel drinken eigenlijk wel normaal is. Denk dat jouw tip van eerst wat sterker worden wel goed is Vanmiddag/ vanavond maar eerst bbq en songfestivalfeestje nuchter aanschouwen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2015 Welkom amandel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
amandel Geplaatst 23 mei 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 mei 2015 Dank je ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
amandel Geplaatst 23 mei 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 mei 2015 Ik ga het allemaal even laten inwerken. Heb het gevoel dat mijn gedachtes op hol slaan met wat ik allemaal wil/ moet nu ik niet meer wil drinken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 23 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2015 (bewerkt) Hoi moedige amandel, welkom hier! Je vraagt je af wat je naasten zullen vinden van het feit dat je bent gestopt met drinken, en of ze je niet als "alcoholist" zullen bestempelen. Hoe meer ik over dit dilemma nadenk de laatste tijd, hoe verontwaardigder en verbaasder ik word - en ook trouwens: hoe meer ik word gesterkt in mijn besluit om niet te drinken. Drank is zo'n groot en geaccepteerd onderdeel van onze maatschappij. 85 procent van de volwassen bevolking drinkt. Drinken wordt geassocieerd met plezier, creativiteit, kunst, genieten, intelligentie, bourgondische leefstijl, noem maar op. Maar ook veel mensen weten wat het met je kan doen, kennen de keerzijde of zijn daar bang voor. Oh wee als het "mis" gaat; dan ben je geen genieter meer maar een "alcoholist" en "zwak". (Niet kwetsbaar mogen zijn is ook zo'n dingetje). Dus als het wat uit de hand loopt gaan we dat verbergen, stiekem drinken. Tegelijkertijd ligt er ook een taboe op geheelonthouding. Dan ben je óók een alcoholist, of gewoon saai, hoor je er niet meer bij. Dus ook daar praten we maar beter niet te veel over. Het lijkt erop dat "een beetje" drinken, netjes en gecontroleerd, de norm is. En af en toe "gek doen" en "lekker doorzakken" hoort daar ook bij (want dat moeten drinkers immers ook goedpraten.) Het is gewoon een onmogelijke spagaat waar we in "moeten" leven zo. Ik las ergens dat als alcohol nu op de markt zou komen, het een illegale drug zou zijn. Vergelijk het met opiaten - nog niet zo lang geleden ook geaccepteerd trouwens: we vinden nu toch ook niet dat we allemaal gewoon heel elegant "een beetje" heroine moeten spuiten, in het weekend ofzo? Ik hou het maar even hierbij, want ik kan me er best over opwinden. Het goede nieuws is dat als het je lukt om je los te maken van die sociale normen, jezelf bevrijdt dus, je ook zult zien dat er meer mensen zijn die dat ook gelukt is. En wat een leuke mensen zijn dat! En naarmate jij je sterker en beter gaat voelen, en je zelfvertrouwen toeneemt, zul jij dat ook weer uitstralen. Daarmee inspireer je weer anderen of je zet ze tenminste even aan het denken. Komt goed dus amandel! Succes met het bevrijden van jezelf dus :-) Sterkte! 23 mei 2015 bewerkt door Yogajuf Tine en bertd reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 23 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2015 Hoi Amandel, Welkom op het forum. Je hebt al veel goeie reacties gehad. Ik zou zeggen, doe het even rustig...kijk eerst eens wat het met je doet, hoe het gaat. Wel goed van je dat je de stap zet. Ik wens je veel succes en kom maar lekker vaak hier kletsen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 23 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2015 Hoi Amandel, welkom! Je hebt al hele fijne en wijze reacties gekregen. Ben zelf nog maar vier maandjes 'droog', maar ben er nu al heel erg blij mee. Was nooit op het punt gekomen waar ik nu ben zonder een forum, zonder lieve lotgenoten. Hoop dat je hier heel veel kracht en steun mag ontvangen op jouw weg! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wisse Geplaatst 23 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2015 welkom amandel op het forum. een ieder hier om hier iets positiefs met zijn alcoholhandicap aan te vangen. dus schroom niet om te vragen en schrijf je problemen maar van je af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
amandel Geplaatst 25 mei 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 mei 2015 Vreselijk diep geslapen. toch onrustig wakker geworden. Liep de tuin in voor een peuk en dacht gelijk....Wat doe ik toch allemaal. Wel schoon willen worden maar wel doorroken. zucht.... Dus pakje sigaretten onder de kraan gehouden. Als ik dan toch van verslavingen af moet dan maar alles tegelijk. Drank. roken . Overgewicht mag ook wel aangepakt worden... Kortom Ik dronk. rookte en ben te dik.. Zo even douchen en een lange wandeling maken Heb besloten om nog niets tegen anderen te zeggen. Heb tot 6 juni geen risicovolle gebeurtenissen behalve het dagelijks leven.... Ik wil en zal schoon worden !! Punt ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2015 doe je het wel haalbaar amandel? 3 dingen tegelijk doen lijkt nu, in je euforie misschien een uitdaging, maar velen hier die hetzelfde probeerden, of 2 verslavingen tegelijk, vielen dan in allemaal terug. Je hoeft niets te bewijzen, en wat je aan slechte gewoonten in jaren hebt laten versloffen hoeft niet in een paar maanden omgeturnd te worden. wees mild en streng tegelijk, maar ga niet het uiterste vergen, je bent in herstel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
amandel Geplaatst 25 mei 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 mei 2015 Mij gewicht is mijn laatste zorg. Maar blijven roken voelt niet goed aan. Stoppen met de drank is mijn eerste prioriteit ! huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2015 Amandel, ik heb vaak geprobeerd om ook alles tegelijk aan te pakken. Roken, drinken, eten, meer sporten, klussen, noem maar op. Na een dag of een paar dagen was ik met alles weer terug op mijn oude niveau én weer een illusie armer. Natuurlijk hoop ik voor je, dat het je lukt. Maar hou jezelf in de gaten, het is wel veel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Casper Geplaatst 25 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2015 Hallo Amandel, Ook namens mij van harte welkom op het forum. Probeer in ieder geval niet alles tegelijk te willen doen, doe het stap voor stap. Ik wens je heel veel succes en doorzetting. Zelf heb ik sinds 6 mei jl. geen drank meer gedronken, ik blijf het nog elke dag moeilijk vinden maar wil doorzetten, jou gaat het echt ook lukken. We zijn hier met z'n allen bij elkaar om elkaar te steunen en raad te geven. Ikzelf heb er veel baat bij. Juist als ik denk aan drank, dan ga ik andere dingen doen om het vol te blijven houden. Nogmaals heel veel succes en sterkte joh. Casper Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 26 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2015 Rustig aan Amandel..first things first.....! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bertd Geplaatst 26 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2015 Hoi Amandel, dit forum is ook een verslaving voor mij, eentje waar ik heel blij mee ben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! amandel reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
amandel Geplaatst 26 mei 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2015 Heb het best zwaar momenteel. Voel me vreselijk leeg en dat kan ik niet opvullen. Ik ga niet drinken. Mijn verstand heeft nog steeds de overhand. maar man man man wat kan je leeg en moe zijn zeg. .pfff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2015 Leeg en moe, klopt. Waarschijnlijk zijn het ontwenningsverschijnselen. Zorg dat je voldoende drinkt, geen honger hebt. Desnoods snoep je maar wat, ondanks al je voornemens. Het is in het begin vaak niet leuk, je moet doorbijten. Ga wandelen, neem een douche, ga op je hoofd staan. Maakt niet uit, als je je patroon maar doorbreekt. Hou vol hoor! Zeer waarschijnlijk wordt het over wat dagen steeds wat makkelijker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
amandel Geplaatst 26 mei 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2015 Ik hou zeker vol. Ik heb ook niets in huis. Ik ga gewoon achterlijk vroeg in bed liggen. Nooit in bed gedronken dus daar is de associatie het minst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 26 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2015 Niet fijn...die leegte....die je normaal opvulde met.... Door niet te drinken ga je voelen...dat kan heel confronterend zijn, maar gaat je ook inzichten geven. Er doorheen dus.... Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
amandel Geplaatst 26 mei 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2015 Ik ga er ook radicaal dwars doorheen ... maar leuk is anders huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2015 Goed zo, Amandel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
amandel Geplaatst 26 mei 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2015 Wel lekker om hier van je af te kunnen schrijven zonder dat je er iemand mee lastig valt. Ik vind het bizar om van mezelf te merken hoe sterk ik altijd met drinken bezig was./ben Na t werk naar huis ,eerst lekker wijntje drinken. Koken met wijn erbij is veel leuker. Ik vind het ook echt lekker.. eten ... wijn erbij. nou ja iedereen kent dit wel. nu na t werk naar huis.. glaasje water.. Koken. glaasje water.... ik moet eigenlijk een beetje om mezelf lachen. Dat ik dit moeilijk vind...hoogste tijd dus om door te zetten. Ik wil zo graag van die drang af. Gewoon daar niet mee bezig te hoeven zijn. Genieten van de momenten zelf en niet genieten van momenten omdat ik kan drinken.. Ik zal nog wel meer van me afschrijven. voor een ander misschien niet altijd duidelijk of coherent maar voor mezelf wel. Lekker om mijn gedachten een beetje te ordenen en te analyseren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 26 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2015 Maakt niet uit...lekker schrijven als dat je helpt! Ik heb ook lange tijd een document op de computer gehad...'s nachts als ik niet kon slapen alles 'eruit' schrijven...hielp me toen. Goed dat je ziet hoe de patronen werken...nu nog veranderen En je gaat vast nog een boel moeilijke momenten tegen komen, maar het gaat je lukken Amandel! Go girl. Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden