Spring naar bijdragen

nieuwe poging me aan te melden


rvdm

Aanbevolen berichten

Goed, nu is het dus wel gelukt, dan toch nog maar een keer mezelf voorstellen.
Ik ben 59, getrouwd, moeder van drie kinderen en oma van drie kleinkinderen. Sinds 14 maart aangemeld bij ADB, eerste contact met mijn therapeut op 19 maart, maar helaas nog geen alcoholvrije dag sindsdien.
Sinds een aantal jaren drink ik teveel. Rond 17.00 uur start mijn behoefte aan het eerste glas wijn en tegenwoordig houdt die behoefte niet op voordat de fles leeg is en soms zelfs dan nog niet eens. Naar bed gaan is dan bepalend voor het aantal glazen. Ik heb al een aantal keren geprobeerd te minderen, maar dat is me telkens maar voor hele korte perioden gelukt. Het beste gaat het als ik voor een sapvastenkuur naar Portugal ga. Daar is de zon mijn grootste 'troost' en veel beweging en buiten zijn levert me energie en een goed gevoel op. Thuis verval ik echter alweer snel in de oude gewoonte.
Daarom nu de stap gezet om mijn probleem echt aan te pakken. Ik had de tv-uitzending gezien en dacht 'dit is mijn kans'. Inmiddels heb ik ook mijn huisarts op de hoogte gesteld en is er bloedonderzoek gedaan. Vanmiddag kreeg ik daarvan de uitslag en ben toen toch wel behoorlijk geschrokken. Hoewel ik natuurlijk wel wist dat het niet goed is zoveel te drinken en dat je lever daar een oplawaai van krijgt.... Alle leverwaarden zijn te hoog en ook aan de alvleesklier is te zien dat er iets mis is. Bovendien zijn mijn bloedplaatjes aan de lage kant.
Dus vanaf nu cold turkey, maar ik ben wel een beetje benauwd voor wat dat betekent....
een eerste groet,
rvdm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi rvdm
maar ja nu ben je dus nog niet voorgesteld he?
Waarschijnlijk toch een kruisje ingedrukt in de haast
heb ik nog wel eens
gewoon geen geduld
en dan hoeps weg.
Misschien nog wat uitgebreider vertellen nu je er toch bent?
En anders gewoon lekker meelezen op de ditjes en datjes dagdraad
dan kun je altijd meeschrijven, vragen stellen, steun zoeken, net wat je nodig hebt
mensen zat nu
succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry, we waren tegelijk bezig dus
ja dat is wel schrikken zeg
te hoge waarden
gelukkig kan de lever wel snel herstellen
je kunt je aanmelden hier voor de ADFB behandeling
anoniem, en je krijgt individueel begeleiding
ik heb er niet anders dan goeds over gehoord
en zelf drink ik ook geen drup meer sinds ik was aangemeld
en er zijn er hier velen
je kunt ook thuis sapvasten, op thema's bij ontgiften staat er iets over
en als we hier een groepje bij elkaar krijgen, net als de frummers die willen stoppen met roken
kunnen we elkaar stimuleren ook
persoonlijk ben ik meer gaan snoepen en snacken en er mag wel wat af
veel ervaring met sapvasten, deed het altijd om te zien of ik nog zonder alco kon
dat kon altijd, en begon daarna vrolijk verder.
Nu kom ik maar niet aan de sapvasten toe, want snoepen is een nieuwe verslaving geworden
maar wel beter dan alco natuiurlijk, heb alleen mezelf er maar mee
Maar een ding tegelijk dus.
je hebt veel om t voor te doen r!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien vind je het een goed idee om om 5 uur als je het moeilijk hebt
in te loggen en mee gaan chatten op het forum.
je tijd vliegt dan om en je behoefte raakt dan langzaam op de achtergrond.
Kijk maar of je dat iets vind???
We zien je graag op ditjes en datjes in ieder geval!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo witte, jane4, cathy56 en desi,

dank voor jullie snelle en ondersteunende reacties. Het is nu bijna half 11 en ik heb nog geen alcohol gehad. Ben aan mijn tweede glas tomatensap met tabasco bezig.. Vind dat best een beetje knap van mezelf. Ik heb daarnet voor de zekerheid ook een valdispert nacht geslikt. Misschien helpt dat straks de slaap te vatten. Goed idee om op moeilijke momenten mee te chatten op de ditjes en datjes draadjes.

welterusten voor straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een beetje veel knap dan toch R
en tom/tab. is een goeie, lekker pittig
ik drink zelf veel gember met zoethoutthee
warm en pittig ook
Het slapen zal wat lastig zijn misschien, niet van schrikken hoor
is voor iedereen anders.
bij mij duurde het erg lang
maar slaap nu meestal prima
en dat is het al waard, het stoppen
want ook met drank sliep ik slecht
en werd brak wakker
houd vol
en morgen weer die eerste niet nemen!
ik doe met je mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rvdm,

Beide hebben we een gezond rood appeltje als "logo" nu nog een gezond leven;)
Goed dat je je hebt aangemeld hier! Onderkennen dat je een probleem hebt is al heel wat!
Ik ben hier zelf ook nog maar net, maar het gaat goed met me!
Ik kom iedere dag even op het forum, dat houd me bij de les. Misschien een tip?

Welkom hier en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo rvdm,

Wees welkom, ik ben ook nieuw hier, 5 dagen pas en doe het ook cold turkey
En (laat ik het afkloppen) tot nu toe gaat het redelijk goed!
Ik zorg voor afleiding, o.a. op het forum op de momenten dat ik een dipje aan voel komen en drink veel water en thee. Heb wel wat slaapproblemen maar vannacht weer redelijk geslapen dus ik hoop dat dat nu ook weer beter gaat. Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Bebe,
dank voor je reactie. Ik hoop dat ik na 4 à 5 dagen ook weer goed slaap! Ik meen uit de andere berichten te hebben opgemaakt dat jij er wat voor hebt geslikt? Was dat ook valdispert nacht? Dat heeft mij gisteren niet geholpen...
groet,
rvdm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht je nog wat meer middeltjes willen weten rvdm,
melatonine helpt soms, ikzelf kocht bij de DA drog. €5,99
een goede nachtrust en fit weer op. merk en prijs zijn hetzelfde, moet sosm wel besteld worden
maar hielp mij goed. warme melk met honing/anijs 1/2 uur van te voren, een ontspanningsoefening op een MindfulnessCD of gratis downloaden op www.mbcyytainingen.nl/audiobestanden.html
wandelen, sporten of bij slecht weer lang in bad.
gaat helemaal goed komen:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo rvdm

Welkom!!!
Ik ben ook pas nieuw en herken veel in je verhaal. Ik begon ook vaak om een uur of 5. De laatste tijd gebeurde het zelfs regelmatig dat ik daarvoor niet of nauwelijks gegeten had, dus dan kwam de alcohol dubbel hard aan. En ja, het bleef vaak niet bij die ene fles, want (waarschijnlijk heeeeeeeel herkenbaar) goede voornemens verdwijnen na het 2e glas, hoewel, waarschijnlijk al na het 1e.

Ik heb me aangemeld op 8-3 en heb de eerste 2 weken ook nog best veel gedronken hoor, vond het allemaal zo eng!:huh:
Maar nu heb ik al 4 dagen neit gedronken en dat voelt goed, ondanks alle moeite.
Ik vind het ook nog steeds dood eng, want hoe moet het verder?
Hoe om te gaan met alle emoties die ik daarvoor wegdronk?

Afijn, we zijn opweg!!!!
En we zijn niet alleen!!!

Daag
Jannigje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Melatonine zit ook in valdispert nacht, maar dank voor de tip Jane, en dat van die melk met anijs (dronk ik vroeger vaak!) ga ik zeker ook proberen.
Jannigje, fijn dat je je zo herkent in mijn verhaal, dat schept een band.
Vandaag wordt het dag 2 !!
Weet jullie omgeving; partner, kinderen dat je met ADB bezig bent?
Hans, mijn man, heb ik wel bij betrokken en tot nu toe gaat dat goed. Ben benieuwd naar jullie ervaringen??

groet,
rvdm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...