Spring naar bijdragen

ff voorstellen


wanita

Aanbevolen berichten

hallo, ik ben wanita.
en verslaaft aan wijn.
ik drink s-morgens waarvan ik dan de hele dag van kan profiteren, nl de hele dag voel ik me onder invloed.
ik heb een psychische ziekte waarmee ik om moet leren gaan.
en dat wil ik echt maar kom maar moeilijk beneden de grens van gezond drinken.
1 glas per dag zou prima zijn.
ik drink er nu 5 helaas.
ik ondervind veel nadelige aspecten maar ja wanneer begin ik met minderen he ?
ik verlang er nu elke dag naar.
dan voel ik me goed.
foute boel natuurlijk.
ok. ik ben hier ook niet voor niets.
mijn wil is er echt wel.
ik wil jullie graag helpen en hoop van jullie af en toe een klein berichtje te ontvangen zodat ik mijn doel kan behalen.
met groet, wanita.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wanita,

Welkom hier!
Goed dat je wat met je alcoholprobleem wil doen! Lees dat je psychische klachten hebt. Heb je dan geen medicatie waarbij de alcohol niet mag? Misschien is dat ook een goede reden om te stoppen? Misschien moet je je probleem anders eens voorleggen bij een hulpverlener mits je die hebt.
Hier kun je op het forum ook steun vinden bij het minderen of stoppen. Zelf helpt het me om minstens 1 keer per dag even mijn neus te laten zien bij de "ditjes en datjes". Daarop kun je je verhaal kwijt, de minderleuke dingen en ook de leuke! :)
Er is altijd wel iemand daar om op je berichtje te reageren...

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Wanita,
een warm welkom hier en ik hoop dat je je snel thuis zult voelen hier.
Als je overdag begint met drinken kun je misschien beginnen met het uitstellen
van je eerste glas.
ook als je wilt stoppen, wat trouwens echt veel gemakkelijker is dan maar heel weinig drinken,
zeker voor een verslaafde; is de beste tip: ik drink de eerste niet.
bellon jezelf met iets leuks of lekkers die eerste dagen
en je zult zien dat je je steeds beter gaat voelen en dan wordt dat de beloning.
Het is wel slim om er professionele hulp bij te halen, want wij alci's kunnen heel goed sjoemelen.
Als je hier de ADB behandeling doet krijg je een individuele begeleider, je houdt je drankgebruik en de gedachtes daarover + de trekmomenten en triggers bij in een schriftje en komt zo achter wat voor jou kan helpen om te denken en doen. En natuurlijk hier op de ditjes en datjes dagdraad, daar kun je afleiding zoeken als je trek hebt of hulp/steun vragen als je het moeilijk krijgt. het is niet gemakkelijk soms, vaker ook wel gelukkig, en met elkaar kunnen we het.
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wanita, welkom hier.

Grappig: ik las juist dat je verlangde naar het minderen met alcohol....
Goed lezen Cathy!!!

Ik heb de AdB internet behandeling net gedaan en heb daar veel aan gehad. Ik denk dat het leven waarin ik tracht te minderen nu, er heel anders uit gaat zien dan voorheen. Ik heb n.l. geleerd dat alcohol niet eens lekker meer is! Ik denk na 1 glas vaak al: bah, dit is toch niet wat het vroeger was.
Er veranderd dus iets wezenlijks.... de smaak, maar ook het effect. Er is eigenlijk niets zo lekker als een fris hoofd!

Ik ben er nog niet hoor, want de valkuil der gewoonte is een heeeeel gemakkelijke. Het is een
langdurig proces.
Ik wens jou toe, met je psychische beperkingen - als ik het zo mag noemen - dat je sterker word, per dag, per stap.

Lieve groet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Wanita

Ook ik wens je welkom hier.
Ik ben pas begonnen met de ADB behandeling, sta ook nog aan het begin. Dus wijze raad heb ik nog niet zo voorhanden, in ieder geval vast niet meer dan jij zelf ook al weet. Maar ik kan wel met je meevoelen, want ik zit ook in het schuitje.
Misschien kunnen we wel een stukje samen roeien

Groet van
Jannigje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...