Spring naar bijdragen

Dinsdag, 31 Maart 2015


Lucide

Aanbevolen berichten

Vandaag jij met je gebak MG, gisteren ik in de supermarkt met een bonbon. Ik schrok ook van mijn reactie. Ben toen ook gelijk gaan eten, dat helpt altijd wel. Dit zou iedereen kunnen overkomen, wie denkt daar nu aan in een supermarkt of op het werk

Of in een ziekenhuis? Persoonlijk vond ik het hilarisch. De assistente van de psychiater, op een verslavingsafdeling. Mijn toenmalige vlam kreeg van haar slaappillen (hij zat daar wegens verslaving aan benzo's, na een mislukte zelfdodingspoging met diezelfde benzo's). Bij haar afscheid zette ze een doos likeurpralines bij ons op tafel. Met het nodige gegiechel (tijdens een opname je vroegtijdig kinds) besloten we ze lekkwooer op te smsmikkelen.

Ik twijfel er niet aan dat ze carrière maakt. Ze was het soort dat mannen knap vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond lieve mensen,

Wel grappig dat het hier nu over exposure gaat. Ik was net eten met een oude vlam met wie ik graag veel te diep in het glas keek. Na het eten ging hij aan de grappa. Dat was wat we vroeger samen deden. Voor het eerst dat ik het echt heel lastig vond om iemand te zien drinken. Ik heb mezelf gedwongen om naar dat glas te blijven kijken, de trek te ervaren en er als het ware dóór te gaan. Het heeft gewerkt. Zou het niet alleen thuis gaan proberen, maar zo ging het goed.

 

Toen ik over exposure begon moest ik ook aan jou denken, van jij weet daar vast meer van. Twee totaal verschillende aanpakken; triggers herkennen en ontwijken en triggers herkennen en het hele proces doormaken maar dan imaginair zoals jij beschrijft. Intuïtief past mij de tweede aanpak. FEAR als in face everything and rise ipv forget everything and run. De risico's zijn alleen zo groot als je het alleen doet en je toch niet opgewassen bent tegen wat je imaginair oproept......Maar als ik me sterk voel is het wel een soort van aanpak die ik met mezelf uit probeer in mijn hoofd. Achtergrondinfo:  http://nl.wikipedia.org/wiki/Systematische_desensitisatie en http://www.exposuretherapie.nl/professionals/professionals-en-zorginstellingen/exposurebehandeling#TOC-exposure-in-vivo

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...