Spring naar bijdragen

Woensdag, 25 maart 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Kate, ik voel er inderdaad voor om de panelen te annuleren, maar we hadden geld hiervoor gewonnen met gokken en ik dacht dat dit een mooie investering zou zijn. met annuleren zijn we ook geld kwijt omdat het bedrijf al wel kosten heeft gemaakt en in de offerte staat een percentage van 20% annuleringskosten genoemd. Daar willen ze zich niet aan houden zei die man al, dus dat is heel schappelijk. Maar uiteindelijk gaan die panelen wel rendement opleveren na een aantal jaren en dat is fijn omdat wij straks met ons pensioen minder inkomsten hebben. Iets aan de rotte planken in het dak doen, betekent het hele dak vervangen omdat er asbest in zit. En als je gaat boren of zagen in een asbest dak ben je verplicht alles te verwijderen wat er aan asbest in zit. En dat gaat heel erg in de papieren lopen. Tussen de 15000 en 20000 euro. Dat hebben we niet. Het dak zelf is niet rot, het gaat om de panlatten, die nu dus geen gewicht kunnen dragen, maar het kan wel zo blijven zitten. Maar een fijn idee is het niet. Als we het huis ooit gaan verkopen moeten we dit ook melden aan de nieuwe eigenaar en zal de prijs van het huis behoorlijk zakken. En het staat nu al onder water. Echt een hoofdpijndossier dit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, omdat ze sommige meisjes wel leuk vindt, maar ze durft er dan niet echt werk van te maken.

Ze wordt ook vaak buitengesloten en is daardoor erg onzeker.

Ze zou daar wel een handje bij geholpen kunnen worden. Anderzijds had ik daar ook altijd een gruwelijke hekel aan als mijn moeder dat deed, ook al ontstonden er dan soms wel vriendschappen.

oh ik ken dat. Ben zelf ook zo een meisje geweest.

bang om tegen andere te praten. Ze moet inzien dat het niet eng is. Eigenlijk moet je haar aansporen zelf ze aan te spreken en dat is moeilijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Agnieta, hij bedoelde wel degelijk dat ik te zwaar ben, hij zei dat ook.

En dat hij niet begrijpt waarom het mij niet lukt om af te vallen.

Je bent niet alleen ietje. Ik ben ook veel te zwaar, dacht dat het aan het gebruik lag. Ik probeer al een paar jaar met weinig succes er iets aan te doen. Sinds ik gestopt ben. Meer bewegen, verslavingsziekte op eetgebied met de 12 stappen aan te pakken, het helpt allemaal niet echt.

Maarrrrrr, ik blijf er wel nuchter bij, heb meer contacten met anderen, ook vrouwen, dan ooit, en ik voel me er steeds minder door afgewezen. Waarschijnlijk doordat mijn eigenwaarde toegenomen is, mijn zelfbeeld. (Nee, niet ego....)

Ik laat mijn humeur er niet door bederven en dat kost me weinig moeite. Heeft voor mij ook iets met zelfacceptatie te maken en met prioriteitsstelling. Ik heb belangrijker opdrachten die eerst aandacht vragen.

Als je geloof in jezelf blijft houden, Ietje, komt het uiteindelijk wel goed.

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn mannie begrijpt niet waarom ik zuip..en al helemaal niet waarom ik dat op

meest onmogelijke momenten doe.

Hij begrijpt niet waarom ik niet stop.

 

Als ik gezopen heb weten we het allebei

maar oh jee, als hij hardop de feiten aan mij verteld...

Ik denk dat het voor een niet-verslaafde ook moeilijk te begrijpen is. Die videopresentatie op youtube die ik gezien heb deze week heeft mijzelf veel duidelijk gemaakt en ik heb mijn man ook gevraagd om hem te kijken. Hij begrijpt het nu ook beter. Ik zal de link geven

https://www.youtube.com/watch?v=pqjRCj5DIRs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik voelde me ook helemaal begrepen. Eerst werd ik er emotioneel van. Heel verdrietig omdat het zo'n nare ziekte is. Maar toen kreeg ik moed en heel veel hoop. En ik voelde me van de week hel sterk worden toen ik de stappen nam naar mijn psycholoog toe om heel specifiek aan de controle te gaan werken nu. Dat ga ik via EMDR doen omdat dat bij mij goed werkt. En ik heb met mijn hulpverlener van de onlinebehandeling gesproken. En ik heb me aangemeld bij de intact zelfhulpgroep. En ik ga afspraken maken met mijn casemanager over voorkomen van gokterugvallen. Ik vind dat ik goed bezig ben. En ik heb die boost gekregen door het filmpje. Fijn dat het jou ook helpt Agnieta.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt ook aangeven dat je er verdrietig of onzeker of boos door wordt. En gewoon zeggen dat je een schouderklopje af en toe nodig hebt. Ik zeg die dingen gewoon tegen mijn man. Maar nu heb ik makkelijk praten. Ik heb een zeer positieve en erg lieve ega. Maar ook ik voel me wel eens in de kou staan, en blijf er tegenwoordig niet mee lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je al een idee Agnieta,wat je gaat doen dan? Bij mij heeft het sowieso heel lang geduurd voordat ik ervan overtuigd was dat ik een serieus probleem had. En nog langer voordat ik wist dat ik dit niet alleen kon.

Ik ben ook sterker MG. Alleen merk ik nu steeds meer dat ik nooit geleerd heb om op een normale manier om te gaan met mijn emoties. Ik kan omslaan van een heel goede positieve en sterke houding naar een hulpeloos schepseltje dat het allemaal helemaal niet kan en niets is. Helemaal in paniek raken zelfs. Maar ik herstel me steeds sneller. Dat is wel heel fijn om te merken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen tijd verspillen, dacht ik!

Morgen voor het eerst naar intact. Dan is zo'n forum toch wel handig ;-)

Thanx voor the info, allemaal.

Gefeliciteerd met dit besluit Bas. En heel veel succes die eerste bijeenkomst. Ik heb vandaag gebeld met de groep hier en de man vertelde me dat mensen die voor het eerst komen zich voelen alsof ze in een warm bad terecht zijn gekomen. Heerlijk toch!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vaak veel bezoek met aanhang familie enz..

en dan gaan we niet voor iedereen persoonlijk een hapje halen,

dus vandaag keuze, lekker makkelijk een tosti.

duurt niet lang meer voordat spareribs weer de zege krijgt ( stukje duurder ),

maar goed, we overleven het wel weer hoor..

doe altijd in de tosti paar groene pepers, toch wel smikkel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag mensen,

 

Hier terug van de dierenarts. Er is een echo gemaakt waarop niets te zien was alleen dat de lever iets groter is dus die is ergens mee aan het werk, er is bloed afgetapt, niets gevonden, en er is een röntgenfoto gemaakt, waar ook niets op te zien was, temp. was goed. Heb weer een drankje mee gekregen dus nu maar blijven geven. Want ze heeft toch een hard buikje dus ergens last van.

Voorlopig ben ik toch gerust gesteld want ernstig is het niet.

Moet morgen en overmorgen wel ff bellen hoe het met haar gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Bol dat er niets ernstigs is. Maar het is toch een zorg nu.

Agnieta, kun je niet afspreken dat je later komt op de groep? Er moet toch iets te regelen zijn? En heb je al eens over de onlinebehandeling nagedacht? AA is niet de enige mogelijkheid weet je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn MG dat jij ook nog weer leert van het filmpje. Ik was ook heel blij dat mijn man gekeken heeft. Hoe meer begrip voor deze aandoenign hoe beter. En als de stukjes passen geeft dat alleen maar extra bevestiging en motivatie om dit niet te licht op te vatten. Zo is het voor mij echt ook. Een paar maanden geleden vond ik het al gauw goed en dacht ik, och die refu houdt me er wel af. Maar dat is niet voldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een groentjesmoothie gehad met appel en veel broccoli en youghurt. Vind ik anders heel lekker maar ik had iets te veel broccoli. Ik probeer zoveel mogelijk de koolhydraten en vooral tarwe te vermijden. Vanavond eten we bami. Op het moment zit ik in mijn hobbykamer waar ik van alles fout doe omdat het een nieuwe naaitechniek is. Dus kom niet goed aan het werk. Maar geeft toch afleiding weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...