Spring naar bijdragen

Prinses stelt zich voor...


Prin6je

Aanbevolen berichten

...en niet als een prinses op de erwt.. Niet midden in de nacht met akelig gevoel wakker worden omdat ik zo gemakkelijk teveel heb gedronken.

Ik vind het zo'n heerlijke leefstijl: bij het koken al een wijntje open trekken...paar wijntjes drinken...onder het,eten een paar en soms daarna nog.

Maar op mijn leeftijd: ben 58 jaar, kan ik er steeds minder tegen en kan ik ook niet meer afvallen.

Eergisteren ben ik gestopt met drinken...ging zonder problemen....maar ik ben vaker gestopt en toch dan weer eens begonnen...

Dus ik ben bang dat ik opeens weer zal beginnen...of denk...laat ik dan voor minder drinken kiezen....door ervaring weet ik dat ik dat niet kan.

Vandaar lichtelijke paniek, maar ook blij dat het me alweer twee dagen gelukt is niets te drinken.

Valkuilen zijn vooral etentjes met vrienden...kan dan wel minder drinken..maar zelfs met weinig drinken is het als met het erwtje in mijn geval...ik slaap lang niet zo lekker.

Ik hoop dat ik hier wat tips kan krijgen van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Prinsesje,

Welkom op ons forum,

Wat goed dat je de stap; gezet hebt om adb. te willen worden. Dat gaat je zeker lukken maar probeer die paniek eens om te zetten in trots zijn op jezelf? Ik bedoel, probeer eens te kijken naar dat het je gelukt is om 2 dagen niet te drinken, dan ga je al anders tegen je leven aankijken. Dat is iets positiefs en dus veel beter voor je. Paniek geeft stress en dat is weer een rede om te gaan drinken.

We kunnen allemaal vallen maar heel belangrijk is dat we weer opstaan. We zijn mensen en maken fouten. Dat mag, daar zijn we mens voor.;)

Maar wat er ook gebeurd, sta weer op, en ga er voor.

Als je trek krijgt, ga dan eten, zorg dat je maag vol zit dan verdwijnt de trek.

Verder zitten we bij ditjes en datjes de dagdraad. Dat is onze virtuele huiskamer.

Wip daar eens langs.

Heel veel succes in je strijd.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom hier Prin6je

die lichtelijke paniek die had ik ook.

Na jaren van jojo-en ontdekte ik dit forum

en de training van Tactive.

Samen met mijn besluit dat het nu of nooit was

is het me gelukt!

Inmiddels 4 jaar verder heb ik afgerekend met die paniek,

met mijn leven zoals het was destijds en ben ik eindelijk

volwassen geworden. Wetend dat het leven soms zwaar en oneerlijk is,

accepterend dat ik nog steeds emo's demp en mezelf verwen met

iets lekkers en worstel met mijn gewicht. Maar ook dat ik niet meer

anderen belast met mijn drinken, mijn bui erna en met mijn stress

om met drank te kunnen omgaan of niet. Het is over!

Ik voel me weer trots en sterk, ga alles aan wat op mijn pad komt, (nou ja, die belastingen, dat is een ander verhaal) en probeer verder zo gezond mogelijk

te leven. Met ups en downs, met de weegschaal als jojo, maar ik drink niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt fijn die herkenning, ik heb al vaker een periode zonder wijn gehad ( niet zo vaak helaas) en dan was er toch altijd weer iets dat ik dacht..o wat gezellig, wat lekker, wat gezond. Een of twee glaasjes...helaas het leek dan of de betovering verbroken was en dan was die ' droge'. Periode weer voorbij...door het verhaal van de cirkels te lezen, ben ik mij bewust dat die trickers zelfs een lichamelijke reactie op kunnen roepen...en nu is het volgens mij de uitdaging, zal ik maar zeggen, voorbereid te zijn op die trickers en een noodscenario in ge roepen.

Een ding voor etentjes uit of bij vrienden heb ik al iets bedacht om mij niet te zielig te vinden als ik als enige geen wijn drink.

Ik heb altijd vanaf mijn 18 e een suikerfobie gehad...gunde mij daarom, ook op verjaardagen, maar ook bij die etentjes dan, geen toetjes!

ik ga nu maar weer eens over op toetjes en lekkere gebakjes.

Hoewel ik moet uitkijken niet aan te komen, dus wel met beleid.

Het zou een mooie korte termijn beloning zijn op het feit dat ik niet meer drink en ws toch nog minder calorieën als ik het slim aanpak. En zoals een advies hierboven was: goed eten...heb nu als ontbijt twee boterhammen gegeten ipv een en ga dan niets tussendoor eten.

Misschien wil ik op deze site wel een dagboekje openen...waar zou ik dat dan het beste neer kunnen zetten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Prinses op dit forum.

Ik kwam in de beginfase van het stoppen ook aan. Mijn ervaring is dat na verloop van tijd de behoefte aan eten (ter compensatie van het geen alcohol drinken) minder wordt. Mijn focus ging toen naar gezond eten om er voor te zorgen dat ik weer fit en gezond zou worden.

Ik ervaar het draadje: Killokiller als ondersteunend.

Een dagboeken starten. Tja waar doe je dat. Je zou bijv. bij ditjes en datjes, dagdraad een eigen draadje kunnen openen met als titel bijv.: Dagboek van Prin6je. Wel een goed idee trouwens om dit te doen. Dit spreekt mij ook aan.

Ik wens je heel veel succes.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom prinsesje

Het fijne van schrijven is dat je vaak het antwoord al zelf geeft...goed idee om je een dagboekje bij te houden

Je kunt ook bv dit voorstel draadje als dagboek gebruiken

Toen ik stopte heb ik een 100 dagen dagboek bij gehouden

Het ligt bij mij in bureau la ..en af en toe lees ik er nog wel in

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK wil dit wel als een soort dagboek gebruiken, maar kom ik dan niet steeds bovenaan, zodat het steeds weer lijkt dat ik nieuw ben?

vanavond begint al goed...gaan we bij een heel leuke oudere mevrouw op bezoek die, zeker jaren geleden, toen haar man gestorven was, een drankprobleem had en nog steed veel inschenkt bij haar zelf en de ander. Ik wil geen druppel en zal kort zeggen dat ik wegens autorijden geen slok zal nemen...moet ik het wel even met manlief over hebben, die dat nog niet weet en op het laatste nippertje toch wel zal rijden....

Vanmiddag heb ik bruisend bronwater gekocht en ga voor bij het eten een zelfgemaakte bitter lemen maken: geraspte gele en witte citroenschil, kokend water erop om te trekken..wat zoetjes, een vit bruistablet en een paracetamol op een liter..kijken of dat lekker is.

En nog een schaaltje cal vr zoutjes ..van die kleine krakelingetjes etc.

Voel me niet ziek, wel heel moe..gisteren viel ik steeds in slaap, nadat ik 's Morgens gejogd had..hele dag last van spierpijn gehad...beter om om de dag of drie keer in de week te joggen ( en niet te ver hoor ) .

Vandaag gaat het iets beter. Ik denk omdat ik maar heel kort slaap, heel vroeg, midden in de nacht wakker word. Voor vanavond heb ik weer melatonine gekocht, heb ik altijd veel baat bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gewoon hier bijhouden; dit

is immers jouw draadje?

We hebben snel genoe door dat je niet

nieuw meer bent:D

Ik vraag me af wat die paracetamol in je bitter

lemon toevoegt? De rest kan ik me wel wat voorstellen,

maar die paracetamol heb je nu juist niet meer nodig lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Prin6je,

Welkom!

Grappig, je bent precies mijn leeftijd.

Die vermoeidheid is normaal hoor, na het stoppen met drinken.

Kan in het ergste geval, wel een paar weken aanhouden.

Laat het geen valkuil zijn, om tegen die vermoeidheid, dan juist een wijntje te nemen.

Ik zie het altijd maar als een goed teken.

Je lichaam, is aan het ontgiften.

Heel veel water, en gezond eten, helpt het proces versnellen

Veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, had gisteren heel erg spierpijn van joggen, misschien ook wel nog van de alcohol zondag, man o man, was al om 21 uur in bed en toen om 2.00 uur al weer wakker. Was wel fijn dat ik toen lekker veel op deze site gekeken heb.

vandaag nog maar klein beetje spierpijn, alles ging weer wat beter. Bitter lemon was ook lekker.

Ik heb mijn man verteld dat ik niets meer drink....hij had er veel begrip voor. vroeg zich wel af of hij dan ook nooit meer kan drinken.

ik zei dat ik liever niet veel in huis heb, hoogstens voor gasten, maar dat hij dan ms beter een klein flesje kan nemen.

Hij vindt dat goed. Hij is iemand die de hele avond over een glaasje kan doen, soms twee, maar dan zit er vaak nog een rest in.

Morgen is trouwens dat eerste bezoek buiten de deur..gaat wel lukken.

Ik moest lachen om de opmerking dat iedereen een gegeven ogenblik wel weet dat ik niet meer nieuw ben.

Vandaag ben ik nog eens nagegaan waarom ik toch steeds weer zoveel drink en wanneer dat begonnen is. Ik zal zeker al 24 of 25 jaar geweest zijn dat ik ging drinken. Ik denk dat ik het wel eens geproefd had, maar daar ik nogal giechelig en luidruchtig op een verjaardag kon zijn, wilde ik geen alcohol drinken. Stel dat mensen zouden denken dat dat gezellige van de wijn zou komen.

Pas op bezoek bij mijn eerste man, eerste verkering ben ik in hun gezin gaan drinken en vond het gelijk heel lekker. Ik bedenk me ook dat ik bij het begin van die verkering behoorlijk dik was...daarna was ik heel slank geworden...zou toch niet door de wijn van toen komen dat ik zo slank werd?

Dan wordt het nu ook heel goed oppassen als ik geen wijn meer drink. Wil sowieso afvallen. . later heb ik gedronken - niet veel. Maar wel wat tijdens borstvoeding gedronken tegen die pijnlijke kloven..moed indrinken......in eerste huwelijkstijd voor de gezelligheid..op vakantie samen een hele fles, en ik het extra glas wat er dan na delen overblijft ...tijdens spanningen in dat huwelijk veel sherry..na scheiding ook..werd nooit echt helemaal dronken, maar wel laveloos naar bed= ws ook dronken. In drie jaar alleen met de kinderen ook vaak een literpak goedkope wijn per avond die al vroeg begon..weet dat ik ook wel eens de ondertiteling op tv dubbel zag.

Een gegeven ogenblik met tweede aanstaande man gezellig etentje gehad.veel brood met kruidenboter al voor het eigenlijke eten..toen nog het echte eten, karaf wijn er bij...ik ws weer veel meer gedronken.

We gaan nog met de trein naar mijn vader en moeder thuis. O, wat een rare gewaarwording...er leek wel dik tapijt in de trein te liggen.

Mijn aanstaande man moest me helpen om thuis te komen..wat voelde alles beroerd ..heb in het donker ergens op straat nog moeten overgeven...nog even naar een film gekeken, dr chivago..maar blackout na die tijd.

Met mijn tweede man en kinderen waren er veel spanningen..kon ik niet tegen en ook niet met iemand over praten..misschien dat ik in die periode daarom ook heel veel gedronken heb...veel sherry en wijn. Uit theekoppen en stiekem flessen in glasbak gooien.

Langzamerhand kinderen uit huis..nog wel stressig werk...maar ook dat heb ik niet meer. ik denk dat ik de laatste 10 jaar niet meer na het eten drink...maar..ook voor de koffie kan je nog veel drinken.

En nu veel kleinkinderen geen huwelijksspanningen meer, geen stressig werk...en toch er steeds weer in trappen dat ik daarom wel weinig kan drinken..niet dus. Maar door de relatief rustige periode zal het moeten lukken nooit meer te drinken.

Vooral weten wat ik bij spanningen kan doen. En bij vrolijke ontladingen na stressperiode wanneer er champagne knalt.En tijdens mijn vriendenbijeenkomsten..nog heel wat te leren.

Vandaag is het ook weer gelukt... Ik weet zeker dat ik mij beter ga voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pr6,

Na een drinkperiode, duurt de vermoeidheid bij mij meestal minimaal 14 dagen.

Maar goed, dat kan voor ieder verschillend zijn denk ik.

Vanaf 2008, niets meer gedronken, daarna weer af en toe, en nu wat aan het jojo'n,

Momenteel, dik een week niet gedronken, gaat weer goed nu gelukkig

Ook geen behoefte aan nu!

Vermoeid, ben ik nog wel, maar dat heeft ook een beetje te maken met rare wisseldiensten die ik momenteel draai.

Ben ervan overtuigd, dat de vermoeidheid minder wordt, naarmate ik langer niet drink, en mijn gezonde levensstijl vast hou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: huttula
Welkom prinsesje

Het fijne van schrijven is dat je vaak het antwoord al zelf geeft...goed idee om je een dagboekje bij te houden
Je kunt ook bv dit voorstel draadje als dagboek gebruiken

Toen ik stopte heb ik een 100 dagen dagboek bij gehouden
Het ligt bij mij in bureau la ..en af en toe lees ik er nog wel in

Succes

Leuk...heb je dat dagboek hier ergens geplaatst?


quote>


Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ prinsesje...ik was al van de drank af toen ik op dit forum kwam...dus mijn dagboek staat hier niet ...ligt veilig in burola

Ik heb wel mijn voorstel draadje gebruikt om het nodige te plaatsen wat ik belangrijk vind,vond...

Stoppen met drank,roken was voor mij een hele moeilijke...maar alles wat erna kwam was ook niet makkelijk...het leven zonder roes

en altijd op zoek naar vervanging :)

Heel herkenbaar van stiekum de drank in kopjes en al dat gedoe van die lege flessen.....ik had er een dagtaak aan :)

Groetjes..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een mooie zonnige dag..ik zit nog even lekker bij de open tuindeuren te genieten van de vogelgeluiden, een duif in de verte, een meesje tjilpt..vliegtuig hoog in de lucht.

Vannacht heb ik goed geslapen, niet vroeg wakker geworden. Vanmiddag een ontmoeting met mensen die om een uur of half vijf een wijntje nemen..van sommigen vermoed ik dat ze thuis verder gaan met drinken. Deed ik ook weleens. Meestal kon ik de verleiding van een wijntje wel doorstaan, niet altijd. Vandaag weet ik dus zeker dat het geen wijn wordt. Ik neem dan nog een kopje koffie en om mijzelf niet zielig te vinden, mag ik er wat pure chocola bij nemen.

Vanavond dan het bezoek aan de mevrouw..ook geen druppel wil ik dan. Vraag dan nog wel een extra kopje koffie.

Gisteravond heb ik hier op de site alle berichtjes over het boek van Allan Car gelezen..heel boeiend, vooral om ge merken dat de schrijfster hiervan er erg veel aan heeft gehad. Er worden psychologische, maar ook fysische processen van de mens in relatie met alcohol uitgelegd. Ik heb nog een boekenbon, denk wel dat ik dat ga kopen.

Verder wens ik iedereen een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: huttula
@ prinsesje...ik was al van de drank af toen ik op dit forum kwam...dus mijn dagboek staat hier niet ...ligt veilig in burola

Ik heb wel mijn voorstel draadje gebruikt om het nodige te plaatsen wat ik belangrijk vind,vond...

Stoppen met drank,roken was voor mij een hele moeilijke...maar alles wat erna kwam was ook niet makkelijk...het leven zonder roes
en altijd op zoek naar vervanging :)

Heel herkenbaar van stiekum de drank in kopjes en al dat gedoe van die lege flessen.....ik had er een dagtaak aan :)

Groetjes..


Dank je wel voor je antwoord, hoe kan ik jouw voorstellen vinden? Op Zoekterm?


quote>


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond is heel goed gegaan met het bezoek aan die mevrouw..normaal verheugde ik me altijd om naar haar te gaan, vanwege de heerlijke wijn. Ik dacht dat we wat koffie zouden krijgen en daarna de wijn.

Het is nog niet zo laat als we bij haar in de tuin komen. Op het tuintafeltje staat alles vast mooi gedekt voor een heerlijke maaltijd. Ze heeft een prachtig assortiment Franse kaasjes voor ons klaar staan waarbij haar wijn heerlijk moet smaken.

'Wat willen jullie hierbij drinken? Rosé, rode, witte wijn?' ' ..eh water graag! ' '?????' Ik was van plan geweest geen uitleg te geven; als ik water drink, drink ik water...maar ik zeg toch iets over misschien terugrijden met de auto etc.

Als ik die lange avond daar met al die lekkere kaasjes wijn had gedronken, had ik zeker een fles ingeschonken gekregen..nu ook....met water..eerst voelde ik me wat zielig, maar de kaasjes met vers knapperig brood zijn zo lekker dat ik er die avond aan wen en het niet meer erg vind. Het is een warme, hete avond, dus wat ben ik blij, als ik ga slapen, geen wijn gedronken te hebben. Ik ga heerlijk slapen en ben blij met mijn overwinning.

IK HEB GEMERKT DAT WANNEER IK VOOR ZO'N AVOND NOG EENS GOED BEDENK DAT IK ALLEEN WATER DRINK, NET NIET EENS ZO MOEILIJK IS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond feest gehad bij iemand die 60 geworden is. Ook bij deze mensen altijd veel lekkere drank.

Ik heb genoten va Spa rood met scheut jus d'orange en fanta en heerlijk buffet. Een moeilijk moment toen ik zag hoe een vrouw zo lekker van een glaasje rosé aan het genieten was. Thuis was ik blij dat ik niet gedronken had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...