Yogajuf Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Goeiemorgen lieve frummers, rise and shine! Even een boodschap van Mai overhevelen van de draad van gisternacht: Yvonne je bent een moordwijf. En nu maar wachten op de koffie ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Goeie zondag morgen! Dagpact: jowan Die zo naar een AA meeting gaat.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Goedemorgen, ik zie Kabouter en hoop dat alles in orde is Jowan naar een meeting, waar in de buurt vind jij al die meetings en vooral de tijdstippen vind ik bijzonder moet toch fijn zijn als je behoefte hebt dat je ook vroeg kunt gaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Na een aantal weken van een vaag gevoel dat er iets aan mankeert denk ik te weten wat er aan de hand is met mij, ik lijk stil te staan, ik ben nu echt aan het ervaren dat na een poos niet drinken ik dus aan de gang moet blijven met klinkt wat zwaar maar met het invullen van het leven, een zinvolle invulling, een plezierige invulling maar het lijkt of ik tijd teveel heb en daardoor nogal eens op de bank hang. jowan, huttula, Mai en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 22 maart 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Eline, had jij dat boek Liefdesbang nu ook gekocht? Anders citeer ik een stukje dat ik NU net las. Moest aan je denken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Nee ik heb dat boek nog niet gekocht... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 @Eline en anderen: op de websites van AA en NA vind je overzichten van alle meetings. Er zijn ook overzichtsites waarop je per plaats en per dag meetings kunt opzoeken, zoals www.hogeremacht.nl. Die laatste is echter nog in opbouw en zeker niet compleet. En: vroeger besteedde ik al mijn vrije tijd en geld om me met die rommel bezig te houden, nu zet ik die bronnen in om naar meetings te gaan. Een stuk socialer en veel beter voor mij. Ik vind het niet erg om er 80 km enkele reis voor te moeten rijden...... Ik ga vier keer per week de laatste tijd. Goed voor mijn netwerk en ik blijf er nuchter bij. (Nb ik kan hier niet knippen/plakken anders had ik er meer adressen ingezet....) luna1961 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luna1961 Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Goedemorgen Frummers, Wat een saaie dag weer. Het blijft zo grijs. Nou ja hopen dat het zonnetje weer gaat schijnen. Eline, daar heb ik ook zo mee geworsteld. Ik moest mij er echt toe zetten om andere dingen te gaan doen. Bankhangen is trouwens ook niet verkeerd. Ik realiseerde mij ineens dat het zo was en altijd zo zou zijn. Sinds gisteren dacht ik ineens aan een vriendin waarmee ik altijd ging drinken dat ik daar nu al 4 maanden niets meer van gehoord heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 22 maart 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Eline, dan doe ik het even zo, misschien ook herkenbaar voor anderen. Over verwerken, rouwen, loslaten en zingeving: "Uit het toelaten van je verdriet ontstaat een nieuwe betekenis die een diepere zin geeft aan je ervaring. Zingeving is wachten tot je klaar bent, zodat je zelf kunt zeggen dat het betekenis heeft gehad. Dat kan niemand anders voor je doen. Het heeft zijn eigen tijd nodig. Het kan niet te snel. Andere stappen kun je doen. Zingeving is de enige stap die je niet kunt doen, die komt langs als de tijd rijp is. Op een bepaald moment ga je voelen dat er iets verandert, je vindt een nieuw doel of je wordt je bewust van een dieperliggende opdracht. Je denkt soms heel goed te weten wat je wilt, maar dan blijkt je ziel toch een ander doel te hebben met je leven. Als je rouwt om een verlies, om het loslaten van een verlangen of een diepe wens, brengt je dat dichter bij het verlangen van je zielenopdracht. Dit helpt je om een nieuwe richting te vinden en je energie weer constructief in te zetten. Als je je lot werkelijk aangenomen hebt, kun je 'de rijkdom' van je ervaring gaan delen met anderen. (Uit Liefdesbang, Hannah Cuppen, p. 178) Mai, Burchill, erik en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Goedemorgen medefrummers. Hier al actief en een stuk beter in mijn velletje met allemaal creatieve plannen voor vandaag. Eline, ik denk dat dat voor velen geld het zoeken naar zingeving. Vooral als je veel tijd hebt besteed aan het drinken, dan valt daar natuurlijk een gat. Soms heeft het ook te maken met de fase in je leven waarbij je je moet bezinnen op een ander doel/invulling. Ik heb er ook wat moeite mee. Het ene moment meer dan het andere. Ik heb fijne hobbies, maar wil mijn leven ook niet alleen daarmee vullen. En dan kom ik al gauw op vrijwilligerswerk. Ik denk dat je voornamelijk dicht bij jezelf moet blijven en bedenken wat jij leuk vindt en ook welke waarden je belangrijk vindt. eline reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Ik ga het boek direct kopen... op de Ipad, naast mn vrijwilligerswerk, wandelen, yoga, zwemmen en muziek en het socialer worden lijkt er een zijdelings gevoelens/gedachten traject bezig te zijn welke inderdaad te maken heeft met zingeving maar ook, het woord bestaat niet, maar ik noem het zinvoeling Ik vind het een beetje een angstig gevoel.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luna1961 Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 @Eline, is dat het gevoel dat je bang bent dat er ineens niets meer te doen is ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Goedemorgen, wel erg vroeg wakker, zonnetje al heel kort gezien. Telefoon die gisteren is mee gewassen doet het nog. En ding is nog schoon ook. Wens allen een goede dag toe. luna1961 en jowan reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luna1961 Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 En Suikertje wat is de oplossing om een telefoon die mee gewassen is weer te laten werken ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 22 maart 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Eline, dát dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Geweun een neukieu kopen..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Een nacht uit elkaar op de tafel laten liggen. Is trouwens een Sams. Maar een ouwetje, maar ben er wel blij mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Goedemorgen, Vandaag de auto uitbaggeren. Lijkt wel een varkensstal. Maar effe wachten tot het zonnetje doorbreekt met een bakkie koffie. Dagpact: jowan Blondie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Tis een wat onbestemd gevoel, maar goed bij mij is ook echt alles de afgelopen jaren zo anders geworden dus ook dat zal een rol spelen..... en ik zal maar niet zeggen wat ik in de gauwigheid las in het bericht van jowan om 8.06 luna1961, Yogajuf en jowan reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Hier trouwens mooi aan het opklaren dus ik zal straks aan het wandelen, Suiker wat een mazzel dat je telefoon het nog doet was zeker een fijnwasje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Goedemorgen, Eline, dat is het eerste wat ik dacht. Er is veel veranderd bij jou, niet alleen het stoppen met drinken. Dat neemt niet weg dat het stuk dat Yoga aanhaalt van belang is, ook voor mij. Het boek heb ik al een tijdje in huis. Nu ga ik er in beginnen, mede n.a.v. het hierboven geschrevene. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Bonte was, 40 graden eline. Ben je niet aan de wandel vanmorgen? Ik ga misschien vanmiddag balkon eens herfstbladerenvrij maken. En dan maar hopen op zon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Beetje traag vandaag Suiker, ook wel eens fijn, nog in mn huispak, wat rommelen, wat losse gedachten die opkomen, en zit nog steeds te twijfelen over een week gezond eten, yoga, meditatie, wandelen, massages etc en dat alles in Slovenie, de laatste keer alleen op vakantie was niet echt fijn.....ik voelde me tot op het bot eenzaam en dat wil ik niet nog een keer... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lucide Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Yes, vandaag 2 weken droog en de 1e verjaardag van ons zoontje. Veel visite en gezelligheid dus, extra alertheid is op zijn plaats vandaag. Dagpact: jowan Blondie Bas Enjoy your day! AlbertRemmo, Monster, Burchill en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 goedemorgen Bas, is zit een beetje op mn praatstoel maar ga nu in aktie komen, hoe gaat het met je? Lucide reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden